handdator

Visa fullständig version : Spänningshuvudvärk


Ribose
2009-04-29, 19:56
Jag har haft kronisk spänningshuvudvärk i några år nu och börjar bli lagomt less. Jag har accepterat det till viss del för att se om det försvinner men det gör det inte. Jag fick idag jobb på en kundtjänst och vill gärna få bort helvetet för att trivas med jobbet.

Jag funderar på att dra till med en botox behandling för att få lite andrum och komma in i jobbet.

Är det någon här som har fått bra resultat av akupunktur eller botox :?:
Vad tycker ni jag ska köra på :?: :?: :?:

Jag käkar 40mg citalopram och känner mig inte ett dugg nere förutom då jag har spänningshuvudvärk bland folk. Jag har inte tid att trappa ut lyckopillrena och lär inte göra det så länge jag har värken.

Ös på med tips och ideer om hur jag ska få bort skiten*gah!*

xodd
2009-04-29, 20:31
såhär på rak arm så säger jag att du bör utreda saken med hjälp av läkare om du haft det konstant i ett par år.

Annars kan jag bara hänvisa dig till massage, naprapat, kiropraktor, akupunktör, akupressör etc, du får helt enkelt pröva dig fram och se vad som hjälper för dig.

Semiramis
2009-04-29, 20:47
Triggerpunktsbehandling är värt att prova tycker jag.

Ribose
2009-04-29, 21:01
ok tack för svaren! Ja det är väl det enda rätta att prova med nya behandlingar

spann
2009-04-29, 21:32
Du kanske behöver glasögon?

Ribose
2009-04-30, 13:45
nej jag har provat det mesta. Var hos privatläkare idag och han sa att botox ej är något för mig. Det efter att han klämt och känt på mina muskler vid nacken o käken m.m.

Akupunktur nästa!