handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träningsprogram.


Crilleeh
2009-04-29, 19:32
Tja,jag undrar ifall nån vet ett bra träningsprogram för mej?
Är 178 cm och väger endast 58 kilo sist jag vägde ,hade velat bli mer biff,alltså bygga muskler.
Vill helst ha ett där jag ser resultat snabbt ,helst inga dieter,kosttillskott eller liknande då jag bara är 16 år.
Tack på förhand.

kjell33
2009-04-29, 19:35
Börja med det här
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Crilleeh
2009-04-29, 19:39
Börja med det här
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Tack,saken är den att jag tränat i drygt ett år, dock bara en,två ggr i veckan.
Har haft uppehåll i flera månader nu. Tar kanske 50kg x 15 i bänk eller nått.
Och typ 25kgx15 på curlstången osv.

DSBM
2009-04-29, 20:20
Tack,saken är den att jag tränat i drygt ett år, dock bara en,två ggr i veckan.
Har haft uppehåll i flera månader nu. Tar kanske 50kg x 15 i bänk eller nått.
Och typ 25kgx15 på curlstången osv.
Vad är saken med det? Där finns tre olika pass, ett av dom passar garanterat dig. Lycka till! :thumbup:

Trytter
2009-04-30, 13:18
Vad är saken med det? Där finns tre olika pass, ett av dom passar garanterat dig. Lycka till! :thumbup:

Kan ju vara så att han helt enkelt inte gillar programmet och undrar om någon har andra förslag?

Även om Bumbis schema säkert är kanon kanske det inte alltid funkar att rutinmässigt länka till tre alternativ och be dem återkomma när de kört schemat i 5 år varenda gång någon frågar om schemahjälp?

Kejet
2009-04-30, 13:38
Men vad söker du för split då? helkropp?2split?3split?4split?

Heddan
2009-04-30, 13:45
Kan ju vara så att han helt enkelt inte gillar programmet och undrar om någon har andra förslag?Då får han väl säga det.


Även om Bumbis schema säkert är kanon kanske det inte alltid funkar att rutinmässigt länka till tre alternativ och be dem återkomma när de kört schemat i 5 år varenda gång någon frågar om schemahjälp?Nej, inte varje gång. Men i det här fallet är det med all sannolikhet lämpligt. Man kan lika gärna vända på resonemanget: Är det lämpligt att göra ett skräddarsytt schema till trådskaparen varje gång en ny tråd skapas under ämnet "schemahjälp", när det redan finns tre exempelscheman som fungerar ypperligt för de flesta nybörjare? Om inte annat kan den inblandade ändra i schemat i fråga så det passar denne.

Trytter
2009-04-30, 22:56
Då får han väl säga det.

Nej, inte varje gång. Men i det här fallet är det med all sannolikhet lämpligt. Man kan lika gärna vända på resonemanget: Är det lämpligt att göra ett skräddarsytt schema till trådskaparen varje gång en ny tråd skapas under ämnet "schemahjälp", när det redan finns tre exempelscheman som fungerar ypperligt för de flesta nybörjare? Om inte annat kan den inblandade ändra i schemat i fråga så det passar denne.

Förstår din poäng och visst, jag håller med dig till viss del.
Men å ena sidan ska man inte underskatta att det betyder enormt mycket för intresset och engagemanget i träningen om man får skapa lite och förstå varför man gör just den ena övningen eller den andra etc etc...
Det jag menade var att om någon bara vill ha ett färdigt schema, visst kör på Bumbis. Som sagt är det säkert kanon. Men den ligger där som sticky rakt framför näsan och postar någon en fråga med intentionen att få en färdig mall är det inte lönt att svara ens då de uppenbarligen inte ens orkat kolla igenom forumet 2 sek och lär förmodligen inte köra mer än ett eller två pass innan de lägger det på hyllan.
Postar däremot någon frågan eftersom de faktiskt vill skapa ett personligt schema till sig själv (nybörjare eller ej) är de värd all hjälp och har man inget bättre att komma med än att posta en länk till en sticky är det bättre att hålla käft.
Om du ursäktar språket.. Men som sagt
Förstår din poäng

Heddan
2009-05-01, 12:31
Men å ena sidan ska man inte underskatta att det betyder enormt mycket för intresset och engagemanget i träningen om man får skapa lite och förstå varför man gör just den ena övningen eller den andra etc etc...Det är skillnad på att förstå varför man gör en övning och att göra ett helt eget schema. Sen förstår jag inte vad det skulle göra för skillnad om schemat kom från en sticky eller från slumpvis forummedlem, den som efterfrågade det lär inte bli mycket klokare på träningslära i något av fallen.

Det jag menade var att om någon bara vill ha ett färdigt schema, visst kör på Bumbis. Som sagt är det säkert kanon. Men den ligger där som sticky rakt framför näsan och postar någon en fråga med intentionen att få en färdig mall är det inte lönt att svara ens då de uppenbarligen inte ens orkat kolla igenom forumet 2 sek och lär förmodligen inte köra mer än ett eller två pass innan de lägger det på hyllan.Å andra sidan är det ett välkänt forumfenomen att stickys går många obemärkta förbi. Det är bara att kolla igenom några av de hundratals trådar på detta ämne och se hur många trådskapare som lyser upp när de får länken till stickyn i fråga. Varför uppfinna hjulet i varje tråd, när det finns scheman - som för all del inte måste följas till punkt och pricka - som passar utmärkt som utgångsläge för större delen av alla nybörjare?

Postar däremot någon frågan eftersom de faktiskt vill skapa ett personligt schema till sig själv (nybörjare eller ej) är de värd all hjälp och har man inget bättre att komma med än att posta en länk till en sticky är det bättre att hålla käft.
Nu handlade väl detta just om; nybörjare. Varför är det bättre att hålla käft än att komma med ypperliga förslag? Sticky eller ej.

Trytter
2009-05-02, 18:47
Det är skillnad på att förstå varför man gör en övning och att göra ett helt eget schema. Sen förstår jag inte vad det skulle göra för skillnad om schemat kom från en sticky eller från slumpvis forummedlem, den som efterfrågade det lär inte bli mycket klokare på träningslära i något av fallen.

Å andra sidan är det ett välkänt forumfenomen att stickys går många obemärkta förbi. Det är bara att kolla igenom några av de hundratals trådar på detta ämne och se hur många trådskapare som lyser upp när de får länken till stickyn i fråga. Varför uppfinna hjulet i varje tråd, när det finns scheman - som för all del inte måste följas till punkt och pricka - som passar utmärkt som utgångsläge för större delen av alla nybörjare?

Nu handlade väl detta just om; nybörjare. Varför är det bättre att hålla käft än att komma med ypperliga förslag? Sticky eller ej.

Min poäng var att jag upplevt att de tillfällen var folk fått mer diskussion än en länk till stickyn även slutat med att trådskaparn fått en mängd andra tips och idéer och därmed inte "bara ett random schema". Något som endast kan vara positivt för såväl intresse som kunskapsnivå.
Min andra poäng var att om någon inte ens orkar kolla efter stickyn kommer de inte heller träna mer än två tre ggr innan de lägger det på hyllan. Antingen det eller så har stickyn mist sin poäng om den är så förbisedd att den måste länkas till och då är det bättre att avskaffa den...
Men hursomhelst förstår jag din poäng.
Får väl även be om ursäkt för "käften" ordvalet så det var lagom onödigt och var mer en följd av humörsvängningar i vilket fall jag själv borde knipit käft och inte läckt ett dåligt humör på ett internetforum.