handdator

Visa fullständig version : Cardio på morgonen och styrka på kvällen


Jackman
2009-04-28, 23:47
Kan jag köra cardio på morgonen runt 9-10 tiden för att sen köra styrka på kvällen vid 7-8 tiden.Eftersom man helst inte ska köra det tillsammans så funderar jag på om man kan göra så här för att slippa onödig muskelförlust under deff.Eller ska man helst lägga det på olika dagar ?

Cardion kommer inte vara högintensiv,utan mer medelintensiv.Kommer köra ca 30 minuter 4-5 gånger i veckan,styrka 4 gånger i veckan.



Har sökt men det är svårt att hitta något med just min frågeställning.

Eddie Vedder
2009-04-29, 05:13
Det går utmärkt. Samma svar som alla tusen trådar med den här frågan, det absolut optimala för muskeltillväxt är att skippa konditionsträning men väldigt få är nog villiga att helt skippa den av den anledningen-

Och det är altid klokt att konditionsträna ur andra aspekter. Att separera passen med så mycket tid som möjligt är fördelaktigt.:)

Scratch89
2009-04-29, 06:28
Man skulle också kunna försöka optimera lite mer, genom att ha koll på vad som ska tränas under kvällen. Tränas det ben kan man simma, tränas det överkropp kan man cykla, tränas det press kan man ro, osv. Det kan bli rätt stor skillnad om man inte har så mycket glykogen att bolla med.

mikaelj
2009-04-29, 06:31
Man skulle också kunna försöka optimera lite mer, genom att ha koll på vad som ska tränas under kvällen. Tränas det ben kan man simma, tränas det överkropp kan man cykla, tränas det press kan man ro, osv. Det kan bli rätt stor skillnad om man inte har så mycket glykogen att bolla med.

Glyko-vahettehonsaru? (+1 i övrigt!)

TS, vad är det för sorts konditionsträning du ägnar dig åt? Jag ägnar mig åt "medelintensiv cardio" varje dag när jag cyklar från/till jobbet, men jag ser ju inte riktigt det som något som skulle begränsa min utveckling. Som någon annan skrev, dags att åka taxi & rullstol till gymmet. :-)