handdator

Visa fullständig version : Schema inriktat på ben!


CiCoro
2009-04-28, 23:38
Bytat schema 2 ggr sista perioden och det funkar bra men märker att benen vägrar växa, går så jävla sakta om jag jämför med överkroppen så jag behöver ett schema inriktat på ben.

Hade tänkt mig en 3 eller 4-split, jogging inte inriktat. Det kommer jag lägga in som ett extra pass de veckorna jag orkar, nu till sommarna kommer det nog bli en del så det får läggas in på schmat.

Vet inte hur mycket vila ryggen egentligen behöver, vilar den såklart när jag känner att den behöver men det obligatoriska har jag hört är 72 h men känns lite länge om jag ska pressa in 2 benpass och ett rygg?

Funderat lite och:
Dag 1 - Rygg+Biceps+Undermar+hela benen. I detta passet kommer benen köras lätt med 4-5 set lår, 4-5 set ham + 4-5 set vader.

Dag 2 - Bröst, Axlar, Triceps.

Dag 3 - Ben + Mage. Här körs de hårt med ca 8 set på varje muskel.

Funkar detta om jag kör det mån, tis, ons? Ska lätt jogging läggas in på torsdagen och sen börja om på fredagen om jag orkar? Annars blir fredagen en vilodag och så börjar jag om på lördagen eller så skiter jag cardion och vilar den dagen och kör "dag 1" på fredagen ist. Hoppas ni förstår.

Ge ni gärna exempel på 3-4 split med inriktat på ben. Jag tränar de lika mycket som resten av kroppen men tyvärr händer inte där lika mycket så behöver det verkligen nu och kommer köra med det ett tag iaf.!

Scratch89
2009-04-29, 06:29
Hur tränar du just nu för att överkroppen ska växa?

mini
2009-04-29, 07:15
Jag tror att det kan bli för mycket, beroende lite på hur du tränar idag och hur länge du har tränat. Jag brukar i rekommendera halvkroppspass och gör det även nu om du vill köra fyra dagar i veckan, eller helkroppspass om du vill träna tre dagar i veckan. Håll dig så långt som möjligt till tunga enkla (bas)övningar. Knäböj, frontböj, benpress, good mornings, raka mark osv.

Kardiluss
2009-04-29, 09:03
Hur brukar benträningen se ut?

Finns de någon anledningen till att du inte sprider ut passen mer över veckan?

CiCoro
2009-04-29, 12:43
Hur tränar du just nu för att överkroppen ska växa?

Kört 4 split hittilis, där ben var en dag, bröst/triceps en, rygg/biceps en och axlar/mage sista dagen. Funkat bra hittills, men benen verkar få för lite träning.

Jag tror att det kan bli för mycket, beroende lite på hur du tränar idag och hur länge du har tränat. Jag brukar i rekommendera halvkroppspass och gör det även nu om du vill köra fyra dagar i veckan, eller helkroppspass om du vill träna tre dagar i veckan. Håll dig så långt som möjligt till tunga enkla (bas)övningar. Knäböj, frontböj, benpress, good mornings, raka mark osv.

Ja, 4 halvkroppspass i veckan är också det jag kör nu. Rygg+biceps+ben 2 ggr i veckan och bröst+axlar+triceps+mage de andra 2 passen men känns ändå som om benen får för lite. Överkroppen är liksom före ch jag har ingen lust att sluta träna överkroppen för att få benen att verka större. Gillar att träna så här men vet inte om benen så småningom om jag fortsätter träna dem hårt så här kommer börja närma sig eller om överkroppen hela tiden kommer ha det lilla försprånget om jag inte ändrar schema.

Hur brukar benträningen se ut?

Finns de någon anledningen till att du inte sprider ut passen mer över veckan?

6-7 set böj/benpress + 4 set benspark + 4 set sittande lårcurl + 2 set liggande + 10 set vader ungefär.

Tycker 3 pass så som jag la upp det är för lite för en vecka. Antingen större split eller så som jag tänkt så kör jag mån, tis, ons, vilar torsdag, fre och börjar om på lördagen igen.