handdator

Visa fullständig version : Har du varit utomlands?


Chaan
2009-04-28, 22:48
Med utomlands menas "utom Sverige" alltså utanför Sverige. Jag är bara intresserad av folk födda i Sverige - inte av grumliga skäl utan bara för att jag undrar om just folk födda i Sverige. Statistiken kommer inte användas på något särskilt sätt av mig (ren nyfikenhet).

Mellanlandning räknas liksom illegala turer. :MrT: Astralresor räknas inte :D Skåne ligger i Sverige - de har dock egen flagga och separatism.

Europa kan ju diskuteras. Man får väl köra sin egen definition, ex det som räknas till dagens EU eller några andra definitioner.

omnibus
2009-04-28, 22:49
Vars ä pollen?

Ja, Europa och USA.

kaysim
2009-04-28, 22:50
Med utomlands menas "utom Sverige" alltså utanför Sverige. Jag är bara intresserad av folk födda i Sverige - inte av grumliga skäl utan bara för att jag undrar om just folk födda i Sverige. Statistiken kommer inte användas på något särskilt sätt av mig (ren nyfikenhet).

Mellanlandning räknas liksom illegala turer. :MrT: Astralresor räknas inte :D Skåne ligger i Sverige - de har dock egen flagga och separatism.

Europa kan ju diskuteras. Man får väl köra sin egen definition, ex det som räknas till dagens EU eller några andra definitioner.

"Ja?"

Eller ville du veta vart? Och hur många gånger också? =)

edit, såg nu att d kom en poll. Dock borde den ju modifieras eftersom man både kan ha varit utomlands inom europa, andra kontinenter osv:)

mattilainen
2009-04-28, 22:52
jag är sån där svensk som inte varit så mycket borta :p

Danmark, Norge och Irland

mjeuuu
2009-04-28, 22:53
Ja inom Norden, så nej med andra ord. :)

Drar till japan om 1,5 månader ungefär. About damn time känner jag...

Chaan
2009-04-28, 22:54
"Ja?"

Eller ville du veta vart? Och hur många gånger också? =)

edit, såg nu att d kom en poll. Dock borde den ju modifieras eftersom man både kan ha varit utomlands inom europa, andra kontinenter osv:)

Det skulle kunna gjorts hur avancerat som helst - med tex ett separat alternativ för "Ej född i Sverige" men orka..

L-Sami
2009-04-28, 22:57
Europa (länderna kring östersjön + grekland), afrika (marocko) och nordamerika (USA)

stevebc
2009-04-28, 22:57
Haha oj råkade klicka ja fast jag inte är född i Sverige.

Sebbe_H
2009-04-28, 22:58
Ja,

Danmark
Norge
Tyskland
Belgien
Frankrike
England
Bulgarien
Kanada
USA
Sydafrika
Réunion
Thailand
Singapore
Australien
Nya Zeeland

Prankie
2009-04-28, 22:59
Sorry, svarade ja på andra kontinenter men är inte född i Sverige.

kaysim
2009-04-28, 23:01
Thailand x 3
Indien (mellanlandat)
Grekland x 2
Brasilien
Finland
Norge
Danmark
Österrike
Schweiz (orkar inte kolla upp stavning)
Spanien x 2-3
Frankrike
England

Kommer inte på något mer

coxie
2009-04-28, 23:04
Jadå några gånger.

Nästa tripp bär nog av till Japan för 3e gången, Japan är så jävla nice. Föredrar storstäder och resor där man kan göra något mer än supa 2 veckor på en strand.

Chaan
2009-04-28, 23:05
Lät dumt det där med mellanlandat? Jag har tex mellanlandat i Dubai men det gör man ju inte utan att ha varit på eller ska till en annan kontinent :em:

tossefar
2009-04-28, 23:07
Japp, jag har varit överallt.

ceejay
2009-04-28, 23:08
Jao inom europa

dude
2009-04-28, 23:10
europa. asien, oz, syd amerika nord amerik, fattas val bara afrika sa har man alla kontinenter.

Chaan
2009-04-28, 23:14
Blir svårt att vara på alla kontinenter eftersom Antarktis räknas som en. Det finns en hel del land under isen (som kan förmodas smälta på sikt) så det är inte konstigt att Kina m fl tävlar om det.

Sebbe_H
2009-04-28, 23:17
Blir svårt att vara på alla kontinenter eftersom Antarktis räknas som en. Det finns en hel del land under isen (som kan förmodas smälta på sikt) så det är inte konstigt att Kina m fl tävlar om det.

Fast, smälter isen så ligger det ändå under vatten, lite dött race, eller?

dared
2009-04-28, 23:19
Jag har varit i alla världsdelarna, det är kul att resa.

Chaan
2009-04-28, 23:26
Fast, smälter isen så ligger det ändå under vatten, lite dött race, eller?

Fast vi snackar inte mer höjning av havsnivån än 2-3 meter? Jag menar vattnet flyter ju ut överallt. Det finns otaliga ställen som ligger lägre än rätt stora delar av Antarktis land vad jag vet. Kusterna på det som är under isen men över havsnivån på Antarktis idag kommer ju drunkna men då är Maldiverna borta för länge sedan liksom många kuststäder och vad Holland ska göra då kan man ju undra. Såg förresten en dokumentär om ras (skred) och översvämningar i Göteborg senaste tiden och där har man ju ingen plan. Själva larmcentralen i Gbg blev översvämmad tex.

Condemned
2009-04-28, 23:29
Norge
Danmark
Finland
Portugal
Grekland
Kosovo
Tunisien
Liberia
USA
Afghanistan
Sri Lanka
Förenade Arabemiraten

Everest
2009-04-28, 23:30
jao, 2 ggr nordamerika, 8 ggr Asien, 2 ggr afrika

Aekkelpotta
2009-04-28, 23:54
Månen 10 ggr.

Bahir
2009-04-29, 00:10
Ja, Nordamerika (USA - NYC), Afrika (Mauritius (dvs inte själva kontinenten), Asien (Thailand, Malaysia), Oceanien (Australien). Vill definitivt se Sydamerika en dag.

dice
2009-04-29, 00:25
Det går flyg till Antarktis från Kapstaden.

Jag är i Australien nu.

Biceps
2009-04-29, 00:48
Endast Europa.

Danmark, Tyskland, Polen, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike, Monaco, Spanien, Portugal, Andorra, Nederländerna, Belgien, Luxembourg, England.

Utanför Europa är det väl mest Nordamerika som lockar, tror jag.

shut teh face
2009-04-29, 06:22
Jag har bara varit i Norge och i Japan

stafh
2009-04-29, 07:22
Norge, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Österrike, Lichtenstein, Schweiz, Spanien, San Marino, Italien, Estland, Lettland, Litauen. Aldrig utanför europa :/

hahavaffan
2009-04-29, 07:45
Jupp. Säkert glömt nån dock.
Danmark
Norge
Tyskland
Österrike
Frankrike
England
Spanien
Portugal
Italien
Cypern
Schweiz
Australien
Thailand
Sri Lanka
USA

Mourten
2009-04-29, 07:58
Alla kontinenter utom sydpolen och sydamerika, men sydamerika kmr på sikt. Sydpolen vettefan.

Cobacter
2009-04-29, 08:01
Jag har vart i alla kontinenter, flera gånger om. Har även dykt o seglat på alla hav o vart på K2 Mount Everest, Saharaöken etc etc.

kaer
2009-04-29, 09:25
Jag har vart i alla kontinenter, flera gånger om. Har även dykt o seglat på alla hav o vart på K2 Mount Everest, Saharaöken etc etc.

Nej, du har inte lämnat pojkrummet utan målsmans sällskap.

Nixon
2009-04-29, 09:32
Bara europa än sålänge.
Danmnark
Tyskland
Frankrike
Spanien

stevebc
2009-04-29, 11:34
Säg att man är på Cypern. Är man då i Europa när man är i den grekcypriotiska delen och Asien om man skulle gå in på den turkcypriotiska?

Mescreant
2009-04-29, 11:56
Mellanlandade i Australien när jag flög mellan Arlanda-Sturup men det räknas väl inte så jag röstar nej.

Mescreant
2009-04-29, 11:58
Mellanlandade i Australien när jag flög mellan Arlanda-Sturup men det räknas väl inte så jag röstar nej.

Haha lol jag dööör!!! :laugh::laugh:

Mescreant
2009-04-29, 11:59
Har varit lite överallt.

Nitrometan
2009-04-29, 12:17
Säg att man är på Cypern. Är man då i Europa när man är i den grekcypriotiska delen och Asien om man skulle gå in på den turkcypriotiska?
Nej. Cypern räknas till Europa.

Det är därför turkarna ska bort från ön. ;)

Nitrometan
2009-04-29, 12:19
Ah. Multi-choice (flervalspoll) please (snälla)!!!

Har varit i de nordiska länderna, utom Island, ett antal trevliga länder i Europa och besökt USA.

Då måste man ju få svara ja på flera av dina alternativ.

Madame
2009-04-29, 13:09
Mellanlandade i Australien när jag flög mellan Arlanda-Sturup men det räknas väl inte så jag röstar nej.Haha lol jag dööör!!! :laugh::laugh:Har varit lite överallt.

Va?? Roligt med såna som garvar åt sig själva så tårarna sprutar. LoL...?!

egge
2009-04-29, 13:11
Har endast varit på 2 kontinenter. Tycker vi har allt som behövs här i Europa. Skön svensk sommar och grym skidåkning.

Exdiaq
2009-04-29, 13:12
Danmark och Tyskland.

Nordenator
2009-04-29, 13:19
På lite längre avstånd har jag endast varit i Thailand. Funderar på att dra till NY till hösten. I Europe har jag varit (utöver norden) i Irland, Skottland, England, Frankrike (inkl. Monaco), Italien (inkl. Vatikanstaten), Österrike, Liechtenstein, Schweiz, Tyskland, Tjeckien, Grekland, Spanien (inkl. Kanarieöarna) samt Turkiet.

Eldhroka
2009-04-29, 13:32
Finland
Danmark
Tyskland
Frankrike
Holland
Italien
Tjeckien
Slovakien
Malta
Cypern
Österrike
Schweiz
Kanarieöarna
Israel
Marocco
USA
Tanzania
Island (mellanlandning)
Etiopien (mellanlandning*2, 6h)
Kenya (mellanlandning*2)

Patrick Bateman
2009-04-29, 13:41
Mexico för några dagar sedan.

Känner mig lite dålig. Tur att jag bara hostade och nös på några enstaka människor inne i de fullproppade biosalongerna dagen efter hemkomsten.

Nitrometan
2009-04-29, 13:47
Mexico för några dagar sedan.
:thumbup:

Lycka till.

Chaan
2009-04-29, 13:59
Ah. Multi-choice (flervalspoll) please (snälla)!!!

Har varit i de nordiska länderna, utom Island, ett antal trevliga länder i Europa och besökt USA.

Då måste man ju få svara ja på flera av dina alternativ.

Jag orkar inte med något intellektuellt shit men om någon gör en poll med flerval och alla kontinenter som omröstningsalternativ så lovar jag att rösta. Det verkar nämligen vara det mest intressanta då sällskapet var otroligt berest. Snart dyker det upp någon som varit på Antarktis (och kan bevisa det med en scannad flygbiljett eller något).

Kan iaf skryta med att ha varit i Namibia, konstigt att det inte kommit upp redan då det är en såpass vanlig turistort nu. Det var det inte 1993.

agazza
2009-04-29, 14:25
Enligt facebook har jag varit i 7% av världen. Det var lite lite

mangs
2009-04-29, 14:46
Jodå, jag har varit utomlands flera gånger. Nu verkar ju Skåne i denna tråden accepteras som en del utav Sverige men om jag räknar på det har jag nog varit fler gånger utanför Sverige än jag har varit inom Sverige fast utanför Skåne.

Rent generellt verkar det som om Svenskar är beresta. Jämför med USA där få människor varit utanför det egna landet eller t.o.m. staten de bor i.

Exdiaq
2009-04-29, 14:54
Jodå, jag har varit utomlands flera gånger. Nu verkar ju Skåne i denna tråden accepteras som en del utav Sverige men om jag räknar på det har jag nog varit fler gånger utanför Sverige än jag har varit inom Sverige fast utanför Skåne.

Rent generellt verkar det som om Svenskar är beresta. Jämför med USA där få människor varit utanför det egna landet eller t.o.m. staten de bor i.


Kan kanske bero på att de har precis alla klimat, kulturer o.s.v. i det landet, vilket Sverige inte har.

Pepz
2009-04-29, 14:57
brasilien
peru
bolivia
england
norge
danmark
finland
tyskland
holland
grekland
bulgarien
egypten
Spanien
gotland