handdator

Visa fullständig version : Drygaste du sagt på gymmet?


Scorpionida
2009-04-28, 18:06
Vad är det drygaste du sagt på gymmet? Så här lät det idag för mig.

Gjorde mina marklyft när en liten småfet tjej kom fram till mig och sa:
-Du gör dina marklyft fel, varpå jag undrade:
-Vadårå?
-Du ska sitta så här o dra upp (hon satte sig på huk), så gjorde min instruktör.
-Jag skiter i instruktörer!

Jag kom på att jag lät lite elak och dryg så jag tvingades att vara social med henne.
Hon tränade tydligen inför polisens intagningsprov o där skulle mina marklyft aldrig godkännas.
Man skulle orka lyfta 30 kg, men om det var på vardera sida eller totalt på stången visste hon inte riktigt...

Iaf jag tappade koncentrationen och gjorde bara 4 reps istället för 6. Not nice!!!:devil:

Tabbe
2009-04-28, 18:19
En medelålders kvinna frågade om hon kunde köra mellan mig på vadpress, visst sa jag utan att tänka. Jag körde på 160 kg och hon började plocka av vikter.

Jag sa att hon kanske skulle vänta lite så att jag han köra klart så vi slipper plocka av så mycket vikter, då började hon med en lektion om hur man ska dela med sig och låta folk köra emellan varav jag utbrast kolla om du får köra om du tjatar lite mer eller nåt sånt.
hon blev förvånad iaf..

j0h4n
2009-04-28, 18:25
När jag körde knäböj i smith, som det finns två av på mitt gym. Den ena var ledig och jag tänkte om det kommer någon nu och frågar hur mycket jag har kvar så ska jag fan dumförklara honom. Visst fan kommer det en då och säger "har du många kvar eller". Då sa jag "Ja det har jag, men du vet väl att det finns en till bredvid som är exakt likadan".

Detta är enda gången jag har varit otrevlig, då det alltid händer men då är den andra också upptagen så då är det mer förståligt. För övrigt så brukar jag svara vänligt och är hjälpsam på gymmet när det behövs. Annars håller jag käften och kör mitt race.

Loke
2009-04-28, 18:26
Någon på gymmet: "Är du klar där snart?" *pekar på skivstångsracket*
Jag: "Haha, nejdu, det här lär ta ett tag..."

När jag visste att jag skulle hålla på i ca 40 min till. Tyckte det kändes lite drygt, men är väl rätt lindrigt :P

Carolinew
2009-04-28, 18:28
Tror aldrig jag varit dryg på gymmet någon gång... Pratar typ aldrig med någon utan lever i min egen lilla bubbla.

Baan
2009-04-28, 18:31
Tror aldrig jag varit dryg på gymmet någon gång... Pratar typ aldrig med någon utan lever i min egen lilla bubbla.

Pro bodybuilding.

Musselbank
2009-04-28, 18:32
Jag har nog hittills inte varit mätbart dryg. Någon av de allra första gångerna på gymmet, när jag gick och orienterade mig bland maskinerna, frågade en medmänniska "Letar du efter nåt lätt eller?". Lite onödigt :-/

Baan
2009-04-28, 18:35
Jag har nog hittills inte varit mätbart dryg. Någon av de allra första gångerna på gymmet, när jag gick och orienterade mig bland maskinerna, frågade en medmänniska "Letar du efter nåt lätt eller?". Lite onödigt :-/

Det gjorde du väl. Lokalkännedom?

Det enda dryga jag kan komma på på rak arm är att en kille tyckte jag förde för mycket väsen av mig när jag körde marklyft med orden "Du stör alla på gymmet" och säkert något mer. Tror han menade sen att jag skulle försöka smeka ner stången på nedvägen. Kom inte på något mer att säga och var inte på humör heller och avslutade i stil med "Du får nog fortsätta vara störd". Han såg inte så nöjd ut med svaret.

joriice
2009-04-28, 18:36
Hmm. är introvert, men hade inte dragit mig för att ge en riktigt tyken kommentar till någon dryg fjortis som ställer en dum fråga eller påstår något.

young_george
2009-04-28, 18:37
Vad är det drygaste du sagt på gymmet? Så här lät det idag för mig.

Gjorde mina marklyft när en liten småfet tjej kom fram till mig och sa:
-Du gör dina marklyft fel, varpå jag undrade:
-Vadårå?
-Du ska sitta så här o dra upp (hon satte sig på huk), så gjorde min instruktör.
-Jag skiter i instruktörer!

Jag kom på att jag lät lite elak och dryg så jag tvingades att vara social med henne.
Hon tränade tydligen inför polisens intagningsprov o där skulle mina marklyft aldrig godkännas.
Man skulle orka lyfta 30 kg, men om det var på vardera sida eller totalt på stången visste hon inte riktigt...

Iaf jag tappade koncentrationen och gjorde bara 4 reps istället för 6. Not nice!!!:devil:

Roligaste jag läst. Det var inte drygt, det var snällt.

Hon hade redan duktiga polismentaliteten iaf. Lär bli en raketkarriär.

Tyvärr har jag inga egna drygheter att dela med mig av.

Lallle
2009-04-28, 18:37
Kom fram en ganska gammal tant när jag satt och körde latsdrag, när jag pausade lite frågade hon hur många jag har kvar. "Ursäkta mig, har du många omgångar kvar?" varpå jag svarade: "Det heter set din gamla kärring". Det kanske var lite drygt.


Not.

spange
2009-04-28, 18:39
inte sagt något drygt, har dock hänt på sistone att en jävla tomte som verkar helt väck stjäl folks bänkar och redskap mellan seten, som i fredags då han stal bänkfan när jag bytte till större hantlar under hantelpress-passet.
Förbannat irriterande med folk som inte tänker efter innan de kastar sig över redskapen. då sa jag vänligt (nåja) men bestämt att jag körde där. Då virrade han vidare utan att säga ett ord. Väldigt zombie-likt.

Jockefoten
2009-04-28, 18:39
Kallade en PT på idrottskliniken i Växjö för tjockis när han kom fram och klagade på mina "kroppsljud" när jag tog i.

mini
2009-04-28, 18:40
Du ser smal ut när du bänkar.

Yes
2009-04-28, 18:42
"Flytta på dig, jag ska köra här!"

Bad förstås om ursäkt efteråt(hade fixat latsdraget och körde ett set dips innan och någon kvick rackare stal latsdraget ifrån mig).

Carolinew
2009-04-28, 18:43
Kom fram en ganska gammal tant när jag satt och körde latsdrag, när jag pausade lite frågade hon hur många jag har kvar. "Ursäkta mig, har du många omgångar kvar?" varpå jag svarade: "Det heter set din gamla kärring". Det kanske var lite drygt.


Not.

Hm, jag hoppas du skämtar?

Supercharger
2009-04-28, 18:45
"Ta på dig tröjan för fan!" till nån random fjortis som stog och spände sig framför spegeln.

Andy.da.wohoo
2009-04-28, 18:46
Detta känns lite som en spinoff på tråden "folk ni stör er på, på gymmet"

Patrick Bateman
2009-04-28, 18:46
"Ta på dig tröjan för fan!" till nån random fjortis som stog och spände sig framför spegeln.

Drygt men berättigat.

Carolinew
2009-04-28, 18:49
"Ta på dig tröjan för fan!" till nån random fjortis som stog och spände sig framför spegeln.

Hade du sagt likadant till en bodybuilder tro? De står ju och spänner sig i gymspegeln för jämnan ;)

Supercharger
2009-04-28, 18:51
Hade du sagt likadant till en bodybuilder tro? De står ju och spänner sig i gymspegeln för jämnan ;)

Just därför jag sa det, känns lite mera "rätt" om man har lite att spänna.

Han vägde runt 50kg och bestod enbart av skinn och ben.

Carolinew
2009-04-28, 18:53
Just därför jag sa det, känns lite mera "rätt" om man har lite att spänna.

Han vägde runt 50kg och bestod enbart av skinn och ben.

Tss, se det som gratis underhållning :D

Cobacter
2009-04-28, 18:56
Låg och bänkade en gång o då kom en tant runt 40 fram o sa "eru klar snart eller, ja måste hinna me bussen" o då sa ja "men spring dit då kärringjävel".

Nixon
2009-04-28, 18:58
Det gjorde du väl. Lokalkännedom?

Det enda dryga jag kan komma på på rak arm är att en kille tyckte jag förde för mycket väsen av mig när jag körde marklyft med orden "Du stör alla på gymmet" och säkert något mer. Tror han menade sen att jag skulle försöka smeka ner stången på nedvägen. Kom inte på något mer att säga och var inte på humör heller och avslutade i stil med "Du får nog fortsätta vara störd". Han såg inte så nöjd ut med svaret.

Kan du verkligen vara snäll med orden?:D

Andy.da.wohoo
2009-04-28, 18:58
Just därför jag sa det, känns lite mera "rätt" om man har lite att spänna.

Han vägde runt 50kg och bestod enbart av skinn och ben.

Vi har väll alla börjat någonstans. Och det är just när man börjar se lite förändringar som det blir kul och intressant att spänna sig.

agazza
2009-04-28, 19:03
En gång på gymmet var det en kille som inte plockade av vikterna från maskinen han använde, så jag sa till honom, "du glömde plocka bort vikterna." Varpå han plockade undan efter sig, såhär i efterhand känner jag att jag hade kunnat varit lite gladare på tonen. även fast jag varken lät sur eller vresig.

Varför ska man vara otrevlig?

tp_88
2009-04-28, 19:04
Tror inte att jag sagt något drygt. Inte hört heller, för den delen.

bubbe
2009-04-28, 19:07
Kan inte komma på något på rak arm, men satans skulle tro många hakar upp sig på en besserwieser och gnällkärring som mig när jag påpekar för folk att ta undan efter sig osv.

stafh
2009-04-28, 19:13
I förrgår när jag precis kört klart mina militärpress så kom det fram en kille och frågade om jag hade mycket kvar. Jag sa, helt utan att tveka, "nä, jag blev precis klar". :cool:

Han blev SKITSUR, men jag välte hans kundvagn och langade ut honom.






Jag brukar inte prata så mycket med folk på gymmet.

-squat-
2009-04-28, 19:16
Jag behandlar folk som dom behandlar mig. Ni är ju jävligt balla som drygar er mot fjortisar som inte har gjort er nått.

Lallle
2009-04-28, 19:17
Hm, jag hoppas du skämtar?

Jo, det gjorde jag.

userfriendly
2009-04-28, 19:18
jag vet inte om jag är så dryg.. ibland känner jag mig lite dryg när killar säger typ "fan va stark du är, det ser bra ut" och jag svarar "nej, gud jag är inte stark nånstans" osen ser jag att de kör på längre vikter än mig..

Mass-Tech
2009-04-28, 19:20
Sitter i omlädningsrummet och dricker min gainer. "Klen" fjortis:
- Vad är det du dricker?
- En gainer, det hjälper mig att växa.
- Som om jag dricker en sån kommer jag bli större då?
- Nej
- Varför inte då
- Därför du tränar som en jävla fjolla.

En anna gång. Ett par killar står och pratar och ena killen står lite för nära där jag kör pushdown. Och istället för att säga "ursäkta men ta du akta dig lite" säger jag "kan du flytta på dig" samtidigt som jag viftar med händerna att han ska backa.

von huff
2009-04-28, 19:25
Ni tycks iallafall få folk att inte vilja gå till gymmet mera

Har aldrig sagt nåt otrevligt till nån tror jag

Bönne
2009-04-28, 19:26
jag vet inte om jag är så dryg.. ibland känner jag mig lite dryg när killar säger typ "fan va stark du är, det ser bra ut" och jag svarar "nej, gud jag är inte stark nånstans" osen ser jag att de kör på längre vikter än mig..Kallar du pensionärer för "killar"?

Kan vara kort mot klumpigt folk, ibland orkar man bara inte vara trevlig. Dvs. dryg om man frågar dem.

maaherra
2009-04-28, 19:32
"Ursäkta, inte för att vara otrevlig, men kan du duscha nästa gång innan du kommer till gymmet?"

Rockhard
2009-04-28, 19:34
Yes

userfriendly
2009-04-28, 19:36
Kallar du pensionärer för "killar"?

Kan vara kort mot klumpigt folk, ibland orkar man bara inte vara trevlig. Dvs. dryg om man frågar dem.

Haha, tack för den ;) Nej killar i åldern runt 25-35

KaptenKnäsvag
2009-04-28, 19:38
Sitter i omlädningsrummet och dricker min gainer. "Klen" fjortis:
- Vad är det du dricker?
- En gainer, det hjälper mig att växa.
- Som om jag dricker en sån kommer jag bli större då?
- Nej
- Varför inte då
- Därför du tränar som en jävla fjolla.

Garvade! :thumbup:

jocke12
2009-04-28, 19:40
Sällan jag säger något direkt drygt, men det har en tendens att finnas en jävla massa attityd hos folk på gymmet och när man tilltalas av person-med-attityd brukar jag inte göra några större försök att vara trevlig.

Altec
2009-04-28, 19:42
"Ursäkta, inte för att vara otrevlig, men kan du duscha nästa gång innan du kommer till gymmet?"

Varför skulle man duscha innan man går till gymet?

Jag undrar hur många här som inte ändrar om sina historier på ett eller annat sätt. Har svårt att tro att någon reagerar med saker som "kärringjävel!" när någon frågar en simpel fråga.

Pontus H
2009-04-28, 19:42
jag har inte sagt något drygt men blivit utsatt en gång för en grym dryghet som jag gick och störde mig på, och skrattade åt i ett års tid, höll på och göra lite armhävningar framför en spegel, sen kom en kille och ställde sig precis framför mig för att spänna sig i spegeln ;/ (oh glömde nämna, det var speglar runt omkring i hela rummet)

Nixon
2009-04-28, 19:43
Varför skulle man duscha innan man går till gymet?

För att det finns dom som luktar som dom inte duschat på 2 månader. Brukar lukta i hela lokalen *spy*

Rockhard
2009-04-28, 19:45
För att det finns dom som luktar som dom inte duschat på 2 månader. Brukar lukta i hela lokalen *spy*

Vi tvättar inte träningskläderna. Så det hjälper inte att duscha innan ;)

Nixon
2009-04-28, 19:47
Rockhard
Duscha med kläderna på?

maaherra
2009-04-28, 19:50
Varför skulle man duscha innan man går till gymet?


När man uppnår en viss nivå av svettlukt tycker jag det hör till vanligt folkvett att duscha sig. Men det kanske bara är jag.

shadowfire
2009-04-28, 19:54
Ni tycks iallafall få folk att inte vilja gå till gymmet mera

Har aldrig sagt nåt otrevligt till nån tror jag

+1
ödmjukhet är inte att förakta... så länge ingen gör mig ngt ont på gymet så beter jag mig som folk tillbaka.. har fungerat fint dessa 3 år iaf.

shadowfire
2009-04-28, 19:55
När man uppnår en viss nivå av svettlukt tycker jag det hör till vanligt folkvett att duscha sig. Men det kanske bara är jag.

inte fan åker jag hem från jobbet o duschar för att vara fräsch på gymet... på gymet är jag för att arbeta o lyfta tungt, inte för att ragga tightstjärtar med cologne.

Medusa
2009-04-28, 19:56
Jag håller mig för mig själv, har aldrig varit någon ivägen för mig, tvärtom.. Så aldrig anledning att gorma.. Har hänt några ggr att folk kliver in mellan mina superset osv men jag har överseende..

mjeuuu
2009-04-28, 19:57
Som någon skrev för 1-2 sidor sen så överdriver folk antagligen sina historier, undermedvetet byter ut ord för att det ska låta drygare osv.

maaherra
2009-04-28, 19:58
inte fan åker jag hem från jobbet o duschar för att vara fräsch på gymet... på gymet är jag för att arbeta o lyfta tungt, inte för att ragga tightstjärtar med cologne.

Inte jag heller. Men någonting säger mig att du iaf duschar några gånger i månaden.

Ganymedes
2009-04-28, 19:59
Har varken varit dryg eller blivit utsatt för drygheter. Däremot var det en gammal farbror (dock grov som en oxe) som blev förbannad när ett par pojkspolingar stal hans bänk med orden "du gick ju iväg", när han bytte hantlar. Då frågade han killen som satt sig på bänken: "undrar om du kommer gny när jag stampar på dig?" Killen flyttade sig. :)

von huff
2009-04-28, 19:59
När man uppnår en viss nivå av svettlukt tycker jag det hör till vanligt folkvett att duscha sig. Men det kanske bara är jag.

Det är endå skillnad på svettlukt och skitlukt, på gymet får man lukta svett

maaherra
2009-04-28, 20:01
Det är endå skillnad på svettlukt och skitlukt, på gymet får man lukta svett

Givetvis.

Nixon
2009-04-28, 20:01
inte fan åker jag hem från jobbet o duschar för att vara fräsch på gymet... på gymet är jag för att arbeta o lyfta tungt, inte för att ragga tightstjärtar med cologne.

Nej, men det finns gränser. Lugnt om Kalle från bygget kommer lite småsvettig efter en hård dag, inte lika lugnt om Sven från reningsverket kommer och stinker härsken flänsost så att man måste fly lokalen ;)

Cobacter
2009-04-28, 20:02
Har varken varit dryg eller blivit utsatt för drygheter. Däremot var det en gammal farbror (dock grov som en oxe) som blev förbannad när ett par pojkspolingar stal hans bänk med orden "du gick ju iväg", när han bytte hantlar. Då frågade han killen som satt sig på bänken: "undrar om du kommer gny när jag stampar på dig?" Killen flyttade sig. :)

ye right. var hittade du den historien?

mjeuuu
2009-04-28, 20:03
Det är endå skillnad på svettlukt och skitlukt, på gymet får man lukta svett
Gymsvett + deo brukar fan inte lukta så illa ändå, även hos de mest extrema blötisarna. Det är mer saknaden av deo och samma T-shirt i X antal dagar/veckor för mycket som ger den där vassa svettlukten som är omöjlig att inte störa sig på om man är i samma rum som personen.

Ganymedes
2009-04-28, 20:03
ye right. var hittade du den historien?

Kamma dig. Jag satt på bänken bredvid.

hahavaffan
2009-04-28, 20:03
inte fan åker jag hem från jobbet o duschar för att vara fräsch på gymet... på gymet är jag för att arbeta o lyfta tungt, inte för att ragga tightstjärtar med cologne.Hårt. Men hade du luktat som en pappersfabrik och 2 liter gammal köttgryta hade du väl ändå duschat innan du gick till gymmet och gned dig mot maskiner och övrig utrustning?

LoTiX
2009-04-28, 20:05
Har varken varit dryg eller blivit utsatt för drygheter. Däremot var det en gammal farbror (dock grov som en oxe) som blev förbannad när ett par pojkspolingar stal hans bänk med orden "du gick ju iväg", när han bytte hantlar. Då frågade han killen som satt sig på bänken: "undrar om du kommer gny när jag stampar på dig?" Killen flyttade sig. :)

Var nog på Flashback för länge sedan som någon berättade hur alla på hans gym stört sig på ett invandrargäng som gillade att stjäla folks bänkar av ren djävulskap. Hans mycket stora träningspartner hade så gått och bytt hantlar och fått sin bänk stulen, hans replik när han kom tillbaka var just "Kommer du gny när jag stampar på dig".

Deceiver85
2009-04-28, 20:05
Sitter i omlädningsrummet och dricker min gainer. "Klen" fjortis:
- Vad är det du dricker?
- En gainer, det hjälper mig att växa.
- Som om jag dricker en sån kommer jag bli större då?
- Nej
- Varför inte då
- Därför du tränar som en jävla fjolla.

Slog du en krabba efteråt eller slog du en krabba efteråt, am I right? Right? :thumbup:

I sann, svensk anda är man konflikträdd och är endast trevlig eller tyst mot folk som antingen stör en eller förtjänar att bli störd på. Det drygaste jag någonsin har sagt är antagligen något jag inte sagt, ett uteblivet "hej" eller nåt.

mini
2009-04-28, 20:06
Att kalla någon kärringjävel är dessutom inte drygt utan rent otrevligt och ohyfsat.

Deceiver85
2009-04-28, 20:07
Att kalla någon kärringjävel är dessutom inte drygt utan rent otrevligt och ohyfsat.
Inte på internet, där är det "coolt!!!11"!"

Cobacter
2009-04-28, 20:08
Var nog på Flashback för länge sedan som någon berättade hur alla på hans gym stört sig på ett invandrargäng som gillade att stjäla folks bänkar av ren djävulskap. Hans mycket stora träningspartner hade så gått och bytt hantlar och fått sin bänk stulen, hans replik när han kom tillbaka var just "Kommer du gny när jag stampar på dig".

Där hör du ganymedes, men det kanske var du som berätta de på flashback me.

Jorgen
2009-04-28, 20:24
Nej, jag är snäll på gymmet också.

Det händer att jag säger till folk som inte kan sköta sig där, men det är inte samma som att vara dryg.

Varför skulle man vara dryg på gymmet? Det tjänar väl inget till?

tsp
2009-04-28, 20:33
En finne på mitt gym som är väldigt trevlig och hjälpsam, samt kunnig, röt en gång till en kille som "snodde" bensparken från honom. Fast finnen hade gått därifrån och stått och pratat med en snubbe en bit bort i någon minut. Så i alla fall jag tyckte att han överreagerade och nog egentligen borde funnit sig i att man inte kan "paxa" maskiner så där.

coxie
2009-04-28, 20:37
Det drygaste är nog att svara "ja" på "Har du många sett kvar?"

Ser ingen mening med att vara dryg mot folk jag inte känner.

Bullaz
2009-04-28, 20:37
"Flytta på dig, jag ska köra här!"

Bad förstås om ursäkt efteråt(hade fixat latsdraget och körde ett set dips innan och någon kvick rackare stal latsdraget ifrån mig).


Haha.. Den var bra!

shadowfire
2009-04-28, 20:38
Inte jag heller. Men någonting säger mig att du iaf duschar några gånger i månaden.
Ja, mer än en gång i månaden iaf.

Nej, men det finns gränser. Lugnt om Kalle från bygget kommer lite småsvettig efter en hård dag, inte lika lugnt om Sven från reningsverket kommer och stinker härsken flänsost så att man måste fly lokalen ;)
Kan inte påstå att jag luktar gott efter 10 timmar på jobbet med leverantörsbesök, presentationer o annat, Armanin har en tendens att ebba ut mot slutet av dagen o ersättas av något mer kryddigt. ;)

Hårt. Men hade du luktat som en pappersfabrik och 2 liter gammal köttgryta hade du väl ändå duschat innan du gick till gymmet och gned dig mot maskiner och övrig utrustning?
Jobba i fiskvagnen o sedan träna sig?
Klart det finns gränser, men inte fan drygar jag mig mot folk på gymet som inte luktar mumma. Luktar de gröndjävulskt nyskiten mjukisbajs så visst, men det händer på sin höjd 1ggn/år jag stöter på en sådan mackapär.

Roosen
2009-04-28, 20:41
Jag vågar inte vara dryg på mitt "gym"

skaparn
2009-04-28, 20:45
Nej, jag är snäll på gymmet också.

Det händer att jag säger till folk som inte kan sköta sig där, men det är inte samma som att vara dryg.

Varför skulle man vara dryg på gymmet? Det tjänar väl inget till?


Amen! Att vara dryg är något man väljer att vara, och är inte alls samma sak som att tillfälligt tappa humöret. Dryg är helt enkelt seg och jävligt och ger en under processen flera tillfällen att ångra sig och avbryta. Gör man inte det är man otrevlig. Punkt.

Scratch89
2009-04-28, 20:49
I förrgår när jag precis kört klart mina militärpress så kom det fram en kille och frågade om jag hade mycket kvar. Jag sa, helt utan att tveka, "nä, jag blev precis klar". :cool:

Han blev SKITSUR, men jag välte hans kundvagn och langade ut honom.






Jag brukar inte prata så mycket med folk på gymmet.

I don't get it.

Sebbe_H
2009-04-28, 20:53
I don't get it.

Han trodde att han var rolig bara, det var väl det hela.

Scorpionida
2009-04-28, 20:53
Nej, jag är snäll på gymmet också.

Det händer att jag säger till folk som inte kan sköta sig där, men det är inte samma som att vara dryg.

Varför skulle man vara dryg på gymmet? Det tjänar väl inget till?

Är aldrig dryg på gymmet i vanliga fall. Tycker om att diskutera och hjälpa till och frågar gärna om hjälp. Men ibland säger man exakt vad man tycker och trampar i klaveret:) Särskilt om man är trött.

Behi
2009-04-28, 20:56
Har ett viktställ precis bakom bänkpressen. Härom veckan kom en kille o drog av ena 10'an direkt från stången, inte från stället när jag körde. Jag var ca 10m bort (hade druckit vatten) så jag hojta till "öj vänta, ja hade den hörru". Inte jättedrygt kanske men.

EkarN
2009-04-28, 21:02
Angående duscha innan gymmet... Har man jobbat hela dagen med t.ex fisk å luktar man något inihelvete illa. Då är det nog på sin plats att duscha.

shadowfire
2009-04-28, 21:14
Angående duscha innan gymmet... Har man jobbat hela dagen med t.ex fisk å luktar man något inihelvete illa. Då är det nog på sin plats att duscha.

säger som blondinbella; tänk om det är massa svettiga människor som rört redskapen innan!

Rahf
2009-04-28, 21:15
Jag är otroligt trevlig och tillmötesgående. Varför göra sig ovän med folk som man förmodligen kommer att få se fler gånger? Däremot verkar folk rent förskräckta eller ser ut som om de samlat mod i fem minuter innan de kommer fram och frågar ifall podiet är ledigt snart.

"Tyvärr, har rätt många set kvar. Men du kan få köra emellan om du vill, vi kan ju styra hit en stång till!"

"Näääe, det går bra ändå."

Jag måtte se mordisk och illasinnad ut :rolleyes:.

EkarN
2009-04-28, 21:19
säger som blondinbella; tänk om det är massa svettiga människor som rört redskapen innan!

Hehe, visst skulle jag dra till gymmet svettig. Men har du känt hur man luktar efter en hel dags arbete med fisk inomhus?

shadowfire
2009-04-28, 21:23
Hehe, visst skulle jag dra till gymmet svettig. Men har du känt hur man luktar efter en hel dags arbete med fisk inomhus?

hehe nej tack gudskelov inte

Three pigs
2009-04-28, 21:30
För ganska länge sedan satt jag vid bänkpressen och vilade mellan ett set. Hade redan vikter redo för arbetssettet på. Det kommer en kille och frågar om han får ta ett par kakor utav de 250kg som vilade i viktstället. Jag säger bara kallt -Nej. Varpå han kollar på mig och jag säger då att jag skämtar. Det hela var meningen som ett skämt, men kunde verkat drygt om jag inte gjort det.

Hihi.

elo_
2009-04-28, 21:31
själv har jag inte drygat mig alls..
dock flög ett proffs (wpo) i taket när det lokala invandrargänget stal den enda proffsstången (värde ca 800 euro) och började köra råjne kålman rodd medelst handtag och så många 10 kilos skivor som hittades i gymmet.. den monologen bör nog inte återges i skrift...

EkarN
2009-04-28, 21:34
själv har jag inte drygat mig alls..
dock flög ett proffs (wpo) i taket när det lokala invandrargänget stal den enda proffsstången (värde ca 800 euro) och började köra råjne kålman rodd medelst handtag och så många 10 kilos skivor som hittades i gymmet.. den monologen bör nog inte återges i skrift...

Jo snälla återge den! Alltid skoj att höra om rejäla avhyvlingar:D

coxie
2009-04-28, 21:35
Säkert en medlem i Crossfit-sekten.

Ganymedes
2009-04-28, 21:36
Var nog på Flashback för länge sedan som någon berättade hur alla på hans gym stört sig på ett invandrargäng som gillade att stjäla folks bänkar av ren djävulskap. Hans mycket stora träningspartner hade så gått och bytt hantlar och fått sin bänk stulen, hans replik när han kom tillbaka var just "Kommer du gny när jag stampar på dig".

Glömde juh. Invandrarkillar var det ja. :D

Hank
2009-04-28, 22:00
Det hände senast idag.

En räka till nybörjare började lasta av min bänk medans jag var och hämtade vatten. Jag får syn på honom tvärs över lokalen och vrålar att det där minsann är min bänk.

Räkan utbrister då "jag ser inte ditt namn på den", varpå han fortsätter lasta av den sista vikten och satte på två 10or.

Jag bytte då taktik och sa; Okej då, bänkar är till för att delas, vill du ha pass?
Visst ville snubben ha pass och jag log lika lömskt som den stora stygga vargen bakom hans rygg.

På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.

När jag går ut från gymmet slänger jag en sista blick mot bänken och ser hur räkan sitter knallröd i huvudet med överkroppen mot knäna. Då log jag och tyckte att detta var nog inte ett så dåligt pass ändå.

agazza
2009-04-28, 22:03
Det hände senast idag.

En räka till nybörjare började lasta av min bänk medans jag var och hämtade vatten. Jag får syn på honom tvärs över lokalen och vrålar att det där minsann är min bänk.

Räkan utbrister då "jag ser inte ditt namn på den", varpå han fortsätter lasta av den sista vikten och satte på två 10or.

Jag bytte då taktik och sa; Okej då, bänkar är till för att delas, vill du ha pass?



-------->Visst ville snubben ha pass och jag log lika lömskt som den stora stygga vargen bakom hans rygg.

På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.

När jag går ut från gymmet slänger jag en sista blick mot bänken och ser hur räkan sitter knallröd i huvudet med överkroppen mot knäna. Då log jag och tyckte att detta var nog inte ett så dåligt pass ändå.


Enda jag blev stolt över i tråden, tills det där stycket.. nu var du bara sämst.

mini
2009-04-28, 22:05
Orka trolla.

jwzrd
2009-04-28, 22:05
Det hände senast idag.

En räka till nybörjare började lasta av min bänk medans jag var och hämtade vatten. Jag får syn på honom tvärs över lokalen och vrålar att det där minsann är min bänk.

Räkan utbrister då "jag ser inte ditt namn på den", varpå han fortsätter lasta av den sista vikten och satte på två 10or.

Jag bytte då taktik och sa; Okej då, bänkar är till för att delas, vill du ha pass?
Visst ville snubben ha pass och jag log lika lömskt som den stora stygga vargen bakom hans rygg.

På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.

När jag går ut från gymmet slänger jag en sista blick mot bänken och ser hur räkan sitter knallröd i huvudet med överkroppen mot knäna. Då log jag och tyckte att detta var nog inte ett så dåligt pass ändå.

Vaknade du hård sen?

RandomC
2009-04-28, 22:31
Det hände senast idag.

En räka till nybörjare började lasta av min bänk medans jag var och hämtade vatten. Jag får syn på honom tvärs över lokalen och vrålar att det där minsann är min bänk.

Räkan utbrister då "jag ser inte ditt namn på den", varpå han fortsätter lasta av den sista vikten och satte på två 10or.

Jag bytte då taktik och sa; Okej då, bänkar är till för att delas, vill du ha pass?
Visst ville snubben ha pass och jag log lika lömskt som den stora stygga vargen bakom hans rygg.

På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.

När jag går ut från gymmet slänger jag en sista blick mot bänken och ser hur räkan sitter knallröd i huvudet med överkroppen mot knäna. Då log jag och tyckte att detta var nog inte ett så dåligt pass ändå.

Kul att trycka till dom som är mindre och svagare? Min erfarenhet säger mig att det är främst de klena och "räkiga" som har ett behov av att trycka ner andra. Efter att ha kollat på de bilder av dig själv du slängt upp på forumet kan jag konstatera att min teori fortfarande håller.

hahavaffan
2009-04-28, 22:35
Vaknade du hård sen?:laugh: +1

Rockhard
2009-04-28, 22:36
På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.


Du skulle dragit fram den och pissat på honom också. Bättre läge lär du aldrig få. Det är ju för hans eget bästa egentligen. Så han lär sig.

Stoltz
2009-04-28, 22:41
Drygt och drygt...

"Du behöver väl inte använda bälte när du lyfter så lite?!" sade en snubbe till mig för inte så länge sedan.
"Haha, jo faktiskt. Har en ryggsjukdom så jag måste tyvärr det. Jag använder det till och med vid stångcurl ibland för att inte ryggen ska skeva."
"Hahaha, men det är ju löjligt att ha bälte när man lyfter under 100 kg!"
"Löjligast är ju nog att du precis fick för dig att din åsikt betydde något, och att ingen i det här gymmet just nu tittar på dig som om du vore en jävla nolla, vilket du självklart är."

Svinhuvudet blir lite paff och inser att folk faktiskt tittar på honom som om han vore lika dum som Kronk i Kejsarens Nya Stil.

Rockhard
2009-04-28, 22:42
Drygt och drygt...

"Du behöver väl inte använda bälte när du lyfter så lite?!" sade en snubbe till mig för inte så länge sedan.
"Haha, jo faktiskt. Har en ryggsjukdom så jag måste tyvärr det. Jag använder det till och med vid stångcurl ibland för att inte ryggen ska skeva."
"Hahaha, men det är ju löjligt att ha bälte när man lyfter under 100 kg!"
"Löjligast är ju nog att du precis fick för dig att din åsikt betydde något, och att ingen i det här gymmet just nu tittar på dig som om du vore en jävla nolla, vilket du självklart är."

Svinhuvudet blir lite paff och inser att folk faktiskt tittar på honom som om han vore lika dum som Kronk i Kejsarens Nya Stil.

Du skulle ha passat honom i bänken...

Stoltz
2009-04-28, 22:44
Då hade jag bara lockats att loska honom i ögat. Inte bra, inte bra.

Ostknäcket
2009-04-28, 22:44
Drygt och drygt...

"Du behöver väl inte använda bälte när du lyfter så lite?!" sade en snubbe till mig för inte så länge sedan.
"Haha, jo faktiskt. Har en ryggsjukdom så jag måste tyvärr det. Jag använder det till och med vid stångcurl ibland för att inte ryggen ska skeva."
"Hahaha, men det är ju löjligt att ha bälte när man lyfter under 100 kg!"
"Löjligast är ju nog att du precis fick för dig att din åsikt betydde något, och att ingen i det här gymmet just nu tittar på dig som om du vore en jävla nolla, vilket du självklart är."

Svinhuvudet blir lite paff och inser att folk faktiskt tittar på honom som om han vore lika dum som Kronk i Kejsarens Nya Stil.
Well played :thumbup:

Carolinew
2009-04-28, 22:48
Det hände senast idag.

En räka till nybörjare började lasta av min bänk medans jag var och hämtade vatten. Jag får syn på honom tvärs över lokalen och vrålar att det där minsann är min bänk.

Räkan utbrister då "jag ser inte ditt namn på den", varpå han fortsätter lasta av den sista vikten och satte på två 10or.

Jag bytte då taktik och sa; Okej då, bänkar är till för att delas, vill du ha pass?
Visst ville snubben ha pass och jag log lika lömskt som den stora stygga vargen bakom hans rygg.

På 6e repet tog det stop för honom och han stönade förtvivlat, "hjälp, hjälp", varpå jag utbrister några centimeter från hans ansikte, "nu önskar du att du inte vore så jävla klen och kaxig va?!" Sedan går jag min väg och hör hur två andra snubbar skyndar till räkans undsättning.

När jag går ut från gymmet slänger jag en sista blick mot bänken och ser hur räkan sitter knallröd i huvudet med överkroppen mot knäna. Då log jag och tyckte att detta var nog inte ett så dåligt pass ändå.

Du har rätt dålig fantasi, tyvärr.

mjeuuu
2009-04-28, 22:51
Du skulle ha passat honom i bänken...
:laugh:

Harrharrharr!

Jpn
2009-04-29, 00:34
Har aldrig sagt något drygt eller hört någon annan säga något drygt/olämpligt på det gym jag tränar, (ett källargym i en liten stad) tycker snarare tvärtom att det är riktigt trevlig stämning på gymmet.

mattilainen
2009-04-29, 00:44
Flesta dagar sitter jag tyst för mig själv och är fokuserad, ibland kommer det väl någon man orkar lägga ner lite tid i att prata, annars blir det ett hej :p Hinner inte med så mycket drygande

victor_n
2009-04-29, 07:15
folk verkar vara riktiga storytellers med mer eller mindre bra fantasi, sen i vissa fall skämms jag för hur vissa verkar "stolta" över att kalla någon kärringjävel, vilket är så äckligt lågt att et är pinsamt.

har dock ingen story att bidra med själv.
Behandla folk som du själv skulle vilja bli behandlad, end of story



/Thread

Cobacter
2009-04-29, 07:18
En gumma kom fram te mig o sa "ge hit den där maskingen" men då sa ja: "Äh stick va kärringjävel!" Då kände jag mig stolt!

Tolkia
2009-04-29, 08:23
Konstigt att det finns fördomar om folk som styrketränar.

Larsa_wee
2009-04-29, 08:24
Har aldrig riktigt sagt nått Drygt, men gjorde en sak som gjorde så några Hockey killar vart riktigt Förbannad och så sur så dom slutade sitt pass och gick därifrån,
Dom höll på bänka ala Hockey, dvs Kraftig studs i bröstet så man tror att bröstkorgen deras sitter fastsmetat i bänken, och En riktigt kraftig Juck som skulle få den bästa Manliga Porrstjärna att se dålig ut i jämförelse, jag höll på köra på i princip samma vikter, men jag körde mina bänkar med stop och så, då sa jag åt dom, " har ni Provat utan att "lyfta" på rumpan och studsa i bröstet?, då typ, haha det orkar jag väl ändå, och vilket skratt jag fick mig, lyfte ut stången och Smack sa det så satt den i bröstkorgen, rubbades inte en Cm, helstumt, då sa jag typ det är ju bättre o sänka vikten och köra strikt, ger lite mer än att försöka "fuska" upp vikten,
Fick inget svart och hockeykillarna gick bara därifrån gymmet. haha

14K
2009-04-29, 08:29
En gumma kom fram te mig o sa "ge hit den där maskingen" men då sa ja: "Äh stick va kärringjävel!" Då kände jag mig stolt!

Helt onödigt kommentar o skriva, låter mest som "liten på jorden"

Rahf
2009-04-29, 08:29
Konstigt att det finns fördomar om folk som styrketränar.

Jag jobbar på att motverka det i min del av världen :D.

Cobacter
2009-04-29, 08:32
Helt onödigt kommentar o skriva, låter mest som "liten på jorden"

En onödig kommentar menar du. Men där håller ja inte med. Va helt on topic.

14K
2009-04-29, 08:58
En onödig kommentar menar du. Men där håller ja inte med. Va helt on topic.

Syfta på att det var totalt omoget:smash:

z_bumbi
2009-04-29, 09:11
Konstigt att det finns fördomar om folk som styrketränar.

eller att vissa gym har åldersgräns på 15 år.

kaer
2009-04-29, 09:25
Har aldrig drygat mig på gymmet, varför skulle man göra det? Jag skulle hellre se lite fler leenden, även om jag gillar att hålla mig på min kant.

Men visst, skulle någon reta upp mig skulle jag säkert säga något drygt. Men som sagt, folk man ser flera ggr i veckan, det är bara trist om de skulle börja gå och titta snett på en.

Behi
2009-04-29, 09:30
Men gud vad alla whinar på o hakar upp sig på "varför vara dryg när man kan va trevlig". Räcker att en konstaterar det o sen kan resten hålla sig till vad tråden handlar om, det drygaste man sagt på gymmet. Handlar inte nödvändigtvis om att man är dryg utan att man råkat säga nåt till nån som kan låtit drygt eller liknande.

Tolkia
2009-04-29, 09:46
Men gud vad alla whinar på o hakar upp sig på "varför vara dryg när man kan va trevlig". Räcker att en konstaterar det o sen kan resten hålla sig till vad tråden handlar om, det drygaste man sagt på gymmet. Handlar inte nödvändigtvis om att man är dryg utan att man råkat säga nåt till nån som kan låtit drygt eller liknande.
Är man så dum att man skryter om att man är dryg (eller hittar på historier om hur dryg man varit för att ha något att skryta med) får man nog leva med att alla inte tycker att man är jordens smartaste barn. Å andra sidan är det väl precis det man vill - att folk skall tycka att man är dryg - så varför whine:a om att någon stör sig på att man är dryg?

mangs
2009-04-29, 09:51
Det drygaste jag har svarat:

(Random gymsnubbe) - Är du klar med denna maskinen?
(Jag) - Yes!

Viktor_Balck
2009-04-29, 10:17
Hinner inte vara dryg, sitter mest på en bänk och fokuserar, är inne i min egen lilla mr olympia bubbla skulle man kunna säga.

simpan89
2009-04-29, 10:21
Tränar på ett "källargym" och är inte så mycket folk där, och när det är det så finner ja ingen större anledning till att vara dryg. Är de ngn jag är dryg mot så är det väl träningskompisarna ;)

Wille005
2009-04-29, 11:17
Jag har inte tid med sådant när jag är i gymmet. Jag ignorerar folk som kommenterar mitt sätt att utföra diverse övningar osv. I 90% av fallen är dom som kommenterar mindre än man själv är och det får ju en att tvivla. Visserligen kan man säga till om nån inte följer gymkodex (ta av vikter, torka bänken, hantlar i racket) men det tycker jag inte är att vara dryg. Vill inte att någon skall stöka ner min arbetsplats.

mjeuuu
2009-04-29, 11:37
Det drygaste jag har svarat:

(Random gymsnubbe) - Är du klar med denna maskinen?
(Jag) - Yes!
Fyfan för såna som du alltså. Sån jävla attityd! *gah!*

skaparn
2009-04-29, 11:48
Det drygaste jag har svarat:

(Random gymsnubbe) - Är du klar med denna maskinen?
(Jag) - Yes!

http://www.klasigoteborg.se/images/flygfoto_goteborg.jpg

petah
2009-04-29, 11:49
Vilken jävla idiot du verkar vara då. Gå och lägg dig.

Floddan
2009-04-29, 12:10
Snygg bild

Nordenator
2009-04-29, 12:19
Varför dryga sig..? Om någon vill köra mellan eller vill ha passning är det ju bara att ställa upp. Jag brukar själv fråga om passning om jag inte har med någon polare, så nå ställer jag upp för andra också.

Tror inte jag har gjort något drygt alls. Inte så gott som jag vet, i alla fall.

<Mike>
2009-04-29, 12:20
Hum... Jag är nog mer åt det hållet att jag försöker vara folk till lags och komma överrens med alla gymmare. Bara surt om stämningen är dålig.

Fast jag har väl varit lite dryg en gång som jag kan komma ihåg. Det finns en rätt så tjock man nere på gymet, ca 40-50 år, som har tränat flera år men tyvärr tränar så dåligt att han inte kommer någon vart. Han kom fram till mig när jag körde bänkpress och sa "du vet väl att du aldrig skulle kunna klara såna vikter om du gick långsamt ner till bröstet?" och då sa jag "jo det kan jag" och gjorde det. Han blev lite sur och gick därifrån :P
Det var väl det ända jag kunde komma ihåg :)

Xealswe
2009-04-29, 13:02
Kan väl bli märkbart irriterad på personer som ska gå runt och rätta folk och själva är en bilring personifierad. Men aldrig direkt drygat mig tillbaka. De får väl gå runt och ge sina tydligen verkningslösa tips om de vill

ceejay
2009-04-29, 13:05
Nej, är inte dryg.


Brukar säga till folk ibland som lämnar vikter eller liknande, inget drygt med det.

grakka
2009-04-29, 13:18
Som på dom flesta gym så är det mer eller mindre speglar överallt även på mitt gym. Finns en extremt oerhört störande irriterande gubbe i 50-års åldern som sticker ut ur mängden något extremt. Han är allt annat än välbyggd själv, cirka 170cm och har en vikt på cirka 65kg. Ibland så ställer han sig framför och stirrar på en när man tränar. Även på nybörjare, barn och mulliga/tjocka personer kan han stirra ut ordentligt. Då menar jag inte att han analyserar olika övningar utan han står 1 meter ifrån personen och söker ögonkontakt. Han ber om hjälp hela tiden när det gäller att passa bänk eller andra tyngre pressövningar, vilket kan vara okej någon gång ibland. Men han fullkomligt förstör andras träningspass och tror att alla ska agera PT åt honom. En annan sak som visserligen inte skadar andra men som är irriterande på sätt och vis är att han stirrar sig blind på större mäns vikter och använder sedan samma vikt som dom utan någon teknik alls. Curlar 25kg's hantlarna med både ben och rygg. Han gör verkligen allt för att viktfan ska upp. Killarna han jämför sig själv med är 100kg's killar som har tränat i 4-5 år eller mer. Sist men inte minst så avslutar han träningen med 3 varv krabban genom hela gymmet samt klämmer på sina 20-25cm biceps minst 5 gånger per runda för att vara riktigt säker på att den fortfarande är hård.

Där snackar vi riktig stolle!

Tricce
2009-04-29, 13:21
Som på dom flesta gym så är det mer eller mindre speglar överallt även på mitt gym. Finns en extremt oerhört störande irriterande gubbe i 50-års åldern som sticker ut ur mängden något extremt. Han är allt annat än välbyggd själv, cirka 170cm och har en vikt på cirka 65kg. Ibland så ställer han sig framför och stirrar på en när man tränar. Även på nybörjare, barn och mulliga/tjocka personer kan han stirra ut ordentligt. Då menar jag inte att han analyserar olika övningar utan han står 1 meter ifrån personen och söker ögonkontakt. Han ber om hjälp hela tiden när det gäller att passa bänk eller andra tyngre pressövningar, vilket kan vara okej någon gång ibland. Men han fullkomligt förstör andras träningspass och tror att alla ska agera PT åt honom. En annan sak som visserligen inte skadar andra men som är irriterande på sätt och vis är att han stirrar sig blind på större mäns vikter och använder sedan samma vikt som dom utan någon teknik alls. Curlar 25kg's hantlarna med både ben och rygg. Han gör verkligen allt för att viktfan ska upp. Killarna han jämför sig själv med är 100kg's killar som har tränat i 4-5 år eller mer. Sist men inte minst så avslutar han träningen med 3 varv krabban genom hela gymmet samt klämmer på sina 20-25cm biceps minst 5 gånger per runda för att vara riktigt säker på att den fortfarande är hård.

Där snackar vi riktig stolle!


Och vad sa du till honom?

grakka
2009-04-29, 13:39
Och vad sa du till honom?

Sa: "Jag inte är här för att hjälpa dig. Jag är hör för att träna själv". Inte direkt väldigt drygt sagt men nog det drygaste. Brukar inte bry mig så mycket och i vanligt fall hjälper jag gärna till att passa om det går hyfsat fort. Men att gå och svansa i 20 minuter för någon som stirrar ut alla nybörjare som förmodligen inte har så bra självförtroende, nej tack.

grakka
2009-04-29, 13:48
Och vad sa du till honom?

Var lite otydligt i föregående post. Frågan han ställde var såklart om jag kunde hjälpa han. Har gjort det förut en gång vilket var ett enormt misstag. Man lär så länge man lever :).

Runda Grodan
2009-04-29, 14:02
Pro bodybuilding.
Thonys PRO tips



Bad en kille att inte slänga hantlarna i backen. Egentligen så var jag inte så jättedryg men han sa i alla fall att jag var den otrevligaste han hade träffat i gymmet. :cool:

Behi
2009-04-29, 15:20
Ett gäng grabbar i femtonårsålden turades om i en evighet på bänken. Jag tyckte de körde helt fel så jag sa "Ska ni ha bänken så länge så kan ni väl åtminstone köra rätt". Då kom en äldre, flintskallig biff o sa " Gnyr du om ja trampar på dig" till mig, fast han menade det åt en kärringjävel i andra sidan rummet som bänkat tidigare. Hon va rätt dryg.

Mourten
2009-04-29, 15:53
Jag stod å körde bicepscurls med ez-stång när en kille i 16års åldern som körde mindre i bänken än vad jag körde i bicepscurlarna kom fram till mig och vänligt berättade att jag körde fel... De var underhållande.

Condemned
2009-04-29, 16:06
Jag stod å körde bicepscurls med ez-stång när en kille i 16års åldern som körde mindre i bänken än vad jag körde i bicepscurlarna kom fram till mig och vänligt berättade att jag körde fel... De var underhållande.

Och vad sa du då?

Danny Devito
2009-04-29, 16:08
Thonys PRO tips



Bad en kille att inte slänga hantlarna i backen. Egentligen så var jag inte så jättedryg men han sa i alla fall att jag var den otrevligaste han hade träffat i gymmet. :cool:

Haha, Friskis-incidenten. Den har man hört talas om. Fan att jag inte va med då. :D

Greg
2009-04-29, 16:12
Jag stod å körde bicepscurls med ez-stång när en kille i 16års åldern som körde mindre i bänken än vad jag körde i bicepscurlarna kom fram till mig och vänligt berättade att jag körde fel... De var underhållande.

Så du menar att alla som är svagare än dig kan mindre än dig om träning?

Mourten
2009-04-29, 16:17
Och vad sa du då?

Så du menar att alla som är svagare än dig kan mindre än dig om träning?

Jag sa inget, han var dryg.
Nej de säger jag inte, men jag säger definitivt att han kunde mindre än mig om träning.

Greg
2009-04-29, 16:20
Jag sa inget, han var dryg.
Nej de säger jag inte, men jag säger definitivt att han kunde mindre än mig om träning.

Var han felaktig i sitt påpekande?

Mourten
2009-04-29, 16:25
Var han felaktig i sitt påpekande?

Japp.

Greg
2009-04-29, 16:30
Japp.

Ok :)

MojjMojj
2009-04-29, 16:37
Det drygaste jag sagt är väl, vad jag kan komma ihåg: "Kör du med dom här hantlarna?". Killen jag frågade sa: "Nej, kör på du bara". Då sa jag: "Okej, lägg tillbaka vikterna om du inte tränar med dem".

Själva drygheten låg väl i att jag visste att han inte körde med hantlarna, men var trött på att han och andra bara lämnar dem liggandes på bänkar och liknande platser där de kan vara i vägen.

Har inte riktigt förståelsen varför folk är dryga mot folk man inte känner. Det är där emot apkul att dryga sig med polarna.

Dock så är det jävligt sköj att läsa om hur folk skämmer ut sig.

G_lund
2009-04-29, 17:05
Kompis: Du har bra teknik
Jag: Det sa din morsa med igår :)

Var en kompis jag sa det till så det räknas kanske inte..

n1tro
2009-04-29, 18:52
har faktiskt aldrig varit dryg mot ngn på gymet, om knappt mot ngn alls under mina 21 år

mvh

KalleBalik
2009-04-29, 18:57
Jag fullkomligt avskyr folk på gymmet som tror att det är okej att köra på två maskiner "samtidigt". Senast det hände var när jag skulle köra press bakom nacken i en smithmaskin, varpå en kille några meter bort som körde benpress ropade: "jag kör där också!" Jag svarade: "Jaha, ja jag kör på alla maskiner samtidigt" och fortsatte.

rockbell
2009-04-29, 18:59
Alltså... Vilka jävla idioter det finns på gymmen i Sverige. Är aldrig otrevlig eller dryg. Varför skulle jag vara det?

phrack
2009-04-29, 19:49
Random person "Du skadar knäna när du knäböjer sådär djupt"
Jag "Nej"
Han "Nej?..."
Jag orkade inte säga något mer, så jag förblev tyst. Ganska drygt beteende från min sida.

stolpskott
2009-04-29, 20:10
kille körde bicepscurl på 20 kg i knäböjen.
Jag försöker låta trevlig: Du, kan du inte köra med bicepsstången, behöver köra mina set knäböj o ja har rätt bråttom...
Han: Nee de här e mer hardcore duvet, brudarna diggar sånt!
Jag: Okej, säg till när du e färdig me handtrallan så att ja kan köra då.

Han förtjänade det :)

fishy
2009-04-29, 22:07
Körde sista setet i bänkpressen då en kille ställer sig 50cm ifrån och börjar prata glatt och högljutt i sin telefon. Blängde på han och bad han "sticka härifrån eller lägga ner sin jävla mobil".

Wiken
2009-04-29, 22:38
kille körde bicepscurl på 20 kg i knäböjen.
Jag försöker låta trevlig: Du, kan du inte köra med bicepsstången, behöver köra mina set knäböj o ja har rätt bråttom...
Han: Nee de här e mer hardcore duvet, brudarna diggar sånt!
Jag: Okej, säg till när du e färdig me handtrallan så att ja kan köra då.

Han förtjänade det :)

I lol'd :D

mangs
2009-04-30, 08:30
kille körde bicepscurl på 20 kg i knäböjen.
Jag försöker låta trevlig: Du, kan du inte köra med bicepsstången, behöver köra mina set knäböj o ja har rätt bråttom...
Han: Nee de här e mer hardcore duvet, brudarna diggar sånt!
Jag: Okej, säg till när du e färdig me handtrallan så att ja kan köra då.

Han förtjänade det :)

Jag vet inte om jag misstolkade det men hur kan man köra bicepscurl i Knäböjen, knäböjen är en övning som man kör fritt mes de en rak stång. Var det så att han använde sig av denna stång för bicepscurl så är det ju du som gjorde fel då en rak stång är bra för just bicepscurl med.


Överhuvudtaget tycker jag det är tråkigt att läsa att många här väljer att vara nedlåtande mot de som är grönar i gymmet, har ni aldrig varit nya? Det är just pga av sådana som ni som många drar sig för gymträning.

von huff
2009-04-30, 08:33
Jag fullkomligt avskyr folk på gymmet som tror att det är okej att köra på två maskiner "samtidigt". Senast det hände var när jag skulle köra press bakom nacken i en smithmaskin, varpå en kille några meter bort som körde benpress ropade: "jag kör där också!" Jag svarade: "Jaha, ja jag kör på alla maskiner samtidigt" och fortsatte.

Ja det inns pesoner som tror att man kan träna cirkelträning fastän det är fullt av andra människor som tränar

Dan S
2009-04-30, 08:36
Sitter i omlädningsrummet och dricker min gainer. "Klen" fjortis:
- Vad är det du dricker?
- En gainer, det hjälper mig att växa.
- Som om jag dricker en sån kommer jag bli större då?
- Nej
- Varför inte då
- Därför du tränar som en jävla fjolla.

En anna gång. Ett par killar står och pratar och ena killen står lite för nära där jag kör pushdown. Och istället för att säga "ursäkta men ta du akta dig lite" säger jag "kan du flytta på dig" samtidigt som jag viftar med händerna att han ska backa.



Tränar du på ego i sundsvall?! Jag vart så arg att jagh ade kunnat klappa till killen som sa "Flytta dig!" istället för att be mig akta på mig så han kom förbi.

saab900
2009-04-30, 08:53
Tränar du på ego i sundsvall?! Jag vart så arg att jagh ade kunnat klappa till killen som sa "Flytta dig!" istället för att be mig akta på mig så han kom förbi.

Kort stubin? Socialt missanpassade finns överallt, ska man reta upp sig på allt åker man in på hispan till slut. Bara att slå på ignore mode och lalla vidare på gymmet.

-Niklas-
2009-04-30, 08:56
Jag har aldrig upplevt att någon varit dryg/otrevlig mot mig på gymmet. Jag har heller aldrig varit dryg mot någon annan på gymmet, ser ingen anledning att skapa spänning mellan någon jag förmodligen kommer träffa flera gånger i lång tid framöver.

Dan S
2009-04-30, 08:59
Vad är det egentligen som gör att folk blir avundsjuka då folk lyfter mer vikter än dom? :D
Man ser ju folk som påpekar fusktekniker att det är så himla fel. Varför inte bara låta folk träna egentligen? Kan hända att jag är så ibland också.
Sedan vad är det som gör att folk i den här tråden måste hävda sig och skriva "hur kan ni vara stolta över blablabla"
"Man ska blablabla"
"löjligt att vara stolt över blabla"

Vissa försöker bara underhålla genom att vara roliga, är andra stolta över det dom gjort, kommer inte era inlägg att få dom att komma till insikt om något, säkerligen. Beskriv hellre något drygt ni sagt, och håll er till topic. Detta är 1 del av ett inlägg som är offtopic, medans det jag skriver om finns säkert 10+ enbart OT. Det har skrivits en gång att det är fel att vara dryg, eller man ska sköta sitt. varför skriva fler gånger? det fyller bara ut tråden så man måste filtrera bort sån BS om man sitter och läser den i underhållningssyfte.

Det Hank skrev tyckte jag lät roligt och jag kände att det var rättfärdigat, oavsett om han hittat på det eller ej vet vi inte. Eller gör vi? Vi vet heller inte om alla andra hittat på, så varför skriva inlägg som behandlar trovärdigheten hos vissa inlägg?

För att detta inte ska bli raderat som OT så.

Det drygaste jag sagt är "Har du käkat glosoppa eller?" till en kille som stod och stirrade på mig hela tiden, obehagligt.

b_andersson
2009-04-30, 08:59
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

Tolkia
2009-04-30, 09:03
Sedan, vad är det som gör att folk i den här tråden måste hävda sig och skriva "hur kan ni vara stolta över blablabla"
"Man ska blablabla"
"löjligt att vara stolt över blabla".
Tja, varför skrev du?

Diggler
2009-04-30, 09:07
Omedvetet drygt iofs, blev helt skärrad. Stod och körde militärpress på 80kg , en ung kille stod nedböjd väldigt nära och botaniserade bland viktplattor som jag hade haft på stången. Jag gör som vanligt när jag e klar med ett set, dammar ner stången på låren för att sedan lägga ner på golvet.

Han var såpass nära att när jag gjorde detta fick han ena sidan av stången i skallen. Han åker i golvet och svimmar av. Det första jag sa var:

"Ojsan, gjorde det där ont?"

Gick bra med killen och har sett han många ggr på gymmet sen dess, men är fan livrädd för att militärpressa om jag inte är helt själv på gymmet numera.

Runda Grodan
2009-04-30, 09:11
Haha, Friskis-incidenten. Den har man hört talas om. Fan att jag inte va med då. :D
Ha, ha, det var en konstig situation.

Hade nog varit bra med lite backup, han var crazy. :laugh:

z_bumbi
2009-04-30, 09:12
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

Vad tränar du på för luffarställe där folk säger sådana saker? (jag förutsätter att du inte känner dem väl).

tyngast
2009-04-30, 09:15
Kort stubin? Socialt missanpassade finns överallt, ska man reta upp sig på allt åker man in på hispan till slut. Bara att slå på ignore mode och lalla vidare på gymmet.

Hehe skojja inte, tycker jag träffar på Socialt missanpassade hela tiden *gah!*

kaer
2009-04-30, 09:17
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

Vilket jävla sätt. Man ger fan i att kommentera hur folk ser ut, det är direkt oförskämt. Tycker gott du kunde brett på lite mer i dina repliker, det hade jag gjort.
Iofs har aldrig någon sagt att jag är 'alldeles för stor'.

Rahf
2009-04-30, 09:19
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

Vad ska du skämmas över? Hon var ju rakt otrevlig genom att gå fram och påpeka att det "ser äckligt ut". Vissa verkar tro att när någon går förbi en viss kroppsstorlek så blir man ett objekt.

Som Bumbi säger, vad tränar du på för ställe egentligen?

Alone_in_the_dark
2009-04-30, 09:32
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp..

Detta råkar jag ut för på både krogen och ute i samhället generellt och väldigt frekvent av det motsatta könet, jag har peppar peppar aldrig råkat ut för det på gymmet, kommer väl där också...*rolleyes*

skaparn
2009-04-30, 09:38
har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.


+1

LoTiX
2009-04-30, 09:46
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

Du har ingenting att skämmas för. Du skulle även påpekat för kvinnan att om man förolämpar någon öppnar man för en likadan motattack.

ARMSTARK
2009-04-30, 10:01
Försöker att vara trevlig mot alla på gymet, men däremot har man blivit bitchad att bra många otrevliga personer.

Min hat-favorit är en kärring som satt och körde i benspark maskinen när jag började ta ner ett handtag i Cabelcross maskinen i andra änden av gymet. Då börjar kärringen vråla " Ge faan i Cabelcrossen, jag håller på där! "
" What? " undrade jag när hon kom dundrande.
" Ser du inte att det sitter ett handtag på kabeln? Det betyder att det är någon som kör där! "
Sen fick man sig en harrang om gymkultur bla bla bla... Jag bara stod och gapade.

Floddan
2009-04-30, 10:08
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

*Fniss*

MEGA_MAN
2009-04-30, 10:14
Att vara dryg på gymmet passar inte mig, inte annars heller för den delen.
Jag är på gymmet för att träna och ha trevligt.

Jag har dock blivit utsatt för lite dryga komentarer av nytt folk på gymmet. Oftast när man haft ett uppehåll på en tid och till exempel står och värmer på 40kg i böjen. Då kan man få lite dryga kommentarer, men det slutar när man lastat på ytterligare 100kg :D

bubbe
2009-04-30, 10:24
Att vara dryg på gymmet passar inte mig, inte annars heller för den delen.
Jag är på gymmet för att träna och ha trevligt.

Jag har dock blivit utsatt för lite dryga komentarer av nytt folk på gymmet. Oftast när man haft ett uppehåll på en tid och till exempel står och värmer på 40kg i böjen. Då kan man få lite dryga kommentarer, men det slutar när man lastat på ytterligare 100kg :D

Det händer ju att du måste stå ut med mig, måste vara rätt drygt :D

mjeuuu
2009-04-30, 10:24
...folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem.
Livet är hårt när semlorna bara hoppar in i munnen på en och det inte finns någon lösning i världen för det.

Jag kanske låter lite okänslig nu, men Kolozzeum är ju fullt av människor som faktiskt är motiverade och gör något åt sina oönskade kilon. Den där personen verkar ju bara som någon idiot med noll självdisciplin som bara letar efter ursäkter för att hon inte orkar lösa problemet, och det luktar även lite undermedveten avundssjuka över att du har orkat träna och inte hon.

Jag vettefan om jag själv hade sagt så mycket mer än vad du sa, men jag kan tänka mig att många hade varit lite fulare i mun mot henne efter att hon sagt det där och fyfan va rätt det hade varit.

ARMSTARK
2009-04-30, 10:26
Har fått många kommentaren om hur jag ser ut, oftast många som har åsikter att jag är alldeles för stor och det ser äckligt ut. Oftast så säger jag att det är deras uppfattning och jag trivs med min kropp.

En dag lacka jag dock, då en kraftigt överviktig kom fram till mig och började säga hur jag skulle se ut och jag såg "äcklig" ut.

Då utbrast jag: Se dig själv i spegeln du är inte så j**la vacker heller.

Då jävlar fick jag banner om att inte säga så till någon som är överviktig, hon sa i helhet att folk som är överviktiga inte kan rå för det och de är stor press på dem. Skämdes riktigt mycket när jag gick därifrån. Men men, man är inte mer än människa.

Ja det är fan otroligt vad folk tror att de kan säga bara för att man är lite beef.
Jag stod och bytte om när en djävel tittade på min kropp med avsmak och sa "Tycker du verkligen att det där är snyggt?"
Hade fått frågan förut och tänkt ut ett bra svar: "Nej, men det där är snyggt" sa jag och pekade på hans feta kropp.
Hahahahahahahahaha! ( Hysteriskt hån garv )

spange
2009-04-30, 10:26
Livet är hårt när semlorna bara hoppar in i munnen på en och det inte finns någon lösning i världen för det.


I fuckin' lol'd

Alexton
2009-04-30, 10:29
Körde marklyft, var inne på mitt 3:e set av 5-6 och så fort jag sätter ner stången så kommer någon tanig kille och börjar plocka av vikterna.
Så jag undrar vad han håller på med. Han tittar på mig som jag vore dum i huvudet och säger "du var ju klar nu, du har gjort 3 set".

Jag svarar att jag har minst 2 set kvar och att han ska sluta försöka ta bort mina vikter.
Då ställer han sig upp och suckar högt och börjar en föreläsning om Max OT och hur man kör 3set med 4-6 reps och allt över det är onödigt och ger sämre resultat för att det står på deras hemsida, bla bla forskning.

Jag har lite svårt att hålla mig för skratt för killen låter som en troende som försöker förklara "den rätta vägen" för en icke troende.
Jag pekar på stången och säger: Kan du lyfta den där?
varvid han svarar : nej...
och jag kontrar : nej precis..
Jag greppar tag i stången och kör 5 rep och ser i ögonvrån hur han vandrar iväg i gymmet redo att störa nästa person.

Altec
2009-04-30, 10:32
Körde marklyft, var inne på mitt 3:e set av 5-6 och så fort jag sätter ner stången så kommer någon tanig kille och börjar plocka av vikterna.
Så jag undrar vad han håller på med. Han tittar på mig som jag vore dum i huvudet och säger "du var ju klar nu, du har gjort 3 set".

Jag svarar att jag har minst 2 set kvar och att han ska sluta försöka ta bort mina vikter.
Då ställer han sig upp och suckar högt och börjar en föreläsning om Max OT och hur man kör 3set med 4-6 reps och allt över det är onödigt och ger sämre resultat för att det står på deras hemsida, bla bla forskning.

Jag har lite svårt att hålla mig för skratt för killen låter som en troende som försöker förklara "den rätta vägen" för en icke troende.
Jag pekar på stången och säger: Kan du lyfta den där?
varvid han svarar : nej...
och jag kontrar : nej precis..
Jag greppar tag i stången och kör 5 rep och ser i ögonvrån hur han vandrar iväg i gymmet redo att störa nästa person.

Usch var sånna människor är irriterande...

b_andersson
2009-04-30, 11:07
Ja, jag bad faktiskt om ursäkt. Men hoppas hon fick en tankeställare att man inte kan uppföra sig som hon gjorde. Man ser ju till att uppföra sig men ibland slår det till.:em:

Livet är hårt när semlorna bara hoppar in i munnen på en och det inte finns någon lösning i världen för det.

Jag kanske låter lite okänslig nu, men Kolozzeum är ju fullt av människor som faktiskt är motiverade och gör något åt sina oönskade kilon. Den där personen verkar ju bara som någon idiot med noll självdisciplin som bara letar efter ursäkter för att hon inte orkar lösa problemet, och det luktar även lite undermedveten avundssjuka över att du har orkat träna och inte hon.

Jag vettefan om jag själv hade sagt så mycket mer än vad du sa, men jag kan tänka mig att många hade varit lite fulare i mun mot henne efter att hon sagt det där och fyfan va rätt det hade varit.

kaer
2009-04-30, 11:30
Ja, jag bad faktiskt om ursäkt. Men hoppas hon fick en tankeställare att man inte kan uppföra sig som hon gjorde. Man ser ju till att uppföra sig men ibland slår det till.:em:

Bad hon om ursäkt?

b_andersson
2009-04-30, 12:25
Bad hon om ursäkt?

Nej, hon ansåg att hon inte behövde det, pågrund av mitt påhopp. Ville bara därifrån efter hennes uppläxning. Har en tendens att få skuldkänslor så fort någon börjar babbla om hur dåligt hon mått. Tur att jag aldrig träffat på henne igen.

LoTiX
2009-04-30, 12:49
Körde marklyft, var inne på mitt 3:e set av 5-6 och så fort jag sätter ner stången så kommer någon tanig kille och börjar plocka av vikterna.
Så jag undrar vad han håller på med. Han tittar på mig som jag vore dum i huvudet och säger "du var ju klar nu, du har gjort 3 set".

Jag svarar att jag har minst 2 set kvar och att han ska sluta försöka ta bort mina vikter.
Då ställer han sig upp och suckar högt och börjar en föreläsning om Max OT och hur man kör 3set med 4-6 reps och allt över det är onödigt och ger sämre resultat för att det står på deras hemsida, bla bla forskning.

Jag har lite svårt att hålla mig för skratt för killen låter som en troende som försöker förklara "den rätta vägen" för en icke troende.
Jag pekar på stången och säger: Kan du lyfta den där?
varvid han svarar : nej...
och jag kontrar : nej precis..
Jag greppar tag i stången och kör 5 rep och ser i ögonvrån hur han vandrar iväg i gymmet redo att störa nästa person.

Hahaha vilka jävla människor det finns.

MojjMojj
2009-04-30, 12:55
Alexton: Ja, men han bryr sig inte om att du orkar mer just nu. Han kommer utvecklas snabbare än dig och snart vara både starkare och snyggare än du. :D

MEGA_MAN
2009-04-30, 13:47
Det händer ju att du måste stå ut med mig, måste vara rätt drygt :D

Haha, nejdå du är så gullig sååå!!*cupid*

Patrick Bateman
2009-04-30, 14:05
För något år sedan när jag stod i duschen på gymmet kom en snubbe intraskande och placerade sig under duschen bredvid mig. Inget märkvärdigt tänkte jag förutom att det var 10 andra duschar lediga och han valde den precis bredvid mig. Så efter att jag tvättat rent håret och applicerat mitt hårbalsam så upptäckte jag att denna märkliga snubbe tjuvkikade lite titt som tätt på mig.

Så när vi var de ända i duschen för tillfället så jag undrade tyst för mig själv om han inte visste hur man uppförde sig i en gemensam dusch eller om han var homosexuell och ute efter ett skjut.

Så jag kunde inte längre hålla mig utan drog på mitt coolface.

Jag: Gillar du vad du ser?
http://img100.imageshack.us/img100/4748/itrollu.png

Men jag fick varken ett svar eller reaktion ifrån hans håll. Så jag traskade in i bastun ihopp om att han inte skulle följa efter.

Såhär i efterhand misstänker jag att han var efterbliven och döv eller att han blev så förvånad av min fråga att han hamnade i chock. :(

Scorpionida
2009-05-01, 00:21
För något år sedan när jag stod i duschen på gymmet kom en snubbe intraskande och placerade sig under duschen bredvid mig. Inget märkvärdigt tänkte jag förutom att det var 10 andra duschar lediga och han valde den precis bredvid mig. Så efter att jag tvättat rent håret och applicerat mitt hårbalsam så upptäckte jag att denna märkliga snubbe tjuvkikade lite titt som tätt på mig.

Så när vi var de ända i duschen för tillfället så jag undrade tyst för mig själv om han inte visste hur man uppförde sig i en gemensam dusch eller om han var homosexuell och ute efter ett skjut.

Så jag kunde inte längre hålla mig utan drog på mitt coolface.

Jag: Gillar du vad du ser?
http://img100.imageshack.us/img100/4748/itrollu.png

Men jag fick varken ett svar eller reaktion ifrån hans håll. Så jag traskade in i bastun ihopp om att han inte skulle följa efter.

Såhär i efterhand misstänker jag att han var efterbliven och döv eller att han blev så förvånad av min fråga att han hamnade i chock. :(


Hahaha!!! Jag väntar tills den dagen på gymmet då jag också blir utstirrad i duschen:laugh:

tsp
2009-05-01, 14:41
Hahaha!!! Jag väntar tills den dagen på gymmet då jag också blir utstirrad i duschen:laugh:

Haha jag duschar aldrig på mitt gym av den anledningen. Är väldigt många skumma människor i simhallen som ligger i samma hus och har samma duschar nämligen. Jävligt creepy-människor som ser efterblivna ut, fast inte så där charmigt efterblivna utan mer lite obehagligt efter. *screwy*

Matsa
2009-05-01, 15:26
Jag har aldrig varit dryg på gymmet eftersom jag aldrig har haft anledning att vara det. Eller det kanske jag har haft någon gång, men det minns jag i alla fall inte nu.

Jag vet inte om jag misstolkade det men hur kan man köra bicepscurl i Knäböjen, knäböjen är en övning som man kör fritt mes de en rak stång. Var det så att han använde sig av denna stång för bicepscurl så är det ju du som gjorde fel då en rak stång är bra för just bicepscurl med.


Överhuvudtaget tycker jag det är tråkigt att läsa att många här väljer att vara nedlåtande mot de som är grönar i gymmet, har ni aldrig varit nya? Det är just pga av sådana som ni som många drar sig för gymträning.

Skulle kunna vara så att killen körde sina curls i en power-rack, och i så fall tycker jag faktiskt att det inte var helt obefogat. Det finns ingen anledning att ockupera power-racks, SL flak etc. för att köra curls.

Baan
2009-05-01, 15:54
Jag har aldrig varit dryg på gymmet eftersom jag aldrig har haft anledning att vara det. Eller det kanske jag har haft någon gång, men det minns jag i alla fall inte nu.



Skulle kunna vara så att killen körde sina curls i en power-rack, och i så fall tycker jag faktiskt att det inte var helt obefogat. Det finns ingen anledning att ockupera power-racks, SL flak etc. för att köra curls.

Det brukar oftast vara där du hittar curlstänger och jag föredrar själv curla med eleikostång än en kass skolstång eller dylikt. Sen kan man givetvis ta med sig stången någon annanstans och köra på gymmet om någon vill nyttja flaket alt powerracket men det händer inte jätteofta.

saab900
2009-05-01, 17:37
Det brukar oftast vara där du hittar curlstänger och jag föredrar själv curla med eleikostång än en kass skolstång eller dylikt. Sen kan man givetvis ta med sig stången någon annanstans och köra på gymmet om någon vill nyttja flaket alt powerracket men det händer inte jätteofta.

Vad tränar ni på för gym, riktiga gym eller? Powerracket och lyftarplattan är det enda man alltid kan räkna med är ledigt när man ska ha det :)

OnT: Jag vet inte om jag var dryg, men:

En killle som kan allt och vet allt, gymmets besserwisser, stod och lärde några grabbar att man skulle ta en Eleiko-stång, sätta ena änden mot ett hörn, slänga på kakor på andra änden, lägga V-handtaget runt den och köra likadant som T-barroddar. Han sade att T-barroddar bygger vidden på ryggen, men hans variant bygger tjockleken. Så jag avbröt och frågade hur byte från pronerat till neutralt grepp ökar aktiveringen av mittre och övre trapezius, teresmusklerna och rhomboiderna. Han såg ut som en fågelholk i 5 sekunder, sedan fräste han till med att det vet väl för fan alla, om jag inte visste själv kunde jag kolla upp det på nätet :laugh:
Då orkade jag inte bry mig längre. Nästa gång jag såg dessa grabbar träna rygg höll de sig till T-bar.

tp_88
2009-05-01, 17:42
Förstår inte alls hur man kan tycka att man har rätt till en stång bara för att man ska köra böj och inte bicepscurl...

Baan
2009-05-01, 17:44
Vad tränar ni på för gym, riktiga gym eller? Powerracket och lyftarplattan är det enda man alltid kan räkna med är ledigt när man ska ha det :)


Jag förstår inte riktigt på vad du vill få sagt. Jag har inte haft några direkta problem att curla där man vanligtvis inte curlar varken på en atletklubb jag tränat på (med en del aktiva lyftare) eller det mainstreamgymmet jag tränar på nu.



OnT: Jag vet inte om jag var dryg, men:

En killle som kan allt och vet allt, gymmets besserwisser, stod och lärde några grabbar att man skulle ta en Eleiko-stång, sätta ena änden mot ett hörn, slänga på kakor på andra änden, lägga V-handtaget runt den och köra likadant som T-barroddar. Han sade att T-barroddar bygger vidden på ryggen, men hans variant bygger tjockleken. Så jag avbröt och frågade hur byte från pronerat till neutralt grepp ökar aktiveringen av mittre och övre trapezius, teresmusklerna och rhomboiderna. Han såg ut som en fågelholk i 5 sekunder, sedan fräste han till med att det vet väl för fan alla, om jag inte visste själv kunde jag kolla upp det på nätet :laugh:
Då orkade jag inte bry mig längre. Nästa gång jag såg dessa grabbar träna rygg höll de sig till T-bar.

Att köra rodd på det sättet ser jag som mer skonsamt för korsryggen än en del t-barmaskiner blir där man lätt får vikten väldigt långt från kroppen. Roligt att du fick äga någon med lite anatomikunskaper. Där fick han allt.

Matsa
2009-05-01, 19:28
Det brukar oftast vara där du hittar curlstänger och jag föredrar själv curla med eleikostång än en kass skolstång eller dylikt. Sen kan man givetvis ta med sig stången någon annanstans och köra på gymmet om någon vill nyttja flaket alt powerracket men det händer inte jätteofta.

Hehehe nej det brukar kanske inte vara lika stor köbildning där som till kabelhissarna. ;)

Förstår inte alls hur man kan tycka att man har rätt till en stång bara för att man ska köra böj och inte bicepscurl...

Ingen har större rätt till någon utrustning än någon annan oavsett vad de kör för övning. Däremot kan det vara smått irriterande att behöva vänta på någon som använder utrustningen till något den inte är avsedd för när han lika gärna skulle kunna utföra sin övning någon annanstans. Detta är självklart under förutsättning att han faktiskt kan utföra övningen på ett lika effektivt sätt någon annanstans. Om det t.ex inte finns fler riktiga stänger än den du behöver för att köra knäböj så är det bara att vänta och se glad ut. Dock tycker jag att ett gym bör ha minst en extra stång men jag inser att inte alla gym har det.

Det handlar med andra ord inte om någon elitistisk inställning att "min" övning minsann är bättre än den andras. Dryg skulle jag inte vara lik förbannat, jag skulle fråga snällt om jag kunde få använda flaket/racken.

MAXX
2009-05-01, 19:56
Vad tränar ni på för gym, riktiga gym eller? Powerracket och lyftarplattan är det enda man alltid kan räkna med är ledigt när man ska ha det :)

OnT: Jag vet inte om jag var dryg, men:

En killle som kan allt och vet allt, gymmets besserwisser, stod och lärde några grabbar att man skulle ta en Eleiko-stång, sätta ena änden mot ett hörn, slänga på kakor på andra änden, lägga V-handtaget runt den och köra likadant som T-barroddar. Han sade att T-barroddar bygger vidden på ryggen, men hans variant bygger tjockleken. Så jag avbröt och frågade hur byte från pronerat till neutralt grepp ökar aktiveringen av mittre och övre trapezius, teresmusklerna och rhomboiderna. Han såg ut som en fågelholk i 5 sekunder, sedan fräste han till med att det vet väl för fan alla, om jag inte visste själv kunde jag kolla upp det på nätet :laugh:
Då orkade jag inte bry mig längre. Nästa gång jag såg dessa grabbar träna rygg höll de sig till T-bar.

han har helt rätt i det han säger.

bara för att du har lärt dig lite anatomi ord utantill betyder inte att du kan något. meningslös kunskap för dig så att säga.

besservisser *slap*

elo_
2009-05-01, 22:20
...
OnT: Jag vet inte om jag var dryg, men:

En killle som kan allt och vet allt, gymmets besserwisser, stod och lärde några grabbar att man skulle ta en Eleiko-stång, sätta ena änden mot ett hörn, slänga på kakor på andra änden, lägga V-handtaget runt den och köra likadant som T-barroddar. Han sade att T-barroddar bygger vidden på ryggen, men hans variant bygger tjockleken. Så jag avbröt och frågade hur byte från pronerat till neutralt grepp ökar aktiveringen av mittre och övre trapezius, teresmusklerna och rhomboiderna. Han såg ut som en fågelholk i 5 sekunder, sedan fräste han till med att det vet väl för fan alla, om jag inte visste själv kunde jag kolla upp det på nätet :laugh:
Då orkade jag inte bry mig längre. Nästa gång jag såg dessa grabbar träna rygg höll de sig till T-bar.

själv har jag inte drygat mig alls..
dock flög ett proffs (wpo) i taket när det lokala invandrargänget stal den enda proffsstången (värde ca 800 euro) och började köra råjne kålman rodd medelst handtag och så många 10 kilos skivor som hittades i gymmet.. den monologen bör nog inte återges i skrift...


se på fan! en till! :thumbup: du hade nog ett mer sofistikerat svar än det jag hörde dock.. ;)

Tobacco
2009-05-01, 22:55
Hmm, den här diskussionen är den tristaste jag sett på denna site - har faktiskt inget värde alls. Själv har jag aldrig varit dryg på gymmet även om de flesta är mycket mindre än jag...utom den gången när de ville stänga tidigare och jag var i full gång med tunga drag. Jag lomade snällt ut, men morrade och dreglade lite längs vägen.*grr27*

Och försök inte vara dryga och svara mig att om det inte passar behöver jag inte delta i den här diskussionen - på denna site är vi aldrig dryga...

/Tobacco

hahavaffan
2009-05-01, 23:09
Hmm, den här diskussionen är den tristaste jag sett på denna site - har faktiskt inget värde alls. Själv har jag aldrig varit dryg på gymmet även om de flesta är mycket mindre än jag...utom den gången när de ville stänga tidigare och jag var i full gång med tunga drag. Jag lomade snällt ut, men morrade och dreglade lite längs vägen.*grr27*

Och försök inte vara dryga och svara mig att om det inte passar behöver jag inte delta i den här diskussionen - på denna site är vi aldrig dryga...

/TobaccoDu anser att diskussionen helt saknar värde och att den är det tråkigaste ever, men ändå skriver du en egen fängslande berättelse, i vilken du till och med lyckas klämma in lite självsmicker? I see.

saab900
2009-05-01, 23:15
Jag förstår inte riktigt på vad du vill få sagt. Jag har inte haft några direkta problem att curla där man vanligtvis inte curlar varken på en atletklubb jag tränat på (med en del aktiva lyftare) eller det mainstreamgymmet jag tränar på nu.


Att köra rodd på det sättet ser jag som mer skonsamt för korsryggen än en del t-barmaskiner blir där man lätt får vikten väldigt långt från kroppen. Roligt att du fick äga någon med lite anatomikunskaper. Där fick han allt.

Det var inte just att "äga" honom som var grejen. Jag har tappat räkningen på alla tokigheter han kläckt ur sig, alla gamla myter som finns, och det är inte bara jag som blir trött på det. Han är killen som går fram till alla mitt under set och börjar instruera kvartsböjar, hammercurl för att forma biceps bredare, förträffligheten i cablecross istället för livsfarliga hantelflyes osv. Han slutar aldrig, fan kan man få träna ifred eller *gah!*

Jag köper din idé om att det skulle vara skonsammare, om man sätter handtaget närmare vikterna, men då ska han fan inte stå och säga att det tar på trps och teres och T-bar på bara lats. Det stämmer ju inte för fem öre.

saab900
2009-05-01, 23:17
han har helt rätt i det han säger.

bara för att du har lärt dig lite anatomi ord utantill betyder inte att du kan något. meningslös kunskap för dig så att säga.

besservisser *slap*

Det är inte första dumheten han kläcker. Dessutom lägger han sig konstant i allas träning.

Förklara för mig då hur du menar att man tränar lats i T-bar, och teres och traps med eleikostång+V-handtag. Hur kan en 45-graders vridning av handlederna med samma vinkel på överarmar och i axelled påverka vilka muskler i ryggen du använder?

shadowfire
2009-05-01, 23:19
han har helt rätt i det han säger.

bara för att du har lärt dig lite anatomi ord utantill betyder inte att du kan något. meningslös kunskap för dig så att säga.

besservisser *slap*

lol... det är en skaplig skillnad på att köra med v-handtag mot för brett grepp ja

Bönne
2009-05-01, 23:22
Du anser att diskussionen helt saknar värde och att den är det tråkigaste ever, men ändå skriver du en egen fängslande berättelse, i vilken du till och med lyckas klämma in lite självsmicker? I see.:laugh:

saab900
2009-05-01, 23:23
lol... det är en skaplig skillnad på att köra med v-handtag mot för brett grepp ja

T-bar? Du håller ju med högst 10 cm mellan händerna, i alla fall på den vi har på gymmet. Den har så korta handtag att händerna lagom får plats, inget utrymme för att hålla bredare där.

Den här är det jag menar: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVBentOverRow.html

Men handtaget sticker bara ut 15 cm på varje sida och är svagt vinklat bakåt så man håller väldigt smalt.

EkarN
2009-05-01, 23:42
se på fan! en till! :thumbup: du hade nog ett mer sofistikerat svar än det jag hörde dock.. ;)

Snälla snälla snälla snälla återge det! Jag är så syyyykt nyfiken!

saab900
2009-05-01, 23:56
se på fan! en till! :thumbup: du hade nog ett mer sofistikerat svar än det jag hörde dock.. ;)

Ahh, heter det kålmanrodd, ja då förstår man varför han är övertygad om att det är kungen av ryggövningar, kålman är ju skitstor :smash:

Ja, snälla återge monologen i skrift, jag är också nyfiken! Du får censurera de värsta orden :p

Tobacco
2009-05-05, 22:17
Du anser att diskussionen helt saknar värde och att den är det tråkigaste ever, men ändå skriver du en egen fängslande berättelse, i vilken du till och med lyckas klämma in lite självsmicker? I see.

Hmm, åh min Gud - jag är fullkomligt krossad. Hur kunde jag vara så dum? Kan det vara avsiktligt? Nä, jag är intligntare än så. (biter du på den?).

Självsmicker? Aha, att jag är störst på gymmet, eller att jag dreglar? Ja, jag brukar vara störst på gymmet (114 kg, 197 cm). Jag tränar dagtid på F & S, vanligen omgiven av pensionerade damer, ca 145 cm långa (en del rätt elaka dock). Om du menar dregla så är inte det heller självsmicker - det är inte så märkvärdigt att lära sig - Mitthögskolan ger kurser, fast jag tror Lunds Universitet gör det bättre. Talade jag om att jag bor i Uppsala? Förresten, nu tycker jag den här tråden börjar ta sig. *bs*
/T

Godnatt
/T

Trance
2009-05-05, 22:41
Nu är detta lite utanför ämnet men måste bara fråga Tobacco, vad är det med professorer och hemside-design? Det måste vara någon tävling i att få det så konstigt som möjligt.

Jag menar t.ex.: http://www-mv.slu.se/vaxtnaring/olle/icbm.html

MAXX
2009-05-05, 22:49
Det är inte första dumheten han kläcker. Dessutom lägger han sig konstant i allas träning.

Förklara för mig då hur du menar att man tränar lats i T-bar, och teres och traps med eleikostång+V-handtag. Hur kan en 45-graders vridning av handlederna med samma vinkel på överarmar och i axelled påverka vilka muskler i ryggen du använder?

öh ja det blir skaplig skillnad på hur man drar. med T- bar drar man med armarna mer vinklat utåt. med V- handtag drar man med överarmarna tätt intill kroppen.

Tätt grepp = inre och nedre delen av lats.

T-bar grepp= övre delen av lats och romboids. även bakre delts skulle jag tro.

Berguven
2009-05-05, 22:54
Nu är detta lite utanför ämnet men måste bara fråga Tobacco, vad är det med professorer och hemside-design? Det måste vara någon tävling i att få det så konstigt som möjligt.

Jag menar t.ex.: http://www-mv.slu.se/vaxtnaring/olle/icbm.html

Intressant fråga det där. Själv har jag försökt hitta en artikel på denna sida: http://oceansofkansas.com/

MojjMojj
2009-05-05, 23:12
Men sluta förstör tråden nu och skriv om "dryga saker" är ju meningen att tråden skulle vara rolig, lr?

saab900
2009-05-05, 23:18
öh ja det blir skaplig skillnad på hur man drar. med T- bar drar man med armarna mer vinklat utåt. med V- handtag drar man med överarmarna tätt intill kroppen.

Tätt grepp = inre och nedre delen av lats.

T-bar grepp= övre delen av lats och romboids. även bakre delts skulle jag tro.

Om du håller lika brett och roterar händerna 25 grader? Jag tror att våra meningsskiljaktigheter här beror på att det tydligen är ett annorlunda T-barhandtag på mitt gym.

stahlberg
2009-05-06, 01:36
Man vet förstås inte vilka historier i denhär tråden som är sanna och vilka som är påhittade. Men somliga är ganska gräsliga.

Själv är jag (som Medusa vet) en besserwisser så fort jag stiger in i en styrketräningslokal. Men det är det ingen av de tränande som märker, eftersom jag inte blandar mig i deras träning. Under mina år inom styrketräning så har jag råkat i flera gräl i träningslokaler. Jag har säkert också varit dryg, även om jag inte minns några konkreta exempel.

Men jag hoppas verkligen att jag inte varit elak mot nybörjare eller andra med små kunskaper, om de inte först varit dryga mot mig. Halvamatörer - eller vem som helst - som är fräcka mot nybörjare bara för att de förstnämnda är lite större och starkare är verkliga nollor.

Jag förstår mig inte på folk som ockuperar en stång eller en bänk och tycker att andra inte ska få lyfta emellan. Naturligtvis hör det till god ton att fråga, men att den som tränar skulle neka förstår jag inte.

Sådant har jag aldrig förstått, än mindre förstår jag det numera. Om jag t.ex rest 20 timmar för att komma till ett träningspass (som ibland kan ta 6-7 timmar), för att sedan få lite sömn och följande dag åka vidare några timmar för följande pass, så skulle jag nog kunna bli lite sur om någon bad mig vänta ytterligare. (Tack och lov är sämjan god på de ställen jag medverkar i träningar i Sverige).

tsp
2009-05-06, 05:43
Man vet förstås inte vilka historier i denhär tråden som är sanna och vilka som är påhittade. Men somliga är ganska gräsliga.

Själv är jag (som Medusa vet) en besserwisser så fort jag stiger in i en styrketräningslokal. Men det är det ingen av de tränande som märker, eftersom jag inte blandar mig i deras träning. Under mina år inom styrketräning så har jag råkat i flera gräl i träningslokaler. Jag har säkert också varit dryg, även om jag inte minns några konkreta exempel.

Men jag hoppas verkligen att jag inte varit elak mot nybörjare eller andra med små kunskaper, om de inte först varit dryga mot mig. Halvamatörer - eller vem som helst - som är fräcka mot nybörjare bara för att de förstnämnda är lite större och starkare är verkliga nollor.

Jag förstår mig inte på folk som ockuperar en stång eller en bänk och tycker att andra inte ska få lyfta emellan. Naturligtvis hör det till god ton att fråga, men att den som tränar skulle neka förstår jag inte.

Sådant har jag aldrig förstått, än mindre förstår jag det numera. Om jag t.ex rest 20 timmar för att komma till ett träningspass (som ibland kan ta 6-7 timmar), för att sedan få lite sömn och följande dag åka vidare några timmar för följande pass, så skulle jag nog kunna bli lite sur om någon bad mig vänta ytterligare. (Tack och lov är sämjan god på de ställen jag medverkar i träningar i Sverige).

Reser du 20 timmar för att styrketräna? *screwy*

ak3r
2009-05-06, 09:16
Reser du 20 timmar för att styrketräna? *screwy*

Troligtvis så reser han 20 timmar för att träna med adepter eller andra vänner, inför tävlingar eller på tävlingar.

stolpskott
2009-05-06, 09:40
Jag vet inte om jag misstolkade det men hur kan man köra bicepscurl i Knäböjen, knäböjen är en övning som man kör fritt mes de en rak stång. Var det så att han använde sig av denna stång för bicepscurl så är det ju du som gjorde fel då en rak stång är bra för just bicepscurl med.


Överhuvudtaget tycker jag det är tråkigt att läsa att många här väljer att vara nedlåtande mot de som är grönar i gymmet, har ni aldrig varit nya? Det är just pga av sådana som ni som många drar sig för gymträning.

Han stod i vägen så att jag inte kunde köra knäböj vid den enda ställningen på hela gymmet. Vet att en rak stång är bra att träna biceps med, och jag har inget emot människor som curlar tjugo kilo, jag var själv där för 8 månader sedan. Det som gjorde mig sur, och fick mig att säga det där, var att han stod i knäböjställningen (den enda vi har på gymmet) och körde bicepscurls när han lika kunnat göra det någon annanstans, typ med rakstången som är till för bicepsträning...

J.V
2009-05-06, 10:09
Random person "Du skadar knäna när du knäböjer sådär djupt"
Jag "Nej"
Han "Nej?..."
Jag orkade inte säga något mer, så jag förblev tyst. Ganska drygt beteende från min sida.Du är nog den enda som varit riktigt dryg än så länge. I like it! :thumbup:

Bahir
2009-05-06, 10:43
SATS Vällingby, sen sommarkväll 2006. Det är 45 minuter innan stängning, och jag kommer in för att köra ett snabbt benpass, då jag vet att böjställningen brukar vara ledig såhär dags. Till min fasa upptäcker jag att så inte är fallet. Framför mig står ett riktigt praktsvin - en gubbe i 35-årsåldern; vit utsliten t-shirt; gråa, slitna mjukisbyxor med orangea hängslen påsatta, rövglipan fullt synlig och ölmagen annars hängande. Rinnande prilla i överläppen, smutsfläckad keps och till råga på allt så har gubbfan stövlar på sig. Jag börjar tro att jag har somnat hemma och att detta är en dröm, men jag nyper mig själv för att bekräfta att detta faktiskt är verkligt. Gubben är fokuserad på att förbereda sig för sitt sätt, och jag vill inte störa så jag sätter mig på en bänk för att samla mina tankar, och för att betrakta denna smått otroliga föreställning.

Med en tia på varje sida av stången ställer sig gubben under den, lyfter upp och backar några steg, där han sedan ställer sig med hälarna på några klossar. Till min förfäran utför aset något som ser ut som en kombination av quarter-squats och good mornings, där han i varje repetition nästan faller framåt och måste ta ett kliv fram för att inte ramla. Han gör ca 5 repetitioner, varefter han lägger tillbaka stången och gormar "Bäcksunda!". Jag välter nästan över av förvåning och försöker hålla skrattet tillbaka, och samlar mig sedan för att gå upp och fråga om jag kan få köra emellan, och hur många set han har kvar. Som svar får jag en utskällning utan dess like, på dalmål och med horribel andedräkt dessutom. Gubbjävlen förolämpar mig och alla stockholmare, säger att jag har ett böglinne på mig och antagligen har tummen mitt i handen, och att jag till råga på allt är en jäktande slyngel med liten penis. Han avslutar med att spotta ut sin prilla på golven framför mig. Som ni förstår har jag vid detta lag fått nog, och skriker "JÄVLA BONNLÄPP, DRA HEM TILL DALARNA OCH SÅGA VED". Sen springer jag därifrån, ursinnig, och går hem och lägger mig.

gnagaren
2009-05-06, 11:04
Yeah, you showed him *rolleyes*

J.V
2009-05-06, 11:36
Sen springer jag därifrån, ursinnig, och går hem och lägger mig.HAHAHAHAHAHAHAHA :laugh::laugh:

stevebc
2009-05-06, 11:38
Det där var en riktig surrealistisk upplevelse, Bahir. En sådan som får en att måla en tavla eller testa en ny drog.

LoTiX
2009-05-06, 11:49
Väntar fortfarande på det perfekta tillfället att säga "Oh yeah? You and what army?"

En dag så!

coxie
2009-05-06, 13:21
SATS Vällingby, sen sommarkväll 2006. Det är 45 minuter innan stängning, och jag kommer in för att köra ett snabbt benpass, då jag vet att böjställningen brukar vara ledig såhär dags. Till min fasa upptäcker jag att så inte är fallet. Framför mig står ett riktigt praktsvin - en gubbe i 35-årsåldern; vit utsliten t-shirt; gråa, slitna mjukisbyxor med orangea hängslen påsatta, rövglipan fullt synlig och ölmagen annars hängande. Rinnande prilla i överläppen, smutsfläckad keps och till råga på allt så har gubbfan stövlar på sig. Jag börjar tro att jag har somnat hemma och att detta är en dröm, men jag nyper mig själv för att bekräfta att detta faktiskt är verkligt. Gubben är fokuserad på att förbereda sig för sitt sätt, och jag vill inte störa så jag sätter mig på en bänk för att samla mina tankar, och för att betrakta denna smått otroliga föreställning.

Med en tia på varje sida av stången ställer sig gubben under den, lyfter upp och backar några steg, där han sedan ställer sig med hälarna på några klossar. Till min förfäran utför aset något som ser ut som en kombination av quarter-squats och good mornings, där han i varje repetition nästan faller framåt och måste ta ett kliv fram för att inte ramla. Han gör ca 5 repetitioner, varefter han lägger tillbaka stången och gormar "Bäcksunda!". Jag välter nästan över av förvåning och försöker hålla skrattet tillbaka, och samlar mig sedan för att gå upp och fråga om jag kan få köra emellan, och hur många set han har kvar. Som svar får jag en utskällning utan dess like, på dalmål och med horribel andedräkt dessutom. Gubbjävlen förolämpar mig och alla stockholmare, säger att jag har ett böglinne på mig och antagligen har tummen mitt i handen, och att jag till råga på allt är en jäktande slyngel med liten penis. Han avslutar med att spotta ut sin prilla på golven framför mig. Som ni förstår har jag vid detta lag fått nog, och skriker "JÄVLA BONNLÄPP, DRA HEM TILL DALARNA OCH SÅGA VED". Sen springer jag därifrån, ursinnig, och går hem och lägger mig.

Jävla stockholmare mucka inte med oss bönder!


Inavlade praktbönder är ju fan underbara.

spange
2009-05-06, 13:38
haha, låter som en äkta dalabonde det ja, aldrig sett en sån på gym faktiskt. du kunde väl ha klämt ur dig något mer förolämpande, som åtminstone stod i proportion med det han sade tycker jag dock.

men träna i gummistövlar, det är HC det! och inga jävla klossar ska man ha, utan en sättpotatis under varje häl är melodin!

coxie
2009-05-06, 14:14
haha, låter som en äkta dalabonde det ja, aldrig sett en sån på gym faktiskt. du kunde väl ha klämt ur dig något mer förolämpande, som åtminstone stod i proportion med det han sade tycker jag dock.

men träna i gummistövlar, det är HC det! och inga jävla klossar ska man ha, utan en sättpotatis under varje häl är melodin!

Japp och istället för en jävla stålstång med vikter (aka bögdildo) så lyfter man höbalar, djur och traktordäck. Istället för fjollvatten och sportdryck dricker man HB och mäsk. Istället för att ta en gainer efter träningen tar en hardcorebonde sig en rejäl portion rotmos med fläsk.

Cardio är enligt hardcorebönder något för bögar och transor, nej den enda cardio en bonde skulle få för sig att utöva är i sänghalmen med frugan, pigan eller eventuellt med sin finaste värphöna.

spange
2009-05-06, 15:21
Japp och istället för en jävla stålstång med vikter (aka bögdildo) så lyfter man höbalar, djur och traktordäck. Istället för fjollvatten och sportdryck dricker man HB och mäsk. Istället för att ta en gainer efter träningen tar en hardcorebonde sig en rejäl portion rotmos med fläsk.

Cardio är enligt hardcorebönder något för bögar och transor, nej den enda cardio en bonde skulle få för sig att utöva är i sänghalmen med frugan, pigan eller eventuellt med sin finaste värphöna.

hehe:D japp, så sant om det är sagt.

Tobacco
2009-05-06, 19:33
Intressant fråga det där. Själv har jag försökt hitta en artikel på denna sida: http://oceansofkansas.com/

He he - ni gör mig så lycklig - alltså vad är det med professorer och websidedesign? Alltså vad gör oss så dåliga och opedagogiska? Skit i surpupporna som tycker att detta spär ut dryghetsdiskussionen: Här ska föreläsas!

'En gång i tiden fanns inte Internet utan man red med postryttare osv. Sen kom järnväg, telegraf mm. Sen kom datorerna - stora som lastbilar, servade av allvarliga (och dryyga) män i vita rockar, instängda i atombombssäkra källare. När jag kom in i bilden hade vi skrivmaskinterminaler uppkopplade med 300 - bauds-modem. Man SÅG datorn skriva bokstav för bokstav på skärmen. Så skrev jag min doktorsavhandling - jag tror 1984. Skrivarna hade hammare som for omkring och hackade som tryckluftsborrar - vi fick ha ljudhuvar eller hörselskydd. Den första datorkommunikationen kom igång - själv var jag tidig med att skicka 'email' till och från USA via kontakter inom den amerikanska militärens forskarnät - Arpanet hette det visst. Allt var konfidentiellt och censurerat och bara text förstås - men det gick att programmera pinuppor ritade av bokstäver. Inte Pamela Anderson och Tommy Lee precis - men vi gjorde vad vi kunde. Bland annat lär begreppen 'FK U' liksom 'FUUBAR' ha uppstått nån gång vid denna tid.

Åren gick, och Tim Berners-Lee m fl vid CERN skapade WWW för att lättare kunna kommunicera och skicka bilder osv - det gjordes en stor affär av och skrevs mycket om hypertext som framtidens melodi (hypertext = fancy namn för att man klickar på en länk och kommer dit). Stort vid denna tid blev också 'expertsystem' (program som svarade på frågor) och rädslan var stor för att när en dator fick 1 GB minne så skulle den ta över världen. Amerikanska miljöexperter varnade för en ny istid och kninnorna var frigjorda - i alla fall när de var fulla.

Hänger ni med? Nåväl, för att bli personlig så insåg jag tidigt att det här med webben var framtiden. Halva den industrialiserade världen trodde det också och vi fick sk IT-miljonärer, som fick miljoner för att säga att 'detta är framtiden'. Men nu närmar vi oss nutid. I all fall jag, så fort jag kunde skaffade jag en hypertextmanual tror jag det hette och programmerade manuellt i kod min första hemsida. Det tog kanske två veckors nattarbete och jag lyckades publicera den på nätet genom lika delar tur och skicklighet. Den hemsida jag har idag är i stort sett densamma - om man kikar i koden kan man nog hitta originalprogrammeringen...

OK, så det förklarar varför sidan ser ut som den gör , men inte varför den inte bytts ut under åren. Tja, universitet är statliga myndigheter som försöker följa med, och mycket tid och pengar har lagts ner på logotyper, typsnittsval, pedagogisk utformning och kanske glada melodier som spelas upp när man klickar. Så de officiella sidorna är ju snygga - men i mitt tycke utan kul innehåll.

Vi som var med från början tycker sånt där pedagogiskt tjafs är för blötdjur och släpper inte in pedagoger på våra sidor. Det är inte riktigt manligt med blommor i kanten osv. Förresten har vi tröttnat på websidorna och flyger hellre till en konferens i Australien :cool:'

Därför har professorerna så fula hemsidor. Och nu kan denna trista tråd fortsätta. End of lecture.
/T


(FUUBAR eller FOOBAR = fucked up beyond all recognition)

Tobacco
2009-05-06, 19:49
Kninnorna = kvinnorna. Mina händer är stela av skivstångsträning.
/T

Trance
2009-05-06, 20:02
Tss, försök inte.

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"
xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:st1="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">
<link rel=Edit-Time-Data href="icbm_files/editdata.mso">
<title>ICBM -the Introductory Carbon Balance Model</title>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="place"/>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="country-region"/>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="City"/>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:DocumentProperties>
<o:Author>olle</o:Author>
<o:LastAuthor>olle</o:LastAuthor>
<o:Revision>2</o:Revision>
<o:TotalTime>4</o:TotalTime>
<o:Created>2006-03-10T07:51:00Z</o:Created>
<o:LastSaved>2006-03-10T08:32:00Z</o:LastSaved>
<o:Pages>4</o:Pages>
...


Internets barndom förklarar inte 9 olika färger, olika storlekar på text, understruken text samt tre olika fonter (varav en comic sans).

Det är en designvilja hos er som vill ut ur fängelset och släpps ut på en gång utan någon som helst återhållsamhet eller hinder.

Tobacco
2009-05-07, 08:26
Tss, försök inte.

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"
xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:st1="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">
<link rel=Edit-Time-Data href="icbm_files/editdata.mso">
<title>ICBM -the Introductory Carbon Balance Model</title>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="place"/>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="country-region"/>
<o:SmartTagType namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags"
name="City"/>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:DocumentProperties>
<o:Author>olle</o:Author>
<o:LastAuthor>olle</o:LastAuthor>
<o:Revision>2</o:Revision>
<o:TotalTime>4</o:TotalTime>
<o:Created>2006-03-10T07:51:00Z</o:Created>
<o:LastSaved>2006-03-10T08:32:00Z</o:LastSaved>
<o:Pages>4</o:Pages>
...


Internets barndom förklarar inte 9 olika färger, olika storlekar på text, understruken text samt tre olika fonter (varav en comic sans).

Det är en designvilja hos er som vill ut ur fängelset och släpps ut på en gång utan någon som helst återhållsamhet eller hinder.


Hmm, minnet sviker tydligen...
Nja, förmodligen är det så min originalsida 'förstörts' vid någon uppdatering. Jag får väl gå ner i källaren och dra igång 1/2-tums bandstationen och hitta någon 80-talsbackup till vår PDP11. Möjligen också se om jag kan hitta någon av våra gamla datagurus som försvann till någon religiös sekt för att dricka Kool-Aid.

OK, men vi är väl överens om att DESIGNEN är 80-tal. Förresten kan man betrakta våra hemsidor som ett slags högskoleprov - "if you can't read 'em - we don' want U".

Och ja, jag är en naturvetare med en fingerfärgsdagisunges konstnärliga ambitioner. Jag har en ny låt på gång om detta - men jag får inte säga mer här - då bannar forumpoliserna mig. PM:a mig för MP3. Låt oss nu lämna tillbaka tråden till drygdiskussionen. Jag känner mig inte hemma där - jag är ju proffs.:D
/Prof O nä jag menar Dr T:MrT:

Mantus
2009-05-07, 12:50
Jag tycker nog att stickspåret i tråden blev ett par pinnhål roligare än den ursprungliga diskussionen. Stickspåret löste ett av många mysterier med professorer. Nu återstår bara frågor som varför alla professorer går i kläder som blev omoderna för tjugo år sedan samt varför de kollektivt klipper sig med en gräsklippare.
Svaret som föresvävat mig är att de gör det för att de kan och att det kan anses utgöra en sorts arbetsförmån och tillika en arbetsuniform så att man lätt kan leta sig fram till sina likar vid en social tillställning.

Tobacco
2009-05-07, 21:30
Jag tycker nog att stickspåret i tråden blev ett par pinnhål roligare än den ursprungliga diskussionen. Stickspåret löste ett av många mysterier med professorer. Nu återstår bara frågor som varför alla professorer går i kläder som blev omoderna för tjugo år sedan samt varför de kollektivt klipper sig med en gräsklippare.
Svaret som föresvävat mig är att de gör det för att de kan och att det kan anses utgöra en sorts arbetsförmån och tillika en arbetsuniform så att man lätt kan leta sig fram till sina likar vid en social tillställning.

Tja, man behöver inte mycket uppmuntran för att lockas tillbaka. Om man nu ska djupdyka i professorsfenomenet så behöver man bara se filmen Gökboet. Jack Nicholson har tagit ett gäng kvalificerade dårar ut till en marina för att hyra en båt. Killen där tvekar. Då säger Jack: Här är professor Swanson, professor Jones osv - och killen skiner upp: No problem! Exakt samma situation har jag varit med om många gånger i många olika länder, och min roll i filmen spelas så klart av jätteindianen *bs*...

Men jag tror att detta kan avsluta professortemat, eller?

Man kan förresten vara dryg utan att säga nåt. Jag har en tröja (XXL så klart) där jag tryckt varningsskylten 'Vistas ej inom maskinens arbetsområde' på ryggen. En dam tittade in under min arm och hade stolt kommit på att: 'Maskinen, haha, är det du?'. Jag log snällt men tänkte IQ fiskmås - det är väl klart det är det man ska inse! (detta låter inte så kul, men ett nytt försök). Chevrolet hade en bra reklam för sin 454 truck som jag ska trycka på min tröja: 'Weak men faint. Young girls avert their eyes."

Drygare än så blir det knappast. Möjligen kan vi lite längre vara ultradryga mot de lite kortare men bredare: -Träna på du, men längre blir du inte!

Det är knappast rättvist eller juste, men en liten kompensation för alla gånger man slagit skallen i skyltar, dörstängare - och i mitt falll faktiskt en o annan tröskel...har två ärr efter sådana (OK, ingen behöver svara :Det märks!)
Godnatt
/T

stafh
2009-05-07, 21:36
Jag tycker nog att stickspåret i tråden blev ett par pinnhål roligare än den ursprungliga diskussionen. Stickspåret löste ett av många mysterier med professorer. Nu återstår bara frågor som varför alla professorer går i kläder som blev omoderna för tjugo år sedan samt varför de kollektivt klipper sig med en gräsklippare.
Svaret som föresvävat mig är att de gör det för att de kan och att det kan anses utgöra en sorts arbetsförmån och tillika en arbetsuniform så att man lätt kan leta sig fram till sina likar vid en social tillställning.

Alla och alla... jag har haft en professor som har tatueringar och åker motorcykel. Fast å andra sidan har jag också haft professorer med byxorna i armhålorna, ymnigt vitt skägg och slickad comb-over. Det kanske jämnar ut sig.

LoTiX
2009-05-07, 21:42
Alla och alla... jag har haft en professor som har tatueringar och åker motorcykel. Fast å andra sidan har jag också haft professorer med byxorna i armhålorna, ymnigt vitt skägg och slickad comb-over. Det kanske jämnar ut sig.

Stenhårt!

http://img503.imageshack.us/img503/3616/1240479590556.jpg

EkarN
2009-05-08, 14:46
Det finns ju en professor i matematik i Finland som tävlar i styrkelyft!

Tobacco
2009-05-08, 20:45
Det finns ju en professor i matematik i Finland som tävlar i styrkelyft!

Jag dras in i detta igen - men jag känner min aklfahannestatus hotad. Han på bilderna tvingar mig in i solariet - och, ännu värre, second-handbutiker. Jag tycker dock denne professor själv var rätt cool häromdagen - men det har ett pris. Jag är medveten om att det inte är cool att kalla sig själv för cool, men sanningen måste fram.

Vi var utsatta för ännu än utvärdering - och en massa experter hade flugits in från USA, Australien etc. Vi intervjuades för utvärderingen - men jag är trött på att bli utvärderad, så jag sa: 'This is a clusterfuck!'*kissass*.

Den amerikanska, kvinnliga ordföranden höll på att svimma - uppenbarligen hade hon aldrig hört ordet 'fuck' (kan aldrig ha varit på bio). Efter detta gillade dom inte mig längre - och vår grupp kommer att nedvärderas.

Möjligen kan också detta beteende klassa mig som 'dryg', fast det var inte på gym. Orsaken till att sådana beteenden och värderingar som mina numera förekommer vid universiteten är naturligtvis att sedan en tid är inte professurer och dylikt reserverade för det översta skiktet av borgarklassen. Vanligt folk, 'gossar med läshuvud' har släppts in. Numera prioriteras även unga kvinnor. Vart är vi på väg? Och framför allt, varför skriver jag om detta i ett forum för proteinpulverreklam?

But a man's gotta do what a man's gotta do. When the going gets tough, the tough get going. I morgon ska jag ladda på med marklyft...utan handskar o straps...

För mer om liknande fall - googla Tipper Gore (Al's wife) vs. Frank Zappa - om när amerikanska tanter skulle förbjuda fula ord i rocklåtar och eliminera 'freedom of speech'. (Alltså, jag är FZ och ordf är TG - för undvikande av missförstånd:D). Dessa historiska fakta borde också studeras av detta forums moderatorer - som är duktiga. VÄLDIGT duktiga!:whipped:
/T

Tobacco
2009-05-08, 20:52
aklfahanne - hmm - en ny art kanske. 3 min är inte mycket att rätta på.
/T