handdator

Visa fullständig version : Gainern och Protten klumpar som faan :/


Heppez
2009-04-28, 17:32
Tjenare.. jag kör me Super Gainer pro och Whey-100 .. men när jag heller i pulvret sen mjölk och börjar skaka så klumpar de helt sjukt mkt..

Blir först typ ett 1cm~ lager på botten som bara blir en kladdig klump.. sen massvis med klumpar..

Hur fan gör ni för att erat inte ska klumpa? :O

Patrick Bateman
2009-04-28, 17:35
Kör det i mixern.

Sedan häller du ner det i shakern, tar med till gymmet.

Eldhroka
2009-04-28, 17:41
vatten/mjölk först, sen pulver, skaka. Inga klumpar.

Fabritzio
2009-04-28, 17:51
Har du tillräckligt med vätska då? Gainer pro har aldrig klumpat sig på det sättet som du beskriver för mig. Lite lätt några gånger bara

frong
2009-04-28, 17:54
Hoppas du har ditt nät i shakern? Annars se till att det är helt torrt när du tar i pulvret, alt dra i mjölken/vattnet före.

Pontus H
2009-04-28, 18:21
Kör det i mixern.

Sedan häller du ner det i shakern, tar med till gymmet.

låt det inte bara ligga för länge, då proteinet om jag inte minns helt fel börjar brytas ner när det är blandat .. :confused:

stafh
2009-04-28, 19:31
låt det inte bara ligga för länge, då proteinet om jag inte minns helt fel börjar brytas ner när det är blandat .. :confused:

Hmm... låter lite konstigt i mina öron. Vad är det som skulle bryta ner proteinet?

malkin
2009-04-28, 20:09
Konstigt, har aldrig klumpat för mig och jag har kört Gainer pro och Mass fx och aldrig haft det problemet... Filtret har jag inte haft någon användning för, brukar även vara sparsam med vattnet.

Altec
2009-04-28, 22:17
När jag blandar maltodextrin och protein brukar jag alltid skaka shakern innan jag häller i vattnet så att pulvret fördelas bra. På så sätt blir det inte alls lika klumpigt för mig iaf.

morc
2009-04-29, 06:06
låt det inte bara ligga för länge, då proteinet om jag inte minns helt fel börjar brytas ner när det är blandat .. :confused:

Är det inte så att det bara bryts ner till aminosyror (det som händer ändån i kroppen), fast bakterietillväxten däremot är stor i mjölkprodukter i rumstemperatur och man bör därför inte ha shaken för länge ute innan man dricker den.

Rahf
2009-04-29, 08:32
vatten/mjölk först, sen pulver, skaka. Inga klumpar.

Detta är förmodligen det bästa sättet för att slippa det. Samt att slippa lagret som kan ligga kvar i botten. Man har skakat ett par shakers nu.