handdator

Visa fullständig version : Snabbare löpning efter tungt benpass -utnyttja på test?


purplehaze
2009-04-28, 13:53
Hej på er,

Körde ett tungt böj och mark pass, åt emellan och sedan plöjde jag löparspåret som jag aldrig gjort förrut. Hade en omåttlig styrka och snabbhet. Det enda i läget som egentligen kunde ses aningen problematiskt var flåset. Men det tränas ju upp.

Jag hade visserligen druckit lite maltodextrin vilket jag inte brukar göra annars. Betvivlar dock att det skulle vara det som satte sånn sprätt på mig. Visserligen kände jag mig klarare än vad jag brukar under passets gång så kolhydraterna spelade nog ändå sin roll.

Kommer göra ett test framöver och tänkte höra med er vad ni tycker/har för erfarenheter om saker som förbättrat er prestation innan löpning.


Mvh

WHITEFOLKS
2009-04-28, 14:03
Jag tror faktiskt att det var maltodextrinet. Att du skulle ha bättre fart i benen efter ett tungt (och "långt"?) benpass är jag tveksam till.

Jag vet själv att jag får en himla ork när jag intar kolhydrater i samband med kondition för jag brukar aldrig göra det.

DSBM
2009-04-28, 14:17
Jag har haft liknande erfarenheter. Efter jag tränat armar eller ben så brukar det ibland gå bättre att spela trummor (som jag gör på fritiden). Det känns som musklerna "vaknat upp" på något sätt. Men det är en balansgång, har jag kört slut på mig helt i gymmet går det inte att spela trummor alls.