handdator

Visa fullständig version : Söker bok


jaosef
2009-04-28, 13:51
Söker en bok, vilket jag inte minns titeln på. Det var en pocket-bok som var rätt kort. Den var lite konstig, den handlar om en kille som spenderar timmar med att studsa en boll mot en vägg, och sedan studsar bollen tillbaka. Kanske mycket att hoppas på att någon ska kunna lista ut vilken bok det är iofs ;)
Minns även att han försökte att slå ihjäl tid i sin lägenhet genom att leka med något konstigt spel eller någon sorts leksak.
Han hade också ett lösenord på datorn som var "vatten".
Mer än så minns jag inte!
Jelp!

mks
2009-04-28, 14:16
Naiv. Super. - Erlend Loe (2007) ISBN 9150108891

jaosef
2009-04-28, 14:20
Ah! Tack så mycket! Det låter som att det är den boken jag tänkte på, men jag hade för mig att den var äldre.
Ska springa till biblioteket direkt..

mks
2009-04-28, 14:21
Naiv. Super. - Erlend Loe (2007) ISBN 9150108891

Boken utgavs första gången i Sverige 1998, jag råkade hitta en upplaga som kom 2007.

illitch77
2009-04-28, 14:21
Mmm... bultbräda.

jaosef
2011-01-24, 21:26
Väcker denna tråd igen... söker nu en annan bok.
Den handlar om två män som köper en gammal korv-bil och rustar upp den och börjar sälja hamburgare, korv osv.. på bokens framsida tror jag att man ser bilen ståendes vid en havskant, typ sandstrand.
Berättelsen utspelar sig i Storbritannien.

vicarious
2011-01-24, 21:51
Du läser sanna mina ord konstiga böcker ;) Böcker utan omslag och titlar också verkar det som? *rolleyes*

jaosef
2011-01-24, 21:53
Du läser sanna mina ord konstiga böcker ;) Böcker utan omslag och titlar också verkar det som? *rolleyes*
Nja, denna var inte speciellt konstig. Det är ju titeln jag är ute efter! :) Var många år sedan jag läste boken, så jag har helt glömt vad den hette.

Eddie Vedder
2011-01-24, 21:54
Jag har sett filmen i alla fall, den är riktigt kul. :) Tyvärr minns jag inte titeln just nu. :D

jaosef
2011-01-24, 22:08
Jag har sett filmen i alla fall, den är riktigt kul. :) Tyvärr minns jag inte titeln just nu. :D

Jasså, den finns som film också? Du får fundera hårt, jag har namnet på tungan.*gah!*

jaosef
2011-01-25, 23:23
Testar en bump och håller tummarna... Söker alltså titeln till boken med denna beskrivning (lade till lite sedan sist):
Väcker denna tråd igen... söker nu en annan bok.
Den handlar om två män som köper en gammal korv-bil och rustar upp den och börjar sälja hamburgare, korv osv.. De gillar fotboll och tittar ofta på detta i olika barer och dricker öl.
De blir haffade av någon inspektör och det visar sig att deras affärer är olagliga. Det slutar med att de skickar ut bilen i havet så att tidsvattnet slukar den.
På bokens framsida tror jag att man ser bilen ståendes vid en havskant, typ sandstrand. Den är röd med en hamburgare målad på sig.
Berättelsen utspelar sig i Storbritannien.

stevebc
2011-01-25, 23:41
Den var lite konstig, den handlar om en kille som spenderar timmar med att studsa en boll mot en vägg, och sedan studsar bollen tillbaka.Vad menar du? Studsar den bara tillbaka en gång, eller konstant hela tiden?

jaosef
2011-01-26, 00:29
Vad menar du? Studsar den bara tillbaka en gång, eller konstant hela tiden?

Den boken jag pratade om i ditt citat har jag redan hittat. Nu söker jag boken som jag beskrev i min senaste post. Jag menade att han studsade bollen mot väggen, och fångade den. Och så gjorde han detta om och om igen.

Eddie Vedder
2011-01-31, 19:30
Jag kom på titeln när jag vaknade till mitt i natt. Helt sjukt! :D

"The Van" heter filmen i alla fall och jag antar att boktiteln är densamma. Om inte så behöver du ju bara googla upp filmen så lär boktiteln stå.