handdator

Visa fullständig version : Greppfråga?


Alone_in_the_dark
2009-04-27, 09:24
Ok, frågan handlar inte om greppträning. Finns fina guider här på kollot:D utan funkar magnesium eller liknande på plasthandtag (finns inte ett enda metallhandtag så långt ögat når)? De e inte kul med 70 i latsdrag eller 90 i rodd och man känner att grepper glider för man e svettig om händerna... Vill in i det längsta undvika remmar o handskar, lite valkar o blod har ingen dött utav, finns fotfil o feta krämer som löser den biten. Här är det hardcore som gäller:hbang: Några tips?

Rahf
2009-04-27, 09:31
Magnesium funkar för allt grepprelaterat. Plasthandtag låter vanskligt, går de inte sönder?

Alone_in_the_dark
2009-04-27, 09:43
Magnesium funkar för allt grepprelaterat. Plasthandtag låter vanskligt, går de inte sönder?

Det körs inte så tungt på SATS:D Vi är få som laddar mer än 2/3 av viktmagasinet, själva stången är i metall men handtaget är i plast.

Torsk_ole
2009-04-27, 10:02
Det funkar.

Men du får aldrig lika bra grepp som om du skulle ha kört med handtag av metal.

Testa själv så får du se vad som händer.

J.V
2009-04-27, 10:59
Googla "GRRRIP enhancer" och välj sidor på svenska.

Har inte testat själv så vet inte hur det fungerar, men kan väl vara värt att testa.

Halldin
2009-04-27, 11:38
Däremot är det möjligt att gympersonalen blir vreda om du sölar ner utrustningen med magnesium, så det får du kolla upp först.

Rahf
2009-04-27, 11:45
Däremot är det möjligt att gympersonalen blir vreda om du sölar ner utrustningen med magnesium, så det får du kolla upp först.

Som Halldin säger. Däremot kan det accepteras ifall man på någorlunda diplomatiskt manér förklarar att man kommer torka bort det efter sig. Många gym har vattenflaskor och papper tillgängligt på träningsytan.

kaer
2009-04-27, 11:50
Det körs inte så tungt på SATS:D Vi är få som laddar mer än 2/3 av viktmagasinet, själva stången är i metall men handtaget är i plast.

På inget av de sats jag tränat/tränar är det plasthandtag. Och nog finns det en och annan på sats som drar mer än 70kg i latsdrag...

Ahlner
2009-04-27, 12:21
På inget av de sats jag tränat/tränar är det plasthandtag. Och nog finns det en och annan på sats som drar mer än 70kg i latsdrag...

Relevant?

kaer
2009-04-27, 12:26
Relevant?


Nja möjligtvis inte, men egentligen var jag nyfiken på vilket satsgym han tränade på. I stockholm finns det iallafall gott om alternativ.

På mitt gym har jag sett en del som kör magnesium utan att det blivit sura miner om inte annat.

Alone_in_the_dark
2009-04-27, 12:40
På inget av de sats jag tränat/tränar är det plasthandtag. Och nog finns det en och annan på sats som drar mer än 70kg i latsdrag...

Jag sa att vi är få :D och jo vi har plastinklädda stänger och dessa är tyvärr ett jäkelskap. Ska kolla imorgon om de har alternativ till dessa stänger.

Alone_in_the_dark
2009-04-27, 13:10
Googla "GRRRIP enhancer" och välj sidor på svenska.

Har inte testat själv så vet inte hur det fungerar, men kan väl vara värt att testa.

Mycke golfattiraljer blev det :D Det är dukarna du tänker på? Jag hade en ide att använda samma klister som handbollspelarna fast då blir det samma problem som med pulver när de fina damerna från Danderyd ska träna:laugh: (ja de är fina att titta på :em:) Ok, måste kolla hur de ställer sig till detta med magnesium och klister...

J.V
2009-04-27, 13:11
Får nog skicka PM istället. :D

Alone_in_the_dark
2009-04-27, 13:20
Får nog skicka PM istället. :D

Återkommer med recension om denna produkt, såg mycket lovande ut:D