handdator

Visa fullständig version : De sista kilona :/


billanpillan
2009-04-26, 21:54
Tjena!

Lite om mig =)

Namn: Billy "KingN"
Ålder: 17 ( 1992 )
Längd: 179-180cm
Vikt: 66kg morgonvikt

Min motion på ett ungefär!

"Vardaglig motion utöver träning"
jag cyklar 4km fram och tillbaks till bussen varje dag. Sedan går jag 3km rask takt /joggar långsamt 3km från busstation till skolan och det gör jag alla dagar utan tisdag

Sedan utöver den motionen
Måndag: 90min Boxning
Tisdag: 90min Boxning
Ons: Gym, tränar hela kroppen ca 1 timma
Tors: 90min Boxning
Fre: Gym träna hela kroppen ca 1 timma
Lör: Vila ;D
Sön Gym tränar hela kroppen ca 1 timma

Så det är en hel del träning faktiskt:)

Jag har tidigare vägt 78kg på 168cm( sommaren 2007) gått ner 6kg på 3 månader genom att aah, skita i godis å sånt å tränat mer å ätit nyttigare, med andra ord gick jag ner lätt.

Sedan dess tränade jag någorlunda mycket typ 3 gånger i veckan boxning och lite smått annat. Då höll jag mig på 72kg medans jag växte i ungefär 1,5 år, sedan nu efter den sommaren som nyss var ( sommaren 08) Började jag träna mer seriöst och gick ner långsamt till 69kg till ungefär December 08


Sedan vid Februari tills början av april gick jag ner till 66kilo.
Men nu har det satt stopp :/ jag vill bli av me de sista nu :/, jag är ju inte tjock eller något, men jag har lite som ni ska få se på bifogade bilder:)


Så nu undrar jag hur jag ska göra för att tappa lite extra:D

Jag suger på att räkna ut vart min kaloribalans är typ men jag chansar på 2500 kanske, sen så säger ju vissa upp mot 3000kalorier men ja vettefan. Men det bör väl vara åtminstonde 2500kalorier eftersom jag tränar mycket?

Och jag höftar lite och jag äter för 2000kalorier på dag och det känns lite, känns inte som jag kan ta bort mer typ *gah!*


Det jag brukar äta på en vardag är på ett ungefär:

06:00Frukost: 1dl fiberhavregryn, 2dl vatten, på det så sätter jag 50gram frysta bär vilket är typ 25 kalorier

11:15Lunch ( HUNGRIG SOM ETT AS) Så äter jag skollunchen i en liten portion, det är husmanskost, jag äter hela köttet osv men drar ner mycket på kolisarna och lägger till sallad istället.


16:30: Hem från skolan ;D då kägar jag det mamma lagar vilket alltid är lågkaloriskit ( t.ex wokade grönsaker och bulgur med små körvbitar, eller vegetarisk lasagne mm)och jag tar lite mindre portioner och blandar med keso för mer protein.


20:00 Hem från träningen och äter antingen 2dl fil å 2dl nyttig musli, eller så äter jag keso med banan. eller en fullkornsmacka med keso

Jag dricker vatten och cola zero endast ;D


Så hur ska jag göra med kosten för att jag ska tappa det sista? vad ska jag ändra på?!?! blir galen



Bilder:
http://img21.imageshack.us/img21/2002/spnd2.jpg

http://img165.imageshack.us/img165/4034/spnd.jpg

http://img165.imageshack.us/img165/9831/avslappnad.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/8636/avslappnad2.jpg


De 2 första bilderna så spänner jag mig och de 2 andra så är jag helt avslappnad.










OBSERVERA att jag inte är ute för att bli skitbiff, då det för det första inte är bra för boxningen och för det andra så vill jag ha en snygg kropp bara:)

och nej jag har inte mycket muskler och det påstar jag inte någonstans i tråden, däremot har jag LITE, och bränner jag mer fett så ser det bättre ut.






Men frågorna är ju typ lite varsomhelst i texten så huvudfrågan är väl,
Hur jag ska ändra på min livsstil för att tappa mer fett typ, eller varför inte: hur jag ska få en snyggare kropp, aja ni fattar hoppas jag

mikaelj
2009-04-26, 22:31
What? Du ser ju jättebra ut som du gör. Var hade du tänkt dig att de kilona skulle komma från? Är du säker på att du inte vill få mer (= större) muskler istället?

billanpillan
2009-04-27, 05:10
What? Du ser ju jättebra ut som du gör. Var hade du tänkt dig att de kilona skulle komma från? Är du säker på att du inte vill få mer (= större) muskler istället?

Tack*cupid*

Dock känner jag mig missnöjd och vill bli lite smalare, och jag hade typ efter sommaren tänkt att skaffa lite mer massa =) vill ju inte se fläskig ut nu till sommaren



Kan tillägga till allihoppa oxå att bilderna var tagna 22:00 och inga morgonbilder

mikaelj
2009-04-27, 06:11
Okej, du har en skev självbild. Du är redan tunn & vältränad som det är. Om det bara är för att "se bättre ut på stranden" verkar det inte ens värt att gå ner i kroppsfett utan hellre få större muskler. Men du gör förstås som du vill.

ajminfot
2009-04-27, 12:54
Håller med tidigare svar, önskar mitt BF va så lågt som ditt :P

billanpillan
2009-04-27, 16:15
Ja men alltså jag vill ta det till nästa nivå, jag vet ju att det finns lite till att ta bort

Eller har jag såpass lite fett och inte så jätte mycket muskler att det nästan inte går mer :/? jag måste ha mer muskler först?

BNj
2009-04-27, 16:52
Tycker du har en del kvar att kunna tappas å du blir ännu hårdare å definerad, mitt tips angående matschemat är att käka mer havregryn/musli till frukost och kanske dra ner lite på 20:00 mängden istället, vill väl ha ordentlig energi till träningen på dagen också? :)

Har brottom så hinner inte svara mer atm!

billanpillan
2009-04-27, 19:56
Tycker du har en del kvar att kunna tappas å du blir ännu hårdare å definerad, mitt tips angående matschemat är att käka mer havregryn/musli till frukost och kanske dra ner lite på 20:00 mängden istället, vill väl ha ordentlig energi till träningen på dagen också? :)

Har brottom så hinner inte svara mer atm!

Ah har ju en lite del kvar, men om jag ska käka mer till frukost och mindre på kvällen så blir det ju ingen skillnad :smash:

young_george
2009-04-27, 20:07
Varför ändra kosten? Rör på dig lite mer istället.

30 minuter extra promenad om dagen, eller lite hopprep kanske? Bra för en boxares rörlighet i fötterna

Kejet
2009-04-27, 20:23
Ännu en person som är väldigt smal och försöker toppa sommarformen. Du har knappt något fett att ta bort. Och även om du tar bort det fettet, så kommer det inte att se snyggare ut, det kommer att se värre ut. Vill du framstå som en vanlig pinsmal kille så deffa på du!

Går du inte ner i vikt äter du för mycket. Sänk kcal intaget eller/och höj konditionsträningen.

billanpillan
2009-04-27, 20:35
Ännu en person som är väldigt smal och försöker toppa sommarformen. Du har knappt något fett att ta bort. Och även om du tar bort det fettet, så kommer det inte att se snyggare ut, det kommer att se värre ut. Vill du framstå som en vanlig pinsmal kille så deffa på du!

Går du inte ner i vikt äter du för mycket. Sänk kcal intaget eller/och höj konditionsträningen.


Nu har flera sagt det och jag kanske har fel, jag är ju itne fet direkt och folk äcklas inte av min kropp direkt, så jag har bestämt mig tror jag och ska börja bygga långsamt



Va säger ni
Boxning 3ggr veckan
gym 3ggr veckan och då kör jag helkroppspass?

Sedan så äter jag ordentligt med mat :), det bör väl fungera?:hbang:

kalajset
2009-04-27, 20:45
Låter som en bra idé, men förbered dig på mycket vila mellan passen och just ordentligt med mat om den träningsmängden ska fungera. Gör den inte det så fungerar även två helkroppspass i veckan fint. :)

Kejet
2009-04-27, 20:45
Nu har flera sagt det och jag kanske har fel, jag är ju itne fet direkt och folk äcklas inte av min kropp direkt, så jag har bestämt mig tror jag och ska börja bygga långsamt



Va säger ni
Boxning 3ggr veckan
gym 3ggr veckan och då kör jag helkroppspass?

Sedan så äter jag ordentligt med mat :), det bör väl fungera?:hbang:

Tror det räcker med 2 helkroppspass för dig, då du kör så mycket boxning. Övertränad vill man ju inte bli! :-)

Sweet att du ändrat dig iaf, stay that way!:thumbup:

billanpillan
2009-04-27, 20:50
Men jag orkar med 6 pass i veckan :) det går ju även nu när jag äter rätt lite, då bör det gå lättare sedan:) men jag tänkte nu att när sommarn, är boxningssäsongen över och det är bara 1 gång i veckan, ska man träna 4 gånger i veckan gym då kanske :)? och hur ska jag köra då :P?

Kejet
2009-04-27, 20:53
Men jag orkar med 6 pass i veckan :) det går ju även nu när jag äter rätt lite, då bör det gå lättare sedan:) men jag tänkte nu att när sommarn, är boxningssäsongen över och det är bara 1 gång i veckan, ska man träna 4 gånger i veckan gym då kanske :)? och hur ska jag köra då :P?

För att ett helkroppspass ska funka med återhämtning och allt så bör du inte köra mer än 2dar i veckan. MAX 3, med minst 2 dagar innan nästa pass. Även om du orkar med det nu så kommer din kropp säga stopp tillslut.

billanpillan
2009-04-27, 20:59
För att ett helkroppspass ska funka med återhämtning och allt så bör du inte köra mer än 2dar i veckan. MAX 3, med minst 2 dagar innan nästa pass. Även om du orkar med det nu så kommer din kropp säga stopp tillslut.


Så vore det här bättre, t.ex

Måndag boxning, tisdag gym helkropp, ons, springa, tors helkropp, fre springa lör VILA sön helkropp?


Eller likadant fast jag delar upp typ ben/mage, armar/bröst och rygg/axlar eller något?

frong
2009-04-27, 21:04
Mindre vikt - snarare mer :)

Kejet
2009-04-27, 21:08
Nej, det blir för mycket. Du kan köra:

Måndag: Boxning
Tisdag: Underkropp (Knäböj + benpress + någon lårövning + Mage (Bål))
Onsdag: Vila
Torsdag: Överkropp (Bänkpress + Militärpress + Smalbänk + Latsdrag/Chins + Roddövning + Lutande Bänk + Stångcurl)
Fredag: Springa
Lördag: Underkropp
Söndag: Vila

billanpillan
2009-04-27, 21:25
Nej, det blir för mycket. Du kan köra:

Måndag: Boxning
Tisdag: Underkropp (Knäböj + benpress + någon lårövning + Mage (Bål))
Onsdag: Vila
Torsdag: Överkropp (Bänkpress + Militärpress + Smalbänk + Latsdrag/Chins + Roddövning + Lutande Bänk + Stångcurl)
Fredag: Springa
Lördag: Underkropp
Söndag: Vila

Eller så kör man 3 helkroppspass :D eller så överkropp å 1 underkropp ist för tvärtomt:p


Förresten så vet jag inte vad latsdrag/chins är å stångcurl å militärpress å sånt =(:em:

gudding
2009-04-27, 21:36
Förresten så vet jag inte vad latsdrag/chins är å stångcurl å militärpress å sånt =(:em:

Låt mig hänvisa dig till:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Lycka till :}

Kejet
2009-04-27, 21:37
Finns filmer i övningsbanken under forumets del " Träning - Vikter och kondition "
Personligen så tycker jag det blir för mycket träning med 3 helkroppspass per vecka. Men men, kör som du vill.

billanpillan
2009-04-27, 22:02
Låt mig hänvisa dig till:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Lycka till :}

Tack som fan :D

billanpillan
2009-04-28, 15:20
åfan, vägde mig imorse och vågen står på 64,3kg nu efter jag har skitit, =) då hade jag visst gått ner i vikt ändå ;D