handdator

Visa fullständig version : Bra "schema" till sommarkropp?


Lamewolf
2009-04-26, 20:54
Tjo!



Har sen i februari börjat tänka på min vikt då man bara behövde luta sig lite åt ena hållet och kunde känna hur fettet vek sig vid magen =) men är 1.79 och vägde 83 då nu har man slutat käka chips och dricka läsk och har kommit ner i 75 kg har även börjat springa på sistone och börjat gymma sen 3 veckor tillbaka och sjukt nog har musklerna växt som ogräs spec på armarna, (mesomorph ftw) men vill dock inte ha mer massa vill deffa och har läst deff guiden, mkt lärorik för övrigt. Men tänkte då köra detta schema

Måndag: Bröst + triceps (lägre vikter fler reps typ 13*3 per övning)

Tisdag: Jogga

Onsdag: Rygg + biceps (lägre vikter fler reps typ 13*3 per övning)

Torsdag: Jogga

Fredag: Ben + axlar (lägre vikter fler reps typ 13*3 per övning)

Lördag: Jogga

Söndag: Jogga, om orken finns

+ att jag kör magövningar hemma dom dagar jag inte styrketränar ( hjulet, jackknives)

Och frågan är om detta är bra då jag mest siktar på att förlora fett men samtidigt inte förlora för mkt muskler?

Och då jag prioterar fettförlust kanske jag inte ska dricka protein drycker som Gainomax?

Detta är ideal schemat, kanske inte blir 100% så men iaf vad jag siktar på om det får ett ok från er. hjälp gärna till att rätta den =)

Tacksam för svar.

Toby Asp
2009-04-26, 21:07
(lägre vikter fler reps typ 13*3 per övning)

Jag skulle köra färre reps, eller iaf variera.


Och då jag prioterar fettförlust kanske jag inte ska dricka protein drycker som Gainomax?
Sabbar den inte ditt underskott så går det ju bra. Men jag skulle nog ta en vassledrink ist.

rockafellah
2009-04-26, 21:15
Kör tungt(3-6reps) i 4-5veckor och sen lite lättare(8-15reps) i 4-5veckor. Sen deff:D

aelgen
2009-04-26, 22:39
Kör tyngre under deffen, typ 2-4 set 5-10 reps (specifikt, jag vet :D). Orkar inte förklara varför, sök! ;)

Annars ser det väl bra ut, förutom att du kör för mycket mage. Mage 4 ggr i veckan? Varför? kör du bröst 4 ggr i veckan? Det är en muskel som de andra!

Vet inte vad gainomax är men antar att det är en Gainer. Jag skulle tipsa på att du byter den mot vanligt rent vassle att dricka istället så har du mer kalorie utrymme till riktig mat.

Lamewolf
2009-04-27, 15:58
hehe kk tack för svaren och anledning att jag kör mage så många ggr är för att jag svettas som en gris när jag gör magövningarna och gör det bara några min varje gång =)

lanzal
2009-04-27, 18:08
hehe kk tack för svaren och anledning att jag kör mage så många ggr är för att jag svettas som en gris när jag gör magövningarna och gör det bara några min varje gång =)
Normalt sett försöker man att vila muskeln minst 48 timmar innan man kör den igen, så kanske köra mage 2 gånger i veckan HÅRT istället för 4 lätt? Då hinner den återhämta sig också.