handdator

Visa fullständig version : Låtar man gillar ( men skäms lite för att man gör det )


Psychological
2009-04-26, 20:51
Ni fattar säker vad jag menar. Den här gillar jag skarpt, fast jag ej gillar bon jovi

Kwj-dhFpqJI

Condemned
2009-04-26, 21:00
Ena soundtracket till Juno. Bara gillar´t på nå vis. :em:
20PQBtyfNZY

coxie
2009-04-26, 21:00
Det är något med Lady GaGa - Pokerface, kan bero på hur sjukt snygg hon är i musikvideon.

Annars skäms jag väl inte över någon speciell låt gillar allt från hård Death Metal till klassisk musik.

frambogir
2009-04-26, 21:01
Beyonce - Halo är en låt jag älskar men skäms rejält över att jag lyssnar på!

Yes
2009-04-26, 21:06
Eh.. ehum... :em:
EtSDAF3OoW8

Madame
2009-04-26, 21:09
Äh varför ska man skämmas över vad man lyssnar på? jag lyssnar på både britney spears och kevin borg och annan tuggummipop och det är det ju en del av mina kompisar som fnissar åt att jag vågar säga högt, medan jag tycker det bara är larvigt att hålla på o ha en officiell musikstil och en inoficiell. Vad kommer hända om man lyssnar på "fel" musik? Oh noes, man kanke är töntig!!!1

Sheogorath
2009-04-26, 21:10
Äh varför ska man skämmas över vad man lyssnar på? jag lyssnar på både britney spears och kevin borg och annan tuggummipop och...

Men hallå... Du är ju tjej liksom. Man förväntar sig inget annat.

Psychological
2009-04-26, 21:19
Äh varför ska man skämmas över vad man lyssnar på? jag lyssnar på både britney spears och kevin borg och annan tuggummipop och det är det ju en del av mina kompisar som fnissar åt att jag vågar säga högt, medan jag tycker det bara är larvigt att hålla på o ha en officiell musikstil och en inoficiell. Vad kommer hända om man lyssnar på "fel" musik? Oh noes, man kanke är töntig!!!1

Nä, men som jag då som gillar stenhård hip hop så svider det i själen att gilla vissa (töntiga) låtar. Men nu e man över 30 och kan bjuda på det ;)

Kom på en till jag gillar

eE7mNlgJKEg

Psychological
2009-04-26, 21:21
Det här gillar jag utan att skämmas

wmDURTYT6CU

-squat-
2009-04-26, 21:24
Jag skäms över att jag gillar svensk 80-tals pop.

PixelMiner
2009-04-26, 21:38
Ojoj.. Här finns det mycket material att hämta hos mig.. Kanske inte så mycket låtar som jag fortfarande gillar. Men att jag överhuvudtagit har gått och köpt detta alster i en butik en gång förvånar mig fortfarande:
jCBLVgHamgo

Men det här står jag för att jag fortfarande tycker är riktigt bra:
u_ppF2yK4NM

Donner
2009-04-26, 21:38
Beyonce - Halo är en låt jag älskar men skäms rejält över att jag lyssnar på!

Exakt samma här. Det är något med Halo, den är sjukt bra. Men allt som spelas på The Voice och liknande kanaler är tabu att gilla och därför skäms jag *cupid*

Loke
2009-04-26, 21:47
Heh, jag skyltar snarare med att jag lyssnar på en hel del "töntiga" låtar. Det gör att folk gillar mig mer eftersom det ser ut som komplexitet och självdistans i och med att jag är en riktigt inbiten hårdrockare.

Kanske håller jag lite tyst med att jag lyssnar på en del vit makt-musik och dylikt, men det handlar ju snarare om att visa hänsyn än att skämmas.

Fast det är klart, denna:

HUbh30XohlA

skulle jag kanske inte sätta på på en fest iaf... Men hon är ju så söt ;)

stevebc
2009-04-26, 21:49
Flertalet Backstreet Boys- och Christina Aguilera-låtar. Britney Spears däremot suger, har alltid sugit och kommer alltid suga väldigt väldigt hårt.

http://images.smarter.com/blogs/guests/Christina-Aguilera.jpg

Genie in a bottle <3

Arf Pingvin
2009-04-26, 21:55
skulle jag kanske inte sätta på på en fest iaf... Men hon är ju så söt ;)

Haha jag tänkte på blümchen när jag såg trådtiteln :hbang:

NP: Nile - As he Creates so he destroys

spange
2009-04-26, 21:56
Exakt samma här. Det är något med Halo, den är sjukt bra. Men allt som spelas på The Voice och liknande kanaler är tabu att gilla och därför skäms jag *cupid*

jahapp, hade inte hört den innan..så jag fick lov att kolla upp den.


ont: Jag skäms över att jag tycker Beyoncé - Halo är bra

redbrigade
2009-04-26, 22:08
Beyoncés röst i Halo är riktigt mäktig, inte en låt som jag skyltar med att jag gillar

stevebc
2009-04-26, 22:42
Beyoncés röst i Halo är riktigt mäktig, inte en låt som jag skyltar med att jag gillarKunde inte låta bli:

_ZaIXmujt1g

:D

saab900
2009-04-26, 22:49
Heh, jag skyltar snarare med att jag lyssnar på en hel del "töntiga" låtar. Det gör att folk gillar mig mer eftersom det ser ut som komplexitet och självdistans i och med att jag är en riktigt inbiten hårdrockare.

Kanske håller jag lite tyst med att jag lyssnar på en del vit makt-musik och dylikt, men det handlar ju snarare om att visa hänsyn än att skämmas.

Fast det är klart, denna:

skulle jag kanske inte sätta på på en fest iaf... Men hon är ju så söt ;)

Läskigt, precis min skämmes-artist också, men fel låt.

x7rktkV8kO0

Hon är så söt att hon får tyska att låta vackert *cupid*

/saab900 dötsmetal :hbang:

ceejay
2009-04-26, 22:51
Blümchen!!!

Scratch89
2009-04-26, 22:54
Blümchen är riktigt söt. Jag tycker att hon har ansiktsdrag som påminner om Scarlett Johansson.

Förövrigt tycker jag att det mesta med Backstreet Boys är bra.

Tricce
2009-04-26, 22:55
Samma story här, inbiten hårdrockare men denna Pink låt :em:

ihDSh4ViQKY

Yes
2009-04-26, 22:56
Ah, Jasmin! Många fina minnen där. Vi var lite kära back in the days, men det funkade aldrig.

mattilainen
2009-04-26, 22:57
jag skäms inte över det direkt då jag inte har några favorit artister utan jag lyssnar mest på låtar, men några britney spears och backstreet boys låtar är klart bara bäst :=) Sen har vi ju aqua :p

Yes
2009-04-26, 23:03
Marc Anthony är väl lite av ett gränsfall(jag menar, snubben kan sin salsa och har legat med J-lo).
bdApGe7zPZU

Whistler
2009-04-27, 07:38
Stod på gymmet med sambon häromdagen och fick sambon att lägga sig på golvet och vrida sig av skratt när jag nynnade med på början av någon Lady Gaga-låt som gick "Cherry cherry boom boom". Jag gillar den för att den påminner om Vengaboys "Boom, boom, boom, I want you in my room" eller vad den heter. :em:

130kg finsk sisu
2009-04-27, 08:16
Är finländare sen minst 600 år tillbaka i släkten med jag är av nån anledning kåt i denna.
Den absolut bästa "nationalsången" eller "pompösa" sången.
Fm7HIy2nk6g

130kg finsk sisu
2009-04-27, 08:21
glömde säga att jag troligtvis är enda finländare som sjunger denna sång båda verserna utantill! :)

tollägger även att sången itne är bättre än "Vårt land" och "Finlandia" men det är mer känslomässiga aspekter!

Nordenator
2009-04-27, 08:21
Skulle väl eventuellt vara Viva Forever med Spice Girls.. men njae. Jag skäms inte riktigt för det jag lyssnar på :) Har man närmare 50k låtar är det svårt att nöja sig med en speciell nisch. Jag tycker om allt i min playlist i stort sett, och det varierar från Aqua till Behemoth. Däremot tycker jag att Beyonce och liknande låter skit och undviker det därför, inte för att jag skulle skämmas för att lyssna på det.

Ganymedes
2009-04-27, 08:22
Britney Spears däremot suger, har alltid sugit och kommer alltid suga väldigt väldigt hårt.

URL plz? :D

Alone_in_the_dark
2009-04-27, 08:43
Åså kommer mitt bidrag:D
_r0n9Dv6XnY

Deceiver85
2009-04-27, 09:37
Folk som skäms över att gilla 80-tals pop (erkänt det bästa årtiondet) borde skämmas...

Shakemynuts
2009-04-27, 10:37
Katy perry är helt klart en sån artist. Har båda hennes skivor, lyssnar regelbundet. Inbiten hårdrockare. Gått över och mjuknat mer och mer på senaste tiden, Kent har jag alltid lyssnat på så de räknas inte.
Något riktigt riktigt dåligt jag börjat lyssnat på är ju Akon. *spy*

Två exempel:

LhyAVzDBI

Szl8CxNN30c

spoonchest
2009-04-27, 14:37
skUJ-B6oVDQ
Jag har aldrig gillat Coldplay, men ändå..

Patrick Bateman
2009-04-27, 14:41
:em:

y24EKmzgYGU

wM-Mk26N6wQ&feature=related

Lellan
2009-04-28, 22:34
En gång för länge sedan trodde jag tydligen att jag var olyckligt kär och aldrig skulle vakna ur den dimman, då gick skivan med dessa varm.. Tiden läker alla sår - ligger tydligen ngt i det.

swfdGayW_90

-bNXcoLy0ys&feature=related
"Skämmisgraden" är jag inte helt säker på, varför skulle det vara fel att bli så sentimental och olyckligt kär - egentligen..? Bra pipa och melodier också.

Men när jag frågade efter skivan i en skivaffär så sa killen att "jag har den, men jag tänker fan inte leta på sånt skräp - vill du köpa det så får du leta själv..". Hrmpf. :em:

muddler
2009-04-29, 01:41
man blir alltid på bra humör av denna :D

q6r1GrApjiM

GurraGo
2009-04-29, 05:54
Falco - Amadeus
Kan inte riktigt se varför den här låten är bra. Men jag lyssnar på den då och då och har svårt att inte digga det minst sagt udda stuket Falco kör med.

trOij8SPIAo

martikainen
2009-04-29, 06:15
Anser att era pinsamma låtar knappt lever upp till ordet pinsamt. jag är en sucker för att dra på basshunters lite mer okända låtar när jag är på partyhumör. Bra jäkla drag i dom.

Jag är annars väldigt galen i Disturbed, Soad, Soilwork och liknande, metal med andra ord.

Bara jag som känner det?

cSTQIXkZFYE&

och de hära funkar bra de också.

33t-J8ppBNY&
IgFwiCApH7E&

Player
2009-04-29, 21:53
Anser att era pinsamma låtar knappt lever upp till ordet pinsamt. jag är en sucker för att dra på basshunters lite mer okända låtar när jag är på partyhumör. Bra jäkla drag i dom.

Det här var ett riktigt bidrag till tråden! Fy för den lede...

PowPow
2009-04-29, 22:02
En gång för länge sedan trodde jag tydligen att jag var olyckligt kär och aldrig skulle vakna ur den dimman, då gick skivan med dessa varm.. Tiden läker alla sår - ligger tydligen ngt i det.

[yt]swfdGayW_90 [./yt]

[yt]-bNXcoLy0ys&feature=related [-/yt]
"Skämmisgraden" är jag inte helt säker på, varför skulle det vara fel att bli så sentimental och olyckligt kär - egentligen..? Bra pipa och melodier också.

Men när jag frågade efter skivan i en skivaffär så sa killen att "jag har den, men jag tänker fan inte leta på sånt skräp - vill du köpa det så får du leta själv..". Hrmpf. :em:

Magnus Carlson och Weeping Willows är ju hur bra som helst. Kan man ju inte skämmas över.

Du tror inte killen i skivaffären trodde du syftade på den andre Magnus Carlsson? Han i Alcazar? :D

Lallle
2009-04-29, 22:06
Har en mapp på datorn som heter "Skamsna låtar":

Josh Groban - To where you are
Alicia Keys - No one
Mariah Carey - Without you
Bonnie Tyler - Total eclipse of the heart
Pink - Just like a pill
Leona Lewis - Better in time

kungconny
2009-04-29, 22:48
Lady gagas - eh,eh har jag fastnat för på nåt sätt*cupid*

ja. jag skäms :(

Lellan
2009-04-29, 23:08
Magnus Carlson och Weeping Willows är ju hur bra som helst. Kan man ju inte skämmas över.

Du tror inte killen i skivaffären trodde du syftade på den andre Magnus Carlsson? Han i Alcazar? :D

Ahh... kanske det!! Haha.. Då var det kanske inte så skämmigt ändå.. gillar honom (å dem, men det är inte lika skämmigt av ngn anledning).

Å idag har vi på jobbet sjungit på den här heeela dagen och jag tycker den är sååå bra.. haha.. :D :em:
_6UX1bW3o6I

Snobbe
2009-04-29, 23:43
skUJ-B6oVDQ
Jag har aldrig gillat Coldplay, men ändå..

Hur kan man skämmas för o gilla Coldplay har jag aldrig fattat. Ett grymt band helt enkelt.

Clarkolofsson
2009-04-30, 00:13
Den här är vacker. Nej jag är inte homosexuell.








Fan hur får man in youtubelänken ?

qwerty1
2009-04-30, 00:14
[ YT ] ?xcaccascdadasd [ /YT ]

Jeebus
2009-04-30, 16:10
1upZz3a-7iM



_Z_lAjt-gMw&feature=related

Alexton
2009-04-30, 16:29
Åså kommer mitt bidrag:D
_r0n9Dv6XnY

hahaha, den där är underbar. Kan styra upp den sämsta fest!

grisbil3n
2009-04-30, 17:22
Finns en hel del jag skäms över. Finns mycket lättlyssnad skit som just är lättlyssnad och därmed funkar ibland, lämnar dock en sur eftersmak och då får man lyssna på lite Burzum.

Chris
2009-04-30, 20:08
Hur länkar man filmer från youtube nu igen? får det inte att fungera...

Pepparkakssmurfen
2009-04-30, 20:14
Taylor Swift -Love Story

Rockar loss till den när jag är ensam i bilen/hemma/jobbet :em:


51Lv9vs6xwo

Buck
2010-05-21, 14:32
dQWKoc8ks3s

Skäms är kanske att ta i men hade inte väntat mig att jag skulle gilla en låt av Charles Manson.

Grotesk
2010-05-21, 15:14
dQWKoc8ks3s

Skäms är kanske att ta i men hade inte väntat mig att jag skulle gilla en låt av Charles Manson.

Varför skulle man inte gilla Charles Manson? Han är en högst vettig människa med en väldigt len röst.

För egen del så skäms jag nog främst över att jag ständigt lyssnar på Rise Against - Hero of war. Det är dock något med den känslan den förmedlar..
Zyklon Boom skär väl iofs lite också mitt bland Cannibal Corpse, Cock and ball torture, Sportlov, Deicide, Onkel Kånkel m.fl.

emi23j
2010-05-21, 16:02
Folk som skäms över att gilla 80-tals pop (erkänt det bästa årtiondet) borde skämmas...

+1!

80-tals musik is the shit.


Listan man skäms över kan dock göras lång, det är till och med så att jag sänker volymen på min Ipod när jag är ute och går och låtarna poppar upp haha...

men för att ta ett exempel (Air Supply - All out of love):

http://www.youtube.com/watch?v=TBMYow46LxQ
hur fan klipper man in youtube klip?

stridis
2010-05-21, 16:12
En del blöjrock (powermetal utan power höhö) som jag skäms över. Annars lite tuggummipop också. Men saker som har känsla i det skäms jag inte över vad det än är.

En låt jag är stolt över att gilla:
ZOU8GIRUd_g

Doctor Snuggles
2010-05-21, 16:12
Jag får seriöst rysningar av denna låten, trots att den bokstavligen dryper av relevant fett.

KNZH-emehxA

Älskade denna som liten såpass att jag lärde mig spela den på piano. :D

8i4fK4Fc7Ms

No homo.

stridis
2010-05-21, 16:16
Jag får seriöst rysningar av denna låten, trots att den bokstavligen dryper av relevant fett.
KNZH-emehxA


Så går det när man lyssnar med kuken.

Doctor Snuggles
2010-05-21, 16:18
Så går det när man lyssnar med kuken.

Måste tyvärr sänka din billlga poäng där, men det rycker faktiskt inte särskilt mycket i baguetten.

Wille005
2010-05-21, 16:22
ya1RmPteUk4

Fast jag skäms inte direkt.

Kebab-Arne
2010-05-21, 16:24
Ska man skämmas över sånt som man lyssnade på under 90-talet och därför lyssnar på idag som ren nostalgi? Jag menar hur mycket av det man förknippar med 90-talet är egentligen bra?

Som exempel kan nämnas denna låt som jag starkt förknippar med min uppväxt. Hade den kommit idag vet jag inte alls om jag gillat den.
VMZ4SBYpeZw

Annars gillar jag Pet Shop Boys starkt, men det går under 80-tals pop så det är lugnt.

Alla som gillar Krunegård hör hemma här. Själv är det en av de artister jag iprincip inte klarar av att lyssna på.

Bärs
2010-05-21, 16:26
Ibland vill jag stå scenen och vara Slash och spela Paradise City inför en fullsatt stadion, och då skäms jag tyst för mig själv.

Rbm6GXllBiw&feature=fvst

Wille005
2010-05-21, 16:26
Tack vare lost :D

UNmFYwqJrHA

Buck
2010-05-21, 16:33
+1!

80-tals musik is the shit.


Listan man skäms över kan dock göras lång, det är till och med så att jag sänker volymen på min Ipod när jag är ute och går och låtarna poppar upp haha...

men för att ta ett exempel (Air Supply - All out of love):

http://www.youtube.com/watch?v=TBMYow46LxQ
hur fan klipper man in youtube klip?

Du skriver youtubeid fast ändrar ut till yt.

Youtubeid för t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A
är den sista delen i urlen efter v=, dvs kbo5omhfY0A

stridis
2010-05-21, 16:50
Måste tyvärr sänka din billlga poäng där, men det rycker faktiskt inte särskilt mycket i baguetten.

Det var en billig poäng :em:, men ärligt menat. Vad är det som du ser i den?

Doctor Snuggles
2010-05-21, 17:11
Det var en billig poäng :em:, men ärligt menat. Vad är det som du ser i den?

Ska jag bryta ner det i rationella argument, menar du? Då kommer vi inte längre än att jag gillar pizzan för den smakar gott. Typ.
Gillar rösten, harmonierna, arrangemanget, ja allt platsar bara perfekt så nåt inom mig triggas och jag blir helt rörd och vill kjamas och vara romantisk. No homo. Ok, a little bit homo.

BillyButt
2010-05-21, 17:55
Det här är lite gayigt men bra sång och snygga kör arr...

J4HH6FDwj5Q[/QUOTE]

mangemani
2010-05-21, 18:00
jag skäms väl inte över det,men jag har fått en känsla att folket som vet att jag lyssnar på det vill att jag ska skämas.
jag älskar att lyssna på musik från WWII och då den tyska musiken.
nog för att musik texterna har lite rasistiska inslag samt handlar om hitler i vissa låtar,så tycker jag ändå melodin i låtarna är mycket bra.

Bombur
2010-05-21, 18:56
Blir nog lynchad av metall polarna nu...

Är väl inte så att man skäms direkt, (eller kanske) men detta är inget man skryter med i vanliga sammanhang heller. Själv tycker jag den är rätt så klatschig.

UTFec_mrD-c

emi23j
2010-05-21, 19:06
Du skriver youtubeid fast ändrar ut till yt.

Youtubeid för t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A
är den sista delen i urlen efter v=, dvs kbo5omhfY0A

appreciated :thumbup: *copy and save*

emi23j
2010-05-21, 19:14
Ska man skämmas över sånt som man lyssnade på under 90-talet och därför lyssnar på idag som ren nostalgi? Jag menar hur mycket av det man förknippar med 90-talet är egentligen bra?

Som exempel kan nämnas denna låt som jag starkt förknippar med min uppväxt. Hade den kommit idag vet jag inte alls om jag gillat den.
VMZ4SBYpeZw

Annars gillar jag Pet Shop Boys starkt, men det går under 80-tals pop så det är lugnt.

Alla som gillar Krunegård hör hemma här. Själv är det en av de artister jag iprincip inte klarar av att lyssna på.


Nej det ska man absolut inte.

Utan tvekan ställer jag mig upp och sjunger med om GES - När vi gräver guld i USA spelas på radion, festen, eller what ever. Det är kanske inte en speciellt bra låt för någon som inte kan relatera till VM 94. Men även om jag bara var 9 år (eller egentligen 8) när VM 94 spelades så kommer jag ihåg det som det var igår. Mycket tack vare denna låt.

Samma med pet shop boys (go west) som du nämner. grymt mycket minnen.

inZane
2010-05-21, 19:15
Måste tyvärr sänka din billlga poäng där, men det rycker faktiskt inte särskilt mycket i baguetten.


Det är för att du är en sån dära ghey...
Shania*cupid*

Doctor Snuggles
2010-05-21, 19:51
Det är för att du är en sån dära ghey...
Shania*cupid*

Det är mer resten av hennes musik som har gjort mig asexuell.

Doctor Snuggles
2010-05-21, 19:54
Det här är lite gayigt men bra sång och snygga kör arr...

J4HH6FDwj5Q[/QUOTE]

Lite gay? Fullblown, skulle jag vilja säga. Och om du tycker det där är bra sång så har du precis förlorat all pondus som presumtiv musikkännare.

BillyButt
2010-05-21, 21:45
bra[/I] sång så har du precis förlorat all pondus som presumtiv musikkännare.

Sett till sammanhanget så sjunger han ganska bra, jag tvivlar på att skaparna av den här låten lagt ner speciellt mycket tid på produktionen. Skulle han sjunga en seriös låt i en riktig studio med en proffessionell ljudtekniker, effekter, etc, tror jag han har viss potential.

Scratch89
2010-05-21, 23:08
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.

Cwkej79U3ek

hc9k3-fwwYM

Grotesk
2010-05-21, 23:10
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.



Dem är alltid pinsamma. *slap*

Doctor Snuggles
2010-05-21, 23:14
Sett till sammanhanget så sjunger han ganska bra, jag tvivlar på att skaparna av den här låten lagt ner speciellt mycket tid på produktionen. Skulle han sjunga en seriös låt i en riktig studio med en proffessionell ljudtekniker, effekter, etc, tror jag han har viss potential.

Ja ok då, potential måhända. Generellt sätt så brukar man dock höra när det är en bra röst oavsett produktion.

shadowfire
2010-05-21, 23:17
hpuPXMjk6e8
:em:

Scratch89
2010-05-21, 23:22
Dem är alltid pinsamma. *slap*

Vilken tur att vi har Lidl-hårdrockare här i tråden som påpekar töntigheten i andra personers musiksmak.

Kwon
2010-05-21, 23:25
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.

Cwkej79U3ek

hc9k3-fwwYM

Trodde dom där två tjejerna var samma tjej förr.

Nu vet jag att dom inte är det, tack :)

En låt jag gillar som jag har gamla minnen av är
BHqAllSQ_eM

Sjöng ofta på den som ung. (Var den enda låten jag hade)

Scratch89
2010-05-21, 23:26
Heh, jag tänkte på det nu när jag såg videosarna. Det var väl populärt där ett tag med lite asian looking chicks, hela Lucy Liu-eran.

EDIT: Eller mja, Vanessa ser ju mer native american ut, men du förstår min poäng.

Doctor Snuggles
2010-05-21, 23:28
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.

Cwkej79U3ek


Ansiktshandflata på låt 2.

Ettan, ja, mycket bra och bra proddad poplåt, även om refrängen kunde vara lite starkare. Sen så blir jag alltid lite irriterad för jag kan inte komma på vart pianohooken är snodd från.

Lite i samma ven (sony har blockat alla officiella videos, idioti som vanligt):
wGUe6eOUNag

Kwon
2010-05-21, 23:28
Heh, jag tänkte på det nu när jag såg videosarna. Det var väl populärt där ett tag med lite asian looking chicks, hela Lucy Liu-eran.

EDIT: Eller mja, Vanessa ser ju mer native american ut, men du förstår min poäng.

Ja båda har lite "asian" touch alt native american.

Jag förstår din poäng!

Jag trodde hursom det var samma tjej förr.

stevebc
2010-05-21, 23:31
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.

Cwkej79U3ekHade helt glömt bort den här låten! Tack! Den är så bra så man slipper vara pinsam över den :)

edit: lite som en sötare version av Alanis Morisette, och hon gör fantastiskt bra låtar.

Scratch89
2010-05-21, 23:33
Ansiktshandflata på låt 2.

Åh nej! Den har sin rätta plats i mitt hjärta, då den är med i American Pie och typ definierade de sista åren på högstadiet! Viktiga grejjer! :D

Ja båda har lite "asian" touch alt native american.

Jag förstår din poäng!

Jag trodde hursom det var samma tjej förr.
:)

Hade helt glömt bort den här låten! Tack! Den är så bra så man slipper vara pinsam över den :)
Asigt bra. Hade en i gymnasiet som spelade och sjöng den helt perfekt på både piano och gitarr. Det var magiskt.

Grotesk
2010-05-21, 23:36
Ansiktshandflata på låt 2.

Men lägg av din Lidl-hårdrockare. :D

stevebc
2010-05-21, 23:36
Asigt bra. Hade en i gymnasiet som spelade och sjöng den helt perfekt på både piano och gitarr. Det var magiskt.Fan vad coolt. Det var något extra att gå på ett gymnasium med en estetisk linje. Man fick se en hel del coola grejer under lunchrasterna och skolavslutningarna.

Skäms inte så mycket för musik jag gillar nuförtiden. Men denna är lite småpinsam att tagga till när man inte är full. Hur som helst en av mina favoritlåtar.

rwxTBdJo_ow

Scratch89
2010-05-21, 23:39
Fan vad coolt. Det var något extra att gå på ett gymnasium med en estetisk linje. Man fick se en hel del coola grejer under lunchrasterna och skolavslutningarna.

Skäms inte så mycket för musik jag gillar nuförtiden. Men denna är lite småpinsam att tagga till när man inte är full. Hur som helst en av mina favoritlåtar.

x0cJnVeiMrw

Våra förmågor gick faktiskt samhäll/samhäll. Däremot så gick/går mina gamla bandmedlemmar på Music And Production i Skara, och det är rätt intressant att deras kompisar, och därmed mina bekanta, har gått så långt. Moa Johansson från Talang nu i år t.ex, och Zekes, det där dansbandet som de gjorde som en plojgrej och nu har spelningar bokade hela året. Rätt sweet. :D

EDIT: Cyndi Lauper är asgrym ju!

Pudzianovski
2010-05-21, 23:41
Video
:em:

Grymt ös!

Får mig att tänka på denna klassiker också!

-BL3lj6p2kc

:hbang:

Doctor Snuggles
2010-05-21, 23:44
Men lägg av din Lidl-hårdrockare. :D

Vad är hårdrock för något?

Scratch89
2010-05-21, 23:45
Nu har jag taggat till i den här tråden. :D

Mitt absoluta favoritband genom tiderna är ju blink-182, och tydligen ska man skämmas om man gillar dem om man är över 16 år. Det gör jag dock inte, men de passar väl i den här tråden. Synd bara att de som fördömer dem oftast bara har hört de där två-tre jobbiga radiodängorna som faktiskt är bland deras sämsta låtar. Många låtar har väldigt bra texter som jag kan relatera till iaf. :)

Videon till Feeling This är frän. Det är SÅDÄR tjejerna i snyggaste brudarna-tråden ska se ut. :D

Några bra.

First Date
vVy9Lgpg1m8

I Miss You
s1tAYmMjLdY

4kMZ23T9VHE

stevebc
2010-05-21, 23:46
Blink-182 är ett sådant band som folk inte skäms för att de gillar, men som de borde göra. Så du är på rätt väg Scratch89 :D

Grotesk
2010-05-21, 23:49
Vad är hårdrock för något?

Är det inte det där på Voxpop?

Doctor Snuggles
2010-05-21, 23:50
Blink-182 är ett sådant band som folk inte skäms för att de gillar, men som de borde göra. Så du är på rätt väg Scratch89 :D

Hear, hear.
Nu till vad jag fick fram när jag googlade hårdrock:

NvR60Wg9R7Q

stevebc
2010-05-21, 23:52
Är det inte det där på Voxpop?lol

GcG6xt5-iwQ

Minns när den dominerade en hel säsong av Voxpop och till slut vann. Var inte inne alls på hårdrock när jag var i den åldern då och minns att jag avskydde skiten. Just den låten och bandet lärde jag mig iofs inte tycka om även när jag kom in i hårdrocksåldern med buller och bång.

Doctor Snuggles
2010-05-21, 23:55
Jag tycker emohardkårstuket är oftast rätt pinsamt, men jag gillar blindside av ngn anledning:

5Dlhik7fqPQ

Grotesk
2010-05-21, 23:58
Just den låten och bandet lärde jag mig iofs inte tycka om även när jag kom in i hårdrocksåldern med buller och bång.

Aldrig gillat Hammerfall, däremot fick Voxpop mig att lyssna på följande:

l0eZ6vPKXG8

Skäms inte över Morbid Angel men däremot Voxpop. :D

Frantic
2010-05-21, 23:59
De här var pinsamma att tycka om när man gick på högstadiet, men nu inser jag hur jävla bra låtar de är. Satan vilken nostalgi och minnen man har till de här låtarna.

Cwkej79U3ek



Det enda jag tänker på när jag hör den låten är Terry Crewes :D

pQhLLCUgFIg

Doctor Snuggles
2010-05-22, 00:01
Jag tycker emohardkårstuket är oftast rätt pinsamt, men jag gillar blindside av ngn anledning:

5Dlhik7fqPQ

En till. Den är riktigt fjantig, men jag gillar den faen. :D
10MVcyW5-xk

stevebc
2010-05-22, 00:02
Hahaha. Hade jag suttit bredvid honom där hade jag gjort i byxan.

Scratch89
2010-05-22, 00:05
Det enda jag tänker på när jag hör den låten är Terry Crewes :D

pQhLLCUgFIg

Hehe, det var p.g.a just det där klippet som jag kom på den här tråden och postade låten. :D

Scratch89
2010-05-22, 00:08
Blink-182 är ett sådant band som folk inte skäms för att de gillar, men som de borde göra. Så du är på rätt väg Scratch89 :D

Hear, hear.

Nu vill jag inte göra det här till en musikhatar/älskartråd, men jag har aldrig riktigt förstått varför man ska tycka att de är pinsamma.

Jag tycker emohardkårstuket är oftast rätt pinsamt, men jag gillar blindside av ngn anledning:

Blindside kom och blev stora långt innan äckliga My Chemical Romance-luggarna kom och tog patent på alla disharmoniska riff och sång/skrikkombinationen. Den här låten är sjukt fet. Såg dem på Pier Pressure för något år sedan, och de var helt sinnes live.

3xve_8j3E6E

Doctor Snuggles
2010-05-22, 00:10
Hehe, det var p.g.a just det där klippet som jag kom på den här tråden och postade låten. :D

Fan vad sent du fessed up då.

Nu till kvalitet:
B8NGUW55ITM

Urgh, fan vad irriterad jag börjar bli på skivbolagen med sin jävla copyright skevhet.

stevebc
2010-05-22, 00:11
Nu vill jag inte göra det här till en musikhatar/älskartråd, men jag har aldrig riktigt förstått varför man ska tycka att de är pinsamma. Vet inte själv. Men du kan skicka ett PM till skaparn.

Scratch89
2010-05-22, 00:13
LOL! Grupptryckarn!

Doctor Snuggles
2010-05-22, 00:15
Nu vill jag inte göra det här till en musikhatar/älskartråd, men jag har aldrig riktigt förstått varför man ska tycka att de är pinsamma.


Blindside kom och blev stora långt innan äckliga My Chemical Romance-luggarna kom och tog patent på alla disharmoniska riff och sång/skrikkombinationen. Den här låten är sjukt fet. Såg dem på Pier Pressure för något år sedan, och de var helt sinnes live.

3xve_8j3E6E

Blink är pinsamma för att de är ett pojkband som frontar sig att vara ett punkpopband. Det är bara väldigt pubertalt, rösterna och musiken. En blandning av smurfhits, Miley Cyrus och punk.

Blindside bra live? Hmm, de upptagningar jag hört på tuben är sådär asså.

Scratch89
2010-05-22, 00:50
Blink är pinsamma för att de är ett pojkband som frontar sig att vara ett punkpopband. Det är bara väldigt pubertalt, rösterna och musiken. En blandning av smurfhits, Miley Cyrus och punk.
Du har nog bara hört de stora hitsen då? Just den skivan de slog igenom med är väldigt poppig, och "hardcorefansen" gillar inte den alls. Jag själv tycker att det är rätt okej låtar. Har du hört hur de lät innan? Om inte det är punk(/rock) så vet jag inte vad som är det. Pojkband brukar dessutom inte skriva sina egna låtar och vara castade, vilket de inte är. De har ju faktiskt jobbat sig upp dit de är.

Blindside bra live? Hmm, de upptagningar jag hört på tuben är sådär asså.

Mja, vissa låter väl inte så jäkla bra. Kan helt enkelt vara att jag tyckte att de lät asbra för att det var festivalkänsla och för att lite småfel inte hörs så bra när man röjer i publiken. :D

Här kommer några okej klipp. Gitarren är ordentligt för hög hos Conan, vilket gör att den gnisslar sådär obahagligt. Sången är väl lite ojämn, men jävlar i helvete vad grabben kan skrika.
EDIT: Han verkade rätt trött i rösten på Cornerstone Fest, men klipp och klistra ihop en perfekt version av de här två videosarna. :D

LiU6DQPaViE

tWAz-9CcVFs

muddler
2010-05-22, 00:51
Nu har jag taggat till i den här tråden. :D

Mitt absoluta favoritband genom tiderna är ju blink-182, och tydligen ska man skämmas om man gillar dem om man är över 16 år. Det gör jag dock inte, men de passar väl i den här tråden. Synd bara att de som fördömer dem oftast bara har hört de där två-tre jobbiga radiodängorna som faktiskt är bland deras sämsta låtar. Många låtar har väldigt bra texter som jag kan relatera till iaf. :)

Videon till Feeling This är frän. Det är SÅDÄR tjejerna i snyggaste brudarna-tråden ska se ut. :D




Haha nice lyssnade på dom idag, dock inte ovanstående utan dessa, favoriten är fan "all the small things" mest för den sköna parodin på dåtidens musikvideos:


K7l5ZeVVoCA

9Ht5RZpzPqw

Scratch89
2010-05-22, 00:54
Det är ju just de där två låtarna som gjort att folk tycker att de är så mesiga, tyvärr. Ser liksom inte riktigt ironin i det. Synd, för det är två väldigt enkla men snygga låtar.

Mazr
2010-05-22, 00:54
Jag spinner vidare på emo/skrik-stuket med en låt som jag hörde i Live Free and Die Hard.

iWIADZKU9dw

Sångerskan är så söt! :)

Scratch89
2010-05-22, 00:59
Fast det här handlar om låtar som är pinsamma att tycka om. Det var väl inget pinsamt med den, Mazr. Men om du tycker det så tycker du det. :)

Mazr
2010-05-22, 01:05
Jo, den är lika pinsam som de blindside-låtar som postats här i tråden tycker jag, eftersom jag själv skäms för att jag gillar lite emo-musik. Och denna låt är väldigt mainstream och enkel, med en söt tjej som vrålar lite, och därav min post i tråden ;)

Scratch89
2010-05-22, 01:07
Ja just ja. All musik måste vara svår och icke mainstream, typ Metallica eller Children Of Bodom, för att det inte ska vara pinsamt. ;)

Mazr
2010-05-22, 01:16
Verkligen inte, jag är en störd musiksmak, vilket gör att jag gillar nästan allt förutom schlager och dansband. Men det är något med emo som får en att inte skylta med att man gillar det.

Har nog aldrig hört en enda låt av CoB btw ;)

Scratch89
2010-05-22, 01:17
The Used räknas väl som emo eller liknande, men satan vad bra de var innan han fick operera halsen för att han skrikit sönder den. Deras live-DVD är nog det bästa jag äger. :D

Bästa skrik in the genre! Jag gillar att gitarren låter väldigt lik Bart när han sjunger sina (över)stämmor. Ibland hör man inte skillnad på dem.

Heh, känns som jag är off topic nu.

vgr0W88gLjY

stevebc
2010-05-22, 01:22
Fast "All The Small Things" tycker jag är bra :).

Scratch89
2010-05-22, 01:38
Fast "All The Small Things" tycker jag är bra :).

Ja, visst är låten och skivan bra, men jag tycker att den och What's My Age Again har gjort så att alla tror att de är något slags plastigt pojkpopband, vilket de inte är. Skivorna innan och efter (särskilt deras obetitlade som hittills är deras senaste) är hur bra som helst, och egentligen helt annorlunda.

Det som jag tycker är roligt är att de verkar vara hur stora som helst i min generation, och verkar komma tillbaka till de som är ett par år yngre (nu är vi väl ungefär lika gamla, men det går någon hårfin gräns där nånstans), och att det är så många som gjort tuffa covers och liknande på deras musik. Det gick ju en miniserie på BBC som handlade om en kör som sjöng deras låtar. Det var rätt awesome. Det är väl enkelheten som gör att det går att göra så mycket snygga stämsånger på låtarna (de gör de ju själva rätt så ofta).

Epic midget. :D
vDZxZzNk848

aclvh03fj9Y

qXlOUYu2p14

Scratch89
2010-05-22, 01:40
r7q6bDcq_y8

aKCNq-Uf2VI

Landström
2010-05-22, 10:45
Den här går jag igång på *flex*

0tUfCz99Dpk

Rockhard
2010-05-22, 11:10
T2OyC74TgZs

Verbatim
2010-05-22, 11:18
Elton John, killen har gjort nästintill oändligt med bra låtar, men trots det har han en töntstämpel som gör att man inte öppet talar om att man gillar han, utan att få en töntstämpel. Riktigt bra musiker, riktigt hemsk klädstil.

DRKk-njtOic




Sedan har vi Dolly Parton, folk fnissar när man säger öppet att man gillar henne, grym musiker dock, inte den starkaste rösten möjligtvis, men hon tar igen det genom att skriva riktigt många bra låtar, dessutom har hon jättetuttar.

En låt som hon inte skrev, men som ändå är riktigt bra.

io9RmKeLh00


I båda dessa fallen är det inte låtarna man skäms över, de är båda bland de mest accepterade verken både Dolly och Elton har gjort, utan snarare musikern som har en viss tönt stämpel.

Sleipnir
2010-05-22, 11:29
Magnus uggla och Roger pontare :em:

yv4Zp4htd0w

G2ficlhvoRQ&feature=related

Tricce
2010-05-22, 11:41
Jag spinner vidare på emo/skrik-stuket med en låt som jag hörde i Live Free and Die Hard.

Sångerskan är så söt! :)

Den där låten har jag gillat från första gången jag hörde den! Då var det till en machinima wowfilm och en remix version " (T-Virus remix)" by Flyleaf vs. The Legion Of Doom."
Fast ot här med eftersom jag inte skäms att jag gillar den :D velly solli!
hbj86pOBClg

Luttis
2010-05-22, 11:53
yv4Zp4htd0w



Men den där är ju bra på riktigt!




Denna skämdes jag för när jag var yngre vilket iofs kan bero på att en hel skolbuss pekade o skrattade åt mig när jag råkade säga att jag gillar Dr Alban.

L03JVPaZpyc

skaparn
2010-05-22, 11:56
yPG2iiaVdD4

Joe Hardgainer
2010-05-22, 12:03
Vz78r_EMAEo

Mäktig är den :)

Luttis
2010-05-22, 12:29
9_KbNplHjBw&

Låten är helt fantastisk, men jag skäms för att det är herr Skifs som sjunger. Gillar INGET annat av det han sjunger.

Doctor Snuggles
2010-05-22, 12:32
Elton John, killen har gjort nästintill oändligt med bra låtar, men trots det har han en töntstämpel som gör att man inte öppet talar om att man gillar han, utan att få en töntstämpel. Riktigt bra musiker, riktigt hemsk klädstil.

DRKk-njtOic




Sedan har vi Dolly Parton, folk fnissar när man säger öppet att man gillar henne, grym musiker dock, inte den starkaste rösten möjligtvis, men hon tar igen det genom att skriva riktigt många bra låtar, dessutom har hon jättetuttar.

En låt som hon inte skrev, men som ändå är riktigt bra.

io9RmKeLh00


I båda dessa fallen är det inte låtarna man skäms över, de är båda bland de mest accepterade verken både Dolly och Elton har gjort, utan snarare musikern som har en viss tönt stämpel.

Parton har en rätt stark röst faktiskt, det hörs rätt tydligt i övertonerna/resonansen när hon går lite högre upp, bara att hon inte oftast inte trycker på särskilt mycket då det inte passar stilen antagligen (rösten är kanske lite smal/ljus, men det är en annan sak).
Parton har ju iof fått kultstämpel numer, också.

Elton blev väl töntig andra halvan av sin karriär, när det bara blev tillgjort smör. Denna är dock grym:
L05ZBxN9frA

Återigen kan man inte ens hitta originalvideon. Suck.

Bubban
2010-05-22, 14:57
Skaparn: Jag tycker inte alls att man skall behöva skämmas för Tityo's Come Along, den är ju en klassiker! :)

Tolkia
2010-05-22, 15:07
Jamenvafan, jag gillar ju E-Type och Magnus Carlsson; hela deras produktion passar väl här.

Detta kan mycket väl vara den konstigaste video som någonsin gjorts (även om själva låten har förhållandevis låg skämsfaktor för att vara Carlsson):

bo7ByyAioTk

Eddie Vedder
2010-05-22, 15:11
Vz78r_EMAEo

Mäktig är den :)

Ja helt enastående. Tycker man INTE om den bör man skämmas!

Doctor Snuggles
2010-05-22, 15:20
Ja helt enastående. Tycker man INTE om den bör man skämmas!

Den riktiga eddie vedder gråter.
Skämt åsido, det är definitivt en av de bästa melodifestivallåtarna. Men å andra sidan så finns det inte så mycket motstånd, så.

Tolkia
2010-05-22, 15:22
Skämt åsido, det är definitivt en av de bästa melodifestivallåtarna. Men å andra sidan så finns det inte så mycket motstånd, så.
Jag tror att man skulle kunna placera den i kategorin "låtar som egentligen är lite för bra för Melodifestivalen" (och som det därför inte går särskilt bra för).

Eddie Vedder
2010-05-22, 15:25
Den riktiga eddie vedder gråter.

Eddie Vedder skulle gilla låten skarpt och han skulle dessutom klaffa grymt bra med Körberg privat tror jag.:thumbup:

Doctor Snuggles
2010-05-22, 15:28
Eddie Vedder skulle gilla låten skarpt och han skulle dessutom klaffa grymt bra med Körberg privat tror jag.:thumbup:

Haha, ja, kompensera mera, det är en bra livsstrategi. ;)

Scratch89
2010-05-22, 16:25
Jag tror att man skulle kunna placera den i kategorin "låtar som egentligen är lite för bra för Melodifestivalen" (och som det därför inte går särskilt bra för).

En kategori som även denna låt passar även denna passar in i! Se vilken livsglädje han har, och det är verkligen hur bra som helst!

LDooWP85VmY

stridis
2010-05-22, 16:35
T2OyC74TgZs

Blöjrockvarning jo, men det finns mycket värre och inget jag tänker erkänna.

Den här går jag igång på *flex*

0tUfCz99Dpk

Om något så Cyndi Laupers True Color känns lite pinsam faktiskt att säga att man går igång på... vilket jag gör.

nínían
2010-05-24, 18:47
Den här är så himla mysig och magisk, men jag vågar fasen inte lira den på arbetsplatsen eller utanför mina hörlurar. :em:

Det är inte ofta Mike Oldfield väljer att sjunga i sina låtar, men jag tycker han fick till det på ett riktigt oskyldigt sött och poetiskt vis. Bortser man från sången så är musiken helt underbart komponerad. Ju mer jag lyssnar till Oldfield desto mer växer han. Genialiskt duktig och extremt underskattad och/eller bortglömd utav min generation... *cry*

Den påminner om visan 'Puff the Magic Dragon'. :)

1_g-gTcohSQ

Osten80
2010-08-07, 10:57
Den här är en sådan låt som jag nästan skäms lite för att jag gillar.
Låten gör mig glad, men något töntigt inne i skallen vill få det till att den är ovärdig.

3GVSfrqV-nc

Donkeyboy - Ambitions (spotify:track:4OSRg1faLprPCt86C80zWt)

Hemma Gymmaren
2010-08-07, 11:22
Seal- kiss from a rose. Batman themat.

skaparn
2010-08-07, 11:32
Den här är en sådan låt som jag nästan skäms lite för att jag gillar.
Låten gör mig glad, men något töntigt inne i skallen vill få det till att den är ovärdig.

3GVSfrqV-nc

Donkeyboy - Ambitions (spotify:track:4OSRg1faLprPCt86C80zWt)

Den var ju bra ju! Påminner mig om Bob Hund - Den lilla planeten, fast den skäms jag inte för att jag gillar.

-wDO-RX0M3M

Rimmon
2010-08-07, 11:35
Jag skäms inte riktigt för någonting, men det blir lite komiskt när 6 grabbar stämmer upp i allsång till Journey - Don't Stop Believing på en förfest.

KCy7lLQwToI

Frantic
2010-08-07, 11:37
Man borde snarare skämmas om man inte gillar Don't Stop Belieiving.

Rimmon
2010-08-07, 11:40
Man borde snarare skämmas om man inte gillar Don't Stop Belieiving.

Jag håller helt och hållet med, det gör dock inte våran allsång mindre komisk :D så på sätt och vis tycker jag att låten passar in här.

Osten80
2010-08-07, 11:50
Den var ju bra ju! Påminner mig om Bob Hund - Den lilla planeten, fast den skäms jag inte för att jag gillar.


Bob Hund ska man aldrig skämmas för. Här är originalet, men den har du säkert hört.


Plastic Bertrand - Tout Petit La Planète (spotify:track:6b193f6NTdtHy2AosF0zTX)

BillyButt
2010-11-25, 22:21
Jag bumpar den här tråden med detta gamla mästerverk...

39YUXIKrOFk

Mollestam
2010-11-25, 23:13
Jag bumpar den här tråden med detta gamla mästerverk...

39YUXIKrOFk

Haha, klassiker.

Om jag skulle säga någon på rak arm så är det väl att man har Fanta & Rosé i spellistan. Ingen jag vanligtvis lyssnar på, men brukar alltid bli glad när man hör den, och tänker tillbaka på första gången man hörde den.

stevebc
2010-11-26, 00:21
Du ska inte skämmas för Donkeyboy, Osten80! Det finns betydligt värre än dem, t ex dessa grabbar:

LINtBUmNuvI

Alltså, jag kan inte låta bli att älska den. Jag rycks med i hela låten, och det är kanske den låt som taggar mig allra mest inför träningen. Samtidigt avskyr jag Disturbed och den musik de gör, förutom när de träffar rätt, som här, MEN, argh..!! LÅTTEXTEN!

Jag vet inte om jag mest sitter och är taggad eller skamsen just nu.

stevebc
2011-02-01, 14:01
hSWp6c86Edg

Scratch89
2011-02-01, 14:05
Den här är en sådan låt som jag nästan skäms lite för att jag gillar.
Låten gör mig glad, men något töntigt inne i skallen vill få det till att den är ovärdig.

3GVSfrqV-nc

Donkeyboy - Ambitions (spotify:track:4OSRg1faLprPCt86C80zWt)

Synd bara att de verkar köra en del förinspelade stämmor och sånt.

spann
2011-02-01, 19:56
Synd bara att de verkar köra en del förinspelade stämmor och sånt.

ok

Kebab-Arne
2011-02-01, 20:27
Har själv gått och tänkt lite att jag ska bumba denna tråd men se det slapp jag. Definitionen på låt man gillar men skäms över är enligt mig är denna:

FDLg2UIg-TY

Catchy minst sagt. Frisyrerna gör väl sitt också. Nån som vet vart det är inspelat? Står Stockholm 1987, ser ut att vara mycket folk så Hovet kanske?

Chaan
2011-02-01, 20:27
Burzum sade en gång att man ska spela in med lägsta godkända kvalitet. Totalt sett är detta lite under lägsta godkända kvalitet.. Det gör lite ont i öronen men på ett skönt sätt.

gzgM0rQGJug

Andy.da.wohoo
2011-02-01, 22:43
Man ska inte skämmas för Philemon Arthur and the Dung.

hoog
2011-02-01, 22:49
Blöjrockvarning jo, men det finns mycket värre och inget jag tänker erkänna.



Om något så Cyndi Laupers True Color känns lite pinsam faktiskt att säga att man går igång på... vilket jag gör.

Girls just wanna have fun behöver du ju inte skämmas över!
Älskar sånna gamla låtar som man blir på glatt humör på. Typ blondie.

Girls wanna have fun är ju en låt som ska spelas på morgonen när man dansar upp ur sängen och mimar till låten! hahaha :hbang:

vicarious
2011-02-01, 22:55
Har själv gått och tänkt lite att jag ska bumba denna tråd men se det slapp jag. Definitionen på låt man gillar men skäms över är enligt mig är denna:

FDLg2UIg-TY

Catchy minst sagt. Frisyrerna gör väl sitt också. Nån som vet vart det är inspelat? Står Stockholm 1987, ser ut att vara mycket folk så Hovet kanske?

Men vad i h-vete.

Gary Moore är en legend. Man skäms inte över Gary Moore. Klart det var mycket folk, det är FUCKING GARY MOORE!!!1!1111 NERDRAGEEE

Birkharju
2011-02-02, 07:17
skönt att höra att man verkligen inte är den enda som gillar tuggummipop mellan varven ;)

Absolutely (Story Of A Girl) - Nine Days är en sån låt för mig. Som ny här måste jag fråga hur jag klistrar in YT klipp?

tack på förhand!

MasterChief
2011-02-02, 07:51
:em:

AJWtLf4-WWs

O_Wao
2011-02-02, 08:25
Jag har en musiksmak som nog kan betecknas som löjligt bred. Saker jag har lite svårt att stå för är väl typ Pink, tycker hon har en grym röst och är otrolig mångsidig:
oXLvRa9--Uw

Är även pinsamt förtjust i soundtracket från Burlesque:
QyMK78jAi8A

Kwon
2011-02-02, 09:09
1996 gillade jag denna låt! Tyckte det var lite skämmigt att jag gillade en Spice Girls-låt då, men den hade så skön passage att jag sket i det! :D

Den enda Spice Girls-låten jag lyssnade på 96 förresten!

Passagen som börjar 3:25 gillade jag bäst av allt
FA5jsa1lR9c

Nitrometan
2011-02-02, 09:16
Burzum sade en gång att man ska spela in med lägsta godkända kvalitet. Totalt sett är detta lite under lägsta godkända kvalitet.. Det gör lite ont i öronen men på ett skönt sätt.

gzgM0rQGJug
Man ska väl aldrig behöva skämmas för Philemon Arthur & the Dung?

[B]Den enda Spice Girls-låten jag lyssnade på 96 förresten!
Right. ;)

Kwon
2011-02-02, 09:22
Haha Nitro
Kom på en till låt under 90-talet som jag skämdes lite för att gilla, Steps version av Beegees låt Tragedy.
Jag gillade refrängen enormt vill jag minnas!
Hade ingen aning om vilka Steps var på den tiden men de framförde låten på ett sätt som jag gillade.
OiwDHHcHPh0

Chaan
2011-02-02, 09:37
Man ska väl aldrig behöva skämmas för Philemon Arthur & the Dung?


Man ska inte skämmas för Philemon Arthur and the Dung.

Det är ju slaskigare framfört än raw war black metal. Så jo. *Sparkar neråt*

Dock har de bitvis intressanta koncept och det är väldigt kreddigt att lyckas behålla kulten att få vet med säkerhet vilka de var. Efter 40 år! Ockult *flex*

Om de spelar sådär orytmiskt och inte kan hålla tempot med flit - så är det ju ännu mer ockult. I vilket fall låter det musikaliska värre än vad jag lät i replokal efter att ha spelat ihop sporadiskt med kompisar i ett-två år.:cool:

Det här är formatet dryckesvisa även om texten inte stämmer (men man kan ju tänka sig att den skrevs på fyllan förstås)

Sången är det inget fel på. Det är blandningen av skönhet och fulhet som gjort dem rättså stora trots att de aldrig riktigt kommer accepteras. Detta visste de ju. Det är därför de inte vill outa sig. Att de fick Grammis 1972 ledde till att Grammisgalan lades ner i 15 år *flex**flex*

RLbCN2laSLk

Tryman
2011-02-02, 09:41
Har själv gått och tänkt lite att jag ska bumba denna tråd men se det slapp jag. Definitionen på låt man gillar men skäms över är enligt mig är denna:

FDLg2UIg-TY

Catchy minst sagt. Frisyrerna gör väl sitt också. Nån som vet vart det är inspelat? Står Stockholm 1987, ser ut att vara mycket folk så Hovet kanske?

25 april 1987 på Johanneshovs Isstadion ;)

Remokillen
2011-02-02, 09:53
Ehhh.... :em:

eocCPDxKq1o

ARMSTARK
2011-02-02, 09:58
Det mesta med Lady Gaga, fan det är ju inte ens bra men ändå är det det på nåt sätt. :em:

Kwon
2011-02-02, 10:00
Kom på ett svenskt band jag lyssnade på, jag hade denna låts refräng på repeat i min Workout-mix anno 2001 :D
eM5vTF0x1ZU

Chaan
2011-02-02, 10:04
Det mesta med Lady Gaga, fan det är ju inte ens bra men ändå är det det på nåt sätt. :em:

Hon är förmodligen den största faken någonsin inom musiken. Typisk solbrillor alltid på så ingen ska veta när man bluffar.

Men låtarna var rätt ok tills det spårade ur helt. Och Poker Face är ju dubbelironi vilket är väldigt inne just nu. Hon vågar skämta om musikbranschens bullshit i själva låten. Och hon ser bra ut i någon korsettliknade sak i en video.

Färssen
2011-02-02, 10:13
Lilla Wayne och Eminem med deras mästerverk "Drop the world". Främst beroende på att den är med i en riktigt grym MMA-hl som jag inte orkar leta fram nu.