handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar studenveckan min flickväns fettminskning?


sumialic
2009-04-26, 18:11
Lång historia kort min flickvän har börjat äta lite för att jag önskar så och hon ligger väl i snitt 500-800kcal underskott per dag.

1. Hon dricker ungefär en gång i veckan, men brukar hålla sig på kaloribalans. Hur påverkar detta hennes fettminskning?

2. Studentveckan närmar sig och hon kommer supa i stort sett varje dag i 1-2 veckor. Hur kommer detta påverka hennes fettminskning?


Jag är sjukt orolig över dessa veckorna...

mikaelj
2009-04-26, 18:46
Lång historia kort min flickvän har börjat äta lite för att jag önskar så och hon ligger väl i snitt 500-800kcal underskott per dag.

Ursäkta?

C.E.J.
2009-04-26, 18:47
Om kalorierna från alkoholen och maten hon kommer äta överstiger hennes kaloribehov kommer studentveckan att påverka hennes fettminskning negativt.

Ostknäcket
2009-04-26, 18:48
Ursäkta?

Han vill antingen att hon ska bli snyggare eller att hon ska gå ner pga av hälsoskäl, ser inget fel på nått av dom skälen tbh :P.

Ja, alkohol kan påverka hennes viktnedgång negativt.

mikaelj
2009-04-26, 19:34
Han vill antingen att hon ska bli snyggare eller att hon ska gå ner pga av hälsoskäl, ser inget fel på nått av dom skälen tbh :P.

Att han vill att hon skall bli snyggare är ungefär så fel det kan bli. Men det är förstås upp till var och en.

Caveman_91
2009-04-26, 19:44
ligger hon på kaloriöverskott så e de väl klart att den påverkas negativt, å andra sidan tar man bara studenten en gång så... Att du önkskar det låter konstigt, jag skulle iaf inte kunna hålla en diet för att nån annan tycker jag ska det.

Nordenator
2009-04-26, 19:46
Du är sjukt orolig..?

omnibus
2009-04-26, 19:51
Vad vill hon själv egentligen?

1911
2009-04-26, 20:04
När jag hade studentveckor förra året, 1,5-2v så tappade jag 7kg då jag var så jävla bakfull jämt att jag inte kunde äta. Plus att man ju ofta rör på sig mkt om man krökar. T.ex. dansar 3-4h i sträck.

Snobbe
2009-04-26, 20:21
Lång historia kort min flickvän har börjat äta lite för att jag önskar så och hon ligger väl i snitt 500-800kcal underskott per dag.

Måste nog vara det sjukaste jag läst på detta forum. Du har fått henne att dieta för att du tycker det? Inte för att hon vill det utan att du har sagt de till henne? Fyfan isf.

Svar på din fråga så beror det helt på kalorimängden. Om det nu är så att du skrev fel och det är hon som faktist vill gå ner så tycker jag att hon ska skita i kalorimängden under dom 2 veckorna hon tar studenten en gång i sitt liv ha roligt.

Fabritzio
2009-04-26, 20:25
Vad vill hon själv egentligen?

Ja det kan man ju fråga sig..

Får jag fråga varför du är sjukt orolig? Hur hemskt kan det va?

agazza
2009-04-26, 20:34
Tror det är Ok att låta hon dricka, bara se till att hon äter mindre fett dom dagar hon dricker.

Tolkia
2009-04-26, 20:51
Hur "dåligt" en supvecka är för bantningsresultaten beror på hur mycket man super. Det förekommer att man går ned i vikt om man är konstant bakfull, som exemplifieras i tråden, men det är nog vanligare att man går upp. Det är dock inte ett alternativ att kompensationsbanta mer än vanligt; man mår inte bra av att ha diverse sprit som sin primära energikälla. Supa med måtta är nog bäst, om man känner att man måste supa.

Sedan har trådskaparen antingen råkat formulera sig jävligt illa, eller behöver skaffa sig lite perspektiv ("min tjej kanske går upp i vikt och jag är sjukt orolig" ... öh, I beg your pardon?).

elo_
2009-04-26, 21:07
Lång historia kort min flickvän har börjat äta lite för att jag önskar så och hon ligger väl i snitt 500-800kcal underskott per dag.

1. Hon dricker ungefär en gång i veckan, men brukar hålla sig på kaloribalans. Hur påverkar detta hennes fettminskning?

2. Studentveckan närmar sig och hon kommer supa i stort sett varje dag i 1-2 veckor. Hur kommer detta påverka hennes fettminskning?


Jag är sjukt orolig över dessa veckorna...

fy faaan...

Ostknäcket
2009-04-26, 21:26
Att han vill att hon skall bli snyggare är ungefär så fel det kan bli. Men det är förstås upp till var och en.

Han ska istället ljuga eller bryta upp med henne, eller? Jag tycker det är bra att vara ärlig. Vi vet dessutom inte situationen. Hon kanske säger samma sak till honom. (Det ska givetvis inte vara så att han tvingar henne till det, men hon tycker uppenbarligen att det är värt att vara med honom ändå)

Cerberus
2009-04-26, 21:32
skit i dieten :P sup. Dock behöver man inte gå overboard o äta allt som inte rör sig.

Snobbe
2009-04-26, 22:35
Han ska istället ljuga eller bryta upp med henne, eller? Jag tycker det är bra att vara ärlig. Vi vet dessutom inte situationen. Hon kanske säger samma sak till honom. (Det ska givetvis inte vara så att han tvingar henne till det, men hon tycker uppenbarligen att det är värt att vara med honom ändå)

Visst ska man vara ärlig. Dock tycker jag inte att någon som blir sjukt orolig för att sin partner ska gå upp något kilo lr inte gå ner något kilo under hennes/hans student vecka vilket man bara har en gång i sitt liv är tragiskt och isf förtjänar dom fan inte sin partner.

Ostknäcket
2009-04-26, 22:49
Visst ska man vara ärlig. Dock tycker jag inte att någon som blir sjukt orolig för att sin partner ska gå upp något kilo lr inte gå ner något kilo under hennes/hans student vecka vilket man bara har en gång i sitt liv är tragiskt och isf förtjänar dom fan inte sin partner.

Isåfall borde hon göra slut med honom. Det är ju inte som att hon inte har nått val...

Whistler
2009-04-27, 07:31
Trollmaffian och djävulens advokat visar sig fort i sådana här trådar.
Antagligen har trådskaparen bara uttryckt sig lite klumpigt, vänta på vad han har att säga som svar innan ni läser in mer än vad som står i hans inlägg.

Personligen tycker jag att om alkoholintaget är så pass stort att man är rädd att det ska påverka dieten så borde man inse att något är fel och skära ner på alkoholen istället. Man behöver inte hålla superstrikt diet under en tid som ska ses som "en gång i livet", men jag ser inte heller någon anledning att gå runt med ångest över dieten när man ska ha roligt. Hitta en balans!

ajminfot
2009-04-27, 12:48
Klart man vill att bruden e i form...sen tror jag trådskaparen har formulerat sig illa "sjukt orolig" om en/två veckas supande...eller så kanske trådskaparen i okunskap tror att hon lägger på sig typ 35 kg på en vecka :P isf skulle jag också va "sjukt orolig" :P

låt bruden dricka sig full, hon kan typ max gå upp 5 kg, o snabba upp blir snabba ned(tror jag), säg åt henne o dricka mycket vatten...(vet ja e bra :P)

LindaS
2009-04-27, 13:13
Isåfall borde hon göra slut med honom. Det är ju inte som att hon inte har nått val...Har han sett till att sänka hennes självkänsla tillräckligt så är det troligtvis så att hon inte ser att hon har något val..

Antagligen har trådskaparen bara uttryckt sig lite klumpigt, vänta på vad han har att säga som svar innan ni läser in mer än vad som står i hans inlägg.

Iaf jag hoppas på det. Inväntar.

Ostknäcket
2009-04-27, 15:53
Har han sett till att sänka hennes självkänsla tillräckligt så är det troligtvis så att hon inte ser att hon har något val..
Så han borde istället hålla det inom sig, gifta sig med henne så att de kan vara olyckliga i resten av deras dagar? Och hon har ändå ett val, måste bara våga ta det. Men vi vet ju inte att han har gett henne dålig självkänsla eller något liknande, vi spekulerar bara. Bara för att man har sagt till sin tjej att man tycker att hon har gått upp lite och att man vill att hon ska banta så gör det inte en till en ond person. :P

Black Star Abyss
2009-04-27, 16:03
Ska hon dricka varje dag i 1-2 veckor? Det viktigaste i ett sådant läge är väl knappast hur det går med hennes viktnedgång, utan hur det går med hennes hälsa? :S

AmericanDragon
2009-04-27, 18:14
Att han vill att hon skall bli snyggare är ungefär så fel det kan bli. Men det är förstås upp till var och en.

Håller inte med dig. Att ställa krav på våra partners är väl inget fel. Hon är ju inte tvingad att gå ner i vikt på något sätt. Men om jag skulle börja bli fet och min flickvän bad mig att banta för hon ej var attraherad av min utsida, så visst fan skulle jag banta. Är man inte attraherade av varandra kan det bli svårt att ha sex, och har man inget sex så kan man inte vara ihop. It's that simple.


On topic:
Hur orkar man supa varje dag konstant i 14 dagar förstår jag inte. Tycker mer synd om hennes lever än hennes viktökning om den nu uppstår.

Medusa
2009-04-27, 18:19
Men för helvete, sluta vara så mjäkiga och besvara frågan istället.. Är väl förhoppningsvis ett par relativt vuxna och mogna människor så de kan säkerligen klara av även detta på egen hand..

Din flickvän kan dricka varje dag men hon får fortfarande se till att ligga på kaloriunderskott, räcker med 300-500 per dag istället för 800 kanske just denna vecka.. Eftersom hon kommer dricka mycket blir det mindre mat och snacks, se till att hon tar vitamin mineraltillskott..

stafh
2009-04-27, 18:34
Lång historia kort min flickvän har börjat äta lite för att jag önskar så och hon ligger väl i snitt 500-800kcal underskott per dag.

1. Hon dricker ungefär en gång i veckan, men brukar hålla sig på kaloribalans. Hur påverkar detta hennes fettminskning?

2. Studentveckan närmar sig och hon kommer supa i stort sett varje dag i 1-2 veckor. Hur kommer detta påverka hennes fettminskning?


Jag är sjukt orolig över dessa veckorna...
Haha det här är ju jätteroligt! Du är SJUKT OROLIG att din flickvän inte ska gå ner i vikt under två veckor.

Du, min herre, är en idiot.


Men som svar på frågan: Det kommer påverka negativt.