handdator

Visa fullständig version : Brad Pitt Fight Club tråden, diet, träning, kost och motivation


TokyoJuan
2009-04-26, 09:35
Just avklarat en diet och känner mig fett motiverad att ta tag i ett nytt mål, nå Brad Pitt Fight Club idealet som många här delar.

Vill göra en tråd för att alla ska kunna lämna sina kommentarer och tips om hur man når detta åtråvärda mål.

Fann detta online och undrar direkt om det är bra eller anus.
Vad säger ni?

Here are the exercises that made up his Fight Club workout.

3 sets of each exercise, taking approximately 60 seconds of rest between each set. Pitt used a weight challenging enough that he could successfully complete 15 reps, no less (with the exception of pushups and pullups), but be fatigued on the last rep. Proper form was maintained throughout.

Monday - Chest

· 25 pushups

· Nautilus chest press

· Nautilus incline press

· Pec deck machine (chest fly)

Tuesday - Back

· 5 pullups

· Seated rows

· Lat pulldowns

· T-bar rows

Wednesday - Shoulders

· Arnold dumbbell press (like a military press, but start the action with palms facing in and end the action with palms facing out)

· Lateral raises

· Front raises

Thursday - Biceps/Triceps

· Nautilus curl machine

· EZ cable curls

· Hammer curls

· Tricep pushdowns

Friday - Cardio

Walking or (preferably) running on the treadmill for 45 minutes at 65% to 75% of your maximum heart rate

Saturday/Sunday – Rest

Nutrition & Diet

Brad's diet is the most important aspect when it comes to getting him in shape for a role. Don't just think he trains hard in the gym, his diet accounts for much of his success in achieving the physique produces. For his Fight Club role Pitt took on a very strict and consistent diet eating six small meals a day which included a Whey Protein Powder and on occasion some protein bars, no other supplements were used by Pitt, however much of his nutrition came from whole foods high in protein like Chicken, Turkey, Fish, Lean Meat, Eggs and Cottage Cheese. Carbohydrates were very clean and included Wholewheats and Grains, Green Vegetables, Oats and Rice Cakes, which were then tapered off in his last two meals of the day.

Breakfast would be: 6 eggs, 6 whites, 7 yellow and 75g of oatmeal with raisins. Occasionally Pitt would replace the eggs with a Protein Shake if his schedule was tight.

Midmorning snack: Tinned Tuna in Wholewheat Pitta Breads

Lunch: 2 x Chicken Breasts, 75-100g Brown Rice or Pasta and green veggies

Mid-afternoon snack [Pre-Workout]: protein bar or Whey Protein Shake and a Banana

Post Workout: Whey Protein Shake and a Banana

Dinner: Grilled fish or chicken, brown rice or pasta, vegetables, and salad.

Evening Snack: Casein Protein Shake Protein shake or Low Fat Cottage Cheese (Slow Release Protein)

Mourten
2009-04-26, 09:40
Spela ingen större roll hur du tar dig dit, de viktiga är:
1. Lite mer muskler än medelsvensson.
2. Insane mkt längre BF än medelsvensson.
3. Operera kroppen så du får samma muskelfästen som BP.
4. Få lite stryk i ringen.

mikaelj
2009-04-26, 09:43
(efter träningen är det bra att få i sig mat, men det finns ingen anledning att äta sex mål mat bara för att)

14K
2009-04-26, 10:37
Ja jävlar. Det är bra mål o gå efter... U can do it. Självklart kan du inte se ut EXAKT som honom eftersom ni kanske inte har samma muskelfästen men du kan ju likna hans fysik absolut. Hejjar på detta :D

Phillelicious
2009-04-26, 10:48
Jag gör samma sak, men lita inte på det schemat. Att gå ner i vikt och bygga muskler på 12 veckor? Det är ju ett skämt! Det står att du kan se ut som brad pitt i fight club på 12 veckor på olika hemsidor på internet. Det beror på hur du ser ut innan och vad du har för gener. Jag kan lova att brad pitt inte skulle bli tyler durden med det här schemat. Jag tror man får träna lite hårdare. Dessutom hade han en PT från sverige som hjälpte honom.

Men Good luck. Hoppas man får se bilder på resultatet!

ajminfot
2009-04-26, 15:58
En duktig PT verkar göra underverk som inget annat, inte för att jag haft råd hitils eller kommer att ha det inom någon åskådlig framtid, men jävlar vicka resultat min poolares farsa får av sin 2 pass med PT och 2 cardio pass...

Scratch89
2009-04-26, 16:07
Det där ser ju ut som ett vanligt byggarschema.

Slartibartfast
2009-04-26, 16:09
Varför krånglar ni till det?

Styrketräna (hur spelar ingen roll), ha extremt låg BF (läs deffguiden).

Sniggel
2009-04-26, 17:48
Varför krånglar ni till det?

Styrketräna (hur spelar ingen roll), ha extremt låg BF (läs deffguiden).

hehe +1

Slarti knows. Han har haft Brad Pitt som mål nu i jag vet inte hur många år :D
(Om du fortfarande har det? Du är ju lätt grövre än honom)

omnibus
2009-04-26, 17:49
hehe +1

Slarti knows. Han har haft Brad Pitt som mål nu i jag vet inte hur många år :D
(Om du fortfarande har det? Du är ju lätt grövre än honom)

Tror Pitten har Slarti som mål nu ;)

Slartibartfast
2009-04-26, 17:54
hehe +1

Slarti knows. Han har haft Brad Pitt som mål nu i jag vet inte hur många år :D
(Om du fortfarande har det? Du är ju lätt grövre än honom)

Ja han har fortfarande den optimala fysiken i mina ögon.

Snygg_Gluteus
2009-04-26, 17:54
Fan det där är ju inget att eftersträva. Bara att sluta äta, gå på tjack och sen borde man snart ha en såndär kropp :)

14K
2009-04-26, 17:56
Fan det där är ju inget att eftersträva. Bara att sluta äta, gå på tjack och sen borde man snart ha en såndär kropp :)

-muskler

Fatcan
2009-04-26, 18:00
Just avklarat en diet och känner mig fett motiverad att ta tag i ett nytt mål, nå Brad Pitt Fight Club idealet som många här delar.

Nja...

Vad är Brad Pitt Fight Club idealet över huvud taget? Om du tror att du kan träna dig till samma fysik så tror du fel, såvida du inte på något övernaturligt sätt lyckas ta över hans kropp...

TokyoJuan
2009-04-27, 04:50
Lite clarification bara, jag har det som mål från och med nu, obs! jag vill inte VARA killen haha
Men jag kan inte bli "stor", krockar med jobbet, därför är den typen av kropp ngt jag vill nå. slank men ändå tonad, tror aldrig jag kommer bli en kopia av pitten men det finns lyckade exempel på min målsättning, kolla Lefnart t.ex

Ska säkert gå fint

14K
2009-04-27, 08:10
Lite clarification bara, jag har det som mål från och med nu, obs! jag vill inte VARA killen haha
Men jag kan inte bli "stor", krockar med jobbet, därför är den typen av kropp ngt jag vill nå. slank men ändå tonad, tror aldrig jag kommer bli en kopia av pitten men det finns lyckade exempel på min målsättning, kolla Lefnart t.ex

Ska säkert gå fint

Sänk din BF så har du pitten kropp

Bahir
2009-04-27, 08:51
Deffa som fan, och träna, som sagt. Men jag skulle vilja lägga till att även om många tycker att han är spinkig i den filmen, så är hans traps ändå större än mångas. Antagligen är det genetiskt, men det kan ju vara något att fokusera på om man vill ha en så lik fysik som möjligt.

Mourten
2009-04-27, 11:02
Vad väger han i filmen, kan inte vara många kilon?
Deffad speta i mina ögon.

rockafellah
2009-04-27, 16:26
Träna tungt i ett år för att bli bitig och sen ta bort fläsket:D:D eller nåt...;)

Runda Grodan
2009-04-27, 16:54
Vad väger han i filmen, kan inte vara många kilon?
Deffad speta i mina ögon.
Ingen aning vad han väger men han är nog ingen speta, tror att de flesta underskattar hans muskelmassa då det är såpass svårt att relatera till den formen.

Det skulle inte förvåna mig om Pitt var kralligare i Fight Club än vad exempelvis du själv skulle vara om du var i samma form.

Runda Grodan
2009-04-27, 16:58
Ontopic så håller jag med Slarti.


Fast om du tycker det där träningsupplägget ser roligt ut är det bara att tuta och köra, annars tror jag att det skulle gå fortare att nå ditt mål med exempelvis Bumbis scheman och sedan diet på det.

Lycka till! :thumbup:

Galea
2009-04-27, 17:41
:thumbup:

You go girl !

zomban
2009-04-28, 16:23
Vad väger han i filmen, kan inte vara många kilon?
Deffad speta i mina ögon.

Har för mig att han låg runt 70kg där. Om det var 68kg eller 72 minns jag inte, men där omkring om jag inte minns helt galet.

Slartibartfast
2009-04-28, 16:31
Har för mig att han låg runt 70kg där. Om det var 68kg eller 72 minns jag inte, men där omkring om jag inte minns helt galet.

Han vägde 72 enligt honom själv 1987.
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/statsheet.jpg

Bild från 1987:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/1987.jpg

Bild från Fight Club:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/BradFC.jpg

joko
2009-04-29, 07:59
Jag undrar om den där frisyrens vikt är helt försumbar i sammanhanget egentligen.

14K
2009-04-29, 08:23
Brad Pitt needed a muscular, lean body to play the part of Tyler Durden in Fight Club. This entailed a full year of intense training and dieting. Pitt was on a strictly low carbohydrate, high protein diet, training five hours each day. During training, Pitt focused on a different muscle group every day, finishing with a cardio workout. The end result was a lean, 150-155 pounds, yet muscular and chiselled look.


ca 70kg då i filmen.

Slartibartfast
2009-04-29, 11:33
Brad Pitt needed a muscular, lean body to play the part of Tyler Durden in Fight Club. This entailed a full year of intense training and dieting. Pitt was on a strictly low carbohydrate, high protein diet, training five hours each day. During training, Pitt focused on a different muscle group every day, finishing with a cardio workout. The end result was a lean, 150-155 pounds, yet muscular and chiselled look.


ca 70kg då i filmen.

Var har du tagit den texten ifrån? Vem är det som skrivit den, och var har han fått infon ifrån?

Scratch89
2009-04-29, 14:47
Men vadå fem timmar om dagen? Trams.

Plastkasse
2009-04-29, 16:38
Ingen aning vad han väger men han är nog ingen speta, tror att de flesta underskattar hans muskelmassa då det är såpass svårt att relatera till den formen.

Det skulle inte förvåna mig om Pitt var kralligare i Fight Club än vad exempelvis du själv skulle vara om du var i samma form.

Nej tvärtom tror jag. Folk överskattar hur mkt muskler skådespelare har. Skulle man se dom i verkligheten så ser dom inte likadanna ut. Ett möte med Brad Pitt i Icaaffären klockan 10.00 en Söndagsmorgon skulle nog få många ändra uppfattning om hans muskelmassa.

Mourten
2009-04-29, 16:54
Opti ljus och allt, tror som Plastkasse.
Är juh samma med majoriteten här, tas bilder med optiljus på ljummet med pump, sen om man ser folk på stan i t-shirt ser man inte alls separationerna mellan biceps/deltroids tex.

Runda Grodan
2009-04-29, 17:27
Nej tvärtom tror jag. Folk överskattar hur mkt muskler skådespelare har. Skulle man se dom i verkligheten så ser dom inte likadanna ut. Ett möte med Brad Pitt i Icaaffären klockan 10.00 en Söndagsmorgon skulle nog få många ändra uppfattning om hans muskelmassa.
Kan nog vara som du säger, jag trodde att han skulle väga mer än 70kg på 180cm. Fast vete fan om de måtten, med den formen, är så dåliga egentligen.

En sak som jag däremot är mer säker på är att folk väldigt ofta överskattar sin egen muskelmassa när det är dags för jämförelser med herr Pitt. :D

Runda Grodan
2009-04-29, 17:29
Opti ljus och allt, tror som Plastkasse.
Är juh samma med majoriteten här, tas bilder med optiljus på ljummet med pump, sen om man ser folk på stan i t-shirt ser man inte alls separationerna mellan biceps/deltroids tex.
Är väl inte så konstigt om de har T-shirt på sig. :D

CVN
2009-04-29, 19:00
Brad Pitt needed a muscular, lean body to play the part of Tyler Durden in Fight Club. This entailed a full year of intense training and dieting. Pitt was on a strictly low carbohydrate, high protein diet, training five hours each day. During training, Pitt focused on a different muscle group every day, finishing with a cardio workout. The end result was a lean, 150-155 pounds, yet muscular and chiselled look.


ca 70kg då i filmen.


Bull-Shit

enzodiac
2009-04-30, 05:42
Knappast omöjligt att han vägde 70-72kg i filmen. Han är inte känd för att ha massiva ben precis. Inte heller någon massiv överkropp för den delen.

Medelsvensson med någorlunda kunskap och dedikation kan nog nå den formen på 1-2 år.

edit: Jag skulle vilja säga att man inte ska underskatta vad makeup och ljussättning gör i filmer.

Scratch89
2009-04-30, 07:08
Man ska nog inte underskatta folks tro på sin egna förmåga.

Mourten
2009-04-30, 07:10
Man ska nog inte underskatta folks tro på sin egna förmåga.

Brad Pitt är 180 cm på 70 kg, de är inte mkt.

Scratch89
2009-04-30, 07:16
Brad Pitt är 180 cm på 70 kg, de är inte mkt.

Han var satans jävla hård också.

Mourten
2009-04-30, 07:22
Han var satans jävla hård också.

Jo, men dels så har han inte bara deffat på kcal underskott men fortfarande är de lite vikt, tar mig själv som exempel, jag har tränat i snart 2 år och väger idag 91 kg på 178 cm, deffar jag ner mig till hans bf väger jag omöjligt under 75 kg.
Tror de e likadant med flera, därför säger jag bara att 2 års ok träning å sen lite BF voila brad pitt. (om man hade samma fästen etc)

Scratch89
2009-04-30, 07:30
If you say so...

Slartibartfast
2009-04-30, 07:36
jag trodde att han skulle väga mer än 70kg på 180cm.

Åter igen. Var har ni tagit dessa siffror ifrån? Är dom från ett citat av Brad själv från någon intervju, har han själv skrivit det på något forum? Varifrån?

Eller kollar ni er själv i spegel och jämför med det?

b_andersson
2009-04-30, 07:51
Går ju endel rykten på internet om att han tog winstrol och för att vara helt ärlig så förvånar det mig inte det minsta. Riktigt snyggt är det iallfall! Som sagt rykten.

Just avklarat en diet och känner mig fett motiverad att ta tag i ett nytt mål, nå Brad Pitt Fight Club idealet som många här delar.

Vill göra en tråd för att alla ska kunna lämna sina kommentarer och tips om hur man når detta åtråvärda mål.

Fann detta online och undrar direkt om det är bra eller anus.
Vad säger ni?

Here are the exercises that made up his Fight Club workout.

3 sets of each exercise, taking approximately 60 seconds of rest between each set. Pitt used a weight challenging enough that he could successfully complete 15 reps, no less (with the exception of pushups and pullups), but be fatigued on the last rep. Proper form was maintained throughout.

Monday - Chest

· 25 pushups

· Nautilus chest press

· Nautilus incline press

· Pec deck machine (chest fly)

Tuesday - Back

· 5 pullups

· Seated rows

· Lat pulldowns

· T-bar rows

Wednesday - Shoulders

· Arnold dumbbell press (like a military press, but start the action with palms facing in and end the action with palms facing out)

· Lateral raises

· Front raises

Thursday - Biceps/Triceps

· Nautilus curl machine

· EZ cable curls

· Hammer curls

· Tricep pushdowns

Friday - Cardio

Walking or (preferably) running on the treadmill for 45 minutes at 65% to 75% of your maximum heart rate

Saturday/Sunday – Rest

Nutrition & Diet

Brad's diet is the most important aspect when it comes to getting him in shape for a role. Don't just think he trains hard in the gym, his diet accounts for much of his success in achieving the physique produces. For his Fight Club role Pitt took on a very strict and consistent diet eating six small meals a day which included a Whey Protein Powder and on occasion some protein bars, no other supplements were used by Pitt, however much of his nutrition came from whole foods high in protein like Chicken, Turkey, Fish, Lean Meat, Eggs and Cottage Cheese. Carbohydrates were very clean and included Wholewheats and Grains, Green Vegetables, Oats and Rice Cakes, which were then tapered off in his last two meals of the day.

Breakfast would be: 6 eggs, 6 whites, 7 yellow and 75g of oatmeal with raisins. Occasionally Pitt would replace the eggs with a Protein Shake if his schedule was tight.

Midmorning snack: Tinned Tuna in Wholewheat Pitta Breads

Lunch: 2 x Chicken Breasts, 75-100g Brown Rice or Pasta and green veggies

Mid-afternoon snack [Pre-Workout]: protein bar or Whey Protein Shake and a Banana

Post Workout: Whey Protein Shake and a Banana

Dinner: Grilled fish or chicken, brown rice or pasta, vegetables, and salad.

Evening Snack: Casein Protein Shake Protein shake or Low Fat Cottage Cheese (Slow Release Protein)

Mourten
2009-04-30, 07:52
Jag tror inte han tog Winestrol, tror han tog Cleanbuterol som alla hollywoodkillar.

Tolkia
2009-04-30, 07:53
Jag tror att Runda Grodan och Scratch89 är något på spåren.

Runda Grodan
2009-04-30, 08:54
Åter igen. Var har ni tagit dessa siffror ifrån? Är dom från ett citat av Brad själv från någon intervju, har han själv skrivit det på något forum? Varifrån?

Eller kollar ni er själv i spegel och jämför med det?
Jag trodde att jag tog den siffran från din post. :D
Vet inte riktigt hur jag lyckades få det till 70kg. Jag förstod din post fel och sedan blandade jag ihop din siffra med siffran från en annan post. :/



Tror jag fattat det nu. Herr Pitt vägde 72kg när året var 1987. I Fight Club, från 1999, ser han flera kg tyngre ut!
Det är du som är Pitt-auktoritet här på brädan Slarti så jag litar på dig. :D

Slartibartfast
2009-04-30, 09:10
Tror jag fattat det nu. Herr Pitt vägde 72kg när året var 1987. I Fight Club, från 1999, ser han flera kg tyngre ut!
Det är du som är Pitt-auktoritet här på brädan Slarti så jag litar på dig. :D

Exakt så är det. Enligt uppgifter från killen själv så vägde han 72 kg i slutet av 80-talet. Kollar man på bilderna från dom åren (jag har sett kanske två tusen från dom åren och ännu fler från 1999-2004), så är det en markant skillnad i kroppshydda om man jämför med Fightclub/Troja-åren. Så oberoende vad han väger i Fightclub så är det mera än 72 kg.

Scratch89
2009-04-30, 10:22
Jag tror att Runda Grodan och Scratch89 är något på spåren.
*flex*
Det är inte direkt första gången den här diskussionen är aktuell på brädan.

TokyoJuan
2009-04-30, 18:07
Det låter kosher, litar ju mer på vad som skrivs, kritiseras och rättas här än på texten jag citerade. Kul att se att det blivit en diskussion!

Kan tänka mig att diskussionen varit uppe tidigare men hittade ingen direkt när jag sökte, dock många reffs till filmen.

MEN, med det uppenbara intresse som följer filmen och Mr. Durden måste det iaf finnas en kille här som lyckats nå målet som kan dela med sig av sina personliga erfarenheter?

Följer tråden med stort intresse

enzodiac
2009-04-30, 21:50
Det är skillnad på att väga 72kg hård med muskler, och 72kg slapp svensson.
Vet inte hur säker denna källa är men det står iaf "However, contrary to what most people thought, Pitt was actually at his lightest, weighing in at only 150-155 pounds, with body fat around 5-6%."

När jag var som smalast vägde jag 74kg och var en riktigt speta. Nu väger jag 78 och är oändligt mycket större.

Fettprocent och filmeffekter är det som gäller. Det finns ett antal lightweight UFC fighters som är cirka 180+ och ser ut som pitt.

14K
2009-05-01, 00:25
http://www.sixpacknow.com/brad_pitt_abs_workout.html

theflatlander
2009-05-01, 07:38
träningsprogrammet från första inlägget innehåller ju varken ben eller mage...hur fan funkar det?

TokyoJuan
2009-05-02, 10:20
inte vet jag..troligen inte, men hade varit najs med lite konstruktiv input från folket ;)

enzodiac
2009-05-02, 10:31
Han visar väl inte benen i filmen ? Och i troja är hans ben små så.

TokyoJuan
2009-05-05, 08:06
Ben är ngt jag gärna offrar = fett ytlig här men va fan :p

Mourten
2009-05-05, 08:26
Brad Pitt tränar inte ben vad de ser ut som i filmerna, sen hur du TokyoJuan kan tycka de är ytligt att inte träna ben är konstigt.
Läste i nånstans att tjejernas 3e sak dom kollar på kroppen på killar är häcken å tror de stämmer, jag har nog fått mest creed för häcken av tjejer.

TokyoJuan
2009-05-05, 13:55
Brad Pitt tränar inte ben vad de ser ut som i filmerna, sen hur du TokyoJuan kan tycka de är ytligt att inte träna ben är konstigt.
Läste i nånstans att tjejernas 3e sak dom kollar på kroppen på killar är häcken å tror de stämmer, jag har nog fått mest creed för häcken av tjejer.

I stand corrected:D

14K
2009-05-05, 14:59
Ben är ngt jag gärna offrar = fett ytlig här men va fan :p

Självklart ska man träna ben, stor jävla muskelgrupp man utesluter där. *flex*

Tom Jr
2009-05-05, 17:27
Han har ju lite försprång också då han kan göra exakt vad han vill på dagarna

Kock
PT
Massör

Allt serverat på ett silverfat, allt han egentligen måste göra är att stå ut psykiskt, men vem skulle inte vilja träna upp sig för en rulle och tjäna några härliga miljoner.

Härliga Pitt

Frantic
2009-05-05, 18:02
Jo, men dels så har han inte bara deffat på kcal underskott men fortfarande är de lite vikt, tar mig själv som exempel, jag har tränat i snart 2 år och väger idag 91 kg på 178 cm, deffar jag ner mig till hans bf väger jag omöjligt under 75 kg.
Tror de e likadant med flera, därför säger jag bara att 2 års ok träning å sen lite BF voila brad pitt. (om man hade samma fästen etc)

Tog en titt på dina bilder. Du har gjort bra framsteg på 2 år. Absolut. Däremot så tror jag inte att du skulle få lika bra fysik som Pitt efter en (ganska rejäl) deff.

http://i43.tinypic.com/2814ewx.jpg

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=61123&d=1240089319

Ja ja det är skillnad i ljussättning, smink osv

EDIT: Om du misstycker till att jag lade in en bild på dig så får du gärna säga till så ska jag be en moderator att radera den.

Mourten
2009-05-05, 18:10
Närå ingen fara Franatic, men som sagt tänk på ljus, smink etc.
Jag har nu med lite mindre fett % än på den bilden 45 cm omkrets arm, jag har svårt å se att Pitt sitter inne på dom armarna.
Men jag tror fortfarande att med en bra deff är jag större än honom men säkerligen inte lika snygg eftersom hans kropps symetri är sjukt opti.
Men jag kan mkt väl ha fel, jag spekulerar bara.

Slartibartfast
2014-05-17, 15:32
Bump.

"Every trainer interviewed for this story cited Brad Pitt's ripped physique in 1999's Fight Club as an inspiration. Previously known for his lush, golden hair, the girls' guy Pitt was reborn as Durden, a sinewy, predatory man's man. "Brad Pitt in Fight Club is the reference for 300," says Mark Twight, who trained the cast for 300. "Everyone thought he was huge, but he was, like, 155 pounds. If you strip away fat and get guys to 3, 4 percent body fat, they look huge without necessarily being huge."

http://www.mensjournal.com/magazine/building-a-bigger-action-hero-20140418?page=2

bigbellybob
2014-05-19, 08:07
Förstår inte varför man skulle vilja se ut som ett ens 1rm i bänk är 50 kg

Shqypnia
2014-05-19, 09:20
Förstår inte varför man skulle vilja se ut som ett ens 1rm i bänk är 50 kg

+

Jag tycker Brad Pitt är alldeles för smal i Fight Club. I Troja däremot, där har en mycket snygg kropp.

Mags
2014-06-05, 14:59
Bumpar den här tråden :D för jag tycker det var kul att läsa allt.

Förövrigt tycker jag det är ganska taskigt att säga att han ser klen ut (mot alla oss skeletons som kämpar).

havok
2014-06-06, 15:35
Asså seriöst, är jag den enda som inte är impad av Brad Pitts form i den filmen? Man hör ständigt folk uttrycka det som ett ideal. Han ser bara liten ut ju...

Diomedea exulans
2014-06-06, 15:38
Asså seriöst, är jag den enda som inte är impad av Brad Pitts form i den filmen? Man hör ständigt folk uttrycka det som ett ideal. Han ser bara liten ut ju...

Ja, det är bara du.

Mags
2014-06-13, 12:10
Asså seriöst, är jag den enda som inte är impad av Brad Pitts form i den filmen? Man hör ständigt folk uttrycka det som ett ideal. Han ser bara liten ut ju...

Nej. 50% av alla på kolo säger likadant.

OnT: ungefär vilket bf% handlar det om?

Beemel
2014-06-13, 13:01
Asså seriöst, är jag den enda som inte är impad av Brad Pitts form i den filmen? Man hör ständigt folk uttrycka det som ett ideal. Han ser bara liten ut ju...

Det beror kanske på vad man har för ideal. är idealet storlek och massa är det knappast beundransvärt, är målet att tilltala det motsatta könet är det en annan story.

Beemel
2014-06-13, 13:03
Förstår inte varför man skulle vilja se ut som ett ens 1rm i bänk är 50 kg

Inte jag heller, men vem har påstått att de vill det?
Om du syftar till Hur Mister Pitt ser ut i Fightclub så tycker jag han ser ut att ha mer massa än vad jag har och jag tar 110 i bänk :-P

Mags
2014-07-30, 09:38
Någon som har uppnått (målmedvetet eller inte) en snarlik kroppssammansättning, vikt (eller bmi), proportioner?

Hur känns det? :D

Snubben
2014-07-30, 12:57
Någon som har uppnått (målmedvetet eller inte) en snarlik kroppssammansättning, vikt (eller bmi), proportioner?

Hur känns det? :D

Man får blickar och ragg.

Nej skämtar bara, ser ut som en potatis jämtemot BP.. Mer så att folk kastar potatis på mig.. :(

abstract
2014-07-30, 15:07
Många baserar dock sin uppfattning på hur han såg ut efter i princip en bild, där Brad står utsträckt, snett bakåtlutad. Ser man filmen med ett någorlunda öppet sinne, lägger man märke till att han faktiskt inte är SÅ spinkig som många vill hävda;) Sure att han inte är någon "byggare", men det finns lite där.

Mags
2014-07-31, 11:43
En annan tanke: Har ingen frågat honom direkt vad hans vikt/längd/uppskattat bf/stats var i någon intervju, med tanke på hypen (som väl inte bara var i Sverige)?

Kvicksilver
2014-07-31, 12:26
Han är 5'11 dvs 180cm lång.
Tror inte han väger mer än 75 i filmen.


http://healthyceleb.com/brad-pitt-height-weight-body-statistics/9697

HenrikJ
2014-07-31, 12:38
Asså seriöst, är jag den enda som inte är impad av Brad Pitts form i den filmen? Man hör ständigt folk uttrycka det som ett ideal. Han ser bara liten ut ju...

Miljöskada. Är man större än honom, vilket är ganska vanligt på ett sånt här forum, så är det kanske märkligt att ha det som målbild. Men betänk att en kraftig majoritet av folket inte är i närheten av den fysiken, och då är det inte speciellt konstigt att man vill se ut så.

Kvicksilver
2014-07-31, 13:05
Här står det ca 70kg i fight club och 84 i Troy.

http://www.strengthfighter.com/2012/04/brad-pitt-in-fight-club.html

Verkar mycket rimligt.

Slartibartfast
2014-07-31, 14:04
Allt handlar om struktur, fästen, formen på muskler och bf%.

Jag försökte också se ut som Brad i början av min träningskarriär, men fick inse efter ett tag att det var helt hopplöst.

70-75kg på 8% bf kan vilken nolla som helst träna sig till på ganska kort tid. Men har du inte förutsättningarna så ser du ut som skit i jämförelse ändå.

Det är bara att spela dom kort man råkar bli tilldelad.

abstract
2014-07-31, 18:04
Allt handlar om struktur, fästen, formen på muskler och bf%.

This. Han är inte en av världens största filmstjärnor och framröstad till worlds sexiest man gång på gång för intet, han kickade ju in en rätt fin vinst i genlotteriet också. Inte många skulle se ut som honom trots exakt samma stats/träning.

Trapz
2014-07-31, 19:44
När jag var som tunnast och hade styrketränat något år så var jag väl runt samma bf% ungefär iaf. Saknades nog dock endel muskler jämfört med Brad.
Sen ser ju han även smalare ut än vad han var, tycker jag.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=108495&stc=1&d=1406832199

Diomedea exulans
2014-07-31, 20:12
Trapz: Tycker att du hade lägre bf men mindre biceps än Brad där. I övrigt rätt lika. Svårt att bedöma till 100 % pga lite olika poser.

Trapz
2014-07-31, 21:23
Trapz: Tycker att du hade lägre bf men mindre biceps än Brad där. I övrigt rätt lika. Svårt att bedöma till 100 % pga lite olika poser.

Jo, just bicepsen är det första jag tänkte på med.
Men han är helt klart överlag köttigare så att säga, även fast han är smal.
Men så är ju han också runt 35 år där kanske? Jag var typ 22.

Mello
2014-08-01, 06:10
Vad var din BF där Trapz?

Trapz
2014-08-01, 08:44
Vad var din BF där Trapz?


Inte en aning, aldrig mätt det. Men tillräckligt lågt för att gå runt och frysa i stort sett hela tiden iaf :p


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mags
2014-08-01, 16:34
Allt handlar om struktur, fästen, formen på muskler och bf%.

Jag försökte också se ut som Brad i början av min träningskarriär, men fick inse efter ett tag att det var helt hopplöst.

70-75kg på 8% bf kan vilken nolla som helst träna sig till på ganska kort tid. Men har du inte förutsättningarna så ser du ut som skit i jämförelse ändå.

Det är bara att spela dom kort man råkar bli tilldelad.

Fästen? Jag hör detta nämnas ibland, men vad gör det för skillnad (och vad är det egentligen, menar man bokstavligt talat hur musklerna fäster i benen???)?

Är det inte snarare proportioner mellan olika delar av kroppen och sånt?

Rätt solbränd ser han ut att vara, jag själv ser mycket mer fit och snygg ut i lite bränna. :D

Inte en aning, aldrig mätt det. Men tillräckligt lågt för att gå runt och frysa i stort sett hela tiden iaf :p


Måste varit skönt i sådan här värme. :D

Armed Dingo
2014-08-01, 17:07
Vad ni inte verkar begripa är att om ni sätter en tumme för ansiktet så ser hans kropp ut som vilken tanig tonåring som helst på den där bilden. Och i de andra bilderna så är han i bra form men det är inget svårt att nå. Jag är långt förbi den formen (under mina kg fett :D )

Vare sig ni vet det eller inte är det hans face som gör kroppen.

Kvicksilver
2014-08-02, 07:39
Vad ni inte verkar begripa är att om ni sätter en tumme för ansiktet så ser hans kropp ut som vilken tanig tonåring som helst på den där bilden. Och i de andra bilderna så är han i bra form men det är inget svårt att nå. Jag är långt förbi den formen (under mina kg fett :D )

Vare sig ni vet det eller inte är det hans face som gör kroppen.

Bra poäng där som nog inte tagits upp i tråden innan. Hur kroppen sr ut betyder väldigt lite i hur vi uppfattar en människa jämfört med ansiktet.
Visst, inne på gymmet kan man tänka tex att en tjej som går förbi har en fantastisk fysik. Men för att uppfattas som verkligt attraktiv så måste ansiktet tilltala en.
När vi ser en människa så tar det bara bråkdelen av en sekund att göra en första bedömning om denne instinktivt genom dess ansikte.
Fotomodeller väljs ut på deras ansikten och inte främst deras (spinkiga) kroppar.
Idrottsstjärnor (framförallt kvinnliga) får mer uppmärksamhet om dom är vackra i ansiktet även om deras konkurenter har bättre fysik.
Tycker detta är uppenbart när man ser Bikini Fitness och Mens Physique tävlingar. Först när man kommer till tyngre tävlingsklasser minskar fördelen för de som är tvålfagra (därför satsar jag på bb och inte mp... hehe).

Aliaas
2014-08-02, 08:10
När jag var som tunnast och hade styrketränat något år så var jag väl runt samma bf% ungefär iaf. Saknades nog dock endel muskler jämfört med Brad.
Sen ser ju han även smalare ut än vad han var, tycker jag.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=108495&stc=1&d=1406832199
Jävlar vad hård du är : O

Lite offtopic men vad får du för reaktioner av dem som ser dig typ på stranden?

Ja menar du ser ju ut att vara i likvärdig konditioning som scenklara IFBB pros och du är ju ändå natty (antar jag).

sinnes iallafall mirin (:

Bailah
2014-08-02, 08:28
Jävlar vad hård du är : O

Lite offtopic men vad får du för reaktioner av dem som ser dig typ på stranden?

Ja menar du ser ju ut att vara i likvärdig konditioning som scenklara IFBB pros och du är ju ändå natty (antar jag).

sinnes iallafall mirin (:

Tror den normale människan tycker han ser undernärd ut.

Trapz
2014-08-02, 10:06
Jävlar vad hård du är : O

Lite offtopic men vad får du för reaktioner av dem som ser dig typ på stranden?

Ja menar du ser ju ut att vara i likvärdig konditioning som scenklara IFBB pros och du är ju ändå natty (antar jag).

sinnes iallafall mirin (:



Tror den normale människan tycker han ser undernärd ut.


Haha ja visst att jag hade låg fettprocent men det kan de flesta få med lite vilja och målmedvetenhet. Avsaknaden av muskler däremot gör ju att jag som bailah säger mest ser undernärd ut, vilket jag i grund och botten var också. Inte att jag skulle dött om jag fortsatte men det är inte hälsosamt när man kan se benen sticks ut, typ,

Så det blev faktiskt inte så många reaktioner på stranden sådär, förutom att jag blivit smal då, då jag även varit knubbis innan. Mest morsan som beklaga sig över hur smal jag var och försökte trycka i mig mat :D


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mags
2014-08-02, 10:30
Vad ni inte verkar begripa är att om ni sätter en tumme för ansiktet så ser hans kropp ut som vilken tanig tonåring som helst på den där bilden. Och i de andra bilderna så är han i bra form men det är inget svårt att nå. Jag är långt förbi den formen (under mina kg fett :D )

Vare sig ni vet det eller inte är det hans face som gör kroppen.

Nu tycker jag du är taskig... jag ser väl ut något åt det hållet - på en bra dag, och då har jag ändå tränat målmedvetet ett tag.

Ang att se ut så under fettet: Så tänkte jag också. :D Vägde 95 kg, hade lite magrutor och tänkte "wow om jag bara deffar tre månader kommer jag vara jacked". Såhär 15 kg deff senare så har jag en nyfunnen respekt för de som är under 10% och ser bra ut, inte för att det är så svårt att uppnå, men för att lite fett ser liksom ut som muskler. :)

Nu är du bra mycket starkare än mig (och säkert dubbelt så brad pitt-ig :)), men jag tror nästan alla (som inte är nere väldigt lågt, eller har varit nere väldigt lågt) underskattar sitt bf.

Haha ja visst att jag hade låg fettprocent men det kan de flesta få med lite vilja och målmedvetenhet. Avsaknaden av muskler däremot gör ju att jag som bailah säger mest ser undernärd ut, vilket jag i grund och botten var också. Inte att jag skulle dött om jag fortsatte men det är inte hälsosamt när man kan se benen sticks ut, typ,

Så det blev faktiskt inte så många reaktioner på stranden sådär, förutom att jag blivit smal då, då jag även varit knubbis innan. Mest morsan som beklaga sig över hur smal jag var och försökte trycka i mig mat :D


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hur tyckte du det var att gå ner de där sista fettkilorna? Var det svårare (ur muskelunderhållssynpunkt) än att deffa på medelhögt bf?

AEB
2014-08-02, 11:27
Haha ja visst att jag hade låg fettprocent men det kan de flesta få med lite vilja och målmedvetenhet. Avsaknaden av muskler däremot gör ju att jag som bailah säger mest ser undernärd ut, vilket jag i grund och botten var också. Inte att jag skulle dött om jag fortsatte men det är inte hälsosamt när man kan se benen sticks ut, typ,

Så det blev faktiskt inte så många reaktioner på stranden sådär, förutom att jag blivit smal då, då jag även varit knubbis innan. Mest morsan som beklaga sig över hur smal jag var och försökte trycka i mig mat :D


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur gammal är bilden? Vore kul att se dagsform! :)

Aliaas
2014-08-02, 15:07
Haha ja visst att jag hade låg fettprocent men det kan de flesta få med lite vilja och målmedvetenhet. Avsaknaden av muskler däremot gör ju att jag som bailah säger mest ser undernärd ut, vilket jag i grund och botten var också. Inte att jag skulle dött om jag fortsatte men det är inte hälsosamt när man kan se benen sticks ut, typ,

Så det blev faktiskt inte så många reaktioner på stranden sådär, förutom att jag blivit smal då, då jag även varit knubbis innan. Mest morsan som beklaga sig över hur smal jag var och försökte trycka i mig mat :D


Skickat från min iPhone med Tapatalk

ne håller med er båda helt, ser ju inte hälsosamt ut precis (no offense) men jävligt bra utgångsläge och jag antar att du gått upp sen dess och kan verkligen tänka mig att idn form är jävligt bra just nu (:

Depzon
2014-08-02, 15:34
De som vill ha en sådan kropp tänker väl inte att de vill ha den för att den är grov, utan för att den är estetiskt tilltalande. Ett fullt förståeligt mål. Eller säger de som vill ha en sådan kropp att den är urgrov?

Trapz
2014-08-02, 15:46
Hur tyckte du det var att gå ner de där sista fettkilorna? Var det svårare (ur muskelunderhållssynpunkt) än att deffa på medelhögt bf?

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om det var svårare, jag hade ingen speciell koll på kosten överhuvudtaget. Att äta 2g/kg protein osv och cykla macros, allt vad nu folk sysslar med, var inget jag varken visste eller ägnade en tanke åt. Jag åt alltid frukost, knäckebröd med diverse pålägg och en skål flingor med mjölk/yoghurt, sedan åt jag en ganska stor middag, vanlig husmanskost, det mamma lagade. Åt när jag var hungrig, åt mig mätt men inte sprängmätt. Sen höll jag mig ifrån att äta, inte ens ett glas mjölk eller frukt osv. Jag vande mig vid att gå runt och vara hungrig typ. Visst ibland kunde det bli någon knäckemacka på kvällen om jag var helt tom på energi. Hade ett ganska aktivt jobb under den tiden då jag jobbade i butik.

På det så sprang jag 4-5 km 3-4 ggr i veckan och tränade hemma, gjorde armhävningar, situps och lite hantelcurls.

Men jag åt minst en feeet påse med lösviktsgodis 1 gång i veckan, alltid.



Hur gammal är bilden? Vore kul att se dagsform! :)

hmm, 2-3 år typ. Kan se om jag hittar något färskare sen. Nu ska jag äta kött :D