handdator

Visa fullständig version : Havregrynsgröt vad har du till?


GainoMax
2009-04-25, 22:12
Jag skulle vilja höra vad ni har till eran havregryns gröt.

mjölk/inge mjölk vore också kul om ni berättade :)

Själv hade jag ca 3dl mjölk och ganska mycket lingonsylt med aldrig mer då jag insåg att det vart för onyttig frukost :D

eegg
2009-04-25, 22:14
Jag har solroskärnor, linfrön, kanel och torkade vetegroddar.Ibland har jag även någon frukt som äpple eller banan.

GainoMax
2009-04-25, 22:16
Jag har solroskärnor, linfrön, kanel och torkade vetegroddar.Ibland har jag även någon frukt som äpple eller banan.

inge mjölk *spy*?

Caveman_91
2009-04-25, 22:17
en halv sked sylt i mitten, sen mjölk på. Jag äter mitten sist, då har jag nått att se fram emot*cupid* tycker havregrynsgröt smakar rätt bra så mycket sylt behövs inte. Att skiva en banan på kan dock vara gott.

Mulven
2009-04-25, 22:18
mjölk + äpplemos <3
Moset är ju tyvärr inte så nyttigt men underbart gott.

stafh
2009-04-25, 22:24
Kör havre & quinoa-gröt med kanel, banan och mjölk.

Marcüs
2009-04-25, 22:54
Vanligtvis med mjölk och en massa kanel. Ibland med funlight+kvarg och jordgubbar eller andra bär. Ibland med äppelmos och mjölk.

tipton
2009-04-25, 23:00
ibland kör jag mjölk/grädde men det är nog mer ett undantag än regel. Favoriterna är nog göra gröten när den klar röra ner frysta bär(blåbär lr björnbär) i lagom dos så är det bara att käka direkt, gröten är då inte rykande het och bären är tinade/mosade i gröten. Grymt gott.

Annars blanda ner massa kakao och socker, även en bit fett(vanligtvis kokos-fett men även smör), sedan bara att käka. Även det är jäkligt gott!

Rickard
2009-04-26, 00:17
Absolut vanligast är det att jag kör gröt med bara massa kanel ner rört i gröten. Denna variant händer det att den kompletteras med en skvätt funlight ner rört.

En annan variant är att jag rör ner en skopa proteinpulver i gröten.

Känner jag mig riktigt wild and crazy så toppar jag med en skvätt mjölk.

Morty
2009-04-26, 00:28
Sylt, socker, frukter, yoghurt, smaksatt kesella, typ allt hamnar på min gröt :P Oftast mjölkt till, men har jag jag en mjölkprodukt på så blir det ingen mjölk till.

kaer
2009-04-26, 00:33
Mjölk, kesella och solroskärnor, fast jag funderar på att ta bort dem efter någon tråd här då de blev sågade.
När jag vill variera har jag keso, blir jag sugen så blir det ett par skedar lingonsylt, men det är rätt sällan.

Förr i tiden brukade jag alltid äta med bananer och ibland ett par skivor ost. När jag var extremt fattig hade jag socker, oftast utan mjölk.

Flåsan
2009-04-26, 07:00
Toppar med lite blåbär, ringlad honung & krossade hasselnötter eller mandlar. Mums:).

Eddie Vedder
2009-04-26, 07:11
Snälla inte en gröttråd till. Det finns ju 10 miljoner redan.:D

Här finns ett par länkar:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3423221&postcount=9

Gör en advanced search med enbart rubriker och testa "gröt" som sökord i Kostforumet och matlagningsforumet så finner du nog fler.:)