handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träningsupplägg


Bobbsan
2009-04-25, 13:34
Hej, jag är en kille på 20 år, är 190 cm lång och väger ungefär 86 kg. Jag har styrketränat tidigare, förra året men har inte blivit av så mycket detta år. Började för ungefär 3 veckor sen. Men har inte så värst koll på att jag tränar så som jag vill, alltså så att jag får ut maximalt av det och så jag inte missar något.

Just nu så tränar jag ungefär 5 ggr i veckar men har inte direkt något schema att följa.

Saken är den att jag skulle vilja få lite mer hjälp med vilka övningar som passar bäst och om någon vill hjälpa mig att fördela träningen under veckan.

Kanske ska skriva med att jag springer 5.5 km innan jag ska gå och lägga mig.

Så tips på övningar och ett schema vore snällt att få hjälp med

Mourten
2009-04-25, 13:37
z_bumbis nybörjar schema alt sök.
alt läs i folks journaler och kolla hur dom tränar.
Hur ska någon kunna säga vad som är bäst för dig utan att ens säga mål ^^.

Bobbsan
2009-04-25, 13:48
Okej, det missade jag faktiskt. Målet är väl egentligen 2 saker, att bygga upp muskler och att få borg allt hull runt magen.

Mourten
2009-04-25, 13:50
Okej, det missade jag faktiskt. Målet är väl egentligen 2 saker, att bygga upp muskler och att få borg allt hull runt magen.

Vilket är viktigast, är du inte deluxe nybörjare så kommer de inte gå, lessen.
Men som sagt, kring februari-maj startas de 15 sånna här trådar om dagen, SÖK SÖK SÖK.
Eller kolla journaler så ser du hur andra tränar.

rockafellah
2009-04-25, 14:01
Okej, det missade jag faktiskt. Målet är väl egentligen 2 saker, att bygga upp muskler och att få borg allt hull runt magen.

träna hårt till mars nästa år, sen deffa:D då kommer du se sjukt snygg ut på beachen 10:D

frong
2009-04-25, 14:14
Kolla min journal ;)