handdator

Visa fullständig version : Kondition


Prankie
2003-08-05, 14:57
Sen snö föll förra året har jag inte varit ute och joggat ordentlig. Visst händer att jag kör TC och andra gruppträning då och då. Men inget är lika effektiv som löpning med ett par sköna skor. Idag började jag ta upp löpning igen ifrom av HIIT. Oundvikligt har jag tappat en del kondition. Provade cooper sträckan på 2km och fick 7:04min. Hur många i forumet är det som också se över sin kondition delen?

Callek
2003-08-05, 15:05
Jag tränar boxning och Judo utöver styrketräningen så jag får nog konditionsträning så att jag klarar mig tror jag. Har aldrig gillat löpning faktiskt...

King Grub
2003-08-05, 15:08
Intensiv cardio året runt, 3-5 dagar per vecka. Det är en femtedel av resultaten: styrka, cardio, kost, vila, mental inställning.

Prankie
2003-08-05, 15:14
Originally posted by King Grub
Intensiv cardio året runt, 3-5 dagar per vecka. Det är en femtedel av resultaten: styrka, cardio, kost, vila, mental inställning.

Hur kör du intensiv cardio på vinter?

EDIT: Tur för mig det var bara 4km, hade jag tagit det längre sträcka hade jag fått tusen tals hagel bollar på mig nu. :D

js44
2003-08-05, 15:21
Originally posted by Prankie


Hur kör du intensiv cardio på vinter?

Det är väl inga problem...

- Löpband
- Motionscykel
- Trappmaskin
- Längdskidor
etc...


/J

Prankie
2003-08-05, 15:24
Det ser helt cepe ut att köra HIIT på löpband. Har sett en göra det och det höjde många ögonbryn. :D

King Grub
2003-08-05, 15:53
Originally posted by Prankie
Det ser helt cepe ut att köra HIIT på löpband. Har sett en göra det och det höjde många ögonbryn. :D

Trappmaskin är min favorit när det slaskar eller snöar.

Bamse
2003-08-05, 21:19
HIIT ser ju galet ut även på trappmaskin. Folk kollade hyfsat snett på mig när jag provade det härom veckan och "tjurrusade" på maxhastighet :D

Inte för att jag bryr mig, men! :devil:

Everest
2003-08-05, 21:26
E ju jäkligt skönt när man känner att även konditionen finns där nånstans. när ja va liten var ja en jäkel på att löpa,När ja va 11 sprang ja 10,50 min på 3 km. Nu när man väger 35 kilo mer är det lite svårare
:em:

tenchi
2003-08-05, 21:27
HIIT (eller helt vanligt intervallträning som man kan kalla det) är helt underbar i roddmaskinen. fungerar iaf om man vill spy vilket var vääääldigt nära igår. lite besviken faktiskt.... det fanns hinkar framme å allt på gymmet. visserligen var de avsedda för vatten som droppade från taken men vaddårå?! :smokin: