handdator

Visa fullständig version : Bra saker att äta som mellanmål?


Danne2k
2009-04-23, 22:13
Jag ligger på en rätt så seriös deff just nu, har börjat äta mindre kolhydrater och mindre mat generellt, jag äter fler mål om dagen så jag sällan är jättehungrig innan ett mål mat.
Har även börjat köra mer kondition, mycket Högintensiv intervallträning men nu till saken. Jag är extraanställd hos en firma, så jag jobbar ibland jättemkt under 1-2 veckor och ibland ingenting alls. När jag är på jobbet så blir det ganska ofta en macka som mellanmål mellan frukost och lunch samt mellan lunch och middag. Ibland blir det lite cashewnötter istället, försöker även äta en del frukt när det finns sånt tillgängligt. Mackorna är förvisso ofta ganska nyttiga, fullkorn med runt 40% kolhydrater och massa kostfiber, med skinka och ost på.

Men det känns ändå inte jättenyttigt att äta massa mackor jämt..

Så vad har ni för tips på saker man kan äta istället som mättar för stunden? Vadsomhelst, men gärna saker som är lätta att göra/ta med sig och inte kostar jättemycket eller tar väldigt lång tid att äta.

Vad brukar ni äta för mellanmål?

Alla tips är välkomna, spåna på!

Edit: ops, kanske borde legat under "Kost och näring" istället, ber om ursäkt, nån får väl flytta den om ni vill.

kungconny
2009-04-23, 22:15
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122305

Axwell
2009-04-23, 22:41
Kvarg + valfri funlight = ASGOTT och mättande! :thumbup: