handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med kosten


ezcimo
2009-04-23, 22:12
Hej !

Jag har sökt runt lite och kollat lite på forumet och fått en del idé men inte något som jag känner är helt optimalt för mig. Så skulle järna vilja ha lite hjälp med min kost..

Just nu äter jag ungefär så här

Frukost: Just nu så har jag svårighet till att käka frukost.. Innebär dålig vana att inte äta frukost.
Mellanmål: Proteindrink
Lunchen: Består oftast av husmankost på någon lunchrestaurang.
Mellanmål: Proteindrink
Middag: Någon form av husman. Beror lite på vad man inhandlar för något till att laga till.

Min träning består av:

Tisdagar: Innebandy 1,5h
Torsdagar: Squash 0,5h

Vad vill jag ut av min träning är att öka min kondition samt bli lite små stark... Ska börja styrketräna nästa vecka oxå någon dag cirkelträning.

Jag skulle vilja ha lite hjälp med vad man skulle kunna äta och vad jag ska tänka på..

Mr.Sarkastisk
2009-04-23, 22:34
Jag ska börja med att säga att du ska äta bra mat, dvs. mycket husman osv. Ät allsidigt. Frukosten är viktig, jag rekommenderar havregrynsgröt, mackor + mjölk och juice.
Glöm inte kvällsmaten!
Har utgått ifrån det du skrev.
Vet inte om jag har glömt något, får väll hoppa in med en extra kommentar isf.

C.E.J.
2009-04-24, 00:21
Eftersom du inte tränar särskilt mycket behöver du nog inte tänka ett dugg på kosten.

Scratch89
2009-04-24, 07:02
Eftersom du inte tränar särskilt mycket behöver du nog inte tänka ett dugg på kosten.

Det är väl snarare tvärtom.

Fredrik_S
2009-04-24, 07:07
Eftersom du inte tränar särskilt mycket behöver du nog inte tänka ett dugg på kosten.

Eftersom han inte tränar så mycket så kan det vara bra ide att se till att kosten till mestadel består av bra mat. Dvs husmanskost med en hel del grönsaker.

Ju mer man tränar desto mer plats för tomma kalorier som godis och maltodextrin osv.

Fredrik_S
2009-04-24, 07:15
Jag skulle inte rekomendera havregrynsgröt som frukost till någon som har svårt att äta frukost då det är svårt att äta mycket av. Lättare är i så fall med någon musli.

C.E.J.
2009-04-24, 14:36
Det är väl snarare tvärtom.

Eftersom han inte tränar så mycket så kan det vara bra ide att se till att kosten till mestadel består av bra mat. Dvs husmanskost med en hel del grönsaker.

Ju mer man tränar desto mer plats för tomma kalorier som godis och maltodextrin osv.

Nu var det ju förvisso för prestation han frågade om, inte kost för hälsa.