handdator

Visa fullständig version : Knälindor, kombinera utan.


onejj
2009-04-23, 18:13
Jag håller med på styrkelyft men har en fundering.

Tränar mycket med knälidor och kör allt från tunga treor till explosivt osv....
Men borde man kombinera den vanliga träningen med att köra utan lindor några veckor/pass? Eller spelar det ingen roll och är bara att köra på med uppvärmingen och några sätt innan utan lindor. Sedan linda och köra?

bubbe
2009-04-23, 18:16
Absolut.

Tränar du mycket utan dräkt men med lindor så kan du lika gärna även sätta in perioder helt utan utrustning. Allt handlar om vad du ska prioritera och under vilka perioder.

onejj
2009-04-23, 18:27
Snabbt svar :)

Okey, då jag just slutfört mitt schema och snart ska på tävling så kanske jag efter kan köra utan utrustning helt några pass. Har haft en väldigt tung period nu (PB i allt!)

Min tanke var att köra 5*5 under 3veckor utan lindor, efter det explosiva 5or-4-3-2 med lindor under 4veckor, sedan gå på samma schema jag hade tidigare. Det schemat är mycket negativa och tunga lyft under 6veckor.

Tänkte att det kanske är bra att efter dessa tunga veckor jag just haft, ta det lite lugnare och köra utan lindor för att sedan köra explosivt och sedan avsluta med lite tyngre schema?

Eller borde jag kombinera utan utrustning samtidigt som jag kör med. Vartannat pass etc?

Låter detta vettigt :)

bubbe
2009-04-23, 18:31
Snabbt svar :)

Okey, då jag just slutfört mitt schema och snart ska på tävling så kanske jag efter kan köra utan utrustning helt några pass. Har haft en väldigt tung period nu (PB i allt!)

Min tanke var att köra 5*5 under 3veckor utan lindor, efter det explosiva 5or-4-3-2 med lindor under 4veckor, sedan gå på samma schema jag hade tidigare. Det schemat är mycket negativa och tunga lyft under 6veckor.

Tänkte att det kanske är bra att efter dessa tunga veckor jag just haft, ta det lite lugnare och köra utan lindor för att sedan köra explosivt och sedan avsluta med lite tyngre schema?

Eller borde jag kombinera utan utrustning samtidigt som jag kör med. Vartannat pass etc?

Låter detta vettigt :)

Ska du tävla snart så är det bäst att köra med full utrustning på tunga men ändå inte maxtunga vikter, få repetitioner med bra teknik.

Efter tävlingen kan du köra en period helt utan utrustning.

edit: hmm, ungefär som du menade då.....

bubbe
2009-04-23, 18:33
angående att kombinera så går det nog bra vilket som. själv upplever jag dock det lättare att fokusera helt på det ena eller andra under perioder.

onejj
2009-04-23, 20:04
angående att kombinera så går det nog bra vilket som. själv upplever jag dock det lättare att fokusera helt på det ena eller andra under perioder.

Ja det håller jag nog med om :)....

Men vad bra! Testar jag det som så får vi ser hur det går :)


Ciao!