handdator

Visa fullständig version : En fråga angående biceps!!!


Jeppa
2003-08-05, 11:19
Jag har sett att när vissa folk kör bicepscurl så går de ända upp till pannan med stången!!!! Vad hjälper detta???? :confused:

Joachim B
2003-08-05, 11:24
De tycker säkert att de får bättre kontraktion i toppläget. Helt onödigt - kör någon variant av koncentrationscurl för maximal kontraktion i stället. Skivstångscurl ska köras tungt och belasta långa huvudet maximalt (och inte fjollas till genom att klia sig i pannan med stången. ;) )

King Grub
2003-08-05, 11:44
Deltoideus Anterior skall tränas separat, inte under bicepspasset.

Wilson
2003-08-05, 12:23
jag tyckte granis körde lite så när han körde i cablen

imbandit
2003-08-05, 13:03
tycker vi ska bjuda in honom till kolozzeum så han lär sig hur han ska träna på ett korrekt sätt!

Kimo
2003-08-05, 13:12
Originally posted by Wilson
jag tyckte granis körde lite så när han körde i cablen

Tänkte också på det. Det är väl ganska individuellt det där antar jag, whatever works for ya så att säga.

Grahn
2003-08-05, 13:16
Ingen mening att överdriva det men att pressa fram armbågen lite i slutläget är det inte bara främre deltat som gör utan biceps fäster ju delvis uppe på axeln och jobbar över den leden med.

Pressa upp stången till pannan i stångcurl låter ju inte som ngn massaövning dock.

Yonas
2003-08-05, 13:24
Originally posted by Kimo


Tänkte också på det. Det är väl ganska individuellt det där antar jag, whatever works for ya så att säga.

Näe, det är fel. Graneheim tränade fel.

-AG-
2003-08-05, 13:35
Granheim tränade med cabel, då kommer draget i en annorlunda vinkel (draget sker från kroppen) än med stång och man jobbar med biceps hela vägen upp till huvet eller hur högt man nu vill dra handtaget.

Pudzianovski
2003-08-05, 14:51
Jag kör ganska högt upp faktiskt pga av att jag får bätte kontakt.

Tror jag tog efter Dorians träningsvideon rätt mkt vad gäller bicepsträning.


:em:

Salle
2003-08-07, 09:03
Originally posted by Jeppa
Jag har sett att när vissa folk kör bicepscurl så går de ända upp till pannan med stången!!!! Vad hjälper detta???? :confused:

Med det utförandet kopplar du in framsida axlar, du ska bara lyfta stången till bröstets övre del och inte skjuta fram armarna.