handdator

Visa fullständig version : Timat schema..


sipowitz
2003-08-05, 10:00
Senaste två månaderna och ett tag framöver kommer jag ha ett hektiskt liv.. träning, två jobb och plugg hade jag försökt få in.

Gjorde ett litet schema på hur det såg ut igår ungefär med tider och mat o så...

Jag är kille: 1,82 lång, väger 79kg, 23 år.

21--02.45 Sova
02.50 1 Burk tonfisk på 3-4 mörka skivor bröd + vassleprotein i vatten
03.00 - 05.45 Tidningsbud, gång/bil ca 1 mil
06.00 Vassleprotein i vatten (före träning)
06.00 Gym 5 dagar i veckan,
dag 1: bröst, triceps dag2: ben dag3: rygg, triceps dag4: axlar, biceps dag5: vader, mage.
Veckovila var 5-7'e vecka.
Slutet av träningen: Vassleprotein blandat med kolhydratdrink i apelsinjuice.
06.30 Jobb (stillasittande) - 14.30
06.40 Halv omelett gjord på 6 ägg (både vitan
/gulan) med lök, purjolök i.
07.30 Resten av omelletten. Vassleprotein i vatten.
09.00 Havregrynsgröt 1-2 dl i vatten med ett par frallor med keso på (gärna ost frallor mumms :-)
12.00 Sova 20 minuter powrnap. Grönsaks och kyckling wok med jasminris.
14.00 Fika, oftast resterna från lunchen eller tonfisk med nuddlar.
15.00 Slutar jobb
15.30 Pluggar distans - 19.00
17.00 Någon sorts kött med ris, oftast sallad till av vitkål, rödkål.
20.30 Melon. Keso på ett par mörka skivor bröd. Tonfisk

Försöker dricka ett par liter vatten om dagen också. Förutom vasslet tar jag kosttillskott i form av fibertabletter, omega3 och c-vitamin.

Mmm vet att det är lite i överkant med jobb, men vill få undan ett billån innan jag börjar studera på heltid... är dock noga med att hellre vila än att dra på sig en skada... (d.v.s. tar en vilovecka extra när det känns att de behövs förutom de planerade). De flesta kosttips jag läst om har utgått från att personen i fråga har normal dygnsrytm, min blir ju rätt snedvriden, så har försökt utforma mitt eget. Har dock inget stort behov av sömn.... Tycker det är kul att lära sig om näring och att ha koll på vad man äter, men jag har dock inte börjat med saker som att räkna proteiner, kolhydrater eller väga maten... nu är jag ung och har tid nog längre fram att börja med sånt även om det kanske inte hade tagit så lång tid, eller? :-)

Jag hade mjölkallergi när jag var liten så gillar inte mjölk... därav protten i vatten.


Någon som har lust att ge lite omdöme... något man ska tänka på? Alla synpunkter tas emot tacksamt =)

Slutligen, målsättningen närmaste halvåret är att bygga upp musklerna på kroppen, där efter kan man börja fundera på att deffa bort fetet... man behöver ju ha något att få fram först :-)

supremo
2003-08-05, 15:50
Personligen skulle jag nog skära ner lite på träningen under denna period, till kanske 2-3 ggr per vecka. Tror det skulle ge bättre resultat, eftersom du sover så lite etc...