handdator

Visa fullständig version : Ont i Trapezius leder till huvudvark


Fuling
2009-04-22, 17:24
Tjenare Kolozzeum!
Jag har haft en ohygglig huvudvark de senaste tre dagarna och upptackte att det troligtvis beror pa min arbetsstallning da jag har suttit och pluggat i flertalet timmar i en valdigt risig fot'o'lj (Har engelskt tangentbord). Det kanns som jag har konstant traningsvark i trapezius, nagot som jag misstanker har att gora med att jag inte har vilat armarna mot nagot.
Jag har under min uppvaxt haft redigt med huvudvark, i flera ar under mellanstadiet. Fick hora att det var p.g.a. valdigt spanda nackmuskler men fick inte veta sa mycket mer. Antar att jag skulle ha tranat nackmusklerna mer nar jag var mindre men man far ju inte gora det nar man vaxer enligt samhallets normer. Fragan ar nu om jag ska trana mer trapezius eller inte gora det alls?
Nar jag tranar militarpress far de ju en hel del traning men det kanske ar bra att slanga in nagra extra shrugs. Jag har kort ett program dar jag tranar kroppen under tva pass och gjort det tva ganger i veckan. Alltsa tranat kroppen tva ganger i veckan. Dock har jag nu fatt en hel del plugg att gora sa jag skar ner till endast tva pass i veckan sa att jag far mer vila. Kan det vara sa att trapzen har blivit overanstrangda pga. traningen eller av den daliga arbetsstallningen?

Nar jag har tranat brukar jag inte fa sa varst ont i trapzen sa jag misstanker att det har att gora med sittstallningen.
Tack i forhand /Fuling