handdator

Visa fullständig version : Fråga angående att göra eget proteinpulver


CVN
2009-04-22, 17:14
Hej, jag och några polare funderar att göra eget proteinpulver och bars inför ett projekt arbete i 3an. Det jag undrar över är egentligen om det är genomförbart eller om det är allt för avancerat.

CVN
2009-04-22, 20:07
Ingen?...

Gorilla
2009-04-22, 21:18
1. Köp vassle från tillverkare.
2. Hitta smakkombination som fyller era krav på smak.

Det är två rätt svåra steg, men definitivt genomförbara.

kalle_banan
2009-04-23, 00:14
Får jag föreslå att ni istället mixar något som ger en faktiskt boost istället? Typ beta-alanin, kreatin och koffein. Eller EAA, eller BCAA, sedan tar ni det i en månad och för dagbok över era prestationer. Ett proteinpulver är ju så ospännande liksom.

Anton Fräs
2009-04-23, 00:37
Får jag föreslå att ni istället mixar något som ger en faktiskt boost istället? Typ beta-alanin, kreatin och koffein. Eller EAA, eller BCAA, sedan tar ni det i en månad och för dagbok över era prestationer. Ett proteinpulver är ju så ospännande liksom.

Håller med kalle_banan, men även egna bars skulle kunna vara intressant. Det är inte så svårt om de inte ska vara låg kcal, då är det ett helvete :smash:

En annan idé är väl att kanske utforma en kostguide för styrketränande individer eller liknande?

z_bumbi
2009-04-23, 07:43
Köp neutralt proteinpulver
Tillsätt smakämnen
Klart

Om man är riktigt slö så köper man färdiga satser av smakämnen avsedda för ändamålet eller så köper man några olika och blandar efter egen smak. Annars får man leta upp var man kan hitta smakämnen som säljs helt separat och blanda själv. Det senare kan vara ett ganska stort projekt.

CVN
2009-04-23, 08:19
Tackar för svar, får se hur vi gör :)