handdator

Visa fullständig version : Min..."DEFF"


Zippo
2009-04-21, 17:49
TJa nu har jag deffat under ett par veckor har gått men från 85 till 82 som jag är idag på ungefär 4 veckor eller mindre. Jag varken räknar kalorier eller räknar förbränning i maskiner m.m. Jag går på känn, men jag är orolig för muskel förlust. Har en kusin jag går på brottning med han tävlade för inte så länge sedan han gick ner till match vikt 10 kilo på 2½ vecka, jag själv har sätt detta och han har bilder också, jävligt vad han blev rippad förlora inga muskler som hällst iaf inte så att ögat fattar kanske apparater. Men till saken om jag deffar fort hur stor är chansen att man tappar mycket muskler jag känner att jag har blivit starkare under deffen jag tar mer i vikt.

Och, kan jag äta gröt hela tiden? för jag ätr gröt runt 4 till 5 fem gånger om dan under deff sedan en stor måltid vid middag (det som serveras hemma).

Längd: 190cm Vikt 82 inte deffad än men man ser mycket former vill bli rippad det är vad jag går för.

Axwell
2009-04-21, 18:05
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

lanzal
2009-04-21, 18:31
Jo läs guiden, inte mycket mer att säga : |

Zippo
2009-04-21, 18:41
jag har läst den flera gånger, och jag fattar den men jag går i sklan och äter mat hemma så jag kan inte veta hur mycket jag äter om jag äter mer änn vad jag ska gröt är enkelt att räkna. 2 dl = 220 kcal så enkelt är det kan äta det flera gånger sedan en måltid som morsan har gjort annars har jag ingen koll. Kan jag äta bara gröt.

Axwell
2009-04-21, 18:44
Väg med en köksvåg, kolla också näringsvärdena på det du ska äta så får du fram exakt vad det blir för mängd kcal.

billanpillan
2009-04-21, 19:12
För det första, andas lite i mellan åt när du skriver=)

Och jag tvivlar VÄLDIGT stort på att han gick ner 10kg på 2,5 vecka och att inget av det var muskler.

Pontus H
2009-04-21, 20:51
det var kanske inte så att han satt i lilla bastun ett tag också?