handdator

Visa fullständig version : löpning


Christyle
2009-04-21, 14:57
Räcker 30min löpning dagligen? bara man äter rätt? eller är det för lite? då menar jag löparband

young_george
2009-04-21, 15:01
Räcker till vad?

Billybilly
2009-04-21, 15:01
Räcker för vad då?

Eddie Vedder
2009-04-21, 15:18
Det räcker för att uppfylla svenska näringsrekommendationer för daglig fysisk aktivitet. Det är det enda svaret någon kan ge, vad förväntar du dig egentligen för svar på en så otydlig fråga?

Billybilly
2009-04-21, 15:26
Efter lite "forskning" har jag kommit fram till att du förmodligen menar ifall det "räcker", med 30 minuters löpträning / dag, för att förlora fettmassa.

Svaret är ju inte så enkelt som du önskar.

Äter du fler kalorier än vad du förbrukar, oavsett träning eller inte, så går du upp i vikt.
Men visst, konditionsträning är utmärkt för att öka "energi ut".

Factory
2009-04-21, 18:18
Lånar tråden lite snabbt, har varit o gymmat armar och bröst idag, och nu blev jag sugen på dra ut och löpa. Skulle detta på nått sätt försämra resultatet från min träning idag? Kanske lite dum fråga, och lite luddigt frågat, men hoppas någon fattar lite vad jag menar ;)

Billybilly
2009-04-21, 21:23
Lånar tråden lite snabbt, har varit o gymmat armar och bröst idag, och nu blev jag sugen på dra ut och löpa. Skulle detta på nått sätt försämra resultatet från min träning idag? Kanske lite dum fråga, och lite luddigt frågat, men hoppas någon fattar lite vad jag menar ;)

Vågar inte svara på ifall det försämras, "just idag".

Men folk har sagt innan, här på forumet, att konditionsträning har sämre inverkan på proteinsyntesen, och man får därav inte ut "maximalt", utav styrketräningen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537

Men jag tycker bara det är idioti att träna allt i hela kroppen, förutom hjärtat.

Christyle
2009-04-22, 00:06
jag deffar nu och tränar Thaiboxning och när jag väl gymar springer jag 30min på löparband bara för att det finns snygga tjejer där nää ba skoja bara för att jag vill förbränna lite extra på gymet helt enkelt men jag menade egentligen om 30min dagligen räcker om man deffar

Billybilly
2009-04-22, 00:08
Fortfarande, räcker 30 minuters löpträning till vad då?

Det är en konstigt formulerad fråga ;)

Eddie Vedder
2009-04-22, 04:44
jag deffar nu och tränar Thaiboxning och när jag väl gymar springer jag 30min på löparband bara för att det finns snygga tjejer där nää ba skoja bara för att jag vill förbränna lite extra på gymet helt enkelt men jag menade egentligen om 30min dagligen räcker om man deffar

Ja du kan rasa i vikt med ett upplägg där 30 minuters löpning ingår, du kan rasa i vikt helt utan löpning, du kan gå UPP i vikt trots fem timmars löpning per dag.

Men svaret är ja såklart, du kan ju gå ner i vikt hur du än gör och vilken träning du än genomför är skit samma om inte energiintaget matchas därefter. Alltså är svaret ja oavsett vad du frågar. Likväl är svaret nej oavsett vad du frågar.