handdator

Visa fullständig version : Träna i 5 veckor från och med nu!


knorren
2009-04-21, 14:28
Tjena
Jag har ett projekt i fem veckor att man ska göra ett fystest nu och sedan ett om fem veckor och se hur man förbättrat sig. I alla fall så har jag gymmat i drygt 2-3 månader, dock har jag samma schema som jag började med, dvs det hon på gymmet satte ihop, där det är 10-20 reps på varje maskin.

Om man inte vill få uthålliga muskler (vilket jag inte vill) ska man väl köra tyngre och färre reps?

Aja så här har jag tänkt ungefär:

Dag 1
Ben
Rygg
Mage

Dag 2
Bröst
Axlar
Triceps
Biceps

Dag 3
Vila

Dag 4
Kondition


Anyways, tror ni detta kommer att fungera? Jag har alltid varit smal, haft svårt att gå upp i vikt, så behöver man extra kolhydrater/protein eller andra saker?

Är rätt ny inom träning, men nybörjare har vi väl alla varit någon gång. Vore schysst med seriösa svar!

Tack på förhand

rockafellah
2009-04-21, 14:31
4 muskler på en dag(dag2) verkar lite mycket tycker jag. Själv kör jag 3-split med Dag1- Rygg/Axlar Dag 2-Bröst/armar - Dag3- underkropp+bål och löpning dagarna mellan passen:)

Jontez
2009-04-21, 16:04
Det sköna med att köra en 2split sådär är att han får en snabb veckorotation och kan börja om igen med pass 1 efter halva veckan. Man får väl se till att köra en övning max 2 per muskelgrupp annars lär man få bosätta sig på gymmet

lanzal
2009-04-21, 16:16
Problemet är att Biceps kommer in mycket i ryggövningar tycker jag, blir nästan som att träna biceps två dagar irad

aelgen
2009-04-21, 17:32
Visserligen, men han får la jobba på tekniken och försöka lära sig avlasta biceps. Samt välja smarta övningar där man faktiskt kan avlasta biceps. Annars föredrar jag själv rygg ben biceps i samma pass och resten i andra passet. Personligt dock.

Lycka till med testet :D

inzie92
2009-04-21, 18:01
byt plats på 2 / 3 om du ska ha det där schemat, sen tycker jag inte det ser så eftertänkt ut i alla fall.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Pjotor
2009-04-22, 11:36
Jag frikopplar biceps från ryggövningar genom att tänka att jag ska dra med armbågarna istället för med händerna. Funkar utmärkt i stångrodd och latsdrag. Jag tränar biceps efter rygg och upplever att biceps har gott om krut kvar när det är dags för dem.

Ganymedes
2009-04-22, 11:55
Jag frikopplar biceps från ryggövningar genom att tänka att jag ska dra med armbågarna istället för med händerna. Funkar utmärkt i stångrodd och latsdrag. Jag tränar biceps efter rygg och upplever att biceps har gott om krut kvar när det är dags för dem.

Jag är ingen anatomiexpert men jag tvivlar på att du kan frikoppla biceps så där. Den lär piskas ändå. Däremot kan man, antar jag, minska graden av involvering. Till en viss grad. Men nu kanske jag bara klyver hår? :cool:

Pjotor
2009-04-22, 14:01
Men nu kanske jag bara klyver hår? :cool:

Ja.

Byt ut "frikopplar biceps från" till "minimerar belastningen på biceps vid", så stämmer det bättre.