handdator

Visa fullständig version : Mat o viktminskning


Fatzo
2009-04-21, 09:08
Hej,

Tänkte jag skulle tappa ett par kg till sommaren för att inte ha min fetmage kvar och slutade att äta godis för ca 5 veckor sen och försöka äta mindre kolhydrater, dra ner på Mcdonalds och pizza.

Jag har försökt att fylla i vad jag äter och räkna o väga maten men eftersom jag äter lunch ute så klarar jag inte av det och jag orkar inte heller väga maten eller föra bok, jag har försökt flera gånger.

Jag har försökt röra på mig minst 1 mil varje dag och springa 5km 2-3 ggr i veckan.

En vanlig matdag är.

Frukost.
1 Ägg och 1dl keso
Lunch.
Dagens Lunch, försöker ta 50% sallad och sen blir det potatis o kött eller ris och vårrullar eller nåt, ber dom dock lägga upp lite mindre på tallriken.
Mellis
1 Mixad banan i 2.5 dl Minimjölk
Middag.
1 Ägg och 1 dl Keso + 2.5dl mjölk
(ibland hemlagade Hamburgare med fullkornsbröd och 100% nötfärs med ketchup stekta i olivolja)

Träning
Ca 1 mils promenad eller 5 km löpning + 5 km gång, har jag sprungit så får jag unna mig en Gainomax för det är så jävla gott.

Jag tror att jag hamnar på ett kaloriunderskott med detta och jag har gått ner från 87kg till 82kg på ca 5v är 183cm (har dock inte följt mitt matschema ovan slaviskt utan tryckt lite kebab's o så nån gång)

Min huvudsakliga fråga var dock:
Även fast jag äter mycket mindre och rör på mig 100%mer än vad jag gjorde förut så har jag ju ändå massa energi så jag orkar jobba och gå mina promenader och är inte lika trött och har inte samma blodsocker dalar som jag hade tidigare även om jag ofta är hungrig ibland och jag känner mig starkare och snabbare än nånsin.

Hur vet man om man har får dålig med energiintag?
Gör mig inte så mkt om jag tappar dom små musklerna som jag har utan tänkte att jag har väl blivit "smal" en gång så kan jag börja träna och äta efter det och veta att det går att bli smal igen. Jag funderar på att köpa lite proteinpulver och komplettera min mjölk o bananshake med.

mikaelj
2009-04-21, 09:17
Varför inte styrketräna och äta nyttigare?

Scratch89
2009-04-21, 09:19
varför inte styrketräna och äta nyttigare?

+1.

Fatzo
2009-04-21, 09:31
Varför inte styrketräna och äta nyttigare?

Ska försöka börja med det... Men har så svårt att ta mig till gymmet när det är strålande solsken och fint väder ute, mkt trevligare att vara ute. Försöker dock köra armhävningar, Chins, Pullups och situps hemma.

mikaelj
2009-04-21, 10:03
Ska försöka börja med det... Men har så svårt att ta mig till gymmet när det är strålande solsken och fint väder ute, mkt trevligare att vara ute. Försöker dock köra armhävningar, Chins, Pullups och situps hemma.

Det är också styrketräning! Du kan klättra i träd, lyfta sandsäckar eller vad du vill. Gym-med-maskiner-och-hantlar har inte ensamrätt på att bygga mukler. :-)