handdator

Visa fullständig version : Nytt M. Manson-album 26e maj


erks
2009-04-20, 16:38
26e maj smäller det, som sagt. Jag hoppas att det ska hålla högre klass än de tre senaste som varit skit.

Lyssnat på nya singeln men det verkar inte så lovande. Man får leva på hoppet.

erks
2009-04-20, 16:42
Som han sa på Söndagsparty så är ju Twiggy tillbaka. En sak som är positiv iaf.

Scratch89
2009-04-20, 16:54
Jag har också saknat Twiggy. Jag gillade inte alls skivorna med Tim Sköld, även fast vi är från samma stad och skit (någon form av patriotism, antar jag). De gamla skivorna med Twiggy och de nyare med Tim är som natt och dag; inte konstigt iofs, då de står för i princip all musik på skivorna. Tim sjunger dock betydligt bättre än Twiggy, så synd att han inte lade in lite egna stämmor eller så på Eat Me, Drink Me.

Scratch89
2009-04-20, 16:59
Manson när det begav sig. Jag älskar basen i Lunch Box, den är så funkig och härlig. Intro/mellanspelsriffet på gitarren är bland det skitigaste jag hört. Helt underbart.

MEhHkjqQmhY

ManuelIT
2009-04-20, 17:10
Vaa, jag tyckte Eat me, Drink me var riktigt bra. Minns att jag tyckte den var näst till olyssnbar i början, fast den växte konstant med tiden. Mkt bra skit!

Kul att han släpper nytt, ser fram emot det!

Scratch89
2009-04-20, 17:26
Eat Me, Drink Me var så långsam och tråkig. Halva skivan verkade handla om att han var deppig för att han hade dumpat Dita. Inga catchiga låtar, inte ens singeln som släpptes, Heart-Shaped Glasses.

Och sen, återigen, så tyckte jag att musiken var så konstig. Troligen för att det var Tim som gjorde allt, men också för att hela skivan var så deprimerande.

Scratch89
2009-04-20, 17:30
Jag får väl tillägga att jag har ett par kompisar som, precis som ManuelIT, tycker att Eat Me, Drink Me var skitbra. Vi var och såg honom när han var i Skandinavium sist, och de älskade alla låtar på senaste skivan, och hatade alla de gamla goda. Folk har väl olika smak.

Guybrush
2009-04-20, 18:41
Jag har saknat Twiggy, så jag tycker att det ska bli riktigt intressant med det nya släppet. Jag tycker dock inte att Sköld-eran är dålig! Tyvärr tror jag inte att han någonsin kommer upp i samma klass som "Mechanical Animals" och "Holy Wood" igen.

Scratch89
2009-04-20, 19:21
Jag har saknat Twiggy, så jag tycker att det ska bli riktigt intressant med det nya släppet. Jag tycker dock inte att Sköld-eran är dålig! Tyvärr tror jag inte att han någonsin kommer upp i samma klass som "Mechanical Animals" och "Holy Wood" igen.

Dålig och dålig... Det är ju ibland som två helt olika band.