handdator

Visa fullständig version : hur ska skorna sitta?


kaysim
2009-04-20, 13:53
hello!

Har köpt nya skor precis ("styva" sneakers, icke träningsskor alltså).
Har nästan alltid köpt "för stora" skor ("för att ha något att växa i"-tänket som har hängt med sedan man var barn), men dessa nya skor sitter väldigt bra runt foten (nästan lite slappa baktill), men ibland känner jag stortån ta emot inne i skon.

Det gör inte direkt ont (men det känns ju att de tar i ibland), och jag vill gärna undvika nageltrång osv:em:. Hur tänker ni angående skor och skostorlekar?

så här ser skomodellen ut (fast jag har lite annorlunda färg):
http://goodasgold.co.nz/wp-content/uploads/2008/02/383g-black-denim-side1.jpg

Frost
2009-04-20, 15:31
Jag tänker att foten ska hållas stilla i skon, dvs. de ska inte kännas slappa baktill och tårna ska inte ta emot i fram. Får jag inte detta att stämma köper jag helt enkelt ett annat par skor.

kaysim
2009-04-20, 15:37
Jag tänker att foten ska hållas stilla i skon, dvs. de ska inte kännas slappa baktill och tårna ska inte ta emot i fram. Får jag inte detta att stämma köper jag helt enkelt ett annat par skor.

jo det är ju en bra utgångspunkt:) Då jag beställde skorna från nätet hade jag inte möjlighet att testa dom innan. På hemsidan stod det dock att de skulle vara av samma storlek som converse allstar-skon. Eftersom jag har ett par converse av storlek 41 så tog jag 41(men dessa känns tightare). Tror dock inte att dom är för små efter att ha gått runt i dom i en timme nu, tänkte bara att d vore roligt att höra hur andra tänker:)

kaer
2009-04-20, 15:50
Jag köper nästan alltid lite för små sneakers, eller så att de sitter ordentligt trångt när de är nya, efter ett tag har de töjt ut sig så de sitter perfekt.

Frost
2009-04-20, 16:20
jo det är ju en bra utgångspunkt:) Då jag beställde skorna från nätet hade jag inte möjlighet att testa dom innan.

Ok, då är jag med. Jo det är ju alltid en risk man tar vid nätköp. Hur mycket skon kommer anpassa sig beror så klart på material och utformning. Just skon du länkar till ser ju ut att ha lite anpassningspotential i snippen så det löser sig säkert.

Snygg modell för övrigt. :thumbup:

Supercharger
2009-04-20, 20:07
Perfekt;)!

Köp inte för små bara, inte så lätt när man köper på nätet. Sneakers av skinn töjer sig iof, men om du köper för tajta så ser man tårna efter att dem har gått ut sig. Hellre en halva större än vanligt.

Tror dock inte det blir så med de som du har köpt, lite annorlunda med tyg.

sascha
2009-04-20, 20:09
Brukar vara väldigt viktigt att träffa rätt storlek när man köper Gram. Har haft fyra par och inget av dem har blivit större (trots gränsfall kring tåregionen).

kaysim
2009-04-20, 23:10
Jag köper nästan alltid lite för små sneakers, eller så att de sitter ordentligt trångt när de är nya, efter ett tag har de töjt ut sig så de sitter perfekt.

ah men d låter bra:)

kaysim
2009-04-20, 23:12
Ok, då är jag med. Jo det är ju alltid en risk man tar vid nätköp. Hur mycket skon kommer anpassa sig beror så klart på material och utformning. Just skon du länkar till ser ju ut att ha lite anpassningspotential i snippen så det löser sig säkert.

Snygg modell för övrigt. :thumbup:

absolut, men jag kör på det här och hoppas på det bästa:) De är ju inte "för trånga", mest bara jag som gått runt och trott att jag har 42-42,5, när jag i själva verket ska ha 41 (vilket jag börjar inse nu!) Är inte van vid "åtsittande" skor, brukar ofta fladdra omkring litegrann på fötterna:naughty:

tack! ja tycker själv dom var riktigt snygga!

kaysim
2009-04-20, 23:13
Brukar vara väldigt viktigt att träffa rätt storlek när man köper Gram. Har haft fyra par och inget av dem har blivit större (trots gränsfall kring tåregionen).

ahkej! ja, men detta känns nog bra trots allt:)