handdator

Visa fullständig version : Sommar snart dags att komma i form!


Kmsi
2009-04-19, 23:31
Ja nu är sommaren här snart och efter en kraftig bulk så är det dags och skala av lite fett ca 6-7 kg.
__________________________________________________ _______________

Startar en journal för att se hur jag har ätit och gått ner i vikt under min deff.
Skriver inte ner hur mina styrkepass är och hur mycket jag lyfter osv men ni kan gärna fråga om ni vill!.

__________________________________________________ _______________

Stats:
Tränat i:3 år snart.
Ålder:18 år.
Längd:167 cm lång.
Vikt:73 kg
Målvikt:66 kg
Deffstart:20/4-09


__________________________________________________ _______________

Träning:


Styrketräning:4 gånger i veckan.

Cardio:20 min lätt löpning efter varje styrkepass.

Så här ser schemat ut:

Måndag:Biceps/axlar/underarmar + 20 min lätt löpning på bandet.
Tisdag:Bröst/Ben.
Onsdag:Vila
Torsdag:Rygg/Triceps + 20 min lätt löpning på bandet.
Fredag:30 Min lätt löpning på bandet.
Lördag:Styrkepass då ja kör bara basövningar och chins/dips/mage
Söndag:Vila.


__________________________________________________ _______________


Kosten:

Kommer ligga runt 1200-1500 kcal om dagen 150 g P, 70 g F , 60 g K.

Protein Kommer vara utspritt under hela dagen.
Fett kommer jag äta under 2 måltider.
Kolhydrater kommer intas på morgonen (långsamma) Och efter träningen(snabba).

__________________________________________________ _______________


Då börjar vi Start:20/4-09 - Vikt:73kg Slut:31/5-09 Målvikt:66kg

hasic
2009-04-19, 23:33
Första posten. :cool:

Ser bra ut, kommer att följas. Kör hårt!

Kmsi
2009-04-19, 23:37
Första posten. :cool:

Ser bra ut, kommer att följas. Kör hårt!

Tack:D
Ja första riktiga deffen annars har ja gjort en innan då inte bara fettet gick bort utan förlora i princip alla muskelmassa också nu ska ja ta de lugnt o köra fint hoppas jag:D

hasic
2009-04-19, 23:39
Tung styrketräning med ett inte alltför lågt kaloriunderskott är vad jag rekommenderar, och det är så du verkar ha det planerat.

Lycka till!

Kmsi
2009-04-19, 23:43
Tung styrketräning med ett inte alltför lågt kaloriunderskott är vad jag rekommenderar, och det är så du verkar ha det planerat.

Lycka till!

Ja tack ska kämpa nu längtar bara till resultatet vet bara en sak och det är att jag kommer se mycket mindre ut + att ja e kort*mini :D

hasic
2009-04-19, 23:45
Ja tack ska kämpa nu längtar bara till resultatet vet bara en sak och det är att jag kommer se mycket mindre ut + att ja e kort*mini :D

Du kommer se mer vältränad ut, knappast mycket mindre.. :)

Kmsi
2009-04-19, 23:47
Du kommer se mer vältränad ut, knappast mycket mindre.. :)

Får hoppas det:D
Men de e ju la så? efter deff ser musklerna mindre ut men dom syns bättre ? tydligare

Kmsi
2009-04-20, 15:19
Dag 1 20/4-09 (första deff dagen)

Träning:Styrke Biceps / axlar / underarmar Ska iväg till gymmet senare köra en lätt löpning!

Kosten: 3 frukt 2 Proteindrinkar tonfiskröra med majonäs fetaost, kycklingsfile , havregrynsgröt.

Efter löpning blir de en proteindrink till me 1-2 frukt.

Kommentar om dagen:Ja som sagt första deff dagen har varit okej dag men tror de kommer vara svårare senare in på deffen me den kosten. Man får skylla sig själv då man kör en kraftig bulk:D nästa gång blir de inte 1000+ iaf 300+ skulle ja gissa!:D

Patrick Bateman
2009-04-20, 15:28
Well, no bulk no hulk. ;)

Får hoppas det:D
Men de e ju la så? efter deff ser musklerna mindre ut men dom syns bättre ? tydligare

Faktum är att man brukar se större ut efter en deff just på grund av att musklerna är mer definierade än innan. Om du inte tappar allt för mycket muskler under deffen vill säga.

Lycka till med resterande delen av dieten hursomhelst. :thumbup:

Kmsi
2009-04-20, 15:40
Well, no bulk no hulk. ;)



Faktum är att man brukar se större ut efter en deff just på grund av att musklerna är mer definierade än innan. Om du inte tappar allt för mycket muskler under deffen vill säga.

Lycka till med resterande delen av dieten hursomhelst. :thumbup:

Då får jag hoppas på de:D har kört en deff innan men tappa mkt muskelmassa kanske därför ja såg mindre ut*rolleyes*
Men iaf tack! försöker iaf lyckas:D

Kmsi
2009-04-21, 14:15
Dag 2 21/4-09

Träning:Bröst och ben.


Kosten: 1 dl havregrynsgröt. 3 frukter. 1 stk tonfisk burk med majonäs och fetaost. och sallad. och 1 proteindrink.

Ska ta en proteindrink till och lite kycklingssallad.

De känns som att jag äter lite för mycket ska nog dra ner på maten lite:s?


Kommentar om dagen: Mår toppen andra deffdagen men tror att jag äter lite för mycket är inte så lång heller någon som kan kommentera min kost tack!

hasic
2009-04-21, 14:47
Du äter INTE för mycket. 1500 kcal för en hårt tränande individ är näst intill ingenting. Så kör på nu, eller kanske till och med öka matintaget!

Kmsi
2009-04-21, 16:20
Du äter INTE för mycket. 1500 kcal för en hårt tränande individ är näst intill ingenting. Så kör på nu, eller kanske till och med öka matintaget!

Ja självklart förstår att de är lite de jag äter men jag satar på att gå ner 1kg/veckan så vet inte om jag ligger på 1000 kcal underskott får se om en vecka hur de blir!;) rasar jag ner i vikt blir de och höjja går jag inte ner mer än ett halv kilo denna veckan så sänker jag kcal intaget:D
Svårt och göra fel faktiskt inte lätt och deffa:confused:

Kmsi
2009-04-21, 20:52
Ja det blev sardiner i tomatsås och 2 äpplen till tror jag äter lite för mkt frukt under deff? hur många gram kolhydrater innehåller ett äpple? en vanlig normal stor.

Kmsi
2009-04-22, 16:51
Dag 3 22/4-09
Träning:Vila:(:D


Kosten: 1 dl havregrynsgröt. 5 frukter 2 proteindrinkar tonfisk med majonäs och fetaost kycklingssallad , 1 knäckebröd . sardiner i tomatsås.




Kommentar om dagen: Mår bra är inte trött eller så det är bara o köra men vaknade på morgonen vid 4 tiden och åt 6-7 äpplen:S ska nog sluta och äta så mycket frukt 3 om dagen max!

Kmsi
2009-04-23, 12:25
Dag 4 23/4-09
Träning:Rygg/triceps ska iväg till gymmet senare och köra kondition.


Kosten: 1 dl havregrynsgröt. 6 frukter 1 proteindrink ,tonfisk med majonäs och fetaost,, 2 rågbröd, tillkommer 1 proteindrink,kycklingsallad.




Kommentar om dagen: Märkar att ja äter för mkt ska bli ändring på de! nästa vecka börjar ja me en hårdare kost! sommaren e ju snaart häär:OOOO

Fizgig
2009-04-23, 13:55
Härligt med diet :P

Ska du ligga under 1500 kcal?? :S

Kmsi
2009-04-23, 15:14
Härligt med diet :P

Ska du ligga under 1500 kcal?? :S

Nej hatar diet*gah!* men sen kanske när man väl har kommit in i de börjar man gillar de:D
Jag har tänkt och ligga mellan 1200-1500:Virro

Kmsi
2009-04-23, 15:17
Redan fusk:(
Ja idag blev de en fusk dag med jordnötssmör och glass och kakor .


NY tag imon då ska de vara full koll på schemat!

de lovar jag!


JUni e ju här snart!

Fizgig
2009-04-23, 17:23
Nej hatar diet men sen kanske när man väl har kommit in i de börjar man gillar de
Jag har tänkt och ligga mellan 1200-1500

Jo, diet kan vara piss ibland, men när resultaten kommer då är man riktigt riktigt nöjd :)

Oj, det är lågt. Se bara till att du inte tappar värdefull muskelmassa!!!
Annars kämpa på!

Kmsi
2009-04-23, 21:55
Jo, diet kan vara piss ibland, men när resultaten kommer då är man riktigt riktigt nöjd :)

Oj, det är lågt. Se bara till att du inte tappar värdefull muskelmassa!!!
Annars kämpa på!


Ska inte äta Kolhydrater alls (försöka) och nästan inget fett!
Bara protein !!!!!!! ända fram till juni! sen så är ja nöjd me resultatet räknar med 5-6 kilo bort.
Efter de så tar ja de lugnt juni . juli . sen blir de bygg i början av agusti tkr att ja är endå rätt ung för att tänka på diet mkt kmr ju förändras mkt osv.:cool:

Axwell
2009-04-23, 22:00
Ska försöka följa detta så gott det går nu! KÖR HÅRT! :thumbup:

Kmsi
2009-04-23, 22:14
Ska försöka följa detta så gott det går nu! KÖR HÅRT! :thumbup:


hey!
Jap nu är de bara å köra hårt ända fram till juni!:thumbup: minst 5 kg som ska bort:D

Axwell
2009-04-23, 22:19
hey!
Jap nu är de bara å köra hårt ända fram till juni!:thumbup: minst 5 kg som ska bort:D

Jag har hållt mig borta från godsaker hela denna vecka, men idag gjorde mamma lasagne och kunde inte hålla mig borta, slank ner 3 små bitar :D Samt lite naturgodis nu ikväll, men kallas "påfyllning" haha :D Ska köra på resten av tiden nu! Kör samma som du, ska hålla mig borta från kollisar!

Kmsi
2009-04-23, 22:23
Jag har hållt mig borta från godsaker hela denna vecka, men idag gjorde mamma lasagne och kunde inte hålla mig borta, slank ner 3 små bitar :D Samt lite naturgodis nu ikväll, men kallas "påfyllning" haha :D Ska köra på resten av tiden nu! Kör samma som du, ska hålla mig borta från kollisar!


Maten är de inga problem med de kan ja hålla mig bort ifrån asså då menar ja mat me mkt fett osv. klart man ej kan leva utan mat.
Men de är små saker så som jordnötssmör som ja äter väldigt mkt utav och kakor och cola osv men imon så kör ja på de ska nog bli bra!:thumbup:

Jontez
2009-04-23, 23:17
http://i56.photobucket.com/albums/g198/Solstice1319/Miscellaneous/ThisThreadIsWorthless1.jpg

Kom igen å kör nu! ;)

Kmsi
2009-04-23, 23:35
http://i56.photobucket.com/albums/g198/Solstice1319/Miscellaneous/ThisThreadIsWorthless1.jpg

Kom igen å kör nu! ;)


vet ej om de kmr upp bilder just på tråden om ja ska va ärlig kanske :D
Annars så ser ja att du har gått ner snart 10 kg på 8 veckor:o hur gjorde du:confused:

tack de ska ja göra:thumbup:

rockafellah
2009-04-24, 05:33
Ska inte äta Kolhydrater alls (försöka) och nästan inget fett!
Bara protein !!!!!!! ända fram till juni! sen så är ja nöjd me resultatet räknar med 5-6 kilo bort.
Efter de så tar ja de lugnt juni . juli . sen blir de bygg i början av agusti tkr att ja är endå rätt ung för att tänka på diet mkt kmr ju förändras mkt osv.:cool:

Tänk på att fett ökar fettförbränningen:)

Jontez
2009-04-24, 10:16
vet ej om de kmr upp bilder just på tråden om ja ska va ärlig kanske :D
Annars så ser ja att du har gått ner snart 10 kg på 8 veckor:o hur gjorde du:confused:

tack de ska ja göra:thumbup:

Jag har helt enkelt börjat äta mindre. Jag räknar kalorier litegrann, mest höftar och så. Sen har jag ökat på och kör lite cardio ibland och nu när det är varmt tar jag en del cykelturer. Det har gått mycket lättare än vad jag trodde faktiskt. Just nu har jag stått stilla i ungefär 2 veckor i och med påsk och sånt. Men det har börjat rulla ner igen och hoppas kunna dra av ett kilo till i signaturen till på måndag.
Mindre mat och lite mer motion helt enkelt :)

Kmsi
2009-04-24, 16:36
Jag har helt enkelt börjat äta mindre. Jag räknar kalorier litegrann, mest höftar och så. Sen har jag ökat på och kör lite cardio ibland och nu när det är varmt tar jag en del cykelturer. Det har gått mycket lättare än vad jag trodde faktiskt. Just nu har jag stått stilla i ungefär 2 veckor i och med påsk och sånt. Men det har börjat rulla ner igen och hoppas kunna dra av ett kilo till i signaturen till på måndag.
Mindre mat och lite mer motion helt enkelt :)


Jap ska nog heller inte räkna kalorier tror ja äter mer då:S ska bara se till å få i mig tillräckligt med protein! :D

Kmsi
2009-04-24, 16:37
Tänk på att fett ökar fettförbränningen:)

Jap men klart kmr äta fett , o kolisar men inte så att de överstiger 30 gram skulle inte tro de ska köra bara protein!

Kmsi
2009-04-25, 20:18
Ja fan nu har ja Ätit mycket dÅ menar jag mycket de 3 dagarna imon bÖrjar min deff har fixat ett nytt schema som ja kmr kÖra pÅ . Kommer testa den termogena dieten . Dags lÄget orkar ja inte med journal men kan skriva hÄr senare hur de gick osv typ om en mÅnad vill ner 6 kg minst om en mÅnad Önska mig lycka till;)

rockafellah
2009-04-25, 20:21
Ja fan nu har ja Ätit mycket dÅ menar jag mycket de 3 dagarna imon bÖrjar min deff har fixat ett nytt schema som ja kmr kÖra pÅ . Kommer testa den termogena dieten . Dags lÄget orkar ja inte med journal men kan skriva hÄr senare hur de gick osv typ om en mÅnad vill ner 6 kg minst om en mÅnad Önska mig lycka till;)

Lycka till och kör hårt!!

hasic
2009-04-25, 20:21
Vad ligger vikten på? :)

Kmsi
2009-04-25, 20:29
Rockafellah: tack de ska ja :D

Hasic : vikten log på 73 förra veckan o nu efter de här 3 dagarna har ja överdrivit och ätit sönder mig bara för att ja ska ge mig på en hård diet så kolla förut å den log på 77 :S ? mkt vätska skulle ja tro hoppas ja iaf . målet var ju att komma till 67 vid juni . trro du de rimligt nu eller ?

mildanimal
2009-04-25, 20:45
pics!

Jontez
2009-04-26, 19:40
Jap ska nog heller inte räkna kalorier tror ja äter mer då:S ska bara se till å få i mig tillräckligt med protein! :D

Fick en våg i födelsedagspresent nu så blir de att väga maten ändå :D