handdator

Visa fullständig version : Ni som ligger runt 4000 kcal/dag


Fok
2003-08-04, 15:06
Hur fan gör ni egentligen? Jag siktar på att ligga runt 3000 just nu och har ett helvete att komma upp i det(Enligt hälsovakten bör tilläggas) Jag käkar ju visserligen ingen gainer men jag trodde inte det var så jäkla svårt att komma upp i rätt energimängd ändå. Kör nu 5 eller 6 mål och är mer eller mindre konstant mätt, även många gånger då det är dags att käka igen =/ Tänkte bara kolla vad ni har för knep för att komma upp i dom siffrorna eller om jag helt enkelt är grundlurad av hälsovakten och ligger bra mycket över 3000. Kan väl tilläggas att jag äter så lite fett som möjligt vilket självklart drar ner siffrorna, och ja jag vet jag borde äta mera fett. Tänkte börja med att försöka ha olivolja eller något på maten ett tag.

SKulle bara vara kul att veta lite av experternas knep :confused:

Herkulez
2003-08-04, 15:08
Mycket mejeriprodukter, snålar inte med fettet etc

supremo
2003-08-04, 15:13
Originally posted by Fok
Tänkte börja med att försöka ha olivolja eller något på maten ett tag.

Tips: Zetas Linfröolja

King Grub
2003-08-04, 15:16
Äter man under 4000 kcal per dag skriker ju magen oavbrutet! :D

Så här ser en typisk dag ut för mig, gårdagen som exempel:

Frukost: All-Bran Plus, AXA Guldmüsli, Vaniljyoghurt, Ägg, Flerkornsbröd med messmör, Mjölk, ½ BOB Risgrötstub.

Träning: 14 set rygg, långpass på trappmaskin.

Efter träning: 80 gram vassle, 100 gram kolaskruvar

1 timme senare: Pommes Frites, Lövbiff, Grillade grönsaker, Småfralla med ost, mjölk.

Klockan 14:00: Havregrynsgröt med rivet äpple, socker, kanel och mjölk, Flerkornsbröd med makrill och keso på.

Klockan 17:30: Spaghetti och hemlagad köttfärssås, Knäckebröd med ost, Mjölk.

Klockan 21:30: Pastaröra med kall pasta, ett kvarts kilo tärnad skinka, ½ burk keso, majs, och champinjoner. Ett par skivor grovbröd med leverpastej på en och messmör på en. Mjölk. Därefter direkt i säng.

Och med den dieten går jag varken upp eller ner i vikt.

Muskelsmurfen
2003-08-04, 15:24
Man äter mer eller mindre konstant...
It's a dirty job but someone's gotta do it. :eating:

Fok
2003-08-04, 16:35
Haha, stabilt!

Imponerande att du inte går upp i vikt på det där Grub :)

Ingen aning vad linfröolja är men ska göra en sökning nu innan jag börjar fråga om det :p

Doktor V
2003-08-04, 16:55
Haha,jag deffar på 3800 kcal

Lopezzo
2003-08-04, 16:57
Frukost Två mackor gott och gräddad grovbröd med ca 250g keso på och en tallrik all bran med massor av mjölk
Lunch ca 150g pasta med ca 300g köttfärssås
mellanmål en burk kessella
Efter träning ca 40g vassle och ca 50g godis
Middag som lunch
Kvällsmat protein och nått fett

Lopezzo
2003-08-04, 16:58
[QUOTE]Originally posted by King Grub
[B]Äter man under 4000 kcal per dag skriker ju magen oavbrutet! :D



Efter träning: 80 gram vassle, 100 gram kolaskruvar

Hmm funkar det att ta 40g vassle och ca 50g godis för mig eller bör jag ta mer??
Väger för övrigt ca 85 kilo....

Nils
2003-08-04, 17:02
Grub.
Hur sjutton har du tid?
kan du hålla ett liv liknande det när du inte har semester?
Nils

King Grub
2003-08-04, 17:03
Originally posted by Nils
Grub.
Hur sjutton har du tid?
kan du hålla ett liv liknande det när du inte har semester?
Nils

Liv? :booty:

Jobbar hemifrån, framför datorn. :D Kan gå ifrån när jag vill.

GhostFace
2003-08-04, 17:24
Det är inte sååå svårt att äta 4K kcal/dag, men man ska ha tillfälle att äta regelbundet.
Alla kan vi inte det pga div. orsaker.
Semester & badliv med familjen är en orsak...jag är huuungrig som en varg och har inte ätit lunch ens ännu idag.:cryout:

The Dwag
2003-08-04, 18:34
Originally posted by GhostFace
Det är inte sååå svårt att äta 4K kcal/dag, men man ska ha tillfälle att äta regelbundet.
Alla kan vi inte det pga div. orsaker.
Semester & badliv med familjen är en orsak...jag är huuungrig som en varg och har inte ätit lunch ens ännu idag.:cryout:

När fan fick du en familj.... eller menar du att mamma är hos dig :laugh: ?

Du har väl inte sett en badstrand sen du gick i 9:an av vad jag kommer ihåg :laugh:

The Dwag
2003-08-04, 18:37
Originally posted by King Grub


Liv? :booty:

Jobbar hemifrån, framför datorn. :D Kan gå ifrån när jag vill.

Du äter som en liten GotteGris:eating: ... Därav kroppsform som Barbapappa eller ?
;)

King Grub
2003-08-04, 18:43
Originally posted by The Dwag


Du äter som en liten GotteGris:eating: ... Därav kroppsform som Barbapappa eller ?
;)

Icke sa Nicke! Jag är hård som granit. Robban tränar på samma gym som jag:


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11970&perpage=15&highlight=helkropp&pagenumber=2

The Dwag
2003-08-04, 18:53
Originally posted by King Grub


Icke sa Nicke! Jag är hård som granit. Robban tränar på samma gym som jag:


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11970&perpage=15&highlight=helkropp&pagenumber=2

Vem är du ? Han i gult hår som inte kan klippa sig ordentligt ens eller?

King Grub
2003-08-04, 18:58
Originally posted by The Dwag


Vem är du ? Han i gult hår som inte kan klippa sig ordentligt ens eller?

Ha, ha! Nej, jag är inte på bild där heller. Jag är inte intresserad av att vika ut mig på bild.

The Dwag
2003-08-04, 19:02
Originally posted by King Grub


Ha, ha! Nej, jag är inte på bild där heller. Jag är inte intresserad av att vika ut mig på bild.

Vad skulle jag med den där länken till då ? :laugh: Det där är ju rena Piff&Puffs lekstuga :laugh:

William
2003-08-04, 19:04
Originally posted by King Grub


Liv? :booty:

Jobbar hemifrån, framför datorn. :D Kan gå ifrån när jag vill.

Grub, vad jobbar du med?

Mvh William

King Grub
2003-08-04, 19:06
Originally posted by The Dwag


Vad skulle jag med den där länken till då ? :laugh: Det där är ju rena Piff&Puffs lekstuga :laugh:

Bara för att någon annan, som vet hur jag ser ut, kunde intyga att min lekamen inte har antagit Barbapapa-form än. :D Men du har rätt i att jag är en gottegris. :eating:

King Grub
2003-08-04, 19:07
Originally posted by William


Grub, vad jobbar du med?

Mvh William

Jag skriver texter, artiklar och projektarbeten för diverse obskyra tidskrifter och företag, företrädesvis amerikanska, som du aldrig har hört talas om. Icke träningsrelaterade.

The Dwag
2003-08-04, 19:09
Originally posted by King Grub


Jag skriver texter, artiklar och projektarbeten för diverse obskyra tidskrifter och företag, företrädesvis amerikanska, som du aldrig har hört talas om. Icke träningsrelaterade.

PORR :D

William
2003-08-04, 19:10
Originally posted by King Grub


Jag skriver texter, artiklar och projektarbeten för diverse obskyra tidskrifter och företag, företrädesvis amerikanska, som du aldrig har hört talas om. Icke träningsrelaterade.

Okej, inte intresserad av att skriva om kost/träningsrelaterad saker istället? Med tanke på ditt engagemang här alltså.

King Grub
2003-08-04, 19:11
Originally posted by William


Okej, inte intresserad av att skriva om kost/träningsrelaterad saker istället? Med tanke på ditt engagemang här alltså.

Intresserad och intresserad... letar du upp någon som betalar så.

King Grub
2003-08-04, 19:11
Originally posted by The Dwag


PORR :D

Oh no - busted! :kinky: :naughty:

William
2003-08-04, 19:14
Originally posted by King Grub


Intresserad och intresserad... letar du upp någon som betalar så.

Med lite företagaranda borde du nog kunna tjäna lite pengar på artiklar, föreläsningar och konsultationer. Bara en tanke...

Fok
2003-08-04, 20:13
När jag ändå fått igång er kan jag väl passa på att fråga om det verkar rimligt för mig att ligga runt 3000 kcal. Är nybörjare på gymmet ala 189 cm lång och 85 kg. Tränar 4 ggr/vecka som det är nu och brukar kasta in morgonpromenader 4-5 ggr vecka(Har så förbannat svårt att komma igång med löpning)

Frågan är väl lite malplacerad rent forummässigt kanske men jag hoppas komma undan med det :p

King Grub
2003-08-04, 20:19
Originally posted by Fok
När jag ändå fått igång er kan jag väl passa på att fråga om det verkar rimligt för mig att ligga runt 3000 kcal. Är nybörjare på gymmet ala 189 cm lång och 85 kg. Tränar 4 ggr/vecka som det är nu och brukar kasta in morgonpromenader 4-5 ggr vecka(Har så förbannat svårt att komma igång med löpning)

Frågan är väl lite malplacerad rent forummässigt kanske men jag hoppas komma undan med det :p

Varför inte? Har mycket svårt att se att en såpass hårt tränande person med din kroppsvikt skulle behöva gå under 3000. Någonsin.

Fok
2003-08-04, 20:34
Då ska jag försöka hålla det, synd att min kondition är så jävla usel att man inte vill springa alls bara. Får försöka börja jobba på det när skolan drar igång igen och allting blir mer tidspressat. Hoppas jag inte gav ngn skolångest.

GhostFace
2003-08-04, 21:04
Originally posted by The Dwag
När fan fick du en familj.... eller menar du att mamma är hos dig :laugh: ?

Du har väl inte sett en badstrand sen du gick i 9:an av vad jag kommer ihåg :laugh:

Jag hör tonerna av ensamhet i ditt svar Dwag, du ska nog se att din mamma förlåter dig för dina synder en dag & tar tillbaks dig in i familjen så du återigen får uppleva gemenskap: Utanför de 4 väggarna i köket, datorrummet, vardagsrummet...och gymmet.


La Playa !?
Njae, sist jag vågade sätta foten i sandstranden var.....för 2 år sedan. Today was the comeback day!

Såg dig med khakifärgad solhatt förresten, bäst du passar den brännbara flinten i starka solskensdagar ;)

The Dwag
2003-08-05, 11:19
Originally posted by GhostFace


Jag hör tonerna av ensamhet i ditt svar Dwag, du ska nog se att din mamma förlåter dig för dina synder en dag & tar tillbaks dig in i familjen så du återigen får uppleva gemenskap: Utanför de 4 väggarna i köket, datorrummet, vardagsrummet...och gymmet.

- Usch jag var där i helgen och var social så det räcker ett bra tag :smokin:


La Playa !?
Njae, sist jag vågade sätta foten i sandstranden var.....för 2 år sedan. Today was the comeback day!.

- Skönt att du vill bjuda på dig själv så folk har något att skratta och kommentera på badstranden … dvs. den livslevande badbollen är tillbaka ! :booty:

Såg dig med khakifärgad solhatt förresten, bäst du passar den brännbara flinten i starka solskensdagar ;)

- Nej det var nog Daemon då han numera är rakad på huvudet :thumbup:

js44
2003-08-05, 11:21
I eat sea-food; if I see food I eat it :D

(fruktansvärt dåligt skämt, jag vet)

/J

King Grub
2003-08-05, 11:47
Originally posted by js44
I eat sea-food; if I see food I eat it :D

(fruktansvärt dåligt skämt, jag vet)

/J

Gammalt också. ;)

PDS
2003-08-06, 08:38
Originally posted by Fok
Hur fan gör ni egentligen? Jag siktar på att ligga runt 3000 just nu och har ett helvete att komma upp i det(Enligt hälsovakten bör tilläggas) Jag käkar ju visserligen ingen gainer men jag trodde inte det var så jäkla svårt att komma upp i rätt energimängd ändå. Kör nu 5 eller 6 mål och är mer eller mindre konstant mätt, även många gånger då det är dags att käka igen =/ Tänkte bara kolla vad ni har för knep för att komma upp i dom siffrorna eller om jag helt enkelt är grundlurad av hälsovakten och ligger bra mycket över 3000. Kan väl tilläggas att jag äter så lite fett som möjligt vilket självklart drar ner siffrorna, och ja jag vet jag borde äta mera fett. Tänkte börja med att försöka ha olivolja eller något på maten ett tag.

SKulle bara vara kul att veta lite av experternas knep :confused:



fettet gör mycket på kcal,inta tex rapsolja,olivolja,fiskolja till måltiderna

200sx
2003-08-06, 11:09
Originally posted by King Grub


Träning: 14 set rygg, långpass på trappmaskin.



Va?? långpass på trappan?? trodde du alltid körde HIIT

King Grub
2003-08-06, 11:15
Originally posted by 200sx


Va?? långpass på trappan?? trodde du alltid körde HIIT

Alltid och alltid. Man måste gå på känsla också. Nu hade jag lust med en långkörare, så då blev det det. Egentligen hade jag velat ut och jogga, men: 1. dåligt vänsterknä och 2. olidlig hetta förhindrade det.

Salle
2003-08-07, 15:23
Inga som helst problem att stoppa i sig 4000kalorier med hjälp av prottedrinkar... Stänk i ett par matskedar olivolja i varje proteindrink också.
En prottedrink direkt när du vaknar och en mitt på dagen någon gång, dagar du tränar bör du stänka i dig en gainer efter träningen... Innan du går och lägger dig så tar du en proteindrink...

michael
2003-08-07, 17:56
Om man även ser till att äta en 1200kkal frukost så hjälper ju bara det :angel:
Det är inte så svårt som det ser ut, havregrynsgröt, litervis mjölk, ägg , mackor med pålägg samt proteindrink(inkl olivolja om man vill)

Salle
2003-08-08, 09:54
Originally posted by michael
Om man även ser till att äta en 1200kkal frukost så hjälper ju bara det :angel:
Det är inte så svårt som det ser ut, havregrynsgröt, litervis mjölk, ägg , mackor med pålägg samt proteindrink(inkl olivolja om man vill)

Precis! Jag försöker alltid banka i mig så mycket frukost som möjligt. Käkar mig alltid mätt på ägg och gröt, sen dammar jag i ca 50g prottedrink med olivolja i. Sen att man nästan skiter på sig i bilen på väg till jobbet ibland får man ju ta om man vill bli stor, lol. :D

King Grub
2003-08-08, 09:58
Originally posted by Salle


Precis! Jag försöker alltid banka i mig så mycket frukost som möjligt. Käkar mig alltid mätt på ägg och gröt, sen dammar jag i ca 50g prottedrink med olivolja i. Sen att man nästan skiter på sig i bilen på väg till jobbet ibland får man ju ta om man vill bli stor, lol. :D

Gör ifrån dig innan du går hemifrån! :MrT: Eller snålar du in på toalettpapperskostnaderna genom att bajsa på jobbet?

z_bumbi
2003-08-08, 10:24
Originally posted by King Grub


Gör ifrån dig innan du går hemifrån! :MrT: Eller snålar du in på toalettpapperskostnaderna genom att bajsa på jobbet?

Jag undrade länge varför vissa körde så fort till jobbet men fick sen en förklaring: De tyckte det var bättre att få betalt för att gå på toa än att gå hemma..


Att stoppa i sig en enorm frukost kanske inte alltid är det bästa för att få i sig mer kalorier heller, delar man upp allt man ska äta under dagen på jämna mål så kan det vara lättare att få i sig.

Salle
2003-08-08, 11:56
Originally posted by King Grub


Gör ifrån dig innan du går hemifrån! :MrT: Eller snålar du in på toalettpapperskostnaderna genom att bajsa på jobbet?

Hehe, det var väl en liten överdrift kanske.... Men jag har alltid ont om tid på morgonarna och åker jag 10min senare hemifrån så fastnar jag i köerna...