handdator

Visa fullständig version : Fredrik Paulun


Slartibartfast
2003-08-04, 13:51
Hur bra är han egentligen? Han tränar väl inte själv egentligen så är han inte mera en teoretiker?

King Grub
2003-08-04, 13:54
Jo, han tränar själv, och han har en bra utbildning. Dessutom verkar han hålla sig uppdaterad med nya rön.

Och att döma ut någons kunskaper för att han inte väger 110 kg rippad är helt :smash:

Slartibartfast
2003-08-04, 13:59
Jag dömer inte ut någon. Jag hade bara fått den uppfattningen att han inte tränade alls utan bara var högt skolad kostymnisse.

Där ser man.

supremo
2003-08-04, 15:09
Visst..Man kan lätt tro att han bara snackar dynga om man ser honom. Han ser ju lite bulkig ut, iaf på de bilder jag sett, och då tänker säkert vissa att han inte vet vad han snackar om.

Men allt han säger har han bevis för, i form av studier.
Resten går att läsa sig till i flertalet böcker om näringslära mm.

Man bör ju också tänka på att hans böcker ofta vänder sig till den breda massan.
Inga bodybuilders som ska ner på 4% kroppsfett.

Åse Columbus
2003-08-04, 15:29
Originally posted by supremo
Visst..Man kan lätt tro att han bara snackar dynga om man ser honom.

Har du sett dig själv i en spegel på sista tiden? :thefinger

//Massivf (inloggad som Åse)

LunaSpice
2003-08-04, 21:57
Han har läst 160 p medicinsk näringslära på Sthlm´s Universitet. Han är extremt kompetent, har ett kritiskt förhållningssätt och är hela tiden, som grub skriver, uppdaterad med nya rön vilket jag ser som väldigt positivt.

Han vänder sig dock., som någon skrev, till allmänheten. Inte till extrema BB´s. Hans hemsida är helt okej för de som vill lägga en grund i nutrition men har dock ett värdelöst forum.

supremo
2003-08-04, 22:24
Originally posted by Åse Columbus


Har du sett dig själv i en spegel på sista tiden? :thefinger

//Massivf (inloggad som Åse)

Jo, men jag snackar ju bara dynga också ;)

AciDBL00D
2003-08-04, 22:29
Jag gillar hans böcker inte så inriktade på de som tränar som sagt men skitsamma jag vill lära mig om kost. Han skriver bra och jag orkar läsa böckerna tycker t.o.m. det är intressant. Jag klarar inte läsa en vanlig bok det är omöjligt men hans går...

shirunai
2003-08-04, 22:40
samma här acid

EiseltUK
2003-08-05, 14:18
Det är helt klart en av Fredriks starka sidor att skriva/ förklara på ett sätt som de flesta förstår. En tung vetenskaplig bok hade nog inte sålt så bra till allmänheten.

/ Henrik

The Dwag
2003-08-06, 08:06
Originally posted by EiseltUK
Det är helt klart en av Fredriks starka sidor att skriva/ förklara på ett sätt som de flesta förstår. En tung vetenskaplig bok hade nog inte sålt så bra till allmänheten.

/ Henrik

Skönt att han skriver så du förstår Henrik :thumbup:


/Dwag :angel:

Everest
2003-08-06, 15:49
Originally posted by The Dwag


Skönt att han skriver så du förstår Henrik :thumbup:


/Dwag :angel:

:laugh: :laugh: Haha den va bra Dwag:thumbup:

ivandrago
2003-08-06, 17:00
Han kan säkert sin sak, men hans böcker känns snabbt ihopslafsade då de präglas av stavfel och dålig grammatik. Att få en korrläst bok är väl knappast ett för högt krav med tanke på priserna.

Vänskap
2003-08-07, 09:15
Det är lite schackrar-varning på Paulún nu.

Han skriver ju nästan samma bok om och om igen med lite olika titlar.

z_bumbi
2003-08-07, 13:50
Allt om glykemiskt index är ju bra men många andra böcker känns som en upprepning av ungefär samma sak.
Iofs är det kanske inte meningen att man ska köpa hela serien utan välja de som är mest intressanta för ens egna mål och eftersom man numera får köpa två i taget för 50 kr i samband med vissa kosttillskott så säljer väl i alla fall inte de första böckerna så bra numera.