handdator

Visa fullständig version : Boxning


tsp
2009-04-18, 16:20
Skulle vilja börja boxas. Vad finns det för bra klubbar i Göteborg? typ boxningsgym osv

schabo-labo
2009-04-18, 19:52
Redbergslid, Majorna, Frölunda, Hisingen, Angered, Mölndalsvägen..

Redbergslid tycker jag är bäst av dem.

Fat tony
2009-04-19, 14:51
angered o hisigen

tsp
2009-04-20, 07:12
Vad heter klubbarna? Varför är någon bättre än de andra?

Scratch89
2009-04-20, 07:39
Var ligger Redbergslid?

EDIT: Vid Redbergsplatsen kanske, lol.

pontus.pw
2009-04-20, 13:19
Var ligger Redbergslid?

EDIT: Vid Redbergsplatsen kanske, lol.

Redberslid har sin lokal i källaren på nya ullevi..

tsp
2009-04-20, 18:31
Varför är någon bättre än de andra?

schabo-labo
2009-04-20, 20:39
Varför är någon bättre än de andra?

Det beror helt på vad man gillar själv. Jag exempelvis vill inte gå och träna teknik i 1 timma och köra armhävningar resten. Men om du är nybörjare kanske du behöver teknikträning. Gillar du göra armhävningar och situps? Tränar du styrketräning på gymet?

Rent spontant skulle jag råda dig att gå till den närmaste klubben du har, dvs rent geografiskt och sedan provträna. Återkom gärna med vad du tyckte!

tsp
2009-04-23, 06:26
Det beror helt på vad man gillar själv. Jag exempelvis vill inte gå och träna teknik i 1 timma och köra armhävningar resten. Men om du är nybörjare kanske du behöver teknikträning. Gillar du göra armhävningar och situps? Tränar du styrketräning på gymet?

Rent spontant skulle jag råda dig att gå till den närmaste klubben du har, dvs rent geografiskt och sedan provträna. Återkom gärna med vad du tyckte!

Ja jag styrketränar på gymmet. Gjort så i cirka 1.5 år nu.

Känns inte jättelockande att gå för att träna boxning men "bara" få göra armhävningar osv. Visst, man måste ha tålamod och acceptera att man får lära sig från grunden. Men armhävningar och situps kan jag göra själv där hemma eller på gymmet utan att behöva stjäla av värdefull boxningstid. Det är så jag känner.

Christyle
2009-04-23, 21:00
Angered!!! lite betongsboxning skadar inte haha

Rahf
2009-04-23, 21:02
Kör man boxning eller någon form av kampsport så får man förvänta sig att det kommer vara fysträning involverat också, det kommer man sällan ifrån. Det är instruktörerna som gör träningarna intressanta eller banala/tråkiga.

schabo-labo
2009-04-24, 08:47
Kör man boxning eller någon form av kampsport så får man förvänta sig att det kommer vara fysträning involverat också, det kommer man sällan ifrån. Det är instruktörerna som gör träningarna intressanta eller banala/tråkiga.Ja det har man definetivt märkt.