handdator

Visa fullständig version : Super Gainer Pro


Elbarto
2009-04-18, 11:53
tjena, Jag undrar om denna duger fint ?
Super Gainer Pro, 1 kg
# Ger snabb återhämtning
# Innehåller vassleprotein, Vitargo och Creapure
# Låg laktoshalt


Jag vill inte ha något som fettförbränner fortare eller lägger på sig onödig vikt, utan jag vill ha en bra återhämtningsdryck som är bra & billig, och det verkar denna vara ?

Fordon
2009-04-18, 11:59
tja.. Ta den, eller en god portion makaroner och köttbullar med massa brunsås och ketchup i mängder :)

Elbarto
2009-04-18, 12:10
Okej, Så den fettförbränner inte som tex Whey 80 gör?

Men sen undrar jag hur det blir med muskelmassan, ökar den något ?
eller blir man bara piggare på gymmet ?

King Grub
2009-04-18, 12:12
Whey-80 fettförbränner inte, om man lägger till kalorierna,

Muskelmassan ökar av styrketräning + tillräckligt med energi och protein, men inte mer av en viss mängd energi och protein från en viss produkt eller livsmedel jämfört med en annan.

Det där är en helt vanlig gainer, ger kolhydrat och protein, men har ingen "effekt" jämfört med att få samma mängd kolhydrat och protein från vilken annan källa som helst.

spoonchest
2009-04-18, 12:13
Super gainer ska innehålla mer kolhydrater än "vanlig" gainer. Sedan har du redan nämnt lite till, ser jag.

Elbarto
2009-04-18, 12:19
okej! Men vi säger att man gymmar 2 gånger i veckan, och kör med denna dom dagarna man tränar, blir man tjock av den eller bara bra återhämtning ?

Dreas
2009-04-18, 12:21
okej! Men vi säger att man gymmar 2 gånger i veckan, och kör med denna dom dagarna man tränar, blir man tjock av den eller bara bra återhämtning ?Du blir tjock av kaloriöverskott, inte gainern i sig, ligger du på kcalunderskott går du ner i vikt. För att bygga muskler måste du ligga på kcalöverskott. Att ta gainer efter passet är en bra idé inget att vara rädd för.

King Grub
2009-04-18, 12:22
Du blir tjock av ett kaloriöverskott, oavsett om kalorierna kommer från "Super Gainer Pro", potatis och kyckling, eller Nutrilett bantningspulver. Ingen skillnad. Det går utmärkt att banta med dagligt intag av gainers, och det går utmärkt att äta sig fet på bantningspulver.

Elbarto
2009-04-18, 12:34
Japp, det lutar att bli den då, Men hur blir det med Muskler, Kommer massan bli större med gainern, om man tränar hårt?

Dreas
2009-04-18, 12:36
Japp, det lutar att bli den då, Men hur blir det med Muskler, Kommer massan bli större med gainern, om man tränar hårt?Muskler får du av kcalöverskott, kommer det ifrån gainer, mat eller godis spelar mindre roll. Det är ju inte optimalt att ligga på kcalöverskott genom att äta massa godis men du förstår poängen. Mer muskler = kcalöverskott.

Eddie Vedder
2009-04-18, 12:39
Men hur blir det med Muskler, Kommer massan bli större med gainern, om man tränar hårt?

Du har redan fått svar på det flera gånger. Gainern i sig gör inte att du får muskler, att du blir fetare, att du blir smalare o.s.v.

Men förutsätter vi att du äter och vilar som du ska är det inte helt osannolikt att en gainer i direkt samband med passet under flera år kanske kan göra en liten skillnad jämfört med om du inte får i dig något mellan träning och måltid.

Låt säga att du tar en gainer direkt efter och sedan äter mat 70 minuter senare. Alternativet att du skippar gainer, väntar dessa 70 minuter men äter då lite mer (lika mycket protein och kolhydrater som gainern motsvarar fast "i matform"). Kanske blir det skillnad, inte omöjligt.

Elbarto
2009-04-19, 14:58
Okej, Nu har jag iaf köpt denna gainer, hoppas jag inte gjorde ett dumt val!

Ta 1-2 portioner/dag i samband med träning.

Ska jag ta samma dag som träningen, När jag kommer hem från skolan och sen efter Träninge.. ?

Och hur blir det när man druckit upp? blir man mätt eller ska man äta som vanligt ?

Eddie Vedder
2009-04-19, 15:01
Och hur blir det när man druckit upp? blir man mätt eller ska man äta som vanligt ?

Hur ska någon annan kunna veta om du blir mätt? Oavsett vilket bör det inte ersätta kosten utan vara ett tillskott. Du lär knappast förbättra dina möjligheter att utvecklas om du skippar mat.

King Grub
2009-04-19, 15:18
Ta gainern i direkt anslutning till träning.

Det är inte meningen att en gainer skall vara det enda eller sista du äter/dricker efter träning.

944RS
2009-04-19, 20:12
Varför behöver du kosttillskottet? Du skrev att du gymmar 2 dagar i veckan. Fixar du inte återhämtningen med vanlig mat då? Med 2 portioner gainer i veckan kommer du nog inte märka så stor skillnad i muskelökning eller fettökning på kort sikt.

Grotesk
2009-04-19, 21:42
tjena, Jag undrar om denna duger fint ?
Super Gainer Pro, 1 kg
# Ger snabb återhämtning
# Innehåller vassleprotein, Vitargo och Creapure
# Låg laktoshalt


Jag vill inte ha något som fettförbränner fortare eller lägger på sig onödig vikt, utan jag vill ha en bra återhämtningsdryck som är bra & billig, och det verkar denna vara ?

Super Gainer Pro är väl ändå inte så billigt, eller är jag trög? Vill minnas den kostar runt 200spänn för 1kg. Men visst, den är förbannat god! *drool*

Elbarto
2009-04-19, 22:15
Eddie, jag menade om man skulle käka direkt efter man druckit upp eller om man kan vänta i någon timma.

sorry ;)

Eddie Vedder
2009-04-20, 05:55
Eddie, jag menade om man skulle käka direkt efter man druckit upp eller om man kan vänta i någon timma.

sorry ;)

Ät så tätt inpå som möjligt i vanlig ordning. Det är inte meningen att kosten skall förändras när du tar en återhämtningsdrink. Det är mat i pulverform som du dricker innan dessa att du kommer hem och äter.

Du verkar ha en övertro på vad gainer faktiskt är. Det är ju inget speciellt alls. Smidigt och ett enkelt sätt att få i sig extra protein och energi om matintaget är otillräckligt. Dessutom snabbare än mat så eventuellt kan man kanske få bättre resultat av en gainer efter varje pass i t.ex. tre år jämfört med tre år utan gainern men med lika mycket protein och kolhydrater i kosten ändå. Otänkbart är det inte.

MackeJuve
2009-04-27, 21:37
tja.. Ta den, eller en god portion makaroner och köttbullar med massa brunsås och ketchup i mängder :)

gainer ger snabb näring till musklerna, kanske bryts ner på en kvart om du tar bara det. Makaroner och köttbullar tar bra mkt längre tid. Så effektivare med gainer, bättre muskeltillväxt