handdator

Visa fullständig version : Konstiga saker att skryta om...


mjeuuu
2009-04-18, 01:11
Jag har märkt att folk (jag är väl inget undantag) kan skryta om väldigt udda saker ibland. Jag kommer bara på tre exempel just nu men vi kan väl se om folk kommer på fler.

Gamla meriter
Seriöst, jag skiter i att du tog X kg i bänkpress för 8 år sen. Visserligen är/var detta utan tvekan en bra "effort" av den som skryter, men jag kommer helt ärligt inte att bli imponerad av en person i dålig form som snackar om hur biffig han var förut. Saken blir ju inte direkt bättre av att jag vet att du överdriver en hel del också. Sök upp mig och dra med mig till gymmet för 8 år sen och visa när du bänkar X kg så får du en applåd.

Känner en kändis...
Min kompis systers mosters hunds förra ägares kusins medarbetare har borstat tänderna med Bruce Willis tandborste! Det är verkligen ingenting duktigt gjort i att känna/ha något att göra med en kändis och för varje kompis/släkting/whatever som läggs till blir det bara ännu mindre imponerande.

Elektronik/bilar
Antagligen mycket mer vanligt hos killar. Man är så jävla stolt och skrytsam över hur bra kamera sin mobiltelefon har även fast vem som helst med ett jobb eller ens ett studiebidrag skulle kunna gå ner till stan och köpa en lika telefon. Med bilar är det väl lite annorlunda i och med att det är mer pengar det handlar om. Uppenbarligen kan inte vem som helst köpa en Ferrari, så visst, du är rik och det är väl (kanske) duktigt. Däremot skulle det väl kanske vara med logiskt att skryta om hur duktig man är på sitt jobb i så fall, eftersom det förhoppningsvis är anledningen till varför du är så rik.

Bahir
2009-04-18, 01:15
Jag kan borsta tänderna lika bra med höger som vänster hand.

mjeuuu
2009-04-18, 01:16
Jag kan borsta tänderna lika bra med höger som vänster hand.

Jadu... det är väl mer imponerande än att äga en Nokia X049024okxokajaoj-nånting iallafall. :smash:

burre
2009-04-18, 01:35
Tjänar du dåligt?

Dreas
2009-04-18, 01:49
Ifall man köpt en ny dator så vill man gärna stoltesera med det, alla kan kanske köpa en, men i mina kompiskretsar 16 - 27år så är det iaf något att stoltsera med, jag menar, hur många äger tex den bästa datorn inom 3 mils radie? Inte för att jag gör det nu men ett exempel.

Köpte en ny datorskärm för ett tag sen, mäkta stolt över den, kom över den billigt och den är riktigt skitgrym, skryter ju inte om den direkt men tycker absolut att folk ska skippa TN-paneler då jag testat bättre och märkt skillnaden. Nej, jag är nog en sådan som skryter om elektronik, inte mobiler, det skiter jag fullständigt i, men datorer. Det krävs ju iaf lite kunskap för att beställa riktigt bra delar till ett bra pris.

Gamla meriter är det enda jag har att gå på då jag nu inte tränat mer än kanske 15 pass sedan nyår och 40 pass förra året. Ifall någon frågar hur mycket jag tar i bänken nu så säger jag att jag vet inte, för det vet jag inte, men då jag tränade seriöst så låg jag runt 100kg, det är något jag kan säga.

Tror jag missuppfattade tråden lite, men men.

Folk som ska skryta om hur mycket bättre de är än andra på olika plan stör jag mig på.

Vicotnik
2009-04-18, 02:07
Ifall man köpt en ny dator så vill man gärna stoltesera med det, alla kan kanske köpa en, men i mina kompiskretsar 16 - 27år så är det iaf något att stoltsera med, jag menar, hur många äger tex den bästa datorn inom 3 mils radie? Inte för att jag gör det nu men ett exempel.
När det gäller datorer (och annat med för den delen) så ser jag snarare ner på den som har mer än vad han/hon behöver. Den "bästa" datorn finns inte, eftersom de flesta har lite olika behov. Samma sak med de flesta prylar.
Detta kanske inte har så mycket med tråden att göra iofs. :)

Vad jag stör mig på är folk som lever över sina tillgångar och som klagar över hur lite pengar de har. När det gäller skryt stör jag mig på folk som köper onödiga saker bara för att de lyckats få en "bra deal". Spelar liksom ingen roll ifall man är bästis med snubben på OnOff så man kan köpa random onödig pryl till inköpspris - behöver man inte saken i fråga är det ett dåligt köp oavsett.

Mourten
2009-04-18, 05:50
Bara folk som inte har råd som postar de här, har man råd med en Ferrari ska de synas.
Sosse?!

snej
2009-04-18, 07:26
Bara folk som inte har råd som postar de här, har man råd med en Ferrari ska de synas.
Sosse?!

pwnd!

:thumbup:

Bahir
2009-04-18, 07:51
Jadu... det är väl mer imponerande än att äga en Nokia X049024okxokajaoj-nånting iallafall. :smash:

Vad är din poäng?

von huff
2009-04-18, 08:00
Jo nog har man märkt att endel vill skryta särskilt när det gäller pengar och bilar:)Brukar inte orka höra på sånt skit som man vet att inte stämmer så säjjer bara ok och börjar tala om något annat, finns många människor man inte orkar umgås med bara för att man måste höra på en massa skrytbullshit hela tiden:)

Nordenator
2009-04-18, 08:02
Elektronik/bilar
Antagligen mycket mer vanligt hos killar. Man är så jävla stolt och skrytsam över hur bra kamera sin mobiltelefon har även fast vem som helst med ett jobb eller ens ett studiebidrag skulle kunna gå ner till stan och köpa en lika telefon. Med bilar är det väl lite annorlunda i och med att det är mer pengar det handlar om. Uppenbarligen kan inte vem som helst köpa en Ferrari, så visst, du är rik och det är väl (kanske) duktigt. Däremot skulle det väl kanske vara med logiskt att skryta om hur duktig man är på sitt jobb i så fall, eftersom det förhoppningsvis är anledningen till varför du är så rik.

Är du säker på att det faktiskt är skrytande det handlar om, och inte uppskattning för funktionen den prylen fyller? Jag tycker det låter mer som om du klagar bara för att du inte har en "Nokia X049024okxokajaoj" eller en ferrari, inte för att de "skryter" över sin. Och sen när är en mobiltelefon av Nokia imponerande?

Att jag är nöjd med hur min kaffekvarn presterar och påpekar detta betyder inte att jag skryter över att jag har en kaffekvarn.

Tabbe
2009-04-18, 08:03
det är ju bara att nicka och tänka på något annat :D
Brukar inte störa mig på skryt, oftast äre kompisar då blir man ju glad.
Jag får ju spela på den datorn eller åka i den bilen!

130kg finsk sisu
2009-04-18, 09:34
har snackat med Finlands förre statsminister i 5 minuter på Helsingfors flygplats. Frågade bl.a varför han var sousse.
Snackat med Leif Loket Olsson om styrkelyft på samma flygplats. Han kunde faktiskt en del.

Civilrätt
2009-04-18, 09:43
jag har producerat en skitkorv som var så stor att det faktiskt kom några tårar från kinden då min "muskel" fanimig höll på att spricka...det gjorde ont. (hade i några dagar ätit tabletter som stoppar upp magen)

Fatalist
2009-04-18, 09:53
jag har producerat en skitkorv som var så stor att det faktiskt kom några tårar från kinden då min "muskel" fanimig höll på att spricka...det gjorde ont. (hade i några dagar ätit tabletter som stoppar upp magen)

Detta är mer imponerande än en ferrari. Sann lidelse för toalettgöra är något simpelt men vackert.

I övrigt håller jag dock med Mourten. Har man råd skall man skryta, är man nöjd skall man skryta. Om man tar illa upp är man avundssjuk, annars är det bara att låta bli att bry sig. Kan man inte låta bli att bry sig, ja då är man avundssjuk och bitter, och en sosse. Det är min syn på saken. :)

frambogir
2009-04-18, 09:55
Jag är arbetslös. Slå det ni!

Sparven från Minsk
2009-04-18, 09:56
Bara folk som inte har råd som postar de här, har man råd med en Ferrari ska de synas.
Sosse?!

Ägde! :laugh:

Dreas
2009-04-18, 10:06
När det gäller datorer (och annat med för den delen) så ser jag snarare ner på den som har mer än vad han/hon behöver. Den "bästa" datorn finns inte, eftersom de flesta har lite olika behov. Samma sak med de flesta prylar.
Detta kanske inte har så mycket med tråden att göra iofs. :) Jojo, men när jag menar bästa datorn, då menar jag prestanda i spel. Tror det har med åldern att göra, vi yngre har inga fasta inkomster och en ny monsterdator är som första bilen, visst fan vill man att polarna ska veta att man har en. Det har nog även med intressen att göra.

TheGovernator
2009-04-18, 10:08
jag har producerat en skitkorv som var så stor att det faktiskt kom några tårar från kinden då min "muskel" fanimig höll på att spricka...det gjorde ont. (hade i några dagar ätit tabletter som stoppar upp magen)

Vad du än gör, berätta det inte för Bono!

Tabbe
2009-04-18, 10:11
Jag är arbetslös. Slå det ni!

Jag har ett jobb?

frambogir
2009-04-18, 10:12
Fan! :(

Civilrätt
2009-04-18, 10:13
Vad du än gör, berätta det inte för Bono!

southpark misstänker jag :)

mjeuuu
2009-04-18, 10:29
Är du säker på att det faktiskt är skrytande det handlar om, och inte uppskattning för funktionen den prylen fyller? Jag tycker det låter mer som om du klagar bara för att du inte har en "Nokia X049024okxokajaoj" eller en ferrari, inte för att de "skryter" över sin. Och sen när är en mobiltelefon av Nokia imponerande?

Att jag är nöjd med hur min kaffekvarn presterar och påpekar detta betyder inte att jag skryter över att jag har en kaffekvarn.
Njae det är inte riktigt för att jag inte har en Nokia X049024okxokajaoj eller en Ferrari (vilket jag iofs inte har). Som sagt så märker jag att jag själv skryter lite om elektronik ibland. Det är väl bara naturligt, nästan alla gör det. Den här tråden var mer för att jag kom att tänka på hur löjligt det egentligen kan vara.

Sen tror jag vi sätter ribban för skryt olika. Enligt mig behöver man inte säga något rakt ut som "Fan va bra min whatever är!" för att det ska vara skryt. Det kan ju vara mycket mer subtilt ibland.

PS: Nej, såklart jag inte har råd med en Ferrari. Måste ha varit därför jag skapade tråden. *cupid*

PPS: Bajskorven äger tråden än så länge. Bra jobbat! :D

xodd
2009-04-18, 10:32
Sen tror jag vi sätter ribban för skryt olika. Enligt mig behöver man inte säga något rakt ut som "Fan va bra min whatever är!" för att det ska vara skryt. Det kan ju vara mycket mer subtilt ibland.
D

Man kanske tycker det och vill dela med sig...? Är det skryt?

Tolkia
2009-04-18, 10:49
Frågan är ju vad som är skryt. Det verkar ju vara tämligen subjektivt (tråden ger redan exempel på detta), där vissa bedömare håller sig med snävare ramar och andra med vidare. Stör man sig per automatik så fort någon nämner att han/hon har gjort något man själv inte har gjort, eller har något man inte har kanske man skall ta sig en funderare över om det handlar om dem eller om en själv. Orka förbittra sitt liv i onödan.

Att säga "jag stör mig på folk som skryter så till den grad att omgivningen upplever det som en plåga, fast de inte har något att skryta med" är väl kanske lite som att säga "jag tycker att sådant som är dåligt är dåligt".

Cilia
2009-04-18, 11:09
Jag håller med Tolkia, handlar det inte om att man är glad över något och vill dela med sig.

mattilainen
2009-04-18, 11:50
var med om ett roligt skryt på en fest engång, stog och små tjafsade med en kille och han säger till mig
Han "Du ska vara rädd för mig, fattar du?"

Jag "Varför detta?"

han "För jag har varit på gatan i 8 år"

Han var väl typ 17 och otroligt "cool". Visst blev man rädd när han skröt om hur han varit på gatan och slagits?

Erik__
2009-04-18, 12:04
Jag kan borsta tänderna lika bra med höger som vänster hand.

vid or it didnt happen.

mjeuuu
2009-04-18, 12:06
Jag håller med Tolkia, handlar det inte om att man är glad över något och vill dela med sig.
I vissa fall ja, men ofta kan det gå så långt att jag kan skydda min nya elektronikpryl så hårt att jag säger emot folk om de hittar något fel på den. Det kanske är rätt att man inte borde kalla det skryt i det fallet, men i vilket fall som helst så är det väl ändå rätt skumt att vara så jävla stolt över något som en pryl? Visst, hade jag byggt prylen själv så...

Sen känns det lite som att jag nästan vill ta tillbaks det där med gamla meriter. Alltså, jag kommer inte bli imponerad av det eftersom jag inte ser bilden framför mig, så är det bara, men det känns ändå som att det är helt logiskt att skryta/vara stolt/glad om/för det. Så det är väl inte en konstig sak att skryta om nu när jag tänker efter.

Three pigs
2009-04-18, 12:33
Detta är mer imponerande än en ferrari. Sann lidelse för toalettgöra är något simpelt men vackert.


hahaha oj oj oj vad jag skrattade där.

JustinCredible
2009-04-18, 12:33
Det konstigaste är väl skryt om folk som mår sämst, lägger upp bilder på sina skärsår osv. Fast det kanske är mer AW:ande. Svårt att säga skillnaden.

mjeuuu
2009-04-18, 12:42
Det konstigaste är väl skryt om folk som mår sämst, lägger upp bilder på sina skärsår osv. Fast det kanske är mer AW:ande. Svårt att säga skillnaden.
Bilder på sin skärsår är inget jag stött på. Däremot känner jag igen det att man ska må sämst. Efter att person A berättar hur jävla förkyld han var förra veckan så börjar person B berätta om hur mycket mer förkyld han var när han även kräktes och hade feber för ett halvår sen.

Människor är skumma. :)

TommyBoy
2009-04-18, 15:06
Jag brukar hetsa folk som skryter istället.
Herregud, är/var du så jävla bra... berätta mer!
Helst folk som vill verka farliga, då får man höra de värsta historierna, de bara brer på mer o mer. Riktigt underhållande!