handdator

Visa fullständig version : Underhudsfett.


Leech
2009-04-16, 19:09
Hej. Jag är en gammal gubbe på 15 år och vill bli av med underhudsfettet vid magpartiet.

Jag väger ca 80 kilo, och har ganska stora magmuskler. Jag tränar en gång i veckan, och drar på en springtur ungefär varranan dag. Jag äter som en normal person gör, skolans mat och husmanskost hemma.
Syfte: förinta underhudsfettet vid magpartiet och på så sett få synligare magmuskler.

Vad jag tränar på gymet : Biceps, triceps, ben, rygg, mage och bröst. jag maxar 8x3 gånger per nämd muskelgrupp. Jag utövar ingen sport, och mina springturer är på 20-30 minuter långa beroende på hur mycket jag orkar.

Hur gör jag för att mina magmuskler ska få dem konturer jag vill ha? Ökar jag min träning, isåfall vad gör jag under min träning? Ska jag äta mindre? Jag vet att det inte finns något jättesnabbt sätt, och det förväntar jag mig inte heller, men jag är mycket beslutsam och är inte rädd för att ansträgning.

Tack! :)

Heppez
2009-04-16, 19:12
deff guiden is the thing for you.

om du vill öka i muskler får du helt enkelt äta mer och bättre. men då går du inte ner i underhudsfett och kommer troligen inte att få mer synliga magmuskler som du verkar vara ute efter.

Johan_S
2009-04-16, 19:14
Du kan inte punktförbränna fett som du pratar om, du får helt enkelt bli av med lite fett överallt på kroppen. För att få synliga magmuskler måste du gå ner i fett, så att konturerna träder fram. Kanske passar med en deff nu till sommaren? Läs på om vad en deff är och innebär: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

CiCoro
2009-04-16, 19:59
Man bränner ju som sagt lite fett här och där och inte bara på ett ställe men där man har mer fett bränns väl mer? magen/röven/låren jämfört med bicepen?

Eddie Vedder
2009-04-16, 20:02
men där man har mer fett bränns väl mer?

Nej då hade det ju inte varit mest fett där. Där man har som mest fett bör det ju rimligtvis gå som mest segt att förlora fett.;)

CiCoro
2009-04-16, 23:50
Nej då hade det ju inte varit mest fett där. Där man har som mest fett bör det ju rimligtvis gå som mest segt att förlora fett.;)

Ah ok, så man tömmer resten av kroppen på det överflödiga fettet först innan man får ner magen t.ex. till den låga nivån på fett? Hoppas du förstod :)

Eddie Vedder
2009-04-17, 06:39
Ah ok, så man tömmer resten av kroppen på det överflödiga fettet först innan man får ner magen t.ex. till den låga nivån på fett? Hoppas du förstod :)

Nej så svart och vitt är det inte. Men olika delar av kroppen blir olika rippade hos olika individer helt enkelt. Genetiskt.

Davidoff
2009-04-17, 07:24
Nej så svart och vitt är det inte. Men olika delar av kroppen blir olika rippade hos olika individer helt enkelt. Genetiskt.

Men släpper inte det SK "stubborn fat" för eller senare? Konstant viktnedgång borde väl resultera i att de där svårrippade områdena försvinner, eller?

Fredrik_S
2009-04-17, 07:49
Men släpper inte det SK "stubborn fat" för eller senare? Konstant viktnedgång borde väl resultera i att de där svårrippade områdena försvinner, eller?

Nej det är inte säkert.
Vissa områden kan fortfarande ha täckande fett trots att man närmar sig anorektiska förhållanden i övrigt. Genetiskt som sagt.

Rahf
2009-04-17, 10:08
Hos män brukar det vara magen som generellt släpper fläsket sist. Fördelningen där verkar vara att ju närmare skrevet man kommer, desto långsammare försvinner fettet. Ju smalare man blir, desto mer skillnad syns för varje kg som försvinner.

mikaelj
2009-04-17, 10:11
Fördelningen där verkar vara att ju närmare skrevet man kommer, desto långsammare försvinner fettet.

Puh, då är det ingen risk att min jättedrul försvinner! ;-)

Eddie Vedder
2009-04-17, 12:43
Men släpper inte det SK "stubborn fat" för eller senare? Konstant viktnedgång borde väl resultera i att de där svårrippade områdena försvinner, eller?

Jo det är ju det jag menar. Du förlorar fett när du går ner i vikt men olika effektivt på olika regioner.

M0e
2009-04-17, 19:20
Nej så svart och vitt är det inte. Men olika delar av kroppen blir olika rippade hos olika individer helt enkelt. Genetiskt.


undrar en sak då bara min kompis som deffade ner sig och blev då smalare och sen gick upp i vikt nu när han ska deffa ner till vi säger till 80kg kommer han då se lika ut som han gjorde när han var deffad ? menar att kommer fettet gå bort på samma sätt då när han deffa

King Grub
2009-04-17, 19:22
Nej, det är inte alls säkert. Han är inte samma människa nu. Hans hormonbalans är inte identisk som då.