handdator

Visa fullständig version : Bästa kaffebryggaren under 2000:-


Pqman
2009-04-15, 18:12
Trött på min gamla skrothög som gör att varannan kopp slängs.

vill ha det bästa under 2000:-! Kom med förslag! :)

Condemned
2009-04-15, 18:17
Sök på "kaffebryggare" på pricerunner. Kom upp en jävla massa förslag i en jäkla massa prisklasser. :cool:

Kan själv tipsa om någon typ av Moccamaster. Bra skit.

Guybrush
2009-04-15, 18:32
Moccamaster... Föräldrarna har en sådan och den tål mycket misshandel. De borrade själv efter vatten för många år sedan och deras vatten ger en hel del avlagringar som tog kål på ett antal skitbryggare innan de köpte en Moccamaster.

hahavaffan
2009-04-15, 18:34
Moccamaster Clubline sägs vara riktigt bra.

Guybrush
2009-04-15, 18:41
Börjar du se ett mönster :)

ceejay
2009-04-15, 18:42
har hört att moccamaster suger




:D

Baan
2009-04-15, 18:51
Moccamaster... Föräldrarna har en sådan och den tål mycket misshandel. De borrade själv efter vatten för många år sedan och deras vatten ger en hel del avlagringar som tog kål på ett antal skitbryggare innan de köpte en Moccamaster.

Det borde väl köra sluta på Moccamastern med om man inte avkalkar?

Guybrush
2009-04-15, 19:20
Det borde väl köra sluta på Moccamastern med om man inte avkalkar?

Jovisst, det gör de ju också, men den tål mer helt enkelt. De har kört slut på två eller tre "mellanpris"-bryggare från Melitta. Till sist bara spottar och fräser de.

Scratch89
2009-04-15, 19:20
Det borde väl köra sluta på Moccamastern med om man inte avkalkar?

Nope. Moccamaster har resistance to calcium.

Baan
2009-04-15, 19:37
Nope. Moccamaster har resistance to calcium.

Guds gåva till mänskligheten!

David Brent
2009-04-15, 19:41
Ännu en som kan rekommendera Moccamaster, har haft den i något år

Ilahi
2009-04-15, 20:11
Mitt tips är att skippa bryggaren och köpa en kvarn och en kaffepress.

Arnesson
2009-04-15, 20:14
Moccamaster är bra skit, ett budgettips är OBH Nordicas king of coffe.

Osten80
2009-04-15, 20:31
Tvåtusen för en kaffebryggare?

mikaelj
2009-04-15, 20:44
Moccamaster och/eller kaffepress.

Condemned
2009-04-15, 20:49
Jaha folket har talat, välj Moccamaster eller bli Public Enemy No.1 :D

Rockhard
2009-04-15, 20:53
Blir kaffet godare med en moccamaster?

oath5
2009-04-15, 21:29
Blir kaffet godare med en moccamaster?

Jag blev/är ruggigt besviken på min moccamaster. Kaffet blir aldrig varmt (om man inte orkar vänta 10 min så att det värms upp på plattan) och det blev fan inte godare jämfört med perkulatorn jag har. Testade varenda kaffesort som finns i affären nästan och lyckades aldrig få något gott kaffe.

Nu har den stått i ett halvår och samlat damm. Perkulatorn brygger godare och varmare kaffe hos mig.

PowPow
2009-04-15, 21:50
Jag blev/är ruggigt besviken på min moccamaster. Kaffet blir aldrig varmt (om man inte orkar vänta 10 min så att det värms upp på plattan) och det blev fan inte godare jämfört med perkulatorn jag har. Testade varenda kaffesort som finns i affären nästan och lyckades aldrig få något gott kaffe.

Nu har den stått i ett halvår och samlat damm. Perkulatorn brygger godare och varmare kaffe hos mig.

Moccamastern är väl en av dem få som faktiskt får bra kritik för bra värmeelement. Låter nästan som ett konstruktionsfel? Mina föräldrars master brygger kaffe som är precis så varmt det ska vara. OBH:s king of coffee och symphony är två andra som brukar få bra betyg för temperaturen (som väl är den punkt bryggare ofta faller på). Den sistnämnda har jag, och den går bra. Lite billigare än mastern.

Sen är det väl så, att skillnaden mellan en halvbra bryggare och en bra bryggare för de flesta handlar om några hundralappars mellanskillnad och en bättre känsla i själen. Jag tvivlar på att många hade kunnat göra skillnad på koppar i ett blindtest. Då är bönorna nog viktigare.

Men då menar jag ju skillnaden mellan exempelvis mastern (eller bättre) och de som ligger lite under mastern i pris. Det finns såklart bryggare som är helt jäkla oförmögna att göra kaffe över huvud taget.

oath5
2009-04-15, 22:18
Moccamastern är väl en av dem få som faktiskt får bra kritik för bra värmeelement. Låter nästan som ett konstruktionsfel? Mina föräldrars master brygger kaffe som är precis så varmt det ska vara. OBH:s king of coffee och symphony är två andra som brukar få bra betyg för temperaturen (som väl är den punkt bryggare ofta faller på). Den sistnämnda har jag, och den går bra. Lite billigare än mastern.

Sen är det väl så, att skillnaden mellan en halvbra bryggare och en bra bryggare för de flesta handlar om några hundralappars mellanskillnad och en bättre känsla i själen. Jag tvivlar på att många hade kunnat göra skillnad på koppar i ett blindtest. Då är bönorna nog viktigare.

Men då menar jag ju skillnaden mellan exempelvis mastern (eller bättre) och de som ligger lite under mastern i pris. Det finns såklart bryggare som är helt jäkla oförmögna att göra kaffe över huvud taget.

Ja det var lite därför jag köpte den efter ha läst så mycket bra om den. Tycker att man ska kunna få en varm kopp kaffe när allt har runnit klart. Sveper jag inte kaffet direkt så är koppen ljummen efter en minut. Blev världens fiasko när jag hade mitt kalas hemma :D

En kompis har King Of Coffee och den bryggde jättegott och varmt kaffe.