handdator

Visa fullständig version : Snabb fettförbränning/deff hjälp!


kallekarlffs
2009-04-15, 16:46
Hejsan,

Är en kille på 90 kilo, 189 cm, fyller 17. Jag tränar styrketräning 4 gånger i veckan, men är inte riktigt nöjd med mina resultat.

Jag har ökat min styrka kraftigt sen jag började sommaren 2008, men jag skulle nu vilja ha tips på hur jag snabbt och effektivt kan gå ner i vikt så att mina resultat visar sig mer!

Är väldigt sugen på att börja med någon sorts deff. Har ni då några tips på vad jag skall äta, och när det är lämpligt med de olika måltiderna?

Jag har läst Deffguiden här på forumet, och där fanns det mycket bra information, men jag skulle vilja ta det snäppet snabbare och kanske satsa på att gå ner 2 kg/veckan!

Är tacksam för all hjälp :D

944RS
2009-04-15, 16:50
Ju större kalori underskott du skaffar dig ju större chans har du att gå ner i vikt.
Försök se det långsiktigt. Du kommer vissa veckor kunna gå ner kanske 3kg medans nästa "bara" blir 0,5kg. Håll ut och stressa inte bort dina muskler...

kallekarlffs
2009-04-15, 16:53
#944RS,

Jo jag förstår att det inte så lätt som man kanske vill, men jag undrade vilken kost man borde käka för att kunna nå ett kraftigt resultat:D

Flexipop
2009-04-15, 17:02
2kg/vecka? Då är det väl nån form av pulverdiet som tex vlcd-kur som gäller. De dieterna ligger väl på ca 700 kcal/dag men då får du ju räkna med att musklerna ryker också.

Mourten
2009-04-15, 17:05
Ju mer du går ner i vikt ju mer muskler rycker, 90 kg på 189 cm e juh inte våldsamt mkt så antar att du inte är direkt fet. Gå ner 0.5kg/vecka om du inte är överviktig, musklerna kmr försvinna annars.

kallekarlffs
2009-04-15, 17:09
Man tackar!

Har någon då något bra tips på viktnedgång 0.5-1 kg i veckan?

Mourten
2009-04-15, 17:10
Man tackar!

Har någon då något bra tips på viktnedgång 0.5-1 kg i veckan?

- 500 kcal / dag.
Fortsätt köra tung styra å så kanske lite morronpromenader eller cardio.

kallekarlffs
2009-04-15, 17:16
Morgonpromenader funkar inte, går i skola 8-14 eller 15. Men tung styrka kan jag fortsätta med .. Kondition det med, fast senare på dagen! :D Någon som har nåt tips på mellanmål/middag/lunch som är mycket snålt på kalorier, men endå innehåller det min kropp behöver? Är det Linser/bönor osv som gäller?

Flexipop
2009-04-15, 17:55
Tonfisk, kyckling, grönsaker osv. Det står ju i deffguiden!

Flexipop
2009-04-15, 18:03
Kollla PM som du fick av mig.

capture
2009-04-15, 20:42
Morgonpromenader funkar inte, går i skola 8-14 eller 15.

Då kan man stiga upp kl 6 och bege sig ut och gå. Oftast är det bara en massa dåliga undankflykter att ta sig upp på morgonen men jag vet själv hur svårt det är men är fortfarande bara undanflykter.

rockafellah
2009-04-15, 20:44
Då kan man stiga upp kl 6 och bege sig ut och gå. Oftast är det bara en massa dåliga undankflykter att ta sig upp på morgonen men jag vet själv hur svårt det är men är fortfarande bara undanflykter.

Själv beger jag mig upp 5.00 varje morgon för att gå till skolan, blir alltid 20mins promenad när jag ska till tåget:thumbup:

Flexipop
2009-04-15, 20:50
Är man sjukt morgontrött och/eller inte hinner finns det väl ingen anledning att tvinga ut sig själv. Bättre att sova lite extra och lägga motion på kvällen. Huvudsaken är att promenaderna blir av.

ThisIsTheOne
2009-04-15, 21:09
Är man sjukt morgontrött och/eller inte hinner finns det väl ingen anledning att tvinga ut sig själv. Bättre att sova lite extra och lägga motion på kvällen. Huvudsaken är att promenaderna blir av.

Mycket sant. Det går lika bra att gå den där promenaden på förmiddagen eller eftermiddagen om man inte har möjlighet att göra det på morgonen. I slutändan blir resultatet - som skrivet många gånger förr - ändå det samma.

944RS
2009-04-16, 06:38
#944RS,

Jo jag förstår att det inte så lätt som man kanske vill, men jag undrade vilken kost man borde käka för att kunna nå ett kraftigt resultat:D

Vad och när du gillar att käka är ganska svårt att veta.

Om det är svårt att bli motiverad över att det går så långsamt med -500kcal så får du väl köra på -1000kcal och räkna med att eventuellt vara ännu hungrigare och tappa mer muskler.

Proteinrika livsmedel finns det gott om. Finns massor med trådar om dem.
Om du sedan väljer en lågfett eller en lågkolhydrat diet är upp till dig att prova vad som fungerar.
Finns massor av ideer om vilken %fördelning som är bäst. Även det finns det många trådar om.

Pontus H
2009-04-16, 14:05
Morgonpromenader funkar inte, går i skola 8-14 eller 15.

jag går upp kl 04,30 på morgonen för att köra till västerås och arbeta, tror du kan komma upp någon timma tidigare än 8a. iofs var man själv ganska mkt tröttare på morgonen förut när man gick i skolan.

kallekarlffs
2009-04-16, 21:01
tack så mycket!

För er som klagar över att jag inte vill ta promenader på morgonen..
Jag går naturprogrammet, när jag slutat skolan så drar jag till gymmet, sen hem för plugg.. fruktansvärt jävla jobbigt -.-
Måste verkligen få maximalt med sömn :)