handdator

Visa fullständig version : Bod pod mätning.


Symphony Flex
2009-04-14, 23:08
Någon som vet nåt om var man kan göra bod pod mätningar?
Själv har jag bara hittat Pauluns näringscenter som har 3 klara nackdelar.

1. Det ligger i sthlm. Inte så farligt långt kanske men jag är lat.
2. Kostar 450 spänn. Kanske inte billigare någon annan stans men jag misstänker det efter som pauluns är vansinnigt kommersiella.
3. De kommer tjata hål i huvudet på mig om GI. Jag stör mig på GI och har nåt principiellt emot alla som snackar om GI. Det är bara fettisar som diggar GI.

Helst hittar jag ett ställe i Uppsala eller örebro. Sthlm går också bra förstås. Ska jag vara ärlig så är allt i sverige av intresse.

tack på förhand

tossefar
2009-04-14, 23:39
Varför har du fått för dig att du måste mäta? Om det är före- och efterdata du är ute efter så duger ett spegelfoto utmärkt.

Om du av någon anledning MÅSTE mäta dig så är väl 450 kr för en engångsgrej överkomligt?

Symphony Flex
2009-04-15, 09:24
Varför har du fått för dig att du måste mäta? Om det är före- och efterdata du är ute efter så duger ett spegelfoto utmärkt.

Om du av någon anledning MÅSTE mäta dig så är väl 450 kr för en engångsgrej överkomligt?

Skulle mest vara spännande att veta. Vore skönt om jag bara kunde kila över någonstans i Uppsala å göra det.
Kan vara kul att veta var man håller sig inför en annalkande strandpojkediet. Mest för att se hur jag skall lägga upp dieten. Så jag får ett någorlunda hum om när jag ska börja släppa på carbs osv.

Rahf
2009-04-15, 09:46
Varför skulle de tjata hål i huvudet på dig om GI? Börjar de surra så säger man snällt men bestämt "Nej tack, jag är inte intresserad av det konceptet just nu" eller liknande. Jag skulle kunna tänka mig att vettiga människor jobbar där.

Kalle_planka
2009-04-15, 10:07
Dom kommer inte snacka om nåt GI med dej! Har gjort mätningar där en par ggr och har en polare som gjort det massvis med ggr och dom är trevliga och försöker inte sälja på en nåt snack om ditten å datten.

Att det kostar 450 spänn kan jag tycka det vara värt med all den info man får där.