handdator

Visa fullständig version : Min dag idag med stress, kost i balans med kvällsträning...


Sly!
2009-04-14, 15:09
Tjo!

Om man har en stressig dag och mycket att göra så är det lätt hänt att det blir orytmistkt gällande ätandet ihop med tärningen. Under förmiddagen idag (9-10 tiden) åt jag en djup tallrik yoghurt med havregryn plus 4 mackor med stekt ägg, tomat, rostbiff, Konjakssalami. Blev lite mycket så jag blev mätt ända in på nu runt 16.00 tiden. Jag åt nu en macka med makrill och sallad plus en djup skål yoghurt o havregryn igen.(kanske ett rått ägg i glas innan) Tänkte sedan gymma i drygt en timme från och med 16.30 tiden till ca 17.30-45 mellan detta tänkte jag ta en banan med en kort pause tills klockan blir 18 så ska jag på en stenhård boxxercise pass i drygt en timme och en kvart. sen förståss då jag kommer hem tar jag en tallrik snabba kolhydrater samt fisk och grönt till.

Funkar detta?

Kischen
2009-04-14, 15:12
Ja det fungerar säkert bra, varför är du osäker?

Personligen skulle jag ta något proteinrikt efter lyftandet.
Tillaga ägget istället.

Sly!
2009-04-14, 15:17
Ja det fungerar säkert bra, varför är du osäker?

Personligen skulle jag ta något proteinrikt efter lyftandet.
Tillaga ägget istället.

Efter lyftandet hinner jag inte hem då då jag har endast en kvarts vila på mig tills boxxen börjar, men ifösig så kan jag ta med mig ett rått ägg samt banan. Jag tar råa ägg efter de jag lärt mig utav äldre kroppsbyggar tips samt så kan det väll inte vara helt fel av Rocky Balboas filmer. Då han sveper ägg.:)

King Grub
2009-04-14, 15:18
Köp ett proteinpulver i sådana fall, i stället. Eller ta med ett literpaket mjölk. Rått ägg är farligt (salmonellasmitta) och du tar inte upp proteinet ordentligt.

Hursomhelst behöver du protein efter styrketräning först och främst. Annars kommer du att ha många timmar då nedbrytningen är större än uppbyggnaden (förlorar muskelmassa).

King Grub
2009-04-14, 15:22
Jag tar råa ägg efter de jag lärt mig utav äldre kroppsbyggar tips samt så kan det väll inte vara helt fel av Rocky Balboas filmer. Då han sveper ägg.:)

Jo, det är totalfel. Eller, ja, vill du att proteinet skall hamna i toaletten, försämra upptaget av B-vitamin och riskera sjukdom, så visst, då är det inte helt fel. Annars finns det bara nackdelar.

Sly!
2009-04-14, 20:02
Jo, det är totalfel. Eller, ja, vill du att proteinet skall hamna i toaletten, försämra upptaget av B-vitamin och riskera sjukdom, så visst, då är det inte helt fel. Annars finns det bara nackdelar.

Ok! Övertygad. Har googlat runt o läst smått om råa ägg intag. Tur att jag inte blivit sjuk. körde råa ägg preiodvis i flera år pga av Rockyfilmerna hehe. Hitta just en länk om Rocky med sina råa ägg:
http://www.slate.com/id/2156395/

men tydligen var jag inte helt ute o cyckla gällande det då. Boxxare körde tydligen med råa ägg tills sena 80-talet då de kom på det med sarmonella och resten. För mig är det en sålänge grekiska om näringskunskaper erkänner jag. jag lär mig en bit i taget. Lite svårt att hänga med vad ni på forumet berättar om. Får ta sin tid...;)

Scratch89
2009-04-14, 20:06
Lite svårt att hänga med vad ni på forumet berättar om. Får ta sin tid...;)

Just ägg och dess råa variant har säkert varit uppe tvåhundra gånger i år. ;)

Bra att du börjar tillaga dem dock!

Sly!
2009-04-14, 21:22
Just ägg och dess råa variant har säkert varit uppe tvåhundra gånger i år. ;)

Bra att du börjar tillaga dem dock!

ok då är jag inte den första som trodde att råa ägg var grejjen!?:angel: