handdator

Visa fullständig version : Jojomannens sorgliga äventyr...


Black Star Abyss
2009-04-13, 19:25
En tragikomisk historia från (58) 70kg, till 80kg, till 69kg. En tyvärr taskig, men ändå fingervisande referensbild från 2005 finns med för att visa hur jag såg ut innan jag lyfte en hantel för första gången i vuxen ålder.

Kort info:

181cm
23 år gammal
69kg just nu

Har varit stillasittande och sett anorektisk ut hela livet. FÖRSÖKTE börja träna 2006 men det gick inget bra. Lallade runt som en pensionär på gymmet, visste ingenting om vilka övningar man skulle köra, hur tungt etc. Men jag åt tre gånger om dagen under denna tid iaf så jag gick upp till normalvikt.

2008-09-01 började jag träna seriöst. Åt som en gris och tränade fem dagar i veckan. Pga ganska tidig skada föll övningar som mark och böj bort fort. Jag körde iaf på och efter två månader hade jag gått upp till 80kg. Nästan bara fett, även om det säkert fanns lite ny muskelmassa där under också. En månad efter det började jag deffa för att komma tillbaka i acceptabel fettnivå. Målet var att bli stenhård och få en jätterippad look men nu väger jag 69kg och har ingen lust att fortsätta. Är psykiskt jobbigt att bli mindre hela tiden när man redan är tanig. Därför vänder jag här och ska nu påbörja en sansad viktökning. Kommer ligga på 250-500kcal+ om dagen och siktar på 10-12kgs viktökning om året. Kommer INTE börja deffa förrän jag åtminstone väger 95kg nu. Här kommer bilder från min jojoperiod. Jag kör pose för pose och förhoppningsvis finns det någon som kan säga något snällt. Alla får inte plats i ett inlägg så jag kör ett inlägg för varje pose/vinkel.

Black Star Abyss
2009-04-13, 19:29
fram

Black Star Abyss
2009-04-13, 19:32
Sida, samt referensbilden från 2005 då jag vägde 58kg och inte hade tränat alls i hela mitt liv.

Frillan
2009-04-13, 19:55
Bra utveckling där.

Fortsätt så blir det finemang :)

Ashenshugar777
2009-04-14, 19:22
Det ser bra ut!

Börja bygga nu så jag har någon att slå i volym! :naughty:

50cent
2009-04-14, 20:10
du säger du det själv "Åt som en gris och tränade fem dagar i veckan", äter man som en gris kan räkna med att bli fet som en gris inte konstigt att du inte fick mycket kvalite massa och blev tvungen att "deffa". och varför överdriva och träna 5dagar i veckan? vi bor i 2000-talet folk borde veta att det är under vilan man växer. jag tycker att du ska ta det lugnt och träna max 3ggr i veckan och öva in tekniken ordentligt i mark, böj och bänk med flugvikter. ett kaloriplus är extremt bra för att bygga muskler, ja men är inte tillräckligt träning kvalitativ kommer du med största sannolikhet mest bli fetare i onödan. när du känner att du har tillräckligt bra teknik i basövningarna för att kunna öka nonstop kan du äta tillräckligt för att återhämta dig och sakta äta mer om styrkan gå för segt.

Deceiver85
2009-04-14, 21:47
Du såg bäst ut när du vägde kring 80...upp igen med dig!

shadowfire
2009-04-14, 21:50
wohooo, grym utveckling från 58-kilosbilden där, du har potential, kör nu!!

Black Star Abyss
2009-04-15, 11:10
du säger du det själv "Åt som en gris och tränade fem dagar i veckan", äter man som en gris kan räkna med att bli fet som en gris inte konstigt att du inte fick mycket kvalite massa och blev tvungen att "deffa". och varför överdriva och träna 5dagar i veckan? vi bor i 2000-talet folk borde veta att det är under vilan man växer. jag tycker att du ska ta det lugnt och träna max 3ggr i veckan och öva in tekniken ordentligt i mark, böj och bänk med flugvikter. ett kaloriplus är extremt bra för att bygga muskler, ja men är inte tillräckligt träning kvalitativ kommer du med största sannolikhet mest bli fetare i onödan. när du känner att du har tillräckligt bra teknik i basövningarna för att kunna öka nonstop kan du äta tillräckligt för att återhämta dig och sakta äta mer om styrkan gå för segt.

Körde inte fem helkroppspass alltså utan en muskelgrupp om dagen. Nuförtiden är det däremot 3-split.

Du såg bäst ut när du vägde kring 80...upp igen med dig!

wohooo, grym utveckling från 58-kilosbilden där, du har potential, kör nu!!

Tack! Ja jag började verkligen från absolut noll kändes det som. Nu blir det stadigt bygge till minst 95kg innan jag börjar fundera på deff. Återkommer med nya bilder till jul och då ska det bannemig vara lite mer tryck. *flex*

50cent
2009-04-15, 15:58
5-split funkar kanske bra för dom som har tränat i flera år med bra resultat men för de flesta nybörjare/medel-tränade ger det inte mer att träna oftare än 3ggr i veckan oavset split eller HKP. men det är bra att tränar en 3-split nu iaf slösa bara inte bort energin på roliga maskiner köra bara få stora basövningar varje pass med bra och säker teknik, ha tålamod så kan det inte gå fel.