handdator

Visa fullständig version : Protec för 60 kr / kilot!?


Bamse
2003-08-03, 16:43
Henrik Eiselt, stämmer det att ert inköpspris på Protec är ~60 kr / kilot?

Dvs ~180 kronor för 3 kilo? Vilket vi konsumenter sedan betalar ~700 kronor för?

Castro
2003-08-03, 16:48
Bamse, stämmer det att det är en afrikansk barnarbetare som sytt dina nya boxershorts som du köpte idag för 79 kr och att hon jobbade för en timmlön på 2 kr? :D

Edit: Bamse skickade bilden på ICQ tidigare idag och frågade om jag tyckte att han skulle bli sexig i dem.

Muaytudd
2003-08-03, 16:50
Originally posted by Castro
Bamse, stämmer det att det är en afrikansk barnarbetare som sytt dina nya boxershorts som du köpte idag för 79 kr och att hon jobbade för en timmlön på 2 kr? :D

:laugh:

Munter
2003-08-03, 16:52
Välkommen till verkligheten, Bamse. Det är så samhället fungerar!

Castro: Väl skrivet :laugh:

Castro
2003-08-03, 17:09
Det jag försökte säga med mitt tidigare inlägg var att vi idag lever, styrs och präglas av kapitalism. Samhället fungerar på det viset och inte bara ekonomiskt sätt längre. Tyvärr är just detta det enda som fungerar i realiteten. Tanken är sämst, men resultatet är bäst.
Barnarbeterskan syr dina kallingar för en billig penning, Henrik tar ut lite extra på sitt protec för att pensionsspara och flytta utomlands och i det stora hela går samhället och världen runt.

obbe
2003-08-03, 18:31
kunde inte sagt det bättre själv Castro! ;)

muskelbyggarn
2003-08-03, 19:27
Ja måste instämma, även om nu 60sek/kg är priset så spelar det väl ingen större roll? Visst, påslag på priser är aldrig roligt men det är så mycket mer som ligger bakom än vad ett tillverkningspris är.

Du vet nog själv försäljnings och tillverkningskedjan bamse på en produkt så din fråga kan du nog deleta själv :naughty: :D

Vänl,,,
Tobbe

Castro
2003-08-03, 20:34
Henrik själv däremot skulle säkerligen kunna bygga sig en privat "Protec-badstrand" med det där inköpspriset, men det är ju en annan femma.

Andyh
2003-08-03, 20:51
Jag vet inte riktigt hur det går till i kosttillskottsbranchen men hade jag köpt in en vara för 60kr/kg som sen skulle förpackas, lagerhållas samt marknadsföras så inte fan hade jag sålt den under 150kr/kg iaf

LunaSpice
2003-08-03, 20:59
Jag tycker inte vi ska snacka om Henrik eftersom han tydligen inte är närvarande för att svara? Låt honom förklara innan ni börjar smutskasta honom. Han kanske har anledning till det höga priset? Dessutom så betalar ju konsumenterna det priset...klart att man som företag försöker ha ett så högt pris som möjligt men samtidigt behåller/expanderar sin marknadsandel. Det vore korkat att göra på annat sätt. Vi lever inte i något kommunistsamhälle där alla ska dela lika. Så enkelt är det.

OffTopic: Pleeease, låt inte detta bli en politikflame bara. Det vore grymt jobbigt. :cryout:

Castro
2003-08-03, 21:24
Jag håller med dig Lunaspice. Marknaden sätter priset, inte Henrik! Sen vad det är för olika inköpspriser spelar egentligen föga roll.

JAM
2003-08-03, 23:28
Originally posted by Bamse
Henrik Eiselt, stämmer det att ert inköpspris på Protec är ~60 kr / kilot?

Dvs ~180 kronor för 3 kilo? Vilket vi konsumenter sedan betalar ~700 kronor för?

Vem har sagt att det är cirkus 60 kr? Var har du fått den siffran från?

Castro
2003-08-04, 00:04
Dwaggen sa det i tråden om Super Mass Fuel.

The Dwag
2003-08-04, 07:38
Någon måste ju röra om i grytan ibland :angel:

GhostFace
2003-08-04, 08:42
Den här trådens inledning var ju roligare än Bateman´s lurendrejeri....:hbang:

Och om någon måste bokstavera det åt er så får det bli jag;
Självklart är IN-pris inte samma som UT-pris i svensk handel.

;)

Nitrometan
2003-08-04, 09:58
Det verkar som om några skulle behöva läsa lite företagsekonomi här.

EiseltUK
2003-08-04, 10:03
Originally posted by Bamse
Henrik Eiselt, stämmer det att ert inköpspris på Protec är ~60 kr / kilot?

Dvs ~180 kronor för 3 kilo? Vilket vi konsumenter sedan betalar ~700 kronor för?


Har varit bortrest.... En av råvarorna kostar runt 60 kr i inköpspris. Att detta skulle vara tillverkningspriset ... I wish.

Vi tjänar inte speciellt mycket per förpackning eftersom vi säljer via andra och är istället mer beroende av volym.

/ Henrik