handdator

Visa fullständig version : Styrketräningsschema för mönstring sökes!


UEIS
2009-04-13, 16:05
Hej!

Är det någon som vet något bra träningsschema med stark OL-prägling för att förbereda mig inför mönstring? Jag kommer dessutom att spela fotboll fyra gånger i vecka tills mönstringen i 90 min per sektions.

Jag har tränat från och till i 5 års tid. Tidigare tränade jag crossfit.

mvh

1911
2009-04-13, 16:12
Mönstringen är inte så svår. Den är väldigt lätt. Öva på marklyft, upprätt rodd och OL-mark-snatch till frontböjställning.

kolle
2009-04-13, 16:14
Utgår ifrån att det är vanlig mönstring och ingen extra-mönstring.

Om det är styrkemomentet du undrar över så tycker jag den oron är obefogad. Det är ett litet moment som du, med vanlig styrketräning i ryggen, kommer klara av galant. Det du kan lägga lite extra krut på är marklyft samt drag till hakan.

Satsa däremot rejält på konditionsdelen, den trodde jag skulle vara superenkel men jag hade ack så fel. All cardio är bra, gärna extra mycket spinning.

Hemi
2009-04-13, 22:16
En "High Pull" som de andra varit inne pa fanns som ett maskintest forut, sakert nu med. Sjalv har jag gjort en del olika sadana tester samt bankpress och en bicepsmaskin for armtest samt cykel. Det var standard forut i alla fall.

Ondskapelsen
2009-04-14, 10:00
Marklyft och upprät rodd är styrkegrejen iaf. Men spelar du fotboll 4 dagar i veckan och är någorlunda fit så är det inga problem. Men som sagt, konditionen suger snase. Träna träna träna. Träna spinning och motionscykel, du kommer få ganska rejält med mjölksyra under testet så det gäller att orka igenom.

Jag kom till mönstringen lattjotränad och bakfull, 9 av 9 på styrkan utan problem. Men cykel..eh...ja. Oroa dig för den