handdator

Visa fullständig version : Imorgon startar jag med MAX-OT


definition
2003-08-03, 15:07
Imorgon startar jag med träningsprogrammet/sättet MAX-OT
Det var väldigt länge sedan jag tränade riktigt nu pga utlandsjobb. Men nu är man hemma igen och är här för att stanna.

Det kommer bli rätt så mycket omställning jämfört med vad jag kört innan med höga antal sett,repps.
Får ta det lite halv lugnt första veckan med vikter osv, vänta er inga mirakel vikter nu här :)

Har en bild på mig som jag ser ut nu men den läggs upp senare med eventuell nyare bild så man ser om det blivit något bättre.

Jag ska även kombinera detta med morgonprommenader då jag har rätt mycket "övervikt" eller kanske inte så jätte mycket men magen finns där och den får mig att må dåligt psykiskt så den är det största projektet, men utan att förlora muskelmassa på köpet.
Så det kommer ta tid att få bort den men sparar min muskelmassa iaf.

Några saker bara.

Jag dricker 2 koppar kaffe innan jag går på morgonen för att öka metabolismen. Rätt?

Jag tar en Protein-drink direkt efter träningen. Använder Whey-80.
Rätt?

Uppdaterar imorgon.
Hoppas man inte får värmeslag nu bara. 30grader i skuggan här.

Mr_fit2002
2003-08-03, 15:42
Jepp! Båda påståendena du skrev sägs ska öka fettförbränningen
och muskeltillväxten:thumbup: .

Lycka till med träningsupplägget:kickass:

M V H/Fredde

Biceps
2003-08-03, 15:46
Kul att du börja träna! Körde själv max-OT en period... om inte annat så lärde man sig iallafall en grej: att träna hårt!

EDIT: Kör också med Whey80... billigt och bra! :thumbup:

Mr_fit2002
2003-08-03, 15:47
Originally posted by Biceps
Kul att du börja träna! Körde själv max-OT en period... om inte annat så lärde man sig iallafall en grej: att träna hårt!

Jepp jag håller med:thumbup: . Kör du inte det upplägget nu????

Andyh
2003-08-03, 16:18
alla mirakelmetoder och träningsupplägg som "forskning" visar att det ska ge siåså många procent mer muskelutveckling än andra är övervärderade enligt min mening. Visst du kommer få en ganska rejäl ökning i början eftersom du går ner såpass i repsmen för mig stagnerade det fort och jag ökade inte snabbare än vad jag gjorde innan.

så länge du äter mycket, träna hårt och sover tillräckligt så kommer du att växa. Om du sen väljer att träna enligt max-ot principen ellen ngt annat spelar mindre roll.

Nu säger jag inte att du inte ska köra max-ot, tvärtom pröva max-ot ett par månader utvärdera sedan resultaten. samla erfarenheter från andra träningsupplägg och kombinera sedan de olika sätten för att passa dig så bra som möjligt.

Biceps
2003-08-03, 16:23
Originally posted by Mr_fit2002


Jepp jag håller med:thumbup: . Kör du inte det upplägget nu????

Nope.. tycker inte principen att alltid köra 4-6 reps håller i längden. Man behöver variera intensitet, reps, set osv... men det är ju individuellt. Man kör det som känns bra och ger resultat.

Mr_fit2002
2003-08-03, 16:26
Originally posted by Biceps


Nope.. tycker inte principen att alltid köra 4-6 reps håller i längden. Man behöver variera intensitet, reps, set osv... men det är ju individuellt. Man kör det som känns bra och ger resultat.

Det där låter som en sund inställning:thumbup:

definition
2003-08-05, 11:03
Oj vad det gick dåligt, men det har sina förklaringar.
1. Jag har inte tränat på evigheter.
2. JAg har varit sjuk nyligen
3. Det var första dagen med Max-OT så jag visste inte vad jag kunde klara osv. Svårt att anpassa vikterna i början.

Obs. Jag tränar hemma, utan passare och saknar några maskiner så det är helt eget tränar så att säga.

Knäböj: (Hatövning)

Uppvärmingsett 45x12
Uppvärmingsett 45x10
Uppvärmingssett 55x6
Viktanpassning 65x1
Max-Ot 75x6x3

Utfall: BLÄÄ
45x6x2

Raka Marklyft:
65x6x2

Benspark:
70x8x2

Vadpress(Denna utför jag själv utan maskin så jag håller vikten i handen vilket gör att jag inte kan klara så mycket. Hade klarar bra mycket mera pga jag har starka vader igentligen.
En 20kg vikt i handen x10x5

Det var dagens Max-Ot, tog 45 minuter. 5 Min för mycket men eftersom jag måste byta vikter osv hela tiden så är det logiskt..

Hade nog klarat en bit mera på knäböl om jag inte hade tagit ut mig så mycket på uppvärmingssetten, ska minska vikten på dom nästa gång..

Men det var skönt att träna igen, efter utlandsjobbet i 3 månader så är man igång igen iaf.

Idag är det Armar och mage, uppdaterar senare.

dude
2003-08-05, 12:55
gick du till fail i alla set då? tyckte det blev mkt 6er

Castro
2003-08-05, 13:05
Ja, alltså bara för att du kör Max-OT och att man i det högst får köra 6 reps så betyder det inte att du skall sluta där även om du känner att klarar mer.

definition
2003-08-05, 13:37
Jag försöker köra så som dom beskriver för att se om det passar.
På dom övningar där det var 4-6 så försökte jag göra 6 på de flesta av dom, hade kanske klarat en till men det är frågan..
Jag försöker göra så som Mat-Ot bygger på, ha en vikt som tillåter 4 reps med inte mera än 6.

dude
2003-08-05, 16:04
ja menar bara att om du klarar 6reps i första settet ska du vara så slut att du inte orkar lika många reps nästa gång. du ska ju till posetiv failur. alltså du ska inte klara vikten i den posetiva fasen. därför måste man alltid ha passare mede max ot typ..

Forest
2003-08-06, 09:42
Originally posted by definition

Vadpress(Denna utför jag själv utan maskin så jag håller vikten i handen vilket gör att jag inte kan klara så mycket. Hade klarar bra mycket mera pga jag har starka vader igentligen.
En 20kg vikt i handen x10x5


Kör ett ben i taget!

Andyh
2003-08-06, 12:01
passare kan va jävligt bra att ha. övertala nån kompis lr brossa lr nåt att passa dig.

jag brukade välja en vikt som jag preciiiis klarade 4 reps med å sen när jag klarade 6 reps med den vikten ökade jag.