handdator

Visa fullständig version : frukost + mat tider


hinken123
2009-04-13, 11:43
Jag gymmar 4 dagar i veckan och har gjort det sedan i januari någon gång, hade ett 2 veckors stop i slutet på februari p.g.a att jag var sjuk. Jag kör tunga pass. Kör alltid så mycket jag orkar, kör jag inte fullt ut och inte har ont dagen efter så känns de bara som att passet inte har gett något. Jag får resultat, har ökat både i hur mycket jag lyfter och hur mina muskler ser ut.
jag har två frågor till detta.

1. Min frukost. Äter jag för lite frukost? Växer mina muskler snabbare om jag utökar min frukost? Jag försöker samtidigt tappa lite fett.
Min frukost ser ut så här:

0,4 L whey-80 + en frukt

2. Äter jag på allt för ojämna mellanrum?

Frukost: 07.00
Lunch: 12.00
Mellanmål: 15.00-16.00 (whey-80 drink + frukt)
Middag: 17.00-18.00
Kvällsmat: 21.00 (det äter jag bara om rört på mig på kvällen)

Så där ser mitt dags intag ut. Maten som jag äter är riktig mat, normal stora portioner och protien rikt. En sak till, hur många gram protiener ska man få i sig om dagen när man tränar hårt? Är det sin dubbla vikt i gram man skall sträva efter? :)

Chrilli
2009-04-13, 12:04
Om du blandar din vassledrink med vatten är det rent energimässigt väldigt lite. Orkar du dock till lunch på det lilla målet så är det väl inget fel i sig.

Valet om dricka så snabbt protien på morgonen låter jag någon annan svara för.
Utan att veta vart du placerar din träning så är väl annars upplägget med tider helt okej.

Har du ork och energi under hela dagen och mår bra så gör du nog rätt.

Tappa fett och bygga muskler rekommenderar jag dig läsa någon av alla de andra trådar detta efterfrågas i. Det är troligen några 1000.

hinken123
2009-04-13, 12:08
Om du blandar din vassledrink med vatten är det rent energimässigt väldigt lite. Orkar du dock till lunch på det lilla målet så är det väl inget fel i sig.

Valet om dricka så snabbt protien på morgonen låter jag någon annan svara för.
Utan att veta vart du placerar din träning så är väl annars upplägget med tider helt okej.

Har du ork och energi under hela dagen och mår bra så gör du nog rätt.

Tappa fett och bygga muskler rekommenderar jag dig läsa någon av alla de andra trådar detta efterfrågas i. Det är troligen några 1000.

Jag blandar med mjölk. Energi hela dagen har jag också, men det jag undrade mest över var om jag genom att äta mera kan bygga muskler snabbare. kan jag det?

Alfred Nobel
2009-04-13, 12:11
Du kan inte öka i muskelmassa och minska i vikt samtidigt. Däremot kan du minska i vikt och bibehålla så mycket av din muskelmassa som möjligt medan du förlorar fettmassa.

Hur mycket och vilken tid du väljer att äta din måltid är upp till dig. Nöjer du dig efter en whey 80 drink med frukt på morgonen och känner dig nöjd till lunchen så är det inget du bör ändra på. Men det är inget fel att äta mer eller mindre under samma måltid. Bara du når ditt mål med efter en uppmät tidsperiod så har måltidsfrekvensen ingen betydelse. Se bara till att du får i dig tillräckligt med protein!