handdator

Visa fullständig version : "Yello" recept sökes


CVN
2009-04-13, 11:01
Hej, har för mig att jag såg i någon utav trådarna för någon vecka sedan att någon hade gjort "Yello" (tror jag det hette), det som är rött och ser ut som typ en fast pudding eller något. Vet att receptet innehöll gelatin som jag inte trodde att jag hade hemma, men efter lite letande så hittade jag gelatinet men inte receptet.

Så jag undrar om någon kan posta ett recept på hur man ska göra Yello, ifall det nu är det korrekta namnet.

// CVN

Excite!
2009-04-13, 11:03
Jello menar du nog. Köper man den brukar den heta Jell-O

CVN
2009-04-13, 11:04
Edit

det hette visst "Jell-O"

bear.flowertwig
2009-04-13, 12:04
Mmm, jag har en soft spot för den märkliga efterrätten...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/Day_18_-_Still_Eating_The_Green_Jello_%28gifrancis%29.jpg

Jello hittar du här: http://www.grays.se/

Mer inspiration:
http://fikatanten.blogspot.com/2007/08/jello.html

MyungChul
2009-04-13, 12:05
Sökfunktionen fungerar fortfarande..

Calle_G
2009-04-13, 12:34
Då han trodde det hette "Yello" är det inte så lätt att söka rätt.

Cilia
2009-04-13, 13:35
Det finns i alla möjliga färger. Borde väl gå att köpa dom färdiga paketen även i Sverige iaf på american store och den engelska affären skulle jag gissa. Men det kanske är en idé att göra själv?

CVN
2009-04-13, 15:28
Det finns i alla möjliga färger. Borde väl gå att köpa dom färdiga paketen även i Sverige iaf på american store och den engelska affären skulle jag gissa. Men det kanske är en idé att göra själv?

Det är ju det jag vill göra, hittade gelatinblad hemma så vill testa att göra egen Jello.

Baboom
2009-04-13, 15:32
Jag har gjort jello av kassein protein.

I med lite gelatinpulver i vatten och proteinpulver. In i frysen. Efter ca 40min är det klart och du kan ha det i kylskåpet. Sen har du protein jello, om du nu inte ska göra "riktig".

Razorman
2009-04-13, 19:06
Jag har gjort jello av kassein protein.

I med lite gelatinpulver i vatten och proteinpulver. In i frysen. Efter ca 40min är det klart och du kan ha det i kylskåpet. Sen har du protein jello, om du nu inte ska göra "riktig".

Det skall lätt testas :hbang:

Cohen
2009-04-13, 20:49
Jello är inget konstigare än saft eller liknande med gelatin.

Är det gelatinblad du har ska du blötlägga dem föst. Smält dem sedan i uppkokad saft, se till att de löser sig ordentligt. Låt svalna lite och häll sedan i en eller flera formar. Låt dem stelna i kylskåp. Volia!

Dosera gelatinbladen efter vad som står på förpackningen.

CVN
2009-04-13, 21:46
Jello är inget konstigare än saft eller liknande med gelatin.

Är det gelatinblad du har ska du blötlägga dem föst. Smält dem sedan i uppkokad saft, se till att de löser sig ordentligt. Låt svalna lite och häll sedan i en eller flera formar. Låt dem stelna i kylskåp. Volia!

Dosera gelatinbladen efter vad som står på förpackningen.

Har fått för mig att det är väldigt lite kalorier i jello, stämmer det?

MyungChul
2009-04-14, 00:34
1. Google is your friend.
2. Det beror på hur du gör din Jell-o. Du kan göra den näst intill energifri till väldigt energität.