handdator

Visa fullständig version : pulveriserat (mixat) havregryn?


Matthew_90
2009-04-12, 22:08
Vad kan man tänka sig för GI på finmixat havregryn (mjölaktigt)?

Hur står sig finmixat havregryn gentemot maltodextrin som kolhydratskälla efter träning gällande upptag, 'snabbhet' etc.?

// Matt

Fredrik_S
2009-04-12, 22:11
Vad kan man tänka sig för GI på finmixat havregryn (mjölaktigt)?

Hur står sig finmixat havregryn gentemot maltodextrin som kolhydratskälla efter träning gällande upptag, 'snabbhet' etc.?

// Matt

Förutom att havregryn innehåller oändligt mycket mer näringsämnen och nyttigheter än matodextrion, så spelar det knappast någon större roll hur snabba kolhydrater du får i dig efter träningen i det stora hela såvida du inte ska träna senare samma dag igen efter ditt träningspass.

Frillan
2009-04-12, 23:28
JA! Har också undrat det.

Deffar nu, och har en påse Eiselt - Maxgain. Vassle + kassein / långsamma kolhydrater.

Hur fungerar det som drink efter ex, konditionspass / styrkepass? Då har jag intagit EAA innan.

Rahf
2009-04-13, 10:13
Det blir en övervägning ifall man deffar. Personligen föredrar jag att skippa maltodextrin efter ett styrkepass och få i mig lite mat istället. Kör jag däremot singel eller dubbelpass thaiboxning så blir det energidryck mellan passet (koffein och kolhydrater som kan förbrännas ASAP). Protein däremot inkluderas efter varje pass, även om EAA intas före eller inte.