handdator

Visa fullständig version : Träna brösten?


Lamewolf
2009-04-12, 13:30
Tjo nyligen börjat läsa här och är nästan lite deprimerad att man inte hittat hit tidigare =/

Men tänkte fråga här vad för träning ska jag köra om jag har liknande problem som den här killen http://www.halso.info/forum/p-49224.html är 19 snart 20, 1.80 lång och väger 77 atm vägde dock 83 för 2 månader. Började gymma för 3 veckor sen och har tränat ca 3 ggr i veckan och ser redan resultat i armar och bröst men ser konstigt ut på bröstet typ fett hänger "över" bröstvårtan svårt att förklara har alltid haft det och i länken säger dom att han ska göra pullovers för att sträcka ut brösten men sen säger dom samtidigt att det är onödigt... ja jag vet inte riktigt men hoppas ni kan skina lite ljus över detta för mig. Btw kan tillägga att var kanske 2 år sen då man såg till att käka mindre och körde med ab-glider och skaffade 6-pack men hade ändå det "hänget" även om det inte var lika mkt =/

Grazzafukkinrazzi
2009-04-12, 13:35
"fett hänger över bröstvårtan" skulle inte tro att det går att träna bort direkt med någon speciell övning, antingen så skulle kanske en viktnedgång hjälpa eller så är du genetiskt byggd så. Å andra sidan så kan det bara vara tillfälligt, att någon körtel blivit förstorad eller något som fixar sig självt efter ett tag.

enstorochstark
2009-04-12, 13:36
Tjo nyligen börjat läsa här och är nästan lite deprimerad att man inte hittat hit tidigare =/

Men tänkte fråga här vad för träning ska jag köra om jag har liknande problem som den här killen http://www.halso.info/forum/p-49224.html är 19 snart 20, 1.80 lång och väger 77 atm vägde dock 83 för 2 månader. Började gymma för 3 veckor sen och har tränat ca 3 ggr i veckan och ser redan resultat i armar och bröst men ser konstigt ut på bröstet typ fett hänger "över" bröstvårtan svårt att förklara har alltid haft det och i länken säger dom att han ska göra pullovers för att sträcka ut brösten men sen säger dom samtidigt att det är onödigt... ja jag vet inte riktigt men hoppas ni kan skina lite ljus över detta för mig. Btw kan tillägga att var kanske 2 år sen då man såg till att käka mindre och körde med ab-glider och skaffade 6-pack men hade ändå det "hänget" även om det inte var lika mkt =/

Du har tränat 3 veckor och har inte fått fram Brad Pitt bröstet än? :D

Träna på, fanns gott om tips i länken du nämnde för bröstmuskulutarutvecklande (riktigt ord?) övningar och för att få fram definitionen bättre, deffa. Finns en bra tråd i "diet, deff och viktminskning" av king_grub (tror den är en sticky).

Pjotor
2009-04-12, 19:06
Lägg upp en bild så vi förstår lite mer vad du menar. Annars tror jag det bara är att träna på. Styrketräning är långsiktig träning.